peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
55211 Jäsentä
156533 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Kokemuksia telia tv:n käyttöönotosta ja varmistus jatkuvan tallennuksen onnistumisesta vain boksiin?



Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎11-01-2019
Kirjoituksia: 1
1/4

Kokemuksia telia tv:n käyttöönotosta ja varmistus jatkuvan tallennuksen onnistumisesta vain boksiin?

https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV/Jatkuva-tallennus/td-p/172376 Tuossa ketjussa oli aikalailla samaa tuskaa mihin olen uutena tv-asiakkaana törmännyt. Voisin elää tuon jatkuvan tallennuksen kanssa, että sen saa laitettua vain telia.fi/tallennus sivun kautta, mutta se suurempi ongelma on siinä, että jatkuvat tallennukset menee vain digiboksiin eikä ole katsottavissa esimerkiksi mobiiliapplikaation kautta. Olenhan ymmärtänyt oikein?

Ja laitan vielä kertauksena oman ymmärrykseni miten palvelu toimii, jos jollekin uudelle asiakkaalle iloa tästä ymmärryksestä. Nyt asiat näyttää selvältä, mutta kaiken alla olevan selvittämiseen mennyt aika paljon aikaa ja asiakaskokemuksena telia tv:n käyttöönotto ja ymmärtäminen ollut siis todella huono.

Pitää olla omat telian tunnukset, jos haluaa katsella telia.fi/tallennus sivua mikä on toistaiseksi ainoa paikka tehdä ohjelmille jatkuva tallennus. Nämäkin jatkuvat tallennukset menee ainoastaan digiboksiin etkä voi niitä verkon / mobiiliappin kautta katsella. Mikäli erehdyt täältä laittaa yksittäisenkin ohjelman tallennukseen menee sekin vain digiboksille.

 

Erikseen sitten pitää olla telian tv-tunnukset, jotta voi kirjautua tv.telia.fi palveluun tai mobiiliapplikaatioon. Nämä nyt on edes jokseenkiin ok palveluita, mutta kun se jatkuva tallennus ei toimi täällä niin aika turhauttavaa.

 

Eikä eri laitteilla tallenteiden katsominen jatku samasta kohtaa mihin jäänyt.

 

Telian infosivulta saa käsityksen, että kaikki onnistuu ja voit nauhoittaa mistä vaan ja katsoa mistä vaan https://www.telia.fi/…/telia-tv-digiboksi-…/tallennuspalvelu Mutta Telian tuen vastaus oli, että tuo sisältää vanhentunutta tietoa. Okei, kannattaisko päivittää? Hymiö Onnellinen

3 vastausta
Vakiokalustoa
Rekisteröitynyt: ‎19-05-2015
Kirjoituksia: 80
2/4

Vs: Kokemuksia telia tv:n käyttöönotosta ja varmistus jatkuvan tallennuksen onnistumisesta vain boks

Jos on esim. kaksi eri katsojaa tallenuksilla eri laitteilla, niinkuin itsellä. Se että molemmat laitteet pysyy omissa katselu kohdissaan on ihan hyvä idea, itsellä toimii ainakin.

Sitten siinä on toinenkin hyvä idea, kun molemmat katselee samaa tallennettua ohjelmaa saman aikaisesti ja tv:stä poistaa tallennuksen, niin se ei katoa mobiilista ennenkuin lopettaa mobiilista sen katselun.

 

Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎20-08-2018
Kirjoituksia: 8
3/4

Vs: Kokemuksia telia tv:n käyttöönotosta ja varmistus jatkuvan tallennuksen onnistumisesta vain boks

Maksan itse telia-liittymästä ja kukaan muu ei käytä maksamiani Telia TV palveluita. Telkkarini on sen verran vanha, ettei siihen onnistuisi mikään älyjuttu tms. mutta en ole telkkaria ennen tarvinnutkaan oikeen. Mulla on ite tabletti ja puhelimia joilla pärjään hienosti - tietokonekin on olemassa. Mun mielestä kaikissa on toiminut ihan vallan mainiosti nuo tallennukset ja livelähetykset.

 

Hieman asian vierestä: luulin että Disney Channel olisi ollut sitä mitä esim. Canal+ paketti aikoinaan näytti kun meillä viel oli se. Nyt Telian Disney Channel ei ole näyttänyt oikein muuta kuin noita teinisarjoja joista en oikein välitä kuin just ja just Raven's Home ja ehkä Jessie mutta nekin oon kerennyt katsoa muualta loppuun. Seuraava Disney-kanava joka toisi piirrettyjä, olisi tuo Junior-versio josta en myöskään oikeastaan välitä kun muut lasten kanavat on onneksi viihdyttänyt. Esim. Boomerangista tulee sentään jotain kuten Tom ja Jerry on vielä kiva. Cartoon Networkikin oli pettymys kun se pyörittää jatkuvasti Scooby Doota ja ehk juuri ja juuri Mr Beanin piirretty-versiota, ja Bean on se josta tykkäänkin, Scooby Doohon kyllästyy Hymiö Erittäin onnellinen Noh, hauskaa taustameluahan se on jos haluaa pitää taustalla "telkkaria" päällä

Highlighted
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 318
4/4

Vs: Kokemuksia telia tv:n käyttöönotosta ja varmistus jatkuvan tallennuksen onnistumisesta vain boks

Tervetuloa Yhteisöön keskustelemaan @AnttiKoo80 ja @Skidify

 

Vastailenpa tässä hieman näihin teidän kommentteihin. Hyviä ja kattavia tekstejä olitte naputelleet, mutta pätkäisin sieltä nyt ne kohdat, joita kommentoin.

 


@Skidify  kirjoitti:

Hieman asian vierestä: luulin että Disney Channel olisi ollut sitä mitä esim. Canal+ paketti aikoinaan näytti kun meillä viel oli se. Nyt Telian Disney Channel ei ole näyttänyt oikein muuta kuin noita teinisarjoja joista en oikein välitä kuin just ja just Raven's Home ja ehkä Jessie mutta nekin oon kerennyt katsoa muualta loppuun. Seuraava Disney-kanava joka toisi piirrettyjä, olisi tuo Junior-versio josta en myöskään oikeastaan välitä kun muut lasten kanavat on onneksi viihdyttänyt. Esim. Boomerangista tulee sentään jotain kuten Tom ja Jerry on vielä kiva. Cartoon Networkikin oli pettymys kun se pyörittää jatkuvasti Scooby Doota ja ehk juuri ja juuri Mr Beanin piirretty-versiota, ja Bean on se josta tykkäänkin, Scooby Doohon kyllästyy Hymiö Erittäin onnellinen Noh, hauskaa taustameluahan se on jos haluaa pitää taustalla "telkkaria" päällä


Kanavayhtiöt tosiaan itsenäisesti valitsee, että millaisia sisältöjä kanavilta näytetään. Makuja on varmasti monenlaisia ja siitä syystä meidän Lastenpaketissa on paljon kanavia tarjolla, jolloin sieltä löytyy jokaiselle jotakin. Lastenpaketti sisältää seuraavat kanavat: Disney Channel, Disney XD, Disney Junior, Nick Jr., Boomerang, Cartoon Network, C More Juniori, SF Kids -ohjelmakirjasto  

 


@AnttiKoo80  kirjoitti:

 

Eikä eri laitteilla tallenteiden katsominen jatku samasta kohtaa mihin jäänyt.

 

Telian infosivulta saa käsityksen, että kaikki onnistuu ja voit nauhoittaa mistä vaan ja katsoa mistä vaan https://www.telia.fi/…/telia-tv-digiboksi-…/tallennuspalvelu Mutta Telian tuen vastaus oli, että tuo sisältää vanhentunutta tietoa. Okei, kannattaisko päivittää? Hymiö Onnellinen


Olit oivaltanut tämän tallennuspalvelun toiminnot aivan oikein. Poikkeukset jatkuvan tallennuksen osalta varmasti aiheuttaa tällä hetkellä haastetta, mutta tähänkin saadaan myöhemmin parannusta. Sivuilla lukee tällä hetkellä seuraavalla tavalla.

Miten asetan jatkuvan tallennuksen?
Jatkuvia tallennuksia ei voi vielä asettaa sovelluksen eikä digiboksin kautta. Ominaisuus päivittyy palveluun myöhemmin.

 

Toistaiseksi jatkuvia tallenteita voi tehdä osoitteessa telia.fi/tallennus, kun käytössäsi on Telia TV digiboksi Telian laajakaistalla.

 

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg