Kuitukaapeliin liittyminen ja sen hyödyt

  • 11 December 2014
  • 10 kommenttia
  • 174 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Joo elikkäs meillä on rakenteilla omakotitalo ja kuitu on vedetty tekniseen tilaan.

Onko nyt näin että kuidun kautta saa netin, mutta myös kaapelitv:n saa kuidun kautta? Vai pitääkö laittaa antenni katolle että saa TV:n näkymään?

Jos tuli väärään paikkaa niin siirtäkää, olen uusi käyttäjä ja vähän pallo hukassa.

Jos tosiaan joku osais selventää miten tämä kuituhomma toimii niin kiitokset siitä. 🙂

10 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Kyllä valokuidussa saa TV lähetykset kaapeliTV:nä. TV:ssä siis tulee olla kaapeliTV tuki.

Myös voit tilata Sonera Viihteen, jossa näet IPTV tekniikalla TV lähetyksiä ja voit tallentaa lähetyksiä verkkoon 3000h edestä 90 päivän ajaksi.
Nii just, tämäpä hyvä. Eli tarviiko mun tehä muuta kuin liittyä kuituverkkoon? Eli tehdä vaikka Soneran kans sopimus, mutta vaatiiko tämä minulta muuta? Tarviiko mun ostaa jotain laitteita tai muuta semmosta?
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Riippuu hieman millainen kuitumuunnin sinulla on teknillisessä tilassasi?
Kuitumuunnin? Ei tietääkseni ole mitään sellaista, pelkkä kaapeli tuotu tekniseentilaan ja on siellä kiepillä.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Valokuitu tulee päättää kuitumuuntimeen. Kuitumuuntimessa se jatketaan omakotitaloosi ETHERNET kaapelilla. KaapeliTV liitetään kuitumuuntimeen. Lisäksi kuitumuuntimeen voi liittää myös lankapuhelimenkin.


Asuntosi sisäverkko siis ETHERNET kaapelilla. On suositeltavaa vetää jokaisesta huoneesta ETHERNET kaapelia ja sinne kunnon rasiat. Tämä nostaa omakotitalon arvoa.
Tuleeko tämä kuitumuunnin palveluntarjoajalta?
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Soneran kotikuidusta saat lisätietoa täältä: http://www.sonera.fi/tutustu+ja+osta/nettiyhteydet/taloyhtiolaajakaista/valokuitua+pientaloille


Mitä Sonera Kotikuitu sisältää?
Kotikuidun kytkentämaksu sisältää valokuidun kytkettynä ja asennettuna päätelaitteineen. Hinta ei sisällä laajakaistaliittymää. Tilaamalla Kodin Netin saat kotiisi nettiyhteyden jopa 100 Mbit/s nopeudella. Jos Soneran Kaapeli-TV on saatavilla alueellesi, voit myös hankkia Kaapeli-TV:n perusliittymän, josta laskutamme kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisen vuosimaksun.
Hei NotkOO,

Olkitu onkin sinulle jo ehtinyt antaa kattavat vastaukset asiasta 🙂 Laajakaista liittymä, KaapeliTV sekä Sonera Viihde-palvelusta sinun täytyy sopia meidän kanssa samalla kun haluat liittää talosi Kuituverkkoon käyttöä varten. Näistä sitten peritään hinnaston tai erillisen sopimuksen mukainen hinta.
Sain tänään Soneran asiakaspalvelusta tiedon että tälle alueelle mihin olen viikon päästä muuttamassa, menee about kuukausi että saadaan valokuitu toimimaan, alue on Etelä-Lappia.

Muutenki tuntuu aivan mahdottoman hankalalta koko prosessin läpi vieminen kun kukaan ei pysty sanomaan asiakaspalvelussa mitään uutta mitä minulle ei olisi jo kerrottu.

Minä en muuta tietoa tarvi kuin sen että miten teen sopimuksen valokuituun liittymiseksi? Eihän tämä voi olla näin hankalaa, tarvin valokuidun ja sen kautta 100megasen netin ja TV-palvelut.

Miten saan tämän tapahtumaan? Sen tiedän että naapurilla on 100megan netti ja TV palvelut...
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Siis oletko tilannut Soneralta Kotikuidun? Hinnasto: http://www.sonera.fi/etsi%20apua%20ja%20tukea/hinnastot/laajakaista?pricelist=1769

Kun sinulla valmiina Soneran kotikuitu kuukauden kuluttua... Niin tilaa voit tilata Soneralta Sonera Viihteen jossa siis

- 100Mbps nettiyhteys, vaihteluväli siis 50-100Mbps
- IPTV (TV-palvelu)

Ihan normaalia että asiakaspalvelu ei tiedä mitään...

Vastaa