Mitä tällä Telia Tv -appsilla pitäisi tehdä?

  • 22 June 2018
  • 7 kommenttia
  • 17 katselukertaa

Asensin/aktivoin tuon Telia TV applikaation puhelimelle. Miten sen pitäisi toimia? Minulla on tuo normi Telian IPTV paketti ja siihen tuo HBO:n 1kk kokeilu. Joka pakolla jatkunee toisen, koska tämä on ihme säätöä. Vaan kun loin tunnukset tuonne mobiiliappiin niin sielä ei näy mitään kanavia? Joku "Telia TV" ja sekin sanoo että "ohjelmatietoja ei ole saatavilla". 


 


Asentaminen ja appsin löytäminen, ja erillisten tunnusten tarviminen oli jo melko mystistä pällistelyä. Nyt menee jo hermot. Ei tämä edes kiinnostaisi, mutta eukko tuossa rohnottaa ja odottaa palvelua. Kiinnostus säätää jotain näin surkealla käyttökokemuksella siis tapissa. FML.


 


edit Merja_J: otsikkoa muokattu kuvaavammaksi


7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@eskimorinkeli@  kirjoitti:

Asensin/aktivoin tuon Telia TV applikaation puhelimelle. Miten sen pitäisi toimia? Minulla on tuo normi Telian IPTV paketti ja siihen tuo HBO:n 1kk kokeilu. Joka pakolla jatkunee toisen, koska tämä on ihme säätöä. Vaan kun loin tunnukset tuonne mobiiliappiin niin sielä ei näy mitään kanavia? Joku "Telia TV" ja sekin sanoo että "ohjelmatietoja ei ole saatavilla". 


 


Asentaminen ja appsin löytäminen, ja erillisten tunnusten tarviminen oli jo melko mystistä pällistelyä. Nyt menee jo hermot. Ei tämä edes kiinnostaisi, mutta eukko tuossa rohnottaa ja odottaa palvelua. Kiinnostus säätää jotain näin surkealla käyttökokemuksella siis tapissa. FML.




Hei!


 


Harmittavaa, että tuossa on esiintynyt vastoinkäymisiä, mutta olisikohan tällä sivulla olevasta ohjeesta apua ongelmaan?


 


https://www.telia.fi/kauppa/tv-ja-viihde/mika-telia-tv/katso-mobiilissa


 


Tuo Telia TV -kanava on oletuksena oleva kanava kaikilla Telia-TV -tunnuksilla. Lisäkanavat pitää tilata tuon yllä olevan linkin takana olevan ohjeen mukana.


 


Toivottavasti tuohon käyttöönottoon tulee joskus suoraviivaisuutta. Palautteesi arvokas, jotta palvelua voidaan kehittää paremmaksi.

Tuonne oma-telia sivuille olikin nyt ilmestynyt tuo appi-valinta, kun onnistuin sen silloin aiemmin jostain rekisteröimään itselleni. Siinä appsi-sivulla ei kuitenkaan näy tuota HBO:ta, eikä mitään muutakaan käytettävissä olevana. Eli mobiili-appi->kanavapaketit->käytössäsi nyt on tyhjä. Itse Telia TV:N alla tuo HBO näkyy käytettävissä olevien listalla.


 


Onko siis näin, että nämä kanavapaketit pitäisi erikseen hankkia sekä itse "Telia-TV" palveluun, että tuonne Telia-TV mobiiliappsin puolelle? Ja että tuota HBO:ta joka on Telian kautta ei voi sitten katsoa HBO:n omilla appseilla?


 


Lähtee kyllä suoraan peruutukseen tämä jos näin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@eskimorinkeli@  kirjoitti:

Tuonne oma-telia sivuille olikin nyt ilmestynyt tuo appi-valinta, kun onnistuin sen silloin aiemmin jostain rekisteröimään itselleni. Siinä appsi-sivulla ei kuitenkaan näy tuota HBO:ta, eikä mitään muutakaan käytettävissä olevana. Eli mobiili-appi->kanavapaketit->käytössäsi nyt on tyhjä. Itse Telia TV:N alla tuo HBO näkyy käytettävissä olevien listalla.


 


Onko siis näin, että nämä kanavapaketit pitäisi erikseen hankkia sekä itse "Telia-TV" palveluun, että tuonne Telia-TV mobiiliappsin puolelle? Ja että tuota HBO:ta joka on Telian kautta ei voi sitten katsoa HBO:n omilla appseilla?


 


Lähtee kyllä suoraan peruutukseen tämä jos näin.




Lähdin itse tutkimaan tuota ihan tietokoneen nettiselaimella, kirjautumalla telia.fi  -sivustolle. Omissa liittymissä valitsin sitten tuon Telia TV mobiilin, ja näkymä on seuraava:


 



 


Tilattavissa olevat kanavat jatkuvat, kun sivua rullaa alaspäin.


 


Jos tuo edellisessä viestissä linkkaamani ohje on ajantasalla, niin tuolla pitäisi löytyä 0€/kk hintainen HBO Nordic. Se pitää ikään kuin tilata myös tuonne mobiiliin, mutta hinta on 0€/kk (jos ja kun se kanava on jo tilattu Telia TV -palveluun. Ei siitä ymmärtääkseni kahta kertaa laskuteta.


 


Ohjeessa lukee: 


4. AKTIVOI KANAVAPAKETIT




  • Jos olet kirjautuneena osoitteessa telia.fi, napauta Kanavapaketit -välilehteä ja valitse tilaamasi kanavapaketin 0,00 € -hintainen vaihtoehto.

  • Jos olet kirjautuneena Minun Telia -sovellukseen, napauta Kanavat ja palvelut -osiota ja valitse tilaamasi kanavapaketin 0,00 € -hintainen vaihtoehto.


Jos kanavapakettia ei ole mahdollista saada mobiiliin, 0,00 € -hintaista vaihtoehtoa ei löydy


 


 


.


 


Itse en osaa paremmin neuvoa, kun HBO on muuten vieras palvelu. Kenties joku muu Yhteisöläinen tietää asiasta tarkemmin?


Olet oikeassa, tuolta kun löysin tuon oikean sivun niin siellä on tuo HBO 0 euroa/kk appsissa niin kauan kuin HBO tilaus on voimassa Telia TV palvelussa. Teoriassa sen voisi varmaan tuosta yrittää aktivoida. Nykyisellä menestyksellä sitten varmasti tulisi taas uusia ongelmia jos sen saisi tehtyä.


 


Onneksi näitä ongelmia ei ilmennyt, sillä siellä lukee, että tilaukseni on käsittelyssä ja en voi lisätä siihen mitään uutta. Hinta on siis 0 euroa/kk, mutta tilausta ei voi tehdä tai palvelua ottaa käyttöön.


 


Ihan vähän olisi ehkä käyttökokemuksessa parannettavaa, mutta eihän se liene sinun syysi. Kiitos sinulle avustasi.


 


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Kuinkas @eskimorinkeli homma on edennyt? Joko sait rinnakkaispaketin tilattua mobiilipalvelun puolellekin? Peruskanavana mobiiliversiossa on tosiaan tuo Telia Tv -kanava josta voi maksutta katsoa juuri sinne tuotettua sisältöä. Sieltä löytyy tällä hetkellä livekeikkoja sekä tubettajien sarjoja ja minihuuhkajien sarja.

Jos tilaat kanavapaketteja varsinaiseen Telia Tv -palveluun, saat ne samaan hintaan Telia Tv mobiilinkin puolelle. Toki ne eivät tule sinne automaattisesti vaan tilaus täytyy tehdä erikseen. Jos peruskanavia haluat katsoa mobiilin kautta, tarvitaan silloin erillinen tallennuspalvelu kuten joku tuossa jo mainitsikin.

Hei Marja,

 

 En ollut saanut, mutta kun laitoit viestisi niin katsoinpa tilanteen. Appsi oli tänään Minun Telia TV palvelussa edelleen jossain mystisessä "tilaus on kesken" tilassa ja siksi en edelleenkään voinut aktivoida HBO:ta mobiiliin. Chatissa asiakaspalvelijakin ehdotteli vain lisätä HBO mobiiliin, vaikka webbisivu sitten herjasi että ei voi kun ei ole aktivoitu. Lopulta asiakaspalvelija aktivoi sitten palvelun, eli mobiili-appsin minulle, ja jonkin aikaa odoteltuamme se jopa päivittyi järjestelmään ja sain lisättyä HBO:n mobiiliin. Tämän jälkeenhän se ei tietenkään näkynyt siellä mobiilissa, vaan senkin piti vielä erikseen "aktivoitua". Joten kyllä se siinä jossain välissä seuraavan 30 min aikana lopulta sinne ilmestyi.

 

Mitä me tästä opimme?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Opimme sen että emme edelleenkään elä täydellisessä maailmassa.


 


Tuo on hankala juttu jos siellä on järjestelmässä jokin tilaus kesken tai edellinen muutos ei ole "kuittaantunut" valmiiksi saakka niin sittenpä se ei anna asiakkaan itse tilailla sieltä mitään. Asiakaspalvelun kautta toki onnistuu mutta ei itsepalveluna. Hyvä juttu kuitenkin että homma on nyt suurinpiirtein hanskassa ja kanava vihdoin ja viimein näkyy myös mobiiliversiossa. Ihan ei nyt juhannukseksi tullut jos se oli toiveena mutta seuraavan sadepäivän ilona se sitten siellä on :)

Vastaa