Ohjelmakirjastojen ohjelmien tiedot TV:ssä

  • 3 September 2016
  • 6 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Jostain syystä IPTV:n ohjelmakirjastojen ohjelmien esittelyjen laatija ei ole laisinkaan ajatellut katsojia. Sonerallahan ei varmaan kukaan tietenkään itse käytä näitä toimintoja. Otetaanpa yksinkertainen esimerkki: urheilukanava MTV Sport 1. Avattuaan tämän kirjaston TV-ruudulle katsoja saa eteensä ruudun vasemmassa laidassa olevan listan: "Lauantain kilpailu, Sunnuntain kilpailu, Champions Hockey... "(x9) &c. Toisin sanoen mitään yksityiskohtaista tietoa kustakin ohjelmasta on mahdotonta saada, koska sivun "designer" on pitänyt tärkeämpänä 90 % ruudusta täyttävää kanavan mainoskuvaa! Vastaava tilanne kaikissa muissakin kirjastoissa. Mitähän, jos vaikka värväisitte jonkun asiantuntevan katsojan laatimaan järkevämpää esittelyä! Ainakin alkuperäisen suunnittelijan sietäisi saada kenkää!


6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Kiitokset palautteesta! Laitetaanpa viestiä palvelun kehitykseen ja suunnittelijoille.

Tuskin kehittäjät ja suunnittelijat keskittyy muuhun kuin vaihtamaan käyttöliittymän väriä. Menua painamalla on toivottu pitkään ja useasti että ensimmäisenä olisi valittavana tallennukset. Ohjelmaopas on ensimmäisenä vaikka sille on pikavalintana keltainen nappula. Ja punainen nappula voisi vaikka taikoa myös tallennukset pikana.
Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@naur1s kirjoitti:
Tuskin kehittäjät ja suunnittelijat keskittyy muuhun kuin vaihtamaan käyttöliittymän väriä. Menua painamalla on toivottu pitkään ja useasti että ensimmäisenä olisi valittavana tallennukset. Ohjelmaopas on ensimmäisenä vaikka sille on pikavalintana keltainen nappula. Ja punainen nappula voisi vaikka taikoa myös tallennukset pikana.

Kyllä siellä pyritään palvelua kehittämään asiakkaiden toiveiden mukaisesti. Kaikki palautteet on ehdottoman tärkeitä. Pitää kuitenkin ymmärtää, että kaikki muutokset ei ole ihan helpompia välttämättä tehdä. Itse en toki tällaisten laitteiden koodaamisesta mitään ymmärrä, mutta asiantuntijat tekevät kyllä parhaansa :)

Se mikä tässäkin turhauttaa on se, että tehtiin aikanaan tuo visuaalinen uudistus sen sijaan, että keskityttäisiin olennaiseen. Samaten kelauksen hyppytoiminto pilattiin ja nyt se varmaan on toosi hyvä kehittäjien mielestä. Eli rikotaan toimivaa, mutta rikkinäistä ei korjata.

Ennenhän tallennukset oli nimenomaan heti ensimmäisenä MENU-painikkeen takana, ei ohjelmaopas. Makuasioita sanoi koira... Itse käytän nykyään enemmän ohjelmaopasta kuin tallennuksia mutta varmasti molempien äänet kupissa painaa yhtä paljon.

Käyttömukavuudesta on varmasti Soneralaisillakin ollut sanottavansa (kelaus, kirjastojen kansiointi / nimeämiskäytänteet jne) ja ainakin itse liputan näiden asioiden parannuksen puolesta. En kuitenkaan itse henkilökohtaisesti usko että taustasyyt näille ongelmille johtuu siitä että jokin kehittäjä olisi kiusallaan/hölmöyttään näin päättänyt. Mahdollisesti taustalla on jokin tekninen syy tai rajoite jonka vuoksi asiaa on jouduttu toistaiseksi muuttamaan / hoitamaan tällä tavalla.

Sen kuitenkin tiedän että palautetta tulee (ja paljon) ja niitä ihan varmasti punnitaan kun kehitysuuntaa mietitään.

siis nää vastaukset on ku politiikonsuusta.punnitaan ja mietitään uudistuksia?!?!?!siis pitäiskö vaihteeks TEHDÄ jotain konkreettista eikä vaan funtsii.

Vastaa