peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
51514 Jäsentä
149071 Kirjoitusta
Katso mitä kaikkea voit tehdä Yhteisössä
^

Hienoa, kun tulit Yhteisöön. Täältä löydät valtavasti keskusteluita, blogeja ja ratkaisuja. Voit keskustella yhdessä muiden samanhenkisten jäsenten sekä ajoittain myös työntekijöidemme kanssa. Kokosimme sinulle kolme vinkkiä jotta pääset nopeasti kartalle siitä, mistä Yhteisössä on kyse.

ETSI JA LUE

Etsi tietoa, selaa keskusteluita ja lue blogeja. Joku toinen on saattanut jo painia saman ongelman kanssa ja saada siihen ratkaisun. Jos et löydä etsimääsi, aloita uusi keskustelu ja kysy neuvoa osaavilta jäseniltämme.

HAKUUN

JÄSENET AUTTAVAT TOISIAAN

Yhteisössämme jäsenet neuvovat toisiaan ja keskustelevat keskenään. Törmäät nopeasti myös VIP-jäseniimme. He kaikki ovat tavallisia asiakkaita kuten sinäkin.

TUTUSTU

OSALLISTU JA KEHU

Osallistu keskusteluihin, skaboihin ja pilotteihin. Kerro kokemuksistasi, ratko muiden ongelmia. Samalla keräät arvomerkkejä ja etenet Yhteisössä pidemmälle. Sinulla on mahdollisuus päästä jopa VIP-jäseneksi.

LUE LISÄÄ

Oulun alueen ongelmat



Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎24-10-2018
Kirjoituksia: 5
1/12

Oulun alueen ongelmat

Viime torstaista lähtien ei ole enää Telia-Tv toiminut. Hyväksyin digiboksin tarjoaman päivityksen ja sen jälkeen on riittänyt virhekoodeja. Ongelmia selvitelty niin chatissä kuin puhelimitse. Uusi reititinkin tuli eilen postissa mutta eipä se käyttöönotto mitään muuttanut, uuden softan lataaminen boksiin ei onnistu.

 

Maanantaina on sitten näköjään julkaistu virhetiedoite että Oulun alueella olisi enemmänkin ongelmia:

https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_1540201580363&lang=fi

 

Kauankohan tässä pitää vielä kärvistellä toimimattoman Telia-tv:n kanssa? Kalliit kanavapaketit sentään sai toistaiseksi läppärin kautta näkymään mutta ei se ole sama asia kuin katsoisi suoraan tv:stä. Hyvityksiä varmaan pakko vaatia laskuihin jos tämä tilanne vielä pitkään kestää..

 

T. Erittäin tyytymätön asiakas

0 tykkäystä
11 vastausta
Konkari
Rekisteröitynyt: ‎28-12-2014
Kirjoituksia: 555
2/12

Vs: Oulun alueen ongelmat

Onko kyseessä IPTV Telia TV?

 

Minulla ainakin IPTV latasi juuri uuden softan ja toimii. Kyseessä ei kuitenkaan ole Arriksen boksi vaan Motorola.

0 tykkäystä
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 2 666
3/12

Vs: Oulun alueen ongelmat

Hei @JPK29 ja tervetuloa Telian yhteisöön!

 

Mikä Arris VIP digiboksi sinulla on?

Minä asun Oulun alueella ja käytössä aIPTV Arris VIP 4302W mobiililaajakaistalla siis.

Oli tosiaan muutamat päivitykset boksille vähän aikaa sitten, mutta resetoin boksin pari kolme kertaa tehdas asetuksille. Minulla toimii Telia TV digiboksilla.Screenshot_20181015-144745.jpg

 

 

Kokeilitko jo tuota resetointia? Kannattaa kokeilla useamman kerran.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎24-10-2018
Kirjoituksia: 5
4/12

Vs: Oulun alueen ongelmat

Tässä talonyhtiössä on Telian valokuitu, reititin on Technicolor TG799 Xtream ja digiboksi Arris VIP5305W. Telia-tv hommattu n. 1,5kk sitten ja alkuun toimi ongelmitta, sitten viime torstain päivitys rikkoi kaiken. Chatissä kerrottiin että kyseinen päivitys olisi vedetty pois kun ongelmia olisi ollut muillakin.

 

Reititintä ja boksia on useaan otteeseen buutattu, palautettu tehdasasetukset ja lopulta poistettu softakin. Tämän hetken tilanne on se että "Initializing network.." löytää kyllä verkkoyhteyden mutta "Loading software.." lopputulos on "Error 4: Could not download the system software, please check cables on the gateway abd restart both the gateway and the STB."

0 tykkäystä
Konkari
Rekisteröitynyt: ‎28-12-2014
Kirjoituksia: 555
5/12

Vs: Oulun alueen ongelmat

Sen verran tarkennusta omaan viestiini, että itselläni on Hybridilaajakaista liittymä. Käytössä ei kuitenkaan ole tätä Hybridin Sagecomin modeemia vaan Inteno (ollut kauan ja on edelleen). 

Josko tuolla on nyt sitten jotain tekemistä asian kanssa.

 

Syitä tähän ratkaisuun on useita.

- en hyödy todellisuudessa hybridistä mitään. VDSL 50/10 toimii hyvin ja käytössä modeemin sillattuportti, jonka perässä oma reititin -> hybridin mobiili ei tuo lisäarvoa

- en luota uuden Sagecomin reitittimeen ollenkaan (luotto lähes nollassa)

- Arriksen TV boksissa ei ole digitaalista äänilähtöä, mitä tarvitsen. Motorolassa on

 

ps. tuolla kaapissa oleva Telia TV boksi on tyypiltään sama VIP5305, mutta perässä ei ole W-merkintää, tosin erikseen lukee WBT. Ilmeisesti sama?

 

ps2. alkuaikoina tähän Motorolan TV boksiinkin tuli jos jonkinlaista epäonnistunutta softaa. Alkoi tuo mahdoton tehdasresetointi pelleily jumppa, jota sai harrastaa harva se päivä. Nyt, kun malli on vanha, niin tilanne on kuosissa. Uusia softia tulee, mutta eivät enää pilaa laitteen toimintaa. Mitään hyötyä en ikinä noista uusista softista ole kokenut saavani. Silloin aikanaan kävinkin "kuumana" siitä, että joku vaan tekee itsensä tärkeäksi kehittämällä näihin softaa ja sitten menee tietenkin usein pieleen. Olisin halunnut estää kaikki päivitykset, mutta eihän se onnistunut. Sitä suuremmalla syyllä, kun nyt Motorola on toiminut, niin en lähde uudelleen tuohon epävarmuuteen, toimimattomuuteen ja resetoi kaikki laitteet miljoonnakertaa -rumbaan. "Vanhassa vara parempi", pätee tässäkin asiassa.

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎12-10-2018
Kirjoituksia: 16
6/12

Vs: Oulun alueen ongelmat

@JPK29Tämmönen häiriötilanne on tosiaanki noussu essiin Oulun alueella. Asiaa tutkitaan parraimmillaan ja pyritään saamaan kuntoon mahollisimman nopiasti.

 

Hyvä, että oot kuitenki päässy kattomaan noita maksukanavia sieltä tietokonneen puolelta. Toki vaatii hiukan asentelmista jos haluaa kuvan sieltä teeveen puolelle.

 

Hetikä ongelma on korjattu päivitetään tilanne tuonne häiriötiedotteet sivulle minkä laitoitki. Jos siitä tehtiin vikailmoitus, kun olit yhteydessä niin saat tietoa sitäkin kautta.

Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎24-10-2018
Kirjoituksia: 5
7/12

Vs: Oulun alueen ongelmat

@MikaelMu Ilmeisen vaikea vika kun on jo pitkään tutkittu ja edelleenkään ei ole ratkaistu. Vikailmoitus on tehty ja kuumeisesti odottelen tekstiviestiä jossa kerrotaan että nyt toimii, eipä ole kuulunut.

 

Jotta saisin telkkariin näkymään niin pitäisi ostaa kaapeli tai adapteri. Olen tottunut käyttämään chromecastia monen muun palvelun kanssa mutta tv.telia.fi ei tue sitä.

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎24-10-2018
Kirjoituksia: 5
8/12

Vs: Oulun alueen ongelmat

No niin, nyt sitten lopetti läppärillä tv.telia.fi myös toimimasta kesken Mestareiden liigan pelien.

 

"Hups, jotain meni vikaan ohjelman toistossa (DRM). Yritä uudelleen. Ellei tuo auta niin ota yhteyttä asiakaspalveluumme. (Virhekoodi: Vo12:73006)"

 

"Tapahtui odottamaton virhe. Lataa sivu uudestaan. (Virhekoodi: Vo10:A2)" jne.

 

Onhan tämä nyt *ittu jo ihan käsittämätöntä touhua, joka tuutista pukkaa pelkkää virheilmoitusta ja maksettuja palveluita ei pääse käyttämään. Yli 10 vuotta meni DNA:n asiakkaana käytännössä ilman mitään ongelmia, muuton myötä sitten piti vaihtaa operaattoria ja alkukokemukset Telian asiakkaana virhekoodeja virhekoodin perään. Ja taasko pitäisi odotella asiakaspalvelun chat-jonossa ja tehdä joku uusi vikailmoitus että asia ratkeaisi? Olisi vähän parempaakin tekemistä vähäisellä vapaa-ajalla.

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎28-10-2015
Kirjoituksia: 4
9/12

Vs: Oulun alueen ongelmat

Sama ongelma. Mukavaa maksaa tästä 75 euroa kuukaudessa Hymiö Onnellinen

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎12-10-2018
Kirjoituksia: 16
10/12

Vs: Oulun alueen ongelmat

@JPK29  Nyt ollaan saatu palautettua osa noista digibokseista taas toimiviksi. Kokeiletko bootata laitteet. Mikäli häiriö on vieläki päällä.

 

@JPK29@Higuain  Kokeilitteko kirjautua ulos sieltä Telia TV -sovelluksesta ja takaisin? Oliko teillä peilaukset chromen kautta käytössä?

0 tykkäystä