Puhelinmyyjä

  • 24 March 2016
  • 4 kommenttia
  • 22 katselukertaa

Onko Soneran puhelinmyyjien tarkoituksena karkottaa asiakkaat? Oli kyllä tänään taan sellanen kokemus. Oli työntämässä kanavapakettia vaikka väkisin. Liekö provisiopalkalla vai vain muuten ohjeistettu. En tiedä kumpaa tässä aliarvostetaan; maksavaa asiakasta (jolle pakko myydä väkisin kaikkea uutta) vai sitä raasua puhelinmyyjää jonka on pakko tyrkyttää väkisin kanavapakettia sun muuta. Ei hyvä Sonera, ei hyvä.


4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@MMMJJJ kirjoitti:

Onko Soneran puhelinmyyjien tarkoituksena karkottaa asiakkaat? Oli kyllä tänään taan sellanen kokemus. Oli työntämässä kanavapakettia vaikka väkisin. Liekö provisiopalkalla vai vain muuten ohjeistettu. En tiedä kumpaa tässä aliarvostetaan; maksavaa asiakasta (jolle pakko myydä väkisin kaikkea uutta) vai sitä raasua puhelinmyyjää jonka on pakko tyrkyttää väkisin kanavapakettia sun muuta. Ei hyvä Sonera, ei hyvä.




Hei MMMJJJ!


 


Kyllähän nuo kaikki puhelinmyyjät ovat aika ärsyttäviä. Soneran puhelinmyyjät soittavat yleensä esim. jos jokin palvelu tai sopimus on päättymässä.


 


Itse vastaan yleensä näin : Ei kiitos, olen tyytyväinen tämän hetkisiin liittymiin ja palveluihin.


 


Voit myös toimia näin : Markkinointiluvat voi ottaa pois käytöstä Omien Sivujen "asiakkuuteni" -osiossa, tai olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme. Hymiö Onnellinen

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@MMMJJJ kirjoitti:

Onko Soneran puhelinmyyjien tarkoituksena karkottaa asiakkaat? Oli kyllä tänään taan sellanen kokemus. Oli työntämässä kanavapakettia vaikka väkisin. Liekö provisiopalkalla vai vain muuten ohjeistettu. En tiedä kumpaa tässä aliarvostetaan; maksavaa asiakasta (jolle pakko myydä väkisin kaikkea uutta) vai sitä raasua puhelinmyyjää jonka on pakko tyrkyttää väkisin kanavapakettia sun muuta. Ei hyvä Sonera, ei hyvä.




Harmillista, jos myyjä on yrittänyt väkisin laittaa sinulle kanavapakettia. Sellainen ei toki ole ohjeistus meidän myyjille. Ohjeistus on kyllä aktiivisesti tarjota asiakkaille meidän uusia tarjouksia ja etuja, koska monet eivät näistä muuten tietäisi. Asiakkaalla on kuitenkin aina oikeus itse tehdä päätös, haluaako tilata jotakin vai ei. Pahoittelut huonosta kokemuksesta!

Laitoin juuri epähuomiossa kai väärään ketjuun viestin, kuinka viihdepakettia kaupannut puhelinmyyjä väitti, että nykyisen modeemin tuki päättyy ja uusitaan modeemit, ja uuden modeemin saa kun hankkii samalla samaan hintaab viihdepaketin. Tilasin sen sitten, koska pakkohan se on, kun vanhan tukeminen loppuu. Koska kuitenkin liittymäni oli taloyhtiölaajakaista, niin soitin vielä tarkistaakseni jotain yksityiskohtia sekä taloyhtiöön että Telian tukeen. Siellä ei tiedetty tämmöisestä "modeemin tuen loppumisesta" yhtikäs mitään, ja arveltiin että ulkoistetulla puhelinmyyjällä on epätarkkaa tietoa. Koska tarvetta tv-palvelulle ei siinä vaiheessa ei ollut, peruin tilauksen.

 

En tiedä (enkä niin välitäkään) valehteliko puhelinmyyjä härskisti tahallaan vai oliko hänellä tosiaan vain epätarkkaa tietoa tai väärä käsitys.

 

Joka tapauksessa on täysin sevää, että a) valehtelu tahalllan on epäeettistä ja b) epätarkan tai väärän tiedon tarjoaminen päätöksenteon pohjaksi tahattomasti tai vahingossakin on heikkolaatuista ja huonoia palvelua, vaikka itse myytävä tuote ja myyntimenettely muilta osin olisikin ok.

Kilttinä ihmisenä en halunnut tuolloin ruveta lynkkaamaan yksittäistä puhelinmyyjää, mutta kun nyt sain kokonaan toisesta asiasta aiheen tulla tännekin "yhteisöön" antamaan Telialle risuja mielestäni aiheesta ja perustellusti, niin annanpa nyt tästäkin.

 

Vanhassa sananlaskussa mainitaan oljenkorsi ja kamelin selkä. Olen sen verran vahvaselkäinen kameli, että muutaman oljenkorren selkäni kestää, muuta täysin varma on, että se ei kestä niitä loputtomasti. Siitähän on suomenkin kansanperinteessä oma tarinansa hölmöläisen hevosta, kun hölmöläinen kasasi hevo sen rekeen puunrankoja ja meinasi, että "kun sinä tuon jaksat niin kyllä sinä vielä tuonkin jaksat". Tai kolmantena "management by Tuntematon sotilas": "Pohja se on miunkii säkissäin".

 

Eli kyllä se pohja sieltä joskus vastaan tulee.

 

Tähän asti olen pitänyt Sonmeran asiakkuudesta kiinni lähinnä siksi, että minulla on ollut siellä kotisivut, jotka ovat olleet linkitettyinä jopa johoinkin julkisiin linkkikokoelmiin ja taisi olla johonkin kirjaankin. Mutta Telipa ilmoittikin palvelun lakkaamisesta pelkästään paperikirjeellä, joka ilmeisesti ei koskaan trullut perille (as kun ei pullopostilla tai kirjejyyhkyllä), eikä niin kuin tullut mieleen että kuvaus omista palveluista omilla sivulla, sähköposti ja sähköinen kirjekin on keksitty, ja saan sitten tietää koko assiaqsta sattumalta kaksi ja puoli kuukautta jälkikäteen, kun sivuja ei pääse enää muokkaamaan. Vahinko nyt ei ollut suuri, kun olen päivitellyt sivuja vain harvakseen, viimeksi näkjöjään joulun alla 2016, ja nyt olisin taas jotain päivittänyt.

 

Mutta että paperikirjeellä pelkästään tärkeitä asioita 2010-luvulla kun sähköposti on ollut keksittynä vuosikymmeniä, sähköinen kirje vuosia ja joka äänitteessä kehotetaan tarkistamaan asiat omilta sivuilta, missä kuitenkaan tämän palvelupaketin osan sisällöstä, nykytilasta, voimasssaolosta  ja muutoksista ei ole omilla sivuilla tietoja.

 

Ja niin kuin sanoin ensimmäisessä kommentissani asiasta, niin tärkeäön tiedon lähettäminen pelkällä paperikirjeellä alkaa jo nykyään olla yleisvaarallista toimintaa, joka pitäisi mahdollisimman pian lailla kieltää. Ja kansalaisena aion myös tästä alkaen aktiivisesti toimia tämän tavoitteen saavuttamiseksi.

 

Varmasti ette te Teliankaan henkilöt ole vältytyneet näkemästä uutisia, miten perille saapumattomia posteja löytyy milloin  mistäkin. Ja tällaista sitten käytätte tärkei

den viestien AINOANA kanavana vaikka itse olette sähköpostiperattori ja lähetätte paljon turhemmista asioista sähköpostia joka viikko.

 

Mutta nyt siis on enää sähköpostiosoite syynä pitää kiinni telian palveluista.

 

Eli sen puoleen saatte olla varovaisia niitten oljenkorsienne kanssa.

 

Vielä en ole vaihtanut, kun laajakaista tolimii siedettävästi ja puhelin toimii siedettävästi.

 

Mutta nyt siis ollan jo hyvin lähellä tuota Antti Rokka -vaihetta, eli että se phja siellä säkissä alkaa kohta häämöttää.

 

 

Vastaa