Sonera viihde sovellus


  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Ongelmana on sellainen että sonera viihde ei toimi ipadilla eikä iphonella ollenkaan. Jo heti yrittäessä kirjautua sisään niin tulee ilmoitus, järjestelmävirhe. Käynnistä sovellus uudelleen. Virhekoodi CV-4. Ilmoituksesta huolimatta kirjautuu kumminki sisään. Jotain kanavaa kun yrittää katsoa niin tulee uusi virheilmoitus. Ohjelma ei ole saatavilla. Virhe videotoistossa. Yritä uudelleen. Virhekoodi Cv-11. Missähän mahtaa olla vika? Kokeiltu on asentaa uudestaa sovellukset. Tietokoneella kumminki toimii normaalisti.

29 kommenttia

Moikka @Jamvais ja tervetuloa Klaaniin! :)


 


Miksi sen pitäisi toimia rootatuissa laitteissa? ;)


 


Ensinnäkin tietoturva on aika painava syy, miksei sovellus toimi rootatuissa tai muuten ohjelmallisesti muunnelluissa laitteissa.


 

Hieman kesti vastaaminen, sillä olin aivan unohtanut tämän säikeen olemassaolon. Yli vuoden aikana ei vieläkään ole tapahtunut kehitystä digitaalisten palvelujen tarjoamisessa. Tietoturva on hyvä pitää mielessä, mutta tässä tapauksessa sitä käytetään vain tekosyynä. Se, että puhelin on rootattu, ei ole mikään syy estää sovelluksen käyttöä. Jos osaat rootata puhelimesi, niin olet kyllä tietoinen, mitä teet ja mitä roottaaminen tarkoittaa. Jos kerran estätte rootatuissa laitteissa Viihde-sovelluksen käytön, niin miksette sitten samoin tietoturvaperustein estä samaisen sovelluksen käyttöä esimerkiksi Windows 10-tietokoneessa, jossa sovellusta käytetään järjestelmänvalvojan oikeuksilla varustetulla käyttäjätilillä? Tämä on sama tilanne kuin rootatun Android-laitteen kanssa. Jos minä ostan laitteen itselleni, niin kyllä minulla sitten on oikeus ottaa siitä kaikki irti. Sitä paitsi on melko triviaalia kiertään tuo sovelluksen root-oikeuksien tarkistus. Tällä politiikalla Sonera vain ampuu itseään jalkaan ja ajaa potentiaalisia maksavia asiakkaita pois palvelujensa luota.
Jaahas, eipä näköjään toiminut rivivaihdot....

Hyviä pointteja kyllä, mutta rootattujen laitteiden estoon ei ole tällä hetkellä suunnitteilla muutosta.

Vastaa