TV ei löydä kanavia

  • 30 April 2019
  • 3 kommenttia
  • 2470 katselukertaa

Taloyhtiössä on kaapelilaajakaista, en saa televisiota näkymään millään asetuksilla. Kaikki piuhat on
kiinni paikoillaan, välillä löytää 12 kanavaa, mitkä on
maksukanavia ja näkyvät huonosti. Peruskanavia ei löydy millään.


Televisiosta pitää valita automaattisen haun kodalta joko antenni
tai kaapeli ja sitten vielä Antennin kohdalta joko kaapeli tai
antenni, mutta mitään fiksua ei löydy.

 

Kysyin jo asiakaspalvelusta mutta eivät edes yrittäneet auttaa.


3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei!


 


Onko ongelma alkanut uutena juttuna vai ovatko kanavat aiemmin näkyneet? Mikä on TV:n merkki ja malli? Jos asunnossa on useita tv-rasioita, niin oletko kokeillut kaikkia? Ovatko rasiat ja kaapelit ehjiä, kokeile toista kaapelia? Kaapeli TV: ssä pitää tosiaan valita kaapeli lähetysmuodoksi. Joskus tosin saattaa olla jakelussa myös antennikanavia kaapelikanavien rinnalla, vähän riippuen asunnon sisäverkosta.

TV on Samsungin Smart TV, n. pari vuotta vanha. Tässä oikeassa kodissa on näkynyt hyvin, mutta muutin pariksi kuukaudeksi evakkoon muualle, missä oli antenni ja siellä sain näkymään hyvin. Mutta kun tänään nyt eilen muutin takaisin kotiin ja vaihoin vanhat asetukset mutta ei näkynyt mitään. Rasioihin ei olla koskettu ja kaapeli on toiminut ainakin toissapäivänä.

Etkai hae analogisena kaapelitv kanavia?.Kai olet katsonut että antennirasia on kunnossa eikä mitään muutoksia ole tehty kaapeleissa?.Paras tapa olisi kai resetoida telkku kokonaan niin että se kyselee kieltä yms ja valita sieltä kaapeli->digitaalinen,sun tapauksessa hakisin kumpaakin.Suurin osa kanavista on sitten nykyään HD:na ja osa noista tarvitsee sen tv-kortin että näkyy.

Vastaa