Tekstitys ei vieläkään toimi mobiiliviihteessä

  • 18 April 2016
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia

Ensin koko mobiiliviihde ei enää toiminut eli tuo Silverlight kaatui ennenkuin edes ehdin silmää räpäyttää. Kunnes sain Soneran vikapalvelusta neuvon ottaa sen Sonera- tai Windows kaupasta, otin Windows kaupasta. Näin Silverlightia ei enää tarvittu.

 

Sitten alkoi tekstiongelmat (muutama viikko sitten). Ensin katsoessani Avaa, olikohan Skandidekkareita ja nyt The Affairia! Skandidekkaria katsoessa teksti tuli, mutta sahasi joka lauseen kahteen kertaan, jopa mainokset.

Ja nyt The Affairia katsoessa tekstitystää ei saa ollenkaan. Muita en ole nyt koittanut.

Eli olen oikeastaan kuukausia (jo silloin kun luulin kaiken olevan ok) maksanut kanavapaketeistani turhaa, jos nekään eivät toimi.

Tarkistan asian ja ilmoitan myöhemmin.

 

Olisikohan tähän saatuvilla apua? Ja pian.

On kestänyt jo turhan kauan. Kiitos.

 

 


5 kommenttia

Kyselin tästä niin vastaavaa yleistä vikaa ei ole tällä hetkellä tiedossa, joten kaikki lisätieto on tervetullutta. Kannattaa tosiaan vielä tarkastaa tämän hetkinen tilanne vaikka useammalla ohjelmalla ja kanavalla, niin päästään täälläkin vielä tarkemmin testaamaan. Onko sinulla mahdollisuutta koittaa myös, että onko samaa vikaa toisellakin tietokoneella?

Internet nopeus sekä tietokoneen tehot kohdillaan? Joskus myös nämä ongelmat saattavat aiheuttaa kyseistä ongelmaa. Voit ladata CCleaner:in. Sieltä asetuksista katsot kaikki välimuistit yms sekä ohjelmisto kohdasta Silverlight yms yms. Toisinsanoen "täysi" puhdistus vaikkapa ihan testimielessä jos se ratkaisisi ongelmasi. Kyseisistä palveluista on vaikea lähtä keksimään mitään kun en käytä mitään vastaavaa saatika katso edes televisiota.

Kiitos vastauksista.

 

Vika näyttäisi olevan vain Avan kirjastossa. Eli tuo sahaaminen, josta kerroin sekä tekstityksen puuttuminen.

Ironista kyllä, koska juuri avan takia kyseisen sovelluksen hankinkin.

Minulla on 4g mokkula, nyt Elisan..kun Soneran tikku on pojalla lainassa. Kummatkin toimivat hyvin.

Käytän tätä tietokoneelta. Käyttis on W10.

Soneran vikapalvelusta kerrottiin, ettei Silverlightiä tarvita, jos lataa kyseisen sovelluksen, eli Sonera mobiiliviihteen, Sonera tai Windows kaupasta. Ja ensin toimikin hyvin. Nyt useamman viikon junnannut tuo Ava. Skandidekkarien, The Affairin lisäksi näköjään ainakaan Muodin huipulla ei tekstitystäkään ole.

 

Asetuksissa, jos osaan katsoa, näyttäisi avalla ainoastaan olevan Kuvan tarkkuuden ja Tekstityskielen lisäksi kohta audiokieli: valinnat Suomi ja Ruotsi. Onkohan tällä jotain merkitystä. Tai millä olisi ja mitä pitäisi raplata?

Minulla on omasta mielestäni parempi puhistaja: Advansed System Care:) Käytän lähes sitä päivittäin.

 

Terveisin eivoiollatosi

Testasin tuota AVA:n ohjelmakirjastoa Windows 10 -sovelluksella ja ainakin The Affairissa oli tosiaan tekstityksen kanssa häikkää. Itse asiassa tekstitys lähti kuin lähtikin näkymään, kun jatkoi katsomista noin 5 minuutin ajan. Kelaamisen jälkeen tekstit taas tosin hävisivät. Ilmoitin asiasta eteenpäin, selvitetään asiaa tarkemmin.

OK. tehdään näin!
Kiittelee eivoiollatosi

Vastaa