Telia TV Windows sovellus


Tällainen ilmoitus tänään: Telia TV:n Windows-sovelluksen jatkokehitys on nyt päättynyt. Olipas taas todella järkevää. Ensinnäkin, Chrome-selaimella kuvanlaatu on moninkertaisesti huonompaa kuin sovelluksella. Suoraa urheilulähetystä seuratessa sovelluksella ainakin lähenee HD-tasoa, selaimella noin SD:tä, ehkä. Toiseksi, Edgellä mitään ei edes pääse katsomaan: kuva vain jää ikuisesti latautumaan. Ja kyllä, Edgeen on lisätty Telia TV -laajennus. Pakotatte siis maksavat asiakkaat katsomaan huonompaa kuvaa, koska ette välitä kehittää julkaisemaanne sovellusta. Ei todellakaan hyvää asiakaspalvelua tämä. Mutta sehän sopii Telian toimintaan. - Ja nettiyhteydestä ei ole kysymys: 100/10 valokuitu.


21 kommenttia

Samaa olen


@ericrose@  kirjoitti:

Tällainen ilmoitus tänään: Telia TV:n Windows-sovelluksen jatkokehitys on nyt päättynyt. Olipas taas todella järkevää. Ensinnäkin, Chrome-selaimella kuvanlaatu on moninkertaisesti huonompaa kuin sovelluksella. Suoraa urheilulähetystä seuratessa sovelluksella ainakin lähenee HD-tasoa, selaimella noin SD:tä, ehkä. Toiseksi, Edgellä mitään ei edes pääse katsomaan: kuva vain jää ikuisesti latautumaan. Ja kyllä, Edgeen on lisätty Telia TV -laajennus. Pakotatte siis maksavat asiakkaat katsomaan huonompaa kuvaa, koska ette välitä kehittää julkaisemaanne sovellusta. Ei todellakaan hyvää asiakaspalvelua tämä. Mutta sehän sopii Telian toimintaan. - Ja nettiyhteydestä ei ole kysymys: 100/10 valokuitu.



Saman  olen huomannut selaimella   ottelun kuvan laatu on täyttä KURAA  verrrattuna  sovellukseen että SOVELLUKSEN KEHITYSTÄ ON JATKETTAVA   .

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@ericrose@  kirjoitti:

Tällainen ilmoitus tänään: Telia TV:n Windows-sovelluksen jatkokehitys on nyt päättynyt. Olipas taas todella järkevää. Ensinnäkin, Chrome-selaimella kuvanlaatu on moninkertaisesti huonompaa kuin sovelluksella. Suoraa urheilulähetystä seuratessa sovelluksella ainakin lähenee HD-tasoa, selaimella noin SD:tä, ehkä. Toiseksi, Edgellä mitään ei edes pääse katsomaan: kuva vain jää ikuisesti latautumaan. Ja kyllä, Edgeen on lisätty Telia TV -laajennus. Pakotatte siis maksavat asiakkaat katsomaan huonompaa kuvaa, koska ette välitä kehittää julkaisemaanne sovellusta. Ei todellakaan hyvää asiakaspalvelua tämä. Mutta sehän sopii Telian toimintaan. - Ja nettiyhteydestä ei ole kysymys: 100/10 valokuitu.




Taustasyyt Windows-sovelluksen tuen lopettamiselle on siinä, että kehitystyössä keskitymme nyt selainkohtaisiin ratkaisuihin. Selainkäyttöön olemmekin nyt saaneet runsaasti muutoksia, sillä HTML5 -soitin on otettu käyttöön tuoden paljon parannusta juuri Telia TV:n hyödyntämiseen eri selaimilla ja käyttöjärjestelmillä. Aiemmin Opera ja Firefox eivät olleet tuettuina ollenkaan ja Chrome vaati lisäosan toimiakseen, mutta nyt tuki löytyy näistäkin!


 


Sovellus ei kuitenkaan vielä ole poistumassa, ja se toimii ainakin tämän vuoden loppuun normaalisti. Suosittelen kuitenkin jo testaamaan Telia TV:n katselua selaimilla, uskoisin että HTML5:n myötä nuo yllä mainitsemasi ongelmatkin ovat väistyneet. 


 


@NikoNo julkaisi juuri blogin uudesta selaintuesta, kannattaa käydä vielä tutustumassa! 


 

Kiitoksia tiedoista! On kuitenkin todettava, että mikäli mainittu HTML5 on jo käytössä, se ei toimi esim. Edgessä. Kuten totesin, ohjelma jää vain latautumaan. Ja Chromella varsinkin Liiga-otteluissa kuva pysyy kunnollisena minuutin pari alusta, kunnes valahtaa todella kehnoksi. Mikäli todella aiotte luopua parhaasta sovelluksesta, on Telialla vielä huomattavan paljon kehitettävää. Lopettakaa sovellus vasta, kun asiakkaat ovat todenneet selainkäytön täysin virheettömäksi. Maksan kuitenkin laadusta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@ericrose@  kirjoitti:

Kiitoksia tiedoista! On kuitenkin todettava, että mikäli mainittu HTML5 on jo käytössä, se ei toimi esim. Edgessä. Kuten totesin, ohjelma jää vain latautumaan. Ja Chromella varsinkin Liiga-otteluissa kuva pysyy kunnollisena minuutin pari alusta, kunnes valahtaa todella kehnoksi. Mikäli todella aiotte luopua parhaasta sovelluksesta, on Telialla vielä huomattavan paljon kehitettävää. Lopettakaa sovellus vasta, kun asiakkaat ovat todenneet selainkäytön täysin virheettömäksi. Maksan kuitenkin laadusta.




Hei! Vilkaisin Microsoft Edge 44.18362.449.0 -selaimellani (nettinopeus 21 ms 61,64 / 40,37 Mbits) enkä huomannut kuvanlaadussa virheitä. Voisiko ongelmasi johtua tietokoneesi raudasta, nettinopeudesta tai/ja VPN-palvelusta jos tätä käytät? :smileyembarrassed:


@ericrose@  kirjoitti:

Kiitoksia tiedoista! On kuitenkin todettava, että mikäli mainittu HTML5 on jo käytössä, se ei toimi esim. Edgessä. Kuten totesin, ohjelma jää vain latautumaan. Ja Chromella varsinkin Liiga-otteluissa kuva pysyy kunnollisena minuutin pari alusta, kunnes valahtaa todella kehnoksi. 


HTML5 on ollut jo pitemmän aikaa käytössä Edge-selaimen kanssa, nyt tukea laajennettiin myös Firefoxiin, Chromeen ja Operaan. Oletko kokeillut näiden selainten toimintaa tällä viikolla vai joskus aiemmin?

Kerroit aiemmin että olet Edgeen ladannut lisäosan niin mitä tarkoitat tällä? Edgen kanssa ei ole tarvinut lisäosaa mutta Chromen kanssa lisäosa oli pakollinen ennen tämän viikon HTML5 päivitystä. 

@Sekunti esittikin jo hyviä kysymyksiä laitteistoon ja yhteyksiin liittyen :smileyhappy:

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Kokeilin Edge selaimella kolmeen kertaan suorilla ja tallenteilla. Toimii muuten hyvin, mutta kun aikoo katsoa ohjelmia niin tulee ilmoitus  (Virhekoodi: Da12:90032).

 

 

Tuo virhekoodi viittaa nyt että laitetiedot ovat mahdollisesti jääneet jumiin järjestelmään ja siksi sisällön suojaus ei anna aloittaa nyt ohjelmaa. 

Tässä meillä tulisi aluksi nollata sinun Telia Tv-tilin laitetiedot. Tuo voidaan tehdä jos otat yhteyttä meihin kanavassa jossa sinut on mahdollista tunnistaa. 

Ei toimi Edge selaimessa kunnolla teliatv: n 

tallennusten katselu, kuva pysähtelee ja välillä heittää takaisin tallenteen alkuun ja kun kelaa eteenpäin tallennetta, pitää odottaa tosi pitkään ennenkuin kuva tulee, samaa tallennetta katsottaessa w10 appilla ei toistossa ole mitään ongelmia.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@ahpelOletko kerennyt testata toistuuko ongelma myös toisella selaimella? Esimerkiksi Firefoxilla, Chromella tai Operalla.


@KaPetri@  kirjoitti:

@ahpelOletko kerennyt testata toistuuko ongelma myös toisella selaimella? Esimerkiksi Firefoxilla, Chromella tai Operalla.



Kyllä eilen kokeilin ja sen vuoksi jouduin ottamaan tänään yhteyttä tekniseen aspaan kun tuli 5 laitetta ylitettyä ja jumitui myös teliatv boxikin.

Laski luultavammin jokaisen selaimen uudeksi laitteeksi jonka vuoksi ei ole enää yrityksiä jäljellä kun nyt on jo 5 laitetta käytössä.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Näin se menee tällä hetkellä, jokainen selain lasketaan "omaksi laitteeksi" vaikka palvelua samalla koneella käytettäisiin. Toistuiko Edgellä havaittu ongelma myös muiden selainten kautta?


@KaPetri@  kirjoitti:

Näin se menee tällä hetkellä, jokainen selain lasketaan "omaksi laitteeksi" vaikka palvelua samalla koneella käytettäisiin. Toistuiko Edgellä havaittu ongelma myös muiden selainten kautta?


Ei päässyt sisään teliatv, kun yritin kirjatua chromella herjasi että viisi laitetta ylitetty ja samalla olohuoneen boxi pimeni ja siihen tuli myös sama herja viisi laitetta.....

 

Eli en tohdi enää kokeilla muilla selaimilla.

 

Onneksi teliatv soppari loppuu ensi vuonna ja voin sanoa sen irti.

Tuo kyllä on aivan Telian oma piirre, että yhden koneen jokainen selain lasketaan eri laitteeksi. Itse käytän vain kiinteäyhteyksistä PC:tä ilman muita älylaitteita, ja Telian sovelluksen testaus voi hyvinkin saattaa samalla koneella viisi eri "laitetta" täyteen. Millään muulla yhtiöllä (esim. Netflix) en moista rajoitusta ole tavannut. Omituista, että Telia lopettaa helppokäyttöisen ja hyvin toimivan Windows appin (vastaava on edelleen käytössä esim. Netflixillä ja musiikin osalta Spotifylla); selainkäyttö on mm. aina raskaampaa koneelle. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

En ole itse muidenkaan palveluiden kanssa vastaavaa rajoitusta tavannut. Muissa palveluissa olen huomannut että tunnuksella yhtäaikaisia katseluita rajoitetaan ostetun sopimuksen mukaisesti + maa rajoitukset.

 

Tällä hetkellä meillä laitekohtainen raja on toistaiseksi edelleen olemassa. Se on viisi "laitetta" 24h aikana. Tuon ylittyessä tulee edellä mainuttu herja. Tämä laiteiden määrän rajoitus ja 24h kesto on meillä tarkistelussa. Muutosta en vielä uskalla luvata, mutta olemme tietoisia sen aiheuttamasta turhasta vaivasta. Varsinkin näin HTML5 siirtymisen vaiheessa.

*selainkäyttö on mm. aina raskaampaa*

 

Tuon olen myös huomannut, useasti kun teliatv pysähtyy Edgessä, tulee ilmoituksia milloin virusturvasta milloin mistäkin windowsin omasta toiminnasta.

 

Tuosta w10 appista myös samaa mieltä, että miksi vaihtaa toimiva tuote ei toimivaan, asiakkaat sillä kyllä saa lähtemään toisille palveluiden tuottajille.

Cmore, Dplay, Ruutu+ yms. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@ahpel@  kirjoitti:

*selainkäyttö on mm. aina raskaampaa*


 


Tuon olen myös huomannut, useasti kun teliatv pysähtyy Edgessä, tulee ilmoituksia milloin virusturvasta milloin mistäkin windowsin omasta toiminnasta.


 


Tuosta w10 appista myös samaa mieltä, että miksi vaihtaa toimiva tuote ei toimivaan, asiakkaat sillä kyllä saa lähtemään toisille palveluiden tuottajille.


Cmore, Dplay, Ruutu+ yms. 




Ei pidä paikkaansa, koska olen käyttänyt Telia TV -palvelua Edge-selaimella. Hidastelu johtuu usein laitteen teknisistä ominaisuuksista tai verkon nopeuden alentumisesta. Suosittelen palauttamaan Edge-selaimen oletusasetuksiin ja yrittämään uudelleen:


https://support.microsoft.com/fi-fi/help/4023560/windows-10-what-to-do-if-microsoft-edge-not-working (Asetukset > Sovellukset > Sovellukset ja ominaisuudet > Microsoft Edge > Lisäasetukset)


 


Ilmoitukset yleensä voi hiljentää tai poistaa käytöstä, joten oletko tarkistanut milloin viimeksi asetukset mistä nuo ilmoitukset tulevat? Suosin ainakin Google Chrome -selainta, koska se on vakaampi ja nopeampi jopa vanhemmissa koneissa. Ensi vuonna voi olla tilanne tasoissa Edge-selaimen suhteen:


https://www.microsoftedgeinsider.com/fi-fi/download/

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@klontti@  kirjoitti:

Kokeilin Edge selaimella kolmeen kertaan suorilla ja tallenteilla. Toimii muuten hyvin, mutta kun aikoo katsoa ohjelmia niin tulee ilmoitus  (Virhekoodi: Da12:90032).




Renne Telian asiakaspalvelusta ohjeisti seuraavanlaisesti sähköpostiviestissä @klontti:


"Edge -selaimen DRM -suojan voi ottaa käyttöön seuraavilla ohjeilla: https://www.tenforums.com/tutorials/46249-turn-off-microsoft-edge-save-protected-media-licenses.html"


 


Edge - Tietosuoja ja suojaus.JPGEdge - Tietosuoja ja suojaus


 


Asetus on oletuksena päällä, mutta otin sen uudelleen käyttöön niin alkoi luonnollisesti toimimaan. Bugi oli siis tuossa Edge-selaimen mediakäyttöoikeuksissa, jota ei ole aiemmin ollut. Sain näin ollen DRM-suojaan liittyvän virheilmoituksen kaikkoamaan ja mediatoiston automaattiseksi. Varmaan johtui päivityksestä :smileyvery-happy:


@Sekunti@  kirjoitti:

@ahpel@  kirjoitti:

*selainkäyttö on mm. aina raskaampaa*

 

Tuon olen myös huomannut, useasti kun teliatv pysähtyy Edgessä, tulee ilmoituksia milloin virusturvasta milloin mistäkin windowsin omasta toiminnasta.

 

Tuosta w10 appista myös samaa mieltä, että miksi vaihtaa toimiva tuote ei toimivaan, asiakkaat sillä kyllä saa lähtemään toisille palveluiden tuottajille.

Cmore, Dplay, Ruutu+ yms. 


Ei pidä paikkaansa, koska olen käyttänyt Telia TV -palvelua Edge-selaimella. Hidastelu johtuu usein laitteen teknisistä ominaisuuksista tai verkon nopeuden alentumisesta. Suosittelen palauttamaan Edge-selaimen oletusasetuksiin ja yrittämään uudelleen:

https://support.microsoft.com/fi-fi/help/4023560/windows-10-what-to-do-if-microsoft-edge-not-working (Asetukset > Sovellukset > Sovellukset ja ominaisuudet > Microsoft Edge > Lisäasetukset)

 

Ilmoitukset yleensä voi hiljentää tai poistaa käytöstä, joten oletko tarkistanut milloin viimeksi asetukset mistä nuo ilmoitukset tulevat? Suosin ainakin Google Chrome -selainta, koska se on vakaampi ja nopeampi jopa vanhemmissa koneissa. Ensi vuonna voi olla tilanne tasoissa Edge-selaimen suhteen:

https://www.microsoftedgeinsider.com/fi-fi/download/


tai verkon nopeuden alentumisesta.

 

Tämä kyllä välissä pätkii ja hidastelee, mutta palvelun ja laitteet on toimittanut Telia.

 

Mutta sitä ihmettelen miksi Edgessä se tallenne alkaa aina alusta verkon palautumisen jälkeen, ja kun kelaa samaan mihin jäi, viipyy siinä lähes sama aika kun aloittaisi alusta katsomaan tallenteen, Telia Tv-app jatkuu siitä mihin jäi, niin myös Dplay, Cmore,Areena yms.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Testailin tuota Edge-ongelmaa ja sain toistettua sen sekä myös poistumaan. Eli Edgen Asetukset -> lukon kuva (tietosuoja ja suojaus) -> Otsikon 'tyhjennä selaustiedot' alla on painike 'valitse tyhjennettävät kohteet' -> aukeaa 'Tyhjennä selaustiedot' ->  Mikäli kohta 'evästeet' on raksittuna ja valinta "Tyhjennä tämä aina kun suljen selaimen" on päällä -> käy kuten kuvailit. Ilman tuota asetusta TeliaTV muistaa mihin kohtaan katselussa jäit.


@AnneAn@  kirjoitti:

Testailin tuota Edge-ongelmaa ja sain toistettua sen sekä myös poistumaan. Eli Edgen Asetukset -> lukon kuva (tietosuoja ja suojaus) -> Otsikon 'tyhjennä selaustiedot' alla on painike 'valitse tyhjennettävät kohteet' -> aukeaa 'Tyhjennä selaustiedot' ->  Mikäli kohta 'evästeet' on raksittuna ja valinta "Tyhjennä tämä aina kun suljen selaimen" on päällä -> käy kuten kuvailit. Ilman tuota asetusta TeliaTV muistaa mihin kohtaan katselussa jäit.


Kuvan mukaiset valinnat.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Kokeiletko vielä niin, että otat tuosta valinnan 'Evästeet' pois.

 

Lisäksi kannattaa huomioida muut mahdolliset ohjelmat, jotka tyhjentävät selaimen evästeitä esim. cc cleaner.

 

Toistuuko ongelma silloinkin kun käynnistät ohjelman ja annat sen hetken pyöriä. Suljet ohjelman raksista vasemmalta ja avaat uudelleen saman ohjelman? Meneekö se siihen kohtaan mihin pääsit katselussa vai alkaako se silloinkin alusta?

Vastaa