Telia TV iOS, sovellus hajoaa HDMI:llä


Käytössä Telia TV -sovellus ja toimii kännykällä (iPhone 6) kotiverkossa ja mobiiliverkossa ongelmitta sekä livekanavia että tallenteita katsottaessa.

 

Mutta kun laitan kuvaa puhelumesta Applen HDMI-donglella telkkariin, sovellus lopettaa lähetteen (live tai tallenne) ja se on laitettava käsin uudelleen päälle. Kokeiltu kaikki verkkoyhteysvaihtoehdot ja telkkarin kolme HDMI-sisääntuloa, ongelma aina sama.

 

Erittäin rasittavaa kun seuraa liveurheilua.

 

Kaikki muut kuvaa näyttävät sovellukset (useampia ulkomaisia tv-kanavasovelluksia, Netflix jne.) toimivat tuolla HDMI-donglella ongelmitta. Vain Telia TV aiheuttaa harmaita hiuksia.

 

Onko tiedossa oleva sovellusbugi? 


10 kommenttia

Tuosta jäi pois olennainen nippeli: sovellus keskeyttää lähetteen satunnaisesti. Välillä se pyörii telkussa pidempäänkin ennen kuin napsahtaa, välillä katkeaa melkein heti. Spekulaationa jokin vaihtelu aiheuttaa sen että puhelimen lopettaa kuvansiirron HDMI-donglen kautta. En pysty tuota tarkemmin analysoimaan, siksi huutelen täällä.

@juhakahilainenkiitos viestistä ja tervetuloa yhteisöön!

 

Ilmeisesti käytössä on tämänkaltainen adapteri puhelimesi kanssa? En ole itse tällaista komboa vielä kuullut/nähnyt toiminnassa Telia TV-sovelluksen kanssa joten laitetaan kyssäriä eteenpäin jos joku muu olisi. Pystytkö testaamaan millään muulla laitteella peilausta telkkariin (esim. Chromecast) ?

Jos yhteisössä on porukalla samanlaista komboa käytössä niin mielellään heiltäkin kuulisin kommentteja toiminnasta.

Mulla on käytössä kyllä tuon näköinen adapteri mutta siinä on vain HDMI ja naaraspuolinen Lightning siinä klunssipäässä.

 

Kokeilin tänään kolmen tunnin pätkän läppärillä josta Telia TV:m Win10-sovelluksesta lähetys päälle ja kuva telkkariin läppärin HDMI-portista. Toimi ongelmitta. Jotenkin tuntuu että tuo vika on Telia TV:n iOS-sovelluksen ja Applen HDMI-peilauksen yhteispelissä.

 

Castausta Chromecastilla en ole kokeillut, pitääpä testata kun sellainenkin löytyy.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Tämä lähti nyt eteenpäin selvitykseen, kiitos sinulle että nostit asian esille. Palataan tähän myöhemmin kun saadaan lisäinfoa!

Kokeilin Chromecastilla ja hyvin toimi, vaikuttaa siis siltä että pulmia on vain HDMI-donglea käyttäessäni. Ja tosiaan donglekin toimii muiden käyttämieni iOS-sovellusten kanssa, vain Telia TV takkuilee.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Iso kiitos näistä havainnoista! Meidän tekniikan puoli tosiaan tekee myös testailua ja selvittää tilannetta. Päivitetään tänne sitten infoa, kun saadaan varmistuksia asiaan.

Aidolla ja alkuperäisellä Applen HDMI adapterilla tuo homma toimii kyllä OK testilaitteissamme. Saisitko @juhakahilainen toimitettua vielä tuosta sinun HDMI-adapterista tarkempaa malli/merkki numeroa? Lisäksi kiinostaisi myös tuo sinun Apple laitteesi malli sekä iOS-ohjelmistoversio. Voit lähettää tiedot myös vikailmoituksena suoraan Omat Sivut-palvelusta halutessasi.

 

Jos mahdollista niin tuota ongelmaa voisi testata vielä toisellakin Applen laitteella jos sinulta sellaiseen löytyy mahdollisuus. Kuitenkin tuo toiminta tulisi olla OK myös Telia TV-sovelluksen osalta joten ongelmatilanteesta tässä on nyt kyse laitteiden/sovelluksen kesken.

Moi,

 

Adapteri on aito ja alkuperäinen Apple-tuote. Puhelin on mallia iPhone 6, iOS-versio 11.4.1.

 

Testaan tänään illalla oikein kunnolla ja katson löydänkö jotain lisädataa kontekstista joka voisi auttaa.

 

Mulla on tuon lisäksi sellainen halpa kiinalainen HDMI-adapterikin joka vaatii erilliset kuittaukset aina kun sitä käyttää, kokeilenpa silläkin niin saadaan vielä enemmän kokeiludataa.

 

Juha

HDMI-adapterin malli: Model A1438

 

En saanut eilisen testeissä ongelmaa toistumaan. Sama tv, sama tv:n HDMI-portti, sama piuha, sama adapteri ja sama puhelin (sovellus).

 

Koska ongelmaa kuitenkin esiintyi tietyllä ajanhetkellä vain Telia TV:llä eikä muilla sovelluksilla, sovelluksen tavassa käsitellä jotain olosuhdetilanteita on loogisesti päätellen oltava jotain eroa noihin muihin sovelluksiin.

 

Toinen looginen vaihtoehto olisi että katsomissani lähetteissä ja niiden kirjastotallennuksissa olisi jotain koodausvaihtelua joka sitten nimenomaan HDMI-adapterilla kuvaa peilatessa johtaisi sovelluksen jämähtämiseen. Sovellus ei siis osaisi käsitellä näitä erikoistilanteita. Katson sovelluksella (lähes) vain golfia C More Golf -kanavalta viikonloppuisin ja samalla samojen livelähetysten kirjastotallenteita. Näin ollen voisi olla juuri noin että sekä lähetyksessä että sen tallenteessa olisi samat koodausongelmat.

 

Tämä selvittely menee nyt jo sen verran hankalaksi eikä ilmeisesti ole tullut muualta esiin etten oleta teidän siellä teknisessä tuessa venyvän enää pidemmälle. Toivotaan etten itsekään tähän juuri enää törmää ja jos niin käy, käytän castausta kun nyt sitäkin tuli kokeiltua. Se on oikeastaan kotona helpompaa kuin adapterin käyttö, reissussa piuha toimii kaikkialla.

 

Kiitos selvittelyavusta!

 

Juha

@juhakahilainen, selvä homma! Jos ongelma kuitenkin toistuu vielä niin voit kyllä jättää häiriöilmoituksen meille suoraan, niin tutkitaan lisää.

Vastaa