Telia TV ja Liiga - Kysy mitä vain maanantaina 10.6. klo 12-15!


Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +13



Mitä olet aina halunnut tietää Telia TV:stä ja Liigasta? Heitä kysymyksesi tähän ketjuun, ja asiantuntijamme vastaavat sinulle!
Kaikkien kysymyksen jättäneiden kesken arvomme yhteensä 12 kpl leffavuokrauksia Telia TV -palveluun.


 


Telia TV ja Liiga ovat olleet jo pitkään keskustelluimpia aiheitamme täällä Yhteisössä. Eikä mikään ihme! Telia TV on palveluistamme yksi suosituimmista, ja sitä voit katsella jo niin erillisen boksin, Kaapeli-TV:n, kuin myös sovelluksen sekä selaimen kautta.


 


Meidän televisioimia Liigapelejä päästiin myös ensimmäisen kerran jännittämään ja katselemaan Telia TV:ltä viime vuoden syyskuussa. Kausi saatiin pakettiin toukokuun alussa ja ensimmäisellä kaudellamme tarjosimme Liigan katselijoille paljon uudistuksia niin lähetystekniikan, kuin myös Liigatuotteen sisällön osalta.


 




Mitä sinä olet aina halunnut kysyä Liiga- tai Telia TV -palveluistamme? Onko sinulla herännyt kehitysidea tai palaute näihin liittyen? Jos mieltäsi askarruttaa vaikkapa jokin Telia TV:n ominaisuus, Liigapaketin uudistus, tai kanavapaketin sisältö, nyt sinulla on oiva tilaisuus saada kysymykseesi suora vastaus näiden parissa työskentelevältä tiimiltämme.




Tule mukaan 10.6. klo 12-15 tai heitä kysymyksesi jo etukäteen

 


Tuotepäälliköistä sekä -kehittäjistä koostuva tiimimme on vastailemassa tässä keskusteluketjussa kysymyksiinne maanantaina 10.6. klo 12-15 välisenä aikana.


 


Voit osallistua tapahtumaan myös ennakkoon heittämällä kysymyksesi tähän ketjuun. Kysymyksistä ja vastauksista teemme koosteen tapahtuman jälkeen. Arvomme lisäksi neljälle kysymyksen esittäneelle 3 ilmaista leffavuokrausta Telia TV -palvelun vuokraamoon. Lipukkeet ovat 3kk voimassa.


 


Näet tarkemmat arvontaohjeet klikkaamalla hieman alempaa löytyvää "Paljastus" -painiketta! :smileyhappy:


 


Itse tapahtuma-aikana olet myös enemmän kuin tervetullut seuraamaan ketjua, ja tekemään lisäkysymyksiä jos niitä herääkin mieleen vielä lisää! :smileyhappy: 


 


Hide content


Arvonnan säännöt ja rekisteriseloste Kysy ja voita maksuttomia leffavuokrauksia Telia TV -palveluun



Arvonnan järjestäjä
Telia Finland Oyj, jäljempänä "Telia" (Telia Finland Oyj, Teollisuuskatu 15, 00510 Helsinki, Y-tunnus: 1475607-9, puh. 020401).


 


Osallistumiskelpoisuus
Arvontaan voivat osallistua kaikki Suomessa asuvat luonnolliset henkilöt pois lukien Telian sekä kumppaneiden henkilökunta ja heidän perheenjäsenensä, sekä niiden yhtiöiden ja organisaatioiden työntekijät, jotka ovat olleet tekemisissä tämän arvonnan kanssa.


 


Osallistumisaika
Arvontaan voi osallistua 21.5.-10.6.2019 kello 15:00 välisenä aikana. Telia ei vastaa teknisistä syistä perille tulemattomista osallistumisista tai puutteellisista, asiattomista tai lukukelvottomista vastauksista.


 


Palkinnot
Palkintona arvotaan yhteensä neljä (4) kolmen (3) leffalipun leffapakettia Telia TV -palveluun (arvo 5€ /ilmaislipuke). Yksi (1) leffalippupaketti/voittaja.



Palkintoa ei voi vaihtaa rahaksi tai muuksi hyödykkeeksi. Palkinto on henkilökohtainen eikä sitä voi myydä tai siirtää eteenpäin. 


 


Arvontaan osallistuminen


Arvontaan osallistuminen edellyttää voimassa olevaa Telia TV -digiboksipalvelua, tai voimassaolevia Telia TV -sovellustunnuksia. Arvontaan voi osallistua vastaamalla tämän keskusteluketjun kommenttiosioon tässä keskustelussa esitettyyn kysymykseen. 1 kommentti = 1 arpa. 1 arpa/henkilö.


 


Yhteystietoja ei luovuteta ulkopuolisten käyttöön.


 


Arvonnan suorittaminen ja palkinnon lunastus
Arvonta suoritetaan 11.6. ja voitosta ilmoitetaan yksityisviestillä Telia Yhteisön kautta. Jos voittajaa ei tavoiteta kolmen (3) vuorokauden kuluessa, arvotaan uusi voittaja. Telia ei korvaa palkintoa, mikäli osallistujaa ei tavoiteta. Telialla on oikeus julkaista voittajan nimi ja kotipaikkakunta sekä Yhteisön nimimerkki eri medioissa ilman erillistä suostumusta tai korvausta.


Verot
Telia sitoutuu maksamaan lakisääteiset verot näissä virallisissa säännöissä ilmoitetuista palkinnoista. 
Viralliset säännöt koskevat kaikkia osallistujia. Osallistumalla tähän arvontaan osanottajat sitoutuvat noudattamaan näitä arvonnan sääntöjä.


 


Rekisteriseloste
Telian henkilötietolain mukainen rekisteriseloste on nähtävissä osoitteessa www.telia.fi/tietosuoja


 


Kaikki oikeudet muutoksiin pidätetään.



Telia Finland Oyj
Helsingissä 21.05.2019




Päivitys 25.7. Täällä käydyn keskustelun parhaat palat löytyvät nyt blogista: Te kysyitte - me vastasimme: Kooste Telia TV:n ja Liigan kyselytunnista.


73 kommenttia

Koska saamme Liiga-lähetykset UHD-kuvalla myös TeliaTV:lle ilman Telian laajakaistaa? TeliaTV UHD-boksille ja muille laitteille kuten AppleTV4K?

 

Olkaapa rohkeita ja kertokaa aikataulu, johon voitte sitoutua!

Mikä on ihan oikea syy siihen, ettei Android TV sovellus ole edes suunnitelmissa?

 

Vähän turha kysymys toisaalta... Vastaus: saattaisi vaikuttaa negatiivisesti omien tv-boksien myyntiin.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Veljeni katsoi pelejä Chromecast 2:lla ja wifi-yhteydellä, ja kuva välillä "puuroitui". Syynä on se, että Telia TV-mobiilisovelluksessa ei ole riittävää bufferointia wifin nopeuden vaihteluille. Voisitte kehittää tuota mobiilisovellusta paremmin toimivaksi.

Milloin Telia TV:lle tulee Android TV -sovellus?

Miksi liiga lähetysten viivettä ei saatu pienennettyä sidettävälle tasolle ensimmäisen kauden aikana sovelluksella + ilman laajakaistaa boksilla? Lähes poikkeuksetta viive oli 2-5 minuutin luokkaa. Miten varmistatte ensi kaudelle että viive on maksimissaan 30 sekuntia?

Luulisi veikkauksellakin olevansa sanottavaa asiaan live vedon kannalta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

1.Milloin saamme uusia kanavia AIPTV boksille?


2.Miksi Telia TV Kake ei toimi AIPTV boksilla varasäätimenä? 


3.Onko toivoa saada nelosen kanavia suoratoistona AIPTV boksille?


4.Onko YLE Areena tulossa boksille?


5. Eikö Telialla ole enää omia ohjelmia Telia TV:lle, kuten aiemmin oli esim. Heiluta huuliasi?

Voisko kehittää liigan maalikoosteita sen verran et vaihtas ne ottelukoosteisiin missä ois esim.kovat taklaukset, maalit ja muut erikoiset tapahtumat pelistä. Tai sit koostaa erikseen tehdä klipit muista tapahtumista.

UHD toki kruununa koska tulee, mutta 1080p kuvavirtakin olisi jo roima parannus nykyiseen saataisiinko se nyt kaikelle kansalle heti kauden alusta asti ja joka matsista kiitos!. Samoin alaspäin dynaamisia kuvavirtoja olisi hyvä olla, nyt on tuo ihan ok 720p tai sitten sen alla ihan käsittämättömän pieni tulitikkuaski..... 

Tässä nyt jotain mitä aluksi tuli mieleen.


1. Onko teillä suunnitteilla tuoda Telia TV digiboksille sovelluksia kuten Yle Areena, C More, Viaplay yms. ja uusimman 5305 boksin tapauksessa myös Netflix?

 

2. Onko tulevaisuudessa mahdollista jakaa digiboksin sisältöjä rinnakkaisboksille? Tai vaihtoehtoisesti onko aikeina mahdollistaa jollain keinoin, että kodin kaikissa televisioissa saa näkyviin kaikki samat sisällöt kuin pääboksilla helposti ja yhdellä maksulla? (Chromecast ei nyt vaan aja samaa asiaa, miettikää selaavanne kanavia televisiossa jonka jälkeen joudutte näpertämään puhelinta tai padia saadaksenne osan kanavista näkyviin ja taas siirtymään TV:n kaukosäätimeen peruskanavien osalta jne.)

 

3. Onko tallennuspalveluun tulossa kansiointimahdollisuus ohjelmille?

 

4. Onko digiboksille tulossa isompia kovalevyjä tarjolle?

 

5. Olisiko mahdollista luoda jonkinlainen Beta-ohjelma/ryhmä johon osallistumalla asiakkaat pääsisivät testaamaan mahdollisia uusia boksin ohjelmisto-ominaisuuksia tai laitteita ennakkoon ja antamaan näistä palautetta sekä kertomaan mahdollisista ongelmista?

 

6. Olisiko mahdollista että tänne yhteisöön saataisiin kommentteja kehitysideoihin ja palautteisiin sieltä pääkallopaikalta useamminkin? Nykyään kaikki on "palvelua kehitetään koko ajan ja palautteet välitetään eteenpäin. Toivottavasti tulevaisuudessa..." ja se on lievästi sanottuna turhauttavaa. Toiveena siis lisää kommunikaatiota ja avoimuutta maksavien asiakkaiden suuntaan.

 

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Miksi Telia ei kehitä Telia tv:n verkkotallennuksesta yhtä hyvää palvelua mikä kilpailijoilla on? Telia tv:ssä on markkinoiden lyhin tallenteiden säilymisaika 3 kuukautta. Miksi ihmeessä?! Asiakas ei siis saa Telia tv:ssä todellakaan rahalleen vastinetta. Elisa Viihteessä tallenteet säilyvät 2 vuotta, tallenteita voi järjestellä omiin kansioihin ja näin esimerkiksi sarjat on selkeästi omissa "nipuissaan" ja palvelusta on ilo nauttia. Telialla tallenteet on yhdessä tympeässä pötkössä josta on tuskaa etsiä jaksoja. Miksi näin alkeellinen palvelu? Osaatteko vastata? Ruotsissa digiboksilla on myös kuulema C More ja Viaplay- palvelut, miksi ei Suomessa? Onko Netflix tulossa uusimpaan digiboksiin? Kehitetäänkö Telia tv- palvelua enää vai oliko tämä tässä?


@Mickey75@  kirjoitti:

Voisko kehittää liigan maalikoosteita sen verran et vaihtas ne ottelukoosteisiin missä ois esim.kovat taklaukset, maalit ja muut erikoiset tapahtumat pelistä. Tai sit koostaa erikseen tehdä klipit muista tapahtumista.


Tämä menee nyt vähän ohi ketjun aiheesta, mutta tähän on saatu Telialta TODELLA erikoisia vastauksia. Yhteenvetona:

  - Klipit koostetaan automaattisesti.

  - Ihminen katsoo ne kyllä läpi.

  - Vaikka kooste todettaisiin miten huonoksi, sille ei voi tehdä mitään.

 

Ja kyllä, juuri näin on Telialta ilmoitettu prosessin etenevän.

Kunniamerkki +5

Noin kuukausi sitten antenniverkossa aloitti sosiaalinen tv-kanava tilapäisellä toimiluvalla. Kanava näkyy myös internetissä esimerkiksi YouTube liven kautta. Vaikka kanavan jatkumisesta ilmaverkossa ei ole takeita kesän jälkeen, niin tuodaanko kanava TV palveluun? Yksi pilotti-idea voisi olla se, että jatkossa käyttäjä voisi lisätä YouTube Liven kanavan omaan kanavaluetteloon. Tällöin tämä Inez kanava voisi tomia kokeiluna Netflixin rinnalle.

 

Toiminta voisi olla se, että kanavapaikalle siirryttäessä vielä varmistetaan että aloitetaanko lähetys vai siirrytäänkö seuraavalle kanavapaikalle.

 

Jos tulevaisuudessa tuodaan uusia streamauspalveluita, niin näihinkin ideaa voitaisiin käyttää. Muita esimerkkejä voisi olla Twich ja Ustream. Yle Areenassa kanavien suuremman vaihtelun vuoksi tuo on hankalempi toteuttaa.

 

Koska Telia on käsittääkseni Assemblyn tukia, niin milloin Assemblyjen aikana olevat AsmTV kanavat tulevat suoraan jakoon Telia TV palveluun? Onko estettä jakaa AsmTV:n pääkanavaa myös tyhjäkäynnillä olevassa TeliaTV kanavapaikalla, siis paikka 41?

 

Heitetään vielä sekaan mahdollinen SuomiAreena kortti Bonnierin kytköksen vuoksi. Eli SuomiAreena voisi myös näyttää joko tuolla TeliaTV:n ohjelmapaikalla 41?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Miksi ei olla saatu yleisimmille älytelkkareille sovellusta? Kuitenkin Samsungin älytelkkareita myydään myös Ruotsissa ja koko maailmassa, joten luulisi olevan hyvä asia, että sovellus saataisiin käyttöön. Onko  syynä se, että se veisi oheismyynnin tuloja, eli boksin myyntiä?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Kahden tunnin päästä mennään. Kiitos kaikille ennakkoon jätetyistä kysymyksistä, lisää kerkeää vielä esittää ja myöskin itse tilaisuuden aikana tottakai :)

Miten olette teidän mielestänne mullistaneet katselukokemuksen? 

Minkä takia tuohon uhd:hen pakkonaitetaan tuo digiboksi? Väitteistänne huolimatta mitään teknisiä syitä sille ei ole vaan CC Ultra on kykenevä vastaanottamaan sitä. Jos haluatte enemmän rahaa niin laittakaa vaikka isompi hinta sille uhd-paketille.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Tervetuloa Telia TV & Liiga – Kysy mitä vain -tapahtumaan, jossa voit kysyä Telia TV:n sekä Liigan asiantuntijoilta mitä tahansa ko. aiheisiin liittyen. Kysymyksiä on tullut paljon ennakkoon kiitos niistä - ja aloitamme vastaamaan niihin ensin.


 


Kysymyksiinne vastaamassa seuraavat henkilöt:


 



  • @Basanooy 


    • Olen osa Telian TV & Media tiimiä ja toimin Liiga projektipäällikkönä


  • @Mika_T 


    • Tekninen tuotepäällikkö, Telia TV -sovellus


  • @VeeraSu 

    • Telia TV tekninen kehitys



  • @RikuKre 


    • Tekninen tuotepäällikkö, Telia TV -digiboxilla ja kaapelissa


  • @Lotta_P 


    • Telia TV, sisällöt



Jos et ole vielä heittänyt kysymystä ilmoille niin kerkeät tehdä sen vielä kello 15 asti ja näin olet mukana arvonnassamme josta voit voittaa ilmaisia leffavuokrauksia Telia TV:lle. Jos käy niin, että emme kerkeä vastaamaan kaikkiin kysymyksiin 12-15 -välisenä aikana niin lisäämme loput vastaukset tähän ketjuun myöhemmin. Teemme tilaisuudesta myös koosteen tähän ketjuun kaikkien luettavaksi.


 


Pitemmittä puheitta, laitetaan homma käyntiin ja toivomme vilkasta sekä asiallista keskustelua Telia TV:n ja Liigan ympäriltä ?

Ja tähän ketjuunko noita vastauksia alkaa putoilemaan? 

Viemme asian eteenpäin mutta tässä vaiheessa emme voi luvata mitään...


@Tomppa_1@  kirjoitti:

Veljeni katsoi pelejä Chromecast 2:lla ja wifi-yhteydellä, ja kuva välillä "puuroitui". Syynä on se, että Telia TV-mobiilisovelluksessa ei ole riittävää bufferointia wifin nopeuden vaihteluille. Voisitte kehittää tuota mobiilisovellusta paremmin toimivaksi.


Olemme parhaillaan tekemästä kehitystä mobiili jakelualustaamme. Tämä tulee korjaamaan puuroutumisongelmaa sekä Chromecastissa että muilla alustoilla. Eiköhän ensi liigakaudella nähdä jo vakaampaa kuvanlaatua.

Chromecast / Wifi on toisaalta joissakin olosuhteissa haastellinen. Alla URL josta voisi löytyä hyviä vinkkejä Chromecast toimivuuden parantamiseen:

https://yhteiso.telia.fi/t5/Liiga-ohjeet/Chromecast-asetukset-kuntoon-Liigaa-varten/m-p/172903

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@surmanajaja@  kirjoitti:

Ja tähän ketjuunko noita vastauksia alkaa putoilemaan? 




Kyllä, juuri tähän. Lähdemme liikkeelle jo tulleilla kysymyksillä joita olikin iso nippu 🙂 Lisää saa toki esittää tähän ketjuun jatkoksi.

Saisiko Liigavahti-sovelluksen videoklipit myös omaan kirjastoonsa TeliaTV-boksille (/sovellukseen)?

Miksi ette hyäksy luottokorttia maksuvälineenä?

Viive on ilmeisesti myös mainittu tässä ketjussa mutta sitä ei voi korostaa liikaa että se oli aivan järkyttävää luokkaa (2-3min) joka tekee kollektiivisesta pelin seuraamisesta mahdotonta. 


@Mika_T@  kirjoitti:

@Tomppa_1@  kirjoitti:

Veljeni katsoi pelejä Chromecast 2:lla ja wifi-yhteydellä, ja kuva välillä "puuroitui". Syynä on se, että Telia TV-mobiilisovelluksessa ei ole riittävää bufferointia wifin nopeuden vaihteluille. Voisitte kehittää tuota mobiilisovellusta paremmin toimivaksi.


Olemme parhaillaan tekemästä kehitystä mobiili jakelualustaamme. Tämä tulee korjaamaan puuroutumisongelmaa sekä Chromecastissa että muilla alustoilla. Eiköhän ensi liigakaudella nähdä jo vakaampaa kuvanlaatua.

Chromecast / Wifi on toisaalta joissakin olosuhteissa haastellinen. Alla URL josta voisi löytyä hyviä vinkkejä Chromecast toimivuuden parantamiseen:

https://yhteiso.telia.fi/t5/Liiga-ohjeet/Chromecast-asetukset-kuntoon-Liigaa-varten/m-p/172903

 

 


Koska tämä kehitystyö valmistuu? HTML5 soitinta olette kohta kokonaisen vuoden kehittäneet ja valmiista ei ole tietoakaan. Voisitteko julkaista ihan oikeita aikatauluja näille hankkeille, jotta tavoitteisiin pääsyllä olisi jotain mieltä. Turhauttaa odotella näitä kehitämme ja valmistuu ehkä joskus jos satumme onnistumaan juttuja. Ihan aiheesta teille vinoillaan tässäkin ketjussa aiheesta.
Lyhyesti siis:
Koska tämä alustan kehitystyö valmistuu?
Koska saamme kaikilla selaimilla ja käyttöjärjestelmillä toimivan HTML5 soittimen?
Molemmat ovat sanotusti työnalla, joten kyllähän näissä jokin aikataulukin pitää olla!
 

Vastaa