peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
59145 Jäsentä
163947 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Telia TV jatkuvat tallennukset ja mitä ei voi tallentaa



Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎26-11-2019
Kirjoituksia: 2
1/7

Telia TV jatkuvat tallennukset ja mitä ei voi tallentaa

Hei!

Okei olen nyt tutustunut Telia TV palveluun ja jos nyt ymmärtänyt oikein niin aika heikolta vaikuttaa. Okei talonyhtiön kautta netti ja Telia TV ei olisi kallis, mutta taitaa lähteä palautukseen samantien tuo Telia TV digibokseineen. Toki siihen on oikeus koska etämyynnistä kyse. Nettiä nyt ei ole vielä edes kytketty laitteet vaan jo sain.

No niin ensimmäisenä jatkuvat tallenteet eli ne pitää tehdä selaimella internet-sivuillanne mikäli olen ymmärtänyt oikein ja katsottavissa vain tuon sivuston kautta tai digiboksilla joka liitetty laajakaistaan? Niin no näihän se ei ole kilpailijolla vaan jatkuvia tallennuksia on mahdollista tehdä myös mobiilisovelluksella sekä katsoa. En vain ymmärrä logiikkaa tuon takana.


Toinen seikka missä kilpailijat parempia on tuo mobiilisovellus jossa ohjelmaopas kätevästi, kuten guide telkkareissa, digibokseissa jne. ja sitä kautta tallentaminen helppoa eli onkohan siihen teidän sovellukseen tulossa parannusta ja jos niin millä aikataululla?

 

Tallennustilaa luvataan 3000tuntia, no se on kyllä helppo luvata jos tallenteet säilytvät VAIN 90vrk, kun kilpailijoiden palveluissa 2000tuntia ja tallennukset säilyvät 730vrk eli kaksi vuotta. Olisi nyt edes vuosi niin jotenkin ratkaisun vielä ymmärtäisin. Helppo tallentaa 3000h ja katsoa 90vrk aikana? Hymiö Erittäin onnellinen

Ohjeissa mainitaan, että tekijänoikeuksien "Sopimus- ja tekijänoikeussyistä johtuen kaikkia ohjelmia ei välttämättä ole mahdollista tallentaa. Sisällön omistajalla on oikeus kieltää ohjelman tallentaminen verkkoon." niin älkää nyt vaan sanoko, että myös ilmaiskanavilta ei pysty tallentamaan kaikkea sieltä tulevaa? Tiedän jo entuudestaan, että maksukanavia ei voi tallentaa verkkoon ja näin se on muidenkin palveluissa ja vaatisi kovalevyn, mutta kai ilmaiskanavilta voi tallentaa mitä haluaa?

Niin sovelluksia taitaa olla tasan yksi tai kaksi Youtube sekä Netflix eikä nopealla tahdilla taida muutosta olla tulossa? 

 

Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta jos näin vaikeaa on esim. jatkuva tallentaminen, niiden katsominen rajoittunutta niin valmis maksamaan kilpailijan pelkästä viihdeboksista tallennuksineen 19,90€/kk ja Telialle pelkästä netistä + modeemin vuokrasta kun sitoutua käyttämään rajoittunutta palvelua 24kk.

Niin kokemusta on kilpailijoiden ratkaisusta, omasta käytöstä sekä tuttavien niin jos nuo edellä mainitut seikat on totta niin kovin heikolta näyttää Telia TV:n ominaisuudet. Jaa niin no ehkä sitä UHD:ta saisi verkon yli kai katseltua jotenkin, jos olisi UHD tv Hymiö Erittäin onnellinen

6 vastausta
Vakiokalustoa ☆
Rekisteröitynyt: ‎30-08-2018
Kirjoituksia: 199
2/7

Vs: Telia TV jatkuvat tallennukset ja mitä ei voi tallentaa

Uusimmassa boksissa ainoa sovellus on youtube. Äläkä ainakaan siihen usko, että Telia saisi edes kohtuullisella aikataululla uusia sovelluksia boksille - ei saa. En pysty ymmärtämään, miksi Telian on muihin operaattoreihin verrattuna niin vaikeaa saada neuvotteluja eri sovelluksista maaliin.

 

Telian kohdalla pitää vain mennä nykyisen tilanteen mukaan, kehitys on hiiiiiiiiiiiiidasta.

Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎16-12-2014
Kirjoituksia: 801
3/7

Vs: Telia TV jatkuvat tallennukset ja mitä ei voi tallentaa

Hei @TazmanianDevil ja tervetuloa Yhteisöön!

Kiitos myös kattavasta palautteesta.

Jatkuva tallennus onnistuu toistaiseksi ainoastaan telia.fi/tallennus sivustolla, kun käytössä on digiboksi Telian laajakaistalla. Digiboksin tai sovelluksen kautta tämä ei valitettavasti vielä onnistu, mutta asia on kyllä kehityslistalla.

Tallenteiden katseluaika on tosiaan 90 vuorokautta, jonka jälkeen ne poistuvat automaattisesti. Erikseen tilattava kovalevy on toki yksi vaihtoehto, jos haluat tallentaa myös maksukanavia ja 90 vrk tallennusaika ei riitä.

Lähtökohtaisesti kaikkia ilmaiskanavien ohjelmia pystyy tallentamaan verkkoon. En ainakaan itse muista yhtään tapausta, jossa sisällön omistaja olisi sen kieltänyt jonkin tietyn ohjelman osalta. Se ei toki tarkoita, etteikö näin voisi jossain erityistapauksessa tapahtua.

Palvelua kehitetään jatkuvasti ja uusia ominaisuuksia pyritään tuomaan tasaisin väliajoin. Kehitystyössä joudutaan toki priorisoimaan eri ominaisuuksia, joten en pysty lupaamaan parannusta mainitsemiisi puutteisiin ainakaan hirveän nopealla aikataululla.

Suosittelen kuitenkin testaamaan palvelua, jos et ole sitä vielä tehnyt. Uskon ja toivon, että löydät siitä myös monia hyviä puolia Hymiö Onnellinen Lisäinfoa löydät mm. asiakastuesta ja telia.fi:stä.

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä
Vakiokalustoa ☆
Rekisteröitynyt: ‎05-05-2015
Kirjoituksia: 185
4/7

Vs: Telia TV jatkuvat tallennukset ja mitä ei voi tallentaa

Itse haksahdin päälle vuosi sitten tähän palveluun. Luotin liikaa siihen että "palvelua kehitetään jatkuvasti" olisi totta. Eipä näy kehityksen tuotoksia, tai hetkonen, saatiin melkein kaikille ilmaiskanaville HD-verkkotallennus. Taisi myös boksin menu-valikko muuttaa jossain kohtaa ulkonäköään myös.

 

Ottaa aivan törkeästi pannuun tämä pelleily.

 

Eli palauta mikäli mahdollista. Euroakaan ei kannata laittaa Telian TV-palveluihin ennenkuin ne on edes verrattavissa kilpailijoiden vastaaviin.

Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎26-11-2019
Kirjoituksia: 2
5/7

Vs: Telia TV jatkuvat tallennukset ja mitä ei voi tallentaa


@IlariJR  kirjoitti:

Hei @TazmanianDevil ja tervetuloa Yhteisöön!

Kiitos myös kattavasta palautteesta.

Jatkuva tallennus onnistuu toistaiseksi ainoastaan telia.fi/tallennus sivustolla, kun käytössä on digiboksi Telian laajakaistalla. Digiboksin tai sovelluksen kautta tämä ei valitettavasti vielä onnistu, mutta asia on kyllä kehityslistalla.

Tallenteiden katseluaika on tosiaan 90 vuorokautta, jonka jälkeen ne poistuvat automaattisesti. Erikseen tilattava kovalevy on toki yksi vaihtoehto, jos haluat tallentaa myös maksukanavia ja 90 vrk tallennusaika ei riitä.

Lähtökohtaisesti kaikkia ilmaiskanavien ohjelmia pystyy tallentamaan verkkoon. En ainakaan itse muista yhtään tapausta, jossa sisällön omistaja olisi sen kieltänyt jonkin tietyn ohjelman osalta. Se ei toki tarkoita, etteikö näin voisi jossain erityistapauksessa tapahtua.

Palvelua kehitetään jatkuvasti ja uusia ominaisuuksia pyritään tuomaan tasaisin väliajoin. Kehitystyössä joudutaan toki priorisoimaan eri ominaisuuksia, joten en pysty lupaamaan parannusta mainitsemiisi puutteisiin ainakaan hirveän nopealla aikataululla.

Suosittelen kuitenkin testaamaan palvelua, jos et ole sitä vielä tehnyt. Uskon ja toivon, että löydät siitä myös monia hyviä puolia Hymiö Onnellinen Lisäinfoa löydät mm. asiakastuesta ja telia.fi:stä.


Kiitos vastauksestasi ja löytämieni tietojen vahvistamisesta.

Keskustelupalstaa sen verran lukenut, että olen kyllä tullut siihen johtopäätökseen, että laite lähtee takaisin ja parempi perua koko Telia TV. Vanhoja keskusteluita esim. nyt tallennuksista ja jos vuodessa ei saada mitään aikaan niin kovin vaikea uskoa ja luottaa parempaa huomiseen tuotteen osalta.

21vuotta IT-alalla työskennelleenä ja kehitys seuranneena on jo nuo tallennusten rajoittaminen sekä tallessa pysyminen syitä miksei halua edes koko digiboksianne testata. Voi olla kiva ja hieno laite, mutta tällaisenaan kovin raakile tämä palvelu kokonaisuus ja vaikkei nyt itsellä painoarvoa mitä sovelluksia saa digiboksiin niin ei (telkkarit on "älykkäitä", pleikkari, chromecast...).

 

Mietin ihan tuota teknistäkin toteuttamista (outo kun olen) mikä rajaa tallentamista sekä jatkuvien tallennusten katsomista olevan ratkaisuna outo. Siellä pitää olla jotenkin tallenteet kahdesti tai tunnistus laitekohtaisesti jonka luulisi maksavan enemmän kuin yhdellä tunnuksella tallentamisen sekä katsomisen vapaasti, vikatilanteista nyt puhumattakaan. Enpä nyt mikään järjestelmäasiantuntija ole eli tuo lienee kuitenkin halvempaa kuin sallia vapaasti ja kenties joku tekijänoikeus tai korvausvelvoite taustalla.

Olihan noita jo aikoinaan esim. Watson, sai tallentaa jonkin aikaa (taisi olla viikon) kaikkien ilmaiskanavien kaikki ohjelmat ja erikseen kahdeksi vuoteen talteen. Tuo toki muuttui sitten jossain vaiheessa, mutta jatkuva tallennus ohjelma kohtaisesti oli käytettävissä. Tuokin loppunut jo kaksi vuotta sitten taisi olla itselläni käytössä yhteenä sen kuusi vuotta, että varmasti vertailupohjaa on ollut.

Se onko sitten mitään järkeä tallentaa ohjelman X kaikki jaksot, kun kaikissa palveluissa tuntuu olevan sama vika eli se kyllä tallentaa sitten kaikki uusinnat myös eli tuplia saa olla poistamassa ja tuleeko koskaan kaikkia tallennuksia katsottua on tarina erikseen Hymiö Onnellinen Sitä vaan tottuu tiettyyn ominaisuuksiin niin ilman on vaikea olla, enpä haluaisi enää ajaa autollakaan jossa ei ilmastointia tai vakionopeuden säädintä Hymiö Erittäin onnellinen

Tarkoitukseni ei ole ylistää muiden ratkaisuja ja mollata Telian palvelua. Kehittyviä järjestelmiä ne muillakin ovat olleet ongelmineen sekä puutteineen, mutta ovat pidempään olleet markkinoilla niin täten myös edellä. Menet nyt minkä tahansa operaattorin forumeille niin juttua riittää palveluista tai siis lähinnä negatiivista, kun harvoin suomalaiset menee ääneen kehumaan mitään Hymiö Onnellinen

Asiat joiden oletin olevan jo lähes standardeja eivät olekaan. Sain sen tiedon mitä halusin tukemaan päätöstäni. Toivotan kaikkea hyvää Telialle tuotteen kehityksen suhteen ja oletettavasti olette saanut vastata samoihin valituksiin/kritiikkiin riittävästi. Tsemppiä siis niin yhteisön väelle sekä asiakasrajapintoihin muutenkin Hymiö Onnellinen

Toimitushan oli todella nopea, toki siitä 30€ sai sitten maksaakin Hymiö Onnellinen

 

0 tykkäystä
Vakiokalustoa
Rekisteröitynyt: ‎19-05-2015
Kirjoituksia: 89
6/7

Vs: Telia TV jatkuvat tallennukset ja mitä ei voi tallentaa

Se Telian tallennin toimii jotenkin erikoisesti, menee siitä missä aita on matalin. Tallensin erään kerran kaksi perättäistä ohjelmaa, ajattelin, että ne olisivat osat yksi ja kaksi.

Ensimmäien alku oli viitisentoista minuuttia myöhässä, oli alussa edellistä ohjelmaa sen verran ja loppui varsinainen ohjelma liian aikaseen.

No, katson seuraavan osan, siinähän on tietenkin edellisen ohjelman loppu alussa. Eipä ollut, siinä oli oli alussa viitisentoista minuuttia samaa kuin edellisessäkin osassa.

Siis tallentaa vain kerran, eikä tv lähetyksen mukaan.

 

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎29-01-2015
Kirjoituksia: 237
7/7

Vs: Telia TV jatkuvat tallennukset ja mitä ei voi tallentaa

Kiitokset näistä palautteista ja nämä ovat meillekin tärkeitä saada Hymiö Onnellinen Harmi tietystyi, jos palvelu ei täysin tarpeita vastannut, mutta kenties tälle tulee vielä toinen mahdollisuus myöhemmässä vaiheessa. Kehitystä tehdään monella saralla Telia TV:nkin osalla ja voi tuntuakin siltä, ettei kaikki halutut ominaisuudet tule nopeasti pihalle, joka on täysin ymmärrettävää. Taustalla kuitenkin tapahtuu ja parannuksia tulee pitkässä juoksussa.

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä