Telia TV saataville 4g:n kautta


Asiakaspalvelustanne kerrottiin chatin kautta aiemmin että tammikuussa pitäisi tulla tietoa Telia TV:n saatavuudesta mobiililaajakaistalle? Milloin se tieto oikein tulee?

Tarkoitaan siis sitä että Telia TV toimisi vastaavasti 4g-verkossa kuin se toimii muuallakin nopeamman vdsl ym. verkkojen kautta.

Asun taloudessa jonne ei saa kuin kaapeli-netin Telialta joten 4g-yhteydellä on tähän asti tullut pärjättyä.

Kaapelin nopeudenvaihtelut sekä kilpailevan operaattorin muinaisen hidas adls-yhteys eivät nykypäivänä paljon houkuttele joten valinta on vain ja ainoastaan 4g.

Elisallakin tuo Viihde-palvelunsa toimii sekä kiinteän että 4g-verkon kautta, siksi myös olin alunperin kiinnostunut vertailemaan, kenties testailemaankin Telia TV:n palveluita.

 

 


21 kommenttia

Moi @Sampppa! Nyt täytyy myöntää, etten ole tälläisestä tietoinen. Laitoin kyselyä eteenpäin, joten palataan asiaan kunhan saan tarkempaa tietoa.


@Sampppa kirjoitti:

Asiakaspalvelustanne kerrottiin chatin kautta aiemmin että tammikuussa pitäisi tulla tietoa Telia TV:n saatavuudesta mobiililaajakaistalle? Milloin se tieto oikein tulee?

Tarkoitaan siis sitä että Telia TV toimisi vastaavasti 4g-verkossa kuin se toimii muuallakin nopeamman vdsl ym. verkkojen kautta.

Asun taloudessa jonne ei saa kuin kaapeli-netin Telialta joten 4g-yhteydellä on tähän asti tullut pärjättyä.

Kaapelin nopeudenvaihtelut sekä kilpailevan operaattorin muinaisen hidas adls-yhteys eivät nykypäivänä paljon houkuttele joten valinta on vain ja ainoastaan 4g.

Elisallakin tuo Viihde-palvelunsa toimii sekä kiinteän että 4g-verkon kautta, siksi myös olin alunperin kiinnostunut vertailemaan, kenties testailemaankin Telia TV:n palveluita.

 

 


Tervehdys. Pyrimme jatkuvasti kehittämään palvelua ja ilmoitamme varmasti hyvissä ajoin, jos/kun tuollainen palvelu tulee tarjolle. Omaan korvaan kuulostaisi todella hyvältä Telia TV, mitä voisi ajaa millä yhteydellä hyvänsä, niin kuin meidän Telia TV mobiilissa palvelua :)

Siksi ihmettelinkin jos täällä ei ole tietoa asiasta kun kuitenkin asiakaspalvelijanne niin tuota palvelua mainosti ja ainakin väitti tuolloin että tammikuussa tulee saataville. Oliko tuossa perää vai ihan hatusta keksitty?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Sampppa kirjoitti:

Siksi ihmettelinkin jos täällä ei ole tietoa asiasta kun kuitenkin asiakaspalvelijanne niin tuota palvelua mainosti ja ainakin väitti tuolloin että tammikuussa tulee saataville. Oliko tuossa perää vai ihan hatusta keksitty?




Itse olen huomannut, että myyntipalvelu/aspa saa tietoa näistä tulevista palveluista siten, että voivat aiheuttaa hypeä asian ympärille. Uskon, että tähänkin ketjuun vastannut Telialainen tietää jotain, mutta huulet ovat sinetöidyt asian suhteen ja vastaus on tuommoinen poliittisesti korrekti kiertelykaartelu.


 


Hassuahan tosiaan on se, että toisaalla asiaa hypetetään ja kerrotaan asiakkaille.


 


Tämä ei ole telian kannanotto, vaan ihan asiakkaan päättelyn tulosta pidemmän aikavälin juttuja seuranneena.


@Sampppa kirjoitti:

Siksi ihmettelinkin jos täällä ei ole tietoa asiasta kun kuitenkin asiakaspalvelijanne niin tuota palvelua mainosti ja ainakin väitti tuolloin että tammikuussa tulee saataville. Oliko tuossa perää vai ihan hatusta keksitty?


Muista pyytää asia kirjallisena AINA    jos teet sopimuksia  sillä verukkeella

että  tuleva palvelu toimii  tietyllä yhteydellä

tai muuten on   kyseessä  palvelu mikä on tulossa

meinaan  muuten voi olla   vaikea   irtisanoa yhteyttä  tai mitä ootkaan  ottanu

tämä vaan  yleisesti sanottuna  ei   varsinaisesti   kohdistettu   kehenkään   yksittäiseen firmaan 


@MMALINEN kirjoitti:

@Sampppa kirjoitti:

Siksi ihmettelinkin jos täällä ei ole tietoa asiasta kun kuitenkin asiakaspalvelijanne niin tuota palvelua mainosti ja ainakin väitti tuolloin että tammikuussa tulee saataville. Oliko tuossa perää vai ihan hatusta keksitty?


Muista pyytää asia kirjallisena AINA    jos teet sopimuksia  sillä verukkeella

että  tuleva palvelu toimii  tietyllä yhteydellä

tai muuten on   kyseessä  palvelu mikä on tulossa

meinaan  muuten voi olla   vaikea   irtisanoa yhteyttä  tai mitä ootkaan  ottanu

tämä vaan  yleisesti sanottuna  ei   varsinaisesti   kohdistettu   kehenkään   yksittäiseen firmaan 


Eipä tässä ole uusia sopimuksia tehty. Kiinnostuksesta vain kysellyt kun houkuttaa mennä kenties muiden operaattoreiden palveluiden käyttäjäksi jos Telia ei kohta saa palveluaan samalla tavalla tarjolle toimivaksi kuin kilpailijoilla on.

@Sampppa, @MMALINEN, ja @Purnipsi: Hyviä uutisia 🙂 Sain lisätietoja Telia TV:n kehitysporukalta eli meillä on parhaillaan työn alla versio, joka toimii myös mobiililaajakaistan päällä. Ihan tarkkaa aikataulua en uskalla lupailla, mutta tavoitteena on että tässä keväämmällä olisi homma valmis ja tuote valmis julkaistavaksi :)


@IlariJR kirjoitti:

@Sampppa, @MMALINEN, ja @Purnipsi: Hyviä uutisia 🙂 Sain lisätietoja Telia TV:n kehitysporukalta eli meillä on parhaillaan työn alla versio, joka toimii myös mobiililaajakaistan päällä. Ihan tarkkaa aikataulua en uskalla lupailla, mutta tavoitteena on että tässä keväämmällä olisi homma valmis ja tuote valmis julkaistavaksi :)


Ok, hyvä juttu. Eikun vaan odottelemaan. Toivottavasti mahdollisimman pian kuitenkin tulee julkaisua..

Kunniamerkki +1

Alkaa kevät kohta kesäksi vaihtumaan. Miltähän tulanne näyttää? Itse haluaisin päästä eroon takkuavasta adsl liittymästä...


@Jarkkis80@  kirjoitti:

Alkaa kevät kohta kesäksi vaihtumaan. Miltähän tulanne näyttää? Itse haluaisin päästä eroon takkuavasta adsl liittymästä...


Moikka @Jarkkis80!

 

Mahtavia uutisia, sillä Telia TV digiboksilla on nyt myös saatavilla 4G:n kautta / operaattorivapaana! :)

Tarkempaa tietoa löytyy sivuiltamme: https://www.telia.fi/kauppa/tv-ja-viihde/mika-telia-tv/tv-boksi

Kunniamerkki +1

Hieno homma, vielä kun meille asti olisi telialla tarjolla 4g laajakaista, jolla palvelu toimii... Muulla operaattorilla ei sitten näy kaikki kanavat

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@Jarkkis80@  kirjoitti:

Hieno homma, vielä kun meille asti olisi telialla tarjolla 4g laajakaista, jolla palvelu toimii... Muulla operaattorilla ei sitten näy kaikki kanavat




Tämä meidän 4G liittymissä ja kaikkien operaattorien liittymissä toimiva boksi on kanavien osalta samalla sisällöllä, riippumatta operaattorista. Mikäli sinulla on toimivat hyvät nettiyhteydet, niin voit lyödä tuon siihen jatkoksi ja homma toimii kuin se kuuluisa junan vessa. Toki tämän boksin kanavatarjonnassa on pieniä eroja jos vertaa kaapeli tv tai meidän kiinteään nettiliittymiin myytävässä IPTV boksissa. Täältä pääset näkemään koko kanavavalikoiman.

Tällä operaattorivapaalla digiboksillako pystyy tallentamaan ohjelman alusta myös kesken ohjelman, mutta Telian laajakaistan boksilla vain siitä eteenpäin kun painaa rec-nappulaa. Ymmärsinkö oikein ja miksi tämä ei ole mahdollista sitten myös Telian laajakaistan boksilla?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Tätä itsekin ihmettelen. Miksi Telia tv:n digiboksilla ei voi tallentaa ohjelmia niin, että jos tallennuksen laittaa vaikka ohjelman loppupuolella, niin se silti tallentaisi koko ohjelman? Tämä ominaisuus on olemassa esimerkiksi Elisa Viihteellä. Itselläni on siis Telian laajakaista ja Telia tv:n digiboksi.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Ja milloin Telia saa aikaiseksi sen, että Telia tv:n digiboksilla ja tv-sovelluksessa olisi käytettävissä samat tallennukset? Näin pystyisi esimerkiksi lomamatkalla katsomaan digiboksin tallennuksia esimerkiksi kännykästä. Tämäkin ominaisuus on ollut kilpailijoilla jo monta vuotta.


@markusklaani@  kirjoitti:

Tällä operaattorivapaalla digiboksillako pystyy tallentamaan ohjelman alusta myös kesken ohjelman, mutta Telian laajakaistan boksilla vain siitä eteenpäin kun painaa rec-nappulaa. Ymmärsinkö oikein ja miksi tämä ei ole mahdollista sitten myös Telian laajakaistan boksilla?


Niin, oliko tähän joku syy, miksi Telian omalla yhteydellä on suppeampi tallennusmahdollisuus?

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Nämä kaksi digiboksia on eri palveluita, eli toisen boksin voi kytkeä mihin tahansa nettiliittymään ja toisen vain Telian kiinteään ADSL, VDSL tai Ethernet liitäntään. Näiden osalta on siis poikkeavia sopimuksia kanavien ja tallennusjuttujen suhteen, mutta pyritään näitä toki selventämään asiakkaiden suuntaan. 


 


Kuten toisessakin ketjussa  jo todeltu, niin meillä on myös Telian kaistaan kytkettävään digiboksiin työstössä HD-kanavien verkkotallennus, sekä yhtenäiset tallenteet mobiilissa ja boksilla. Näistä myöhemmin lisää, kunhan aikataulut täsmentyy julkaisun suhteen. Välitän tämänkin toiveen eteenpäin, että tallennus pitäisi alkaa ohjelman alusta, vaikka sen laittaa tallennukseen kesken ohjelman. Kiitokset ideasta! 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@NikoNo@  kirjoitti:

Nämä kaksi digiboksia on eri palveluita, eli toisen boksin voi kytkeä mihin tahansa nettiliittymään ja toisen vain Telian kiinteään ADSL, VDSL tai Ethernet liitäntään. Näiden osalta on siis poikkeavia sopimuksia kanavien ja tallennusjuttujen suhteen, mutta pyritään näitä toki selventämään asiakkaiden suuntaan. 


 


Kuten toisessakin ketjussa  jo todeltu, niin meillä on myös Telian kaistaan kytkettävään digiboksiin työstössä HD-kanavien verkkotallennus, sekä yhtenäiset tallenteet mobiilissa ja boksilla. Näistä myöhemmin lisää, kunhan aikataulut täsmentyy julkaisun suhteen. Välitän tämänkin toiveen eteenpäin, että tallennus pitäisi alkaa ohjelman alusta, vaikka sen laittaa tallennukseen kesken ohjelman. Kiitokset ideasta! 




Kanavatarjonta pitäisi olla identtinen olkoot boksi sitten Telian kiinteässä verkossa tai mobiiliverkossa. Ainoastaan jos ja kun kilpailijan verkossa ollaan, niin sitten osa kanavista pois. Muutenkin hölmö rajoite, tosin lisenssit lienee ydinfysiikkaa näin tavan tallaajalle. Nyt koko mobiilipoksilta putoaa kannattavuus pois.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Hienoa että tämä on viimeinkin saatavilla, mutta nyt se vaikeampi kysymys. Tähän asti minulla on ollut se tilanne, että minulla on ADSL ja Telia TV vanhempieni osoitteessa, koska omaan osoitteeseeni ei kuparia Telialta saa. Itse olen käyttänyt kotona sitten 4G:n kautta nettipalvelua, vanha läppäri on dedikoituna Telia TV-käyttöön, ja tällä ratkaisullahan saan nuo maksetut kanavat (eli C More Total) molempiin osoitteisiin yhdellä maksulla. Toimiihan tuo noin, mutta tuo appi on joskus todella rasittava, jos formulat haluaa katsoa niin tuntia ennen kannattaa alkaa läppäriä käynnistellä jotta saa edes yhteyden palveluun, silti sitten kun sen saa, niin lähetyshän kyllä pyörii komiasti HD:nä.

 

Niin, se kysymys - eli miten tuon uuden boksin kanssa? Onko se kuitenkin sitten kokonaan oma palvelunsa, jos sen tilaan, ja erillinen tästä Telia TV:stä joka minulla jo on, ja joudunko maksamaan sen kanavapaketteineen kokonaan erikseen?

C more näkyy sekä sovelluksessa että digiboksilla.

 

https://www.telia.fi/kauppa/tv-ja-viihde/kanavakartat ja tuolta telia tv digiboksi kanavakartta.

Itse tilasin 4 g reitittimen ja uuden boxin kun vanhan laajakaistan 24kk tuli täyteen. Myyjä sanoi, että löytyy samat kanavat mutta nelosta joutuu katsomaan tallennuksen kautta. Nyt laittelin boksit kiinni ja kappas, kaikki kanavat sd laatuisia. Ei siis 4 g yhteydestä apua kuvanlaatuun. Elisalta löytyy 4 g tv jossa hd kanavat. Huomenna soittelevat ja katsotaan mihin päädytään.

Vastaa