Telia tv:n tallennus on todella surkea!


Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Telia tv:n tallennus on ihan *******a! Ominaisuudesta veloitetaan erikseen 2,48 euroa kuussa (muut operaattorit eivät tätä maksua peri!), tallenteita ei voi järjestellä erikseen kansioihin joka helpottaisi esimerkiksi sarjojen jaksojen löytymistä, tallenteet säilyvät surkeat 90 päivää eli vajaa kolme kuukautta (muilla operaattoreilla kaksi vuotta) eikä tallennus-ominaisuutta ole kunnolla päivitetty vuosiin! Ilmeisesti palvelun kehittäminen ei paljoa kiinnosta. Täällä on kuitenkin maksavia asiakkaita, jotka kaipaisivat kehitystä!


24 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Olen samaa mieltä!Tästä ilosta vielä maksetaankin,että vähän pitkin hampain pureskelen nää muut,mutta verkkotallennus HD-kanaville pitäs olla jo enemmän kuin kärkihanke!!!!!!!!!!!

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Ystävälläni on Elisa Viihde, ja sillä on voinut jo monta vuotta tallentaa HD-kanavia. Ilmeisesti Telia ei vain osaa. Ikävä kyllä pelkään, että Telia ei muusta välitä kuin rahasta. Palvelun laadulla ei taida olla niin merkitystä.

Kunniamerkki +14

Näinhän se on, mutta vastapainona sitten ellun viihteessä ei tallennella lainkaan maksukanavia joka ainakin itselleni on suurempi miinus kuin hd kanavien tallennuksen puuttuminen verkkoon. Kovalevylle voi Teliallakin tallentaa hd kuvaa.

Molemmissa on omat hyvätja huonot puolet, eikä täydellistä palvelua ole olemassakaan.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Ja tästä kovalevyllisestä boksista Telia perii erillisen maksun, oliko se 80 euroa. Asiakas joutuu tavallaan ostamaan tuon boksin itselleen vaikka sen omistus on edelleen Telian. Käsittämätöntä touhua. Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. Ja tällä kovalevyllisellä boksilla voi tallentaa vain yhtä kanavaa kerrallaan, ja nyt on vuosi 2017. Ihmettelen eniten sitä, että Telia ei edes halua kehittää Telia tv:n tallennus-palvelua, vaikka uusi laki mahdollistaa sen 2 vuoden tallenteiden säilymisajan, vaan tuo köyhä 90 päivää säilyy edelleen. Ja tallenteita ei voi järjestellä omiin kansioihin. Eikö Telialla ole ammattitaitoisia työntekijöitä, jotka osaisivat tehdä palveluun tarvittavat muutokset? Eikö taito riitä, vai eikö maksavia asiakkaita arvosteta lainkaan?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Laissa ei ole ole mitään mainintaa kahden vuoden säilytysajasta. Kyseinen aikamääre on syntynyt tallennuspalvelun tarjoajien ja tekijänoikeusjärjestöjen välisissä neuvotteluissa.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Verkkotallenteita saa säilyttää enimmillään tuon kaksi vuotta. Telian mielestä tuo 90 päivää riittää vallan hyvin, mitäpä sitä muuttamaan. Muiden operaattoreiden palveluissa tallenteet säilyvät pidempään, Telia on siis surkein palveluntarjoaja verkkotallenteiden osalta. Jostain syystä Telia ei tarjoa edes HD-kanavien tallentamista, vaikka se onnistuu esimerkiksi Elisa Viihteessä.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

@tilasto kirjoitti:

Näinhän se on, mutta vastapainona sitten ellun viihteessä ei tallennella lainkaan maksukanavia joka ainakin itselleni on suurempi miinus kuin hd kanavien tallennuksen puuttuminen verkkoon. Kovalevylle voi Teliallakin tallentaa hd kuvaa.

Molemmissa on omat hyvätja huonot puolet, eikä täydellistä palvelua ole olemassakaan.


Tää maksukanavatallennusko se eliminoi sitten sen,ettei verkko HD-tallennus käy? Joo kovalevylle voi tallentaa.....sitä yhtä kanavaa mitä samalla katsot kerrallaan...eihä siinä oo järjen häivääkään.

Teknisesti varmaan kaikki onnistuu,mutta taitaa olla tahdosta kiinni.

Kunniamerkki +14

@jesse56 kirjoitti:

@tilasto kirjoitti:

Näinhän se on, mutta vastapainona sitten ellun viihteessä ei tallennella lainkaan maksukanavia joka ainakin itselleni on suurempi miinus kuin hd kanavien tallennuksen puuttuminen verkkoon. Kovalevylle voi Teliallakin tallentaa hd kuvaa.

Molemmissa on omat hyvätja huonot puolet, eikä täydellistä palvelua ole olemassakaan.


Tää maksukanavatallennusko se eliminoi sitten sen,ettei verkko HD-tallennus käy? Joo kovalevylle voi tallentaa.....sitä yhtä kanavaa mitä samalla katsot kerrallaan...eihä siinä oo järjen häivääkään.

Teknisesti varmaan kaikki onnistuu,mutta taitaa olla tahdosta kiinni.


Ei sitä Teliallakaan mikään teknisesti estä hd kanavien verkkotallennusta, sopimusasia. Tuo oli oma mielipiteeni että itselleni siksi elisan viihde ei sovellu koska heillä ei tallenneta maksukanavia. 

 

Telialla voi tallentaa yhtä ja katsoa toista kanavaa yhtäaikaa riippuen siitä miten yhteys on toteutettu. Jos on hitaampi adsl niin silloin ei teknisesti onnistu eri kanavan talennus kovalevylle ja toisen katselu yhtäaikaa.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Onpa Telialla sitten huonot sopimukset, jos HD-kanavien tallentaminen on sopimusasia!! Elisa on sitten taitavampi neuvottelemaan sopimuksia asiakkaidensa hyväksi kuin Telia. Telialla ei varmasti ole tahtoakaan tehdä mitään asiakkaitensa hyväksi, tai jos tuo HD-tallentaminen joskus tulee, niin siitäkin peritään varmasti ylimääräinen maksu. Elisalla tuo HD-kanavien tallentaminen ja tallenteiden säilyminen 2 vuoden ajan on ollut jo pitkään ja ilman mitään lisämaksua. Elisa ei edes peri asiakkailtaan mitään verkkotallennusmaksua kuten Telia tekee!!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

VERKKOTALLENNUS






Telia TV -palvelun verkkotallennuksella nappaat talteen jopa 3000 tuntia viihdettä 90 päivän ajaksi. Pääset muokkaamaan tallennuksiasi myös etänä matkapuhelimella, tietokoneella tai tabletilla.



Verkkotallennuksen myötä sinun ei tarvitse murehtia rikkoutuvista kovalevyistä. Voit tallentaa verkkoon kaikkia maksuttomia kanavia eikä tallennettavien kanavien määrällä ole väliä: tallenna vaikka jokaista peruskanavaa yhtäaikaisesti. Käytössäsi on valtava tallennustila, johon mahtuu jopa 3000 tuntia tv-ohjelmia. Tallenteiden katseluaika on 90 vuorokautta, jonka jälkeen ne poistuvat verkosta automaattisesti.


Maksukanavien tallentamiseen tarvitset kovalevylle tallentavan digiboksin, joka on Telia TV -palvelun erikseen tilattava lisäominaisuus. Lue lisää kovalevylle tallentavasta digiboksista tästä.


Verkkotallennusominaisuus on Telia TV -palvelun lisämaksullinen palvelu, jonka hinnan voit tarkistaa voimassa olevasta hinnastosta. Maksullisuus johtuu 1.6.2015 voimaan tulleen tekijänoikeuslain muutoksesta, jonka myötä kaikkien verkkotallennusta tarjoavien operaattorien tulee jatkossa maksaa tekijänoikeusjärjestöille verkkotallennusmaksua.



Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Niin, Telialla verkkotallennus on maksullinen lisäominaisuus. Esimerkiksi Elisalla verkkotallenuksesta ei peritä mitään erillistä maksua. Ja Elisalla voi myös tallentaa HD-kanavia, Telia ei tähän pysty!

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Ja tuota 3000 tunnin tallennustilaa ei saa koskaan täyteen, kun tallenteet säilyvät vain 90 päivää. Eli tuo 3000 tuntia on aika katteeton lupaus tällä surkealla 90 päivän tallennusajalla. On se kumma kun Telia ei parempaan pysty kuin tuohon onnettomaan 90 päivään!?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Elisa Viihteellä HD-kanavia on voinut tallentaa jo 2 vuotta!! Onpa Telialla hidasta saada sopimusta tehtyä HD-kanavien tallentamisesta kun on kaksi vuotta Elisa Viihdettä jäljessä! Telia on surkein verkkotallennuksen tarjoaja.

Kehitämme Telia TV:tä jatkuvasti, ja moni asia onkin jo meillä työstössä. 
Palautetta ja kehitysehdotuksia otamme myös mielellämme vastaan, saamme näistä arvokasta tietoa palvelun kehittämiseen, joten kaikki ideat ovat tervetulleita!  
Tallentaminen on erittäin tärkeä ominaisuus monelle asiakkaallemme, ja moni seikka onkin siis jo kehityksen alla. Tiedotamme toki uusista ominaisuuksista ja muutoksista kun sen aika on. :) 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@RaMaria kirjoitti:

Kehitämme Telia TV:tä jatkuvasti, ja moni asia onkin jo meillä työstössä. 
Palautetta ja kehitysehdotuksia otamme myös mielellämme vastaan, saamme näistä arvokasta tietoa palvelun kehittämiseen, joten kaikki ideat ovat tervetulleita!  
Tallentaminen on erittäin tärkeä ominaisuus monelle asiakkaallemme, ja moni seikka onkin siis jo kehityksen alla. Tiedotamme toki uusista ominaisuuksista ja muutoksista kun sen aika on. :) 




Täällä odotan innolla! :smileyvery-happy:


 


Vielä löytyy Telia TV Mobiili -palvelustakin viilauksia esim. HBO:ssa ei voi jatkaa suoratoistoa seuraavaan jaksoon tai voisi esikatsella sarjan/elokuvan infoa ikkunanäkymässä. Sama juttu TV-osiossa esimerkiksi ohjelmaoppaan ja tallennuksen kohdalla joka voisi olla selkeämmin ilmaistu siellä (mm. tallennuksen aloittaminen playeristä suoraan ja kanavan koko päivän oppaan esille tuominen logoa painamalla). Samassa nipussa voisi olla Yle Areena -sovellus, jota ei ole saatavilla Windows 10 kaupassa. Tosin haluaisin Telian tuohon omaan Samsungin älytelevisioon. Odottavan aika on pitkä ja nuo kaikki projektit ovat isoja eikä niitä voida toteuttaa noin vain :smileyvery-happy:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@jarkko35 kirjoitti:

Niin, Telialla verkkotallennus on maksullinen lisäominaisuus




Mielestäni syystäkin, koska kaikki ihmiset eivät halua verkkotallennusta jota eivät käytä. En ainakaan itse haluaisi maksaa ylimääräisestä. Toki on mahdollista sulauttaa maksullinen lisäominaisuus, mutta silloin se näkyisi sitten muiden kanavapakettien hinnoissa :)

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Tämä on kyllä todella säälittävää Telialta! Eli HD-verkkotallennuksesta tiedotetaan jos siitä on tiedotettavaa. Vielä jokin aika sitten lupailtiin, että hd-verkkotallennus on tulossa lähiaikoina. Muilla operaattoreilla hd-verkkotallennus on ollut saatavilla jo monta vuotta. Ei ole Telia enää mahdollista miten vähän te arvostatte maksavia asiakkaitanne! Hävetkää!

Taas vedettii höplästä menin ottaa sen uhd myyjä sano et verkko tallennus hd onnistuu ei onnistu telia ei saa mitää valmiiks elisalla ollu jo 3 vuotta ei voi kun ihmetellä telian touhuja

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@KALKKUT@  kirjoitti:

Taas vedettii höplästä menin ottaa sen uhd myyjä sano et verkko tallennus hd onnistuu ei onnistu telia ei saa mitää valmiiks elisalla ollu jo 3 vuotta ei voi kun ihmetellä telian touhuja




Verkkotallennusta ei ole HD:na vielä meidän palvelussa. Tällä hetkellä ei ole uutta tiedotettavaa siltä osin, mutta ilmoitetaan heti kun asiaan tulee muutosta. Mikäli myyntitilanteessa oli epäselvyyksiä, niin ne voidaan katsoa asiakaspalvelustamme kuntoon.

Tallennuksesta puheen ollen.

Tämä info digiboksista löytyi Telian sivuilta ja jäi hieman vaivaamaan:

 

"Tallennuspalvelulla tallennat kaikkia maksuttomia kanavia, ja voit tallentaa vaikka jokaista kanavaa yhtäaikaisesti"

 

Voiko joku vahvistaa "jokaista kanavaa yhtäaikaisesti"

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@wheeler@  kirjoitti:

Tallennuksesta puheen ollen.


Tämä info digiboksista löytyi Telian sivuilta ja jäi hieman vaivaamaan:


 


"Tallennuspalvelulla tallennat kaikkia maksuttomia kanavia, ja voit tallentaa vaikka jokaista kanavaa yhtäaikaisesti"


 


Voiko joku vahvistaa "jokaista kanavaa yhtäaikaisesti"




Itsellä on aiptv ja Telia TV sovellus käytössä. Tuossa sovelluksessa voi tallentaa jokaista kanavaa yhtäaikaa, joilla on tallennusmahdollisuus verkkoon ainakin ?

kolmeVUOTTA ILMOTELTU MITÄÄ EI TAPAHDU

 


@JoonasLam@  kirjoitti:

@KALKKUT@  kirjoitti:

Taas vedettii höplästä menin ottaa sen uhd myyjä sano et verkko tallennus hd onnistuu ei onnistu telia ei saa mitää valmiiks elisalla ollu jo 3 vuotta ei voi kun ihmetellä telian touhuja


Verkkotallennusta ei ole HD:na vielä meidän palvelussa. 


Ihan mielenkiinnosta että miksi ei ole? Onko tarkoitus saada myytyä enemmän kovalevyjä vai säästää tilaa?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

Valitettavasti syvempiä perusteluita ei tälle ole antaa, mutta asia on tiedostettu meillä kyllä. Palaamme varmasti tähän, kunnes uutta tietoa on tarjolla.

Vastaa