Telia tv on parempi vaihtoehto viihtymiseen kuin Elisa Viihde

  • 25 March 2019
  • 7 kommenttia
  • 535 katselukertaa

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Minulla on ollut nyt noin kolme viikkoa rinnakkain käytössä Telia tv ja Elisa Viihde. Otin Elisa Viihteen tallentamisen takia, koska siinä voi järjestellä tallenteet omiin kansioihin, ne ovat selkeästi ja helposti löydettävissä ja säilyvät katsottavissa 2 vuoden ajan. Telialla tallenteet säilyvät vain 90 päivää, mutta olen ottanut Telialta kovalevyn, joten saan haluamani tallenteet säilymään myös Telialla pidempään. Lisäksi voin tallentaa maksukanavia - sitä Elisa ei tarjoa.

 

Olen huomannut tässä muutaman viikon aikana, että viihdyn paljon paremmin edelleen Telia tv:n parissa. Telialla on niin paljon paremmat, laajemmat ja selkeämmät ohjelmakirjastot, ja mikä parasta - Telia tv:ssä ei tarvitse painaa kuin Menu-näppäintä niin valittavissa on Jatka katsomista- listalta mieleistä katsottavaa. Elisa Viihteessä katsottavan hakemiseen menee pidempään. Asiakaskokemuksen ja viihtyvyyden suhteen Telia pesee Elisan ylivoimaisesti.

 

Olen aiemmin kritisoinut Telia tv:tä ja hehkuttanut Elisa Viihdettä. Nyt kun olen oikeasti käyttänyt Elisan palvelua niin pakko sanoa, että kyllä se Telia vain minulle paremmin sopii. Telia tv on iltojeni ilo. :) 

 

Toivoisin kuitenkin, että Telia pidentäisi verkkotallennusaikaa edes 180 päivään ja mahdollistaisi HD-kanavien verkkotallennuksen. Sitten se ois the best. 


7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Kiitokset @jarkko35 tästä vertailusta. Tuolla tavalla rinnakkain käytettynä palvelua pääseekin ihan eri tavalla vertailemaan. Peukut siitä! On toki totta että meidänkin palvelussa riittää vielä kehitettävää mutta mukava kuulla että olet siihen tyytyväinen :smileyhappy: 

Saman suuntaista ajatusta täällä. Minulle merkityksellisin asia on ajansiirto ja kaikkien kanavien tallennusmahdollisuus, elisalla oli periaatekysymys että maksukanavien tallennusta ei tueta ja ajansiirtokaan ei toimi(rauta kyllä mahdollistaisi nuo).

 

Ajattelen että 90 päivän tallennusaika tulisi olla ns. vakio ja kuulua palvelun hintaan, maksamalla vaikka tuon 6,50€/kk sen tulisi pidentyä sinne 2 vuoteen. Tuo 90 päivää riittää kyllä itselle kun mietin, että kyllä ne ohjelmat tulee katsottua siinä ajassa jos tulee katsottua, muut tosiaan kovalevylle talteen.

 

Elisalta kaipaan tallenteiden kansiojaottelua, sekä HD-verkkotallennusta.

 

 

No ensisijaisesti kuitenkin TV-puolen tulisi suhtautua asiakkaisiin aivan eri tavalla. Telia TV on palveluista se mistä annetaan eniten palautetta ja vähiten vastauksia tai oikeastaan vähiten OIKEITA vastauksia. "Tällä hetkellä" "Viedään viestiä" yms. täytevastaukset ei kerro mitään (ei tämä tietysti ruohonjuuritason aspan vika ole kun muuta ei ole tarjota).

Olen ihan eri mieltä elisaviihde hakkaa telia tv 100 nolla saa verkkoon hd tallennukset on 2vuotta ja ne saa siirrettyä pc kovalevylle telia tv kova levy 500 se on pian täynnä eikä nykyää mitää järkee maksukanavista tallentaa suora toisto palvelusta näkee 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Mielipiteitä on monia ja toinen palvelu sopii toiselle paremmin... näinhän se on. Toivon, että Telia haluaa kehittää jo nyt hyvää tv-palveluaan entisestään ja tuo sen kauan lupaillun HD-verkkotallennuksen asiakkailleen jo lähikuukausien aikana! Telia on tällä hetkellä ainoa tv-operaattori jolla ei ole HD-tallennusta verkkoon. Mikähän siinä mättää, että sitä ei vieläkään saada toteutettua?


@jarkko35@  kirjoitti:

 Mikähän siinä mättää, että sitä ei vieläkään saada toteutettua?


Raha. Joko ei haluta maksaa hd-tallennuksista tai ei haluta että se kuluttaa verkkoa.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Jos se HD-tallennus tökkii näistä syistä. Esim. televisiolla boxi/modeemi yhdistelmällä kun tallentaa NatGeo kanavan ohjelman, mobiililla ei pysty katsomaan, ilmoittaa "ohjelmalla ei ole tallennus oikeuksia".

Mobiililla/kännykällä telia sovelluksella kun tallentaa, television systeemeissä ohjelmaa ei näy lainkaan, ei tallennettavana eikä katseltavana, mutta kännykällä se näkyy ja pystyy katselemaan.

Eikös se NatGeo kanava tallennukin verkkoon hd:eenä, mutta kännykän systeemeihin sd:eenä.

 

Kunniamerkki +14

Näinhän se on, että käyttmällä sen parhaan kuvan palveluista saa. Itselläni on kanssa molemmat palvelut käytössä, ja tyytyväinen olen molempiin. Kuten kaikissa, myös Telia vs Elisa on kaksi puolta 🙂 Kuten aiemmin tekemässä vertailussani totesinkin niin Elisa on selkeästi parempi silloin jos katselee vain peruskanavia, sitä mieltä olen edelleen. Telia taas on ehdoton valinta jos maksukanavia tykkää katsella, eikä kovalevyllinen digiboksi ole aivan välttämättömyys koska ohjelmakirjastot paikkaa sitä aika paljon.


 


Elisalla ei ole kanavakirjastoja lainkaan, ainoastaan nämä hbo, c more, viasat yms. Ei siis Discoveryä, History jne. Tallenteiden hallinta taas Elisalla on selkeästi paremmin suunniteltu, mutta Netgem digibokseissa vähän käyttöliittymä tahmaa varsinkin egp:ssä. Nykyään Elisallakin kaikki kanavat saa iptv:nä.

Vastaa