Telia tv sovellus epävakaus


Hei. Olen käyttänyt Telia tv sovellusta jo yli pari vuotta, ja mielestäni sovellus on erittäin antoisa.

 

Ongelma kuitenkin on, että sovellus on hyvin epävakaa, mikä ilmenee ajoittain kuvanlaadun heikkenemisenä, kaatuiluna, pätkimisenä ja käynnistysongelmina.

 

Useilla eri laitteilla käyttänyt, ja ongelma on ilmeisen pysyvä ja selvästikin syynä on lähtökohtaisesti itse Telia tv sovellus, eikä niinkään käytetyt laitteet tai yhteyden ongelmat, sillä aina ongelmien esiintyessä kaikki muut sovellukset toimivat täysin normaalisti ja yhteysnopeudet ovat olleet hyvät.

 

Minua kiinnostaa lähinnä se, että mikä on Telian suhtautuminen tähän yleisessä tiedossa olevaan ongelmaan ja onko Telialla jotain isompia suunnitelmia korjata kyseistä sovellusta vakaammaksi? 

 

Uskon, että Telia tv sovelluksen epävakausongelmat ovat niin vakavia, että jos asioita ei hoideta huolella kuntoon, tulee se vaikuttamaan Telian asiakastyytyväisyyteen ja vähentämään palveluiden käyttöä, eli menetettyjä tuloja.


10 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@AnttiJou@  kirjoitti:

Hei. Olen käyttänyt Telia tv sovellusta jo yli pari vuotta, ja mielestäni sovellus on erittäin antoisa.

 

Ongelma kuitenkin on, että sovellus on hyvin epävakaa, mikä ilmenee ajoittain kuvanlaadun heikkenemisenä, kaatuiluna, pätkimisenä ja käynnistysongelmina.

 

Useilla eri laitteilla käyttänyt, ja ongelma on ilmeisen pysyvä ja selvästikin syynä on lähtökohtaisesti itse Telia tv sovellus, eikä niinkään käytetyt laitteet tai yhteyden ongelmat, sillä aina ongelmien esiintyessä kaikki muut sovellukset toimivat täysin normaalisti ja yhteysnopeudet ovat olleet hyvät.

 

Minua kiinnostaa lähinnä se, että mikä on Telian suhtautuminen tähän yleisessä tiedossa olevaan ongelmaan ja onko Telialla jotain isompia suunnitelmia korjata kyseistä sovellusta vakaammaksi? 

 

Uskon, että Telia tv sovelluksen epävakausongelmat ovat niin vakavia, että jos asioita ei hoideta huolella kuntoon, tulee se vaikuttamaan Telian asiakastyytyväisyyteen ja vähentämään palveluiden käyttöä, eli menetettyjä tuloja.


Hei @AnttiJou :smileyhappy: Toivotan sinut lämpimästi tervetulleeksi meidän Telia Yhteisöön. Pääset kanssamme keskustelemaan ja lukemaan ajankohtaisista asioista.

 

Kiitos palautteestasi koskien TeliaTV-sovellusta. Käytätkö sitä millä alustalla? Itse käytän TeliaTV-sovellusta päivittäin puhelimen sovelluksen kautta sekä nettiselaimen kautta ja sen toimivuudessa ei ole tullut vastaan samanlaisia tilanteita kuten tähän kirjasit. Mutta lähdetään katsomaan tilannettasi tarkemmin, kun saan tiedon millä sitä TeliaTV:tä käytät. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Mulla tuo kuvanlaadun vaihtelu kylläkin tapahtuu päivittäin täppärillä ja kännykällä. Kännykkä on saunalahti ja täppäri telian kiinteässä liittymässä wlanilla.

Olen ajatellut, että tuossa yhteysnopeuden mittaamisessa on jotain häikkää telia-tv sovelluksessa. Liian herkät mitat, turhaan tiputtaa tarkkuutta vai pakkaako tiukempaan kuvan. Jompaa kumpaa tekee.

 


@PiaJo@  kirjoitti:

@AnttiJou@  kirjoitti:

Hei. Olen käyttänyt Telia tv sovellusta jo yli pari vuotta, ja mielestäni sovellus on erittäin antoisa.

 

Ongelma kuitenkin on, että sovellus on hyvin epävakaa, mikä ilmenee ajoittain kuvanlaadun heikkenemisenä, kaatuiluna, pätkimisenä ja käynnistysongelmina.

 

Useilla eri laitteilla käyttänyt, ja ongelma on ilmeisen pysyvä ja selvästikin syynä on lähtökohtaisesti itse Telia tv sovellus, eikä niinkään käytetyt laitteet tai yhteyden ongelmat, sillä aina ongelmien esiintyessä kaikki muut sovellukset toimivat täysin normaalisti ja yhteysnopeudet ovat olleet hyvät.

 

Minua kiinnostaa lähinnä se, että mikä on Telian suhtautuminen tähän yleisessä tiedossa olevaan ongelmaan ja onko Telialla jotain isompia suunnitelmia korjata kyseistä sovellusta vakaammaksi? 

 

Uskon, että Telia tv sovelluksen epävakausongelmat ovat niin vakavia, että jos asioita ei hoideta huolella kuntoon, tulee se vaikuttamaan Telian asiakastyytyväisyyteen ja vähentämään palveluiden käyttöä, eli menetettyjä tuloja.


Hei @AnttiJou :smileyhappy: Toivotan sinut lämpimästi tervetulleeksi meidän Telia Yhteisöön. Pääset kanssamme keskustelemaan ja lukemaan ajankohtaisista asioista.

 

Kiitos palautteestasi koskien TeliaTV-sovellusta. Käytätkö sitä millä alustalla? Itse käytän TeliaTV-sovellusta päivittäin puhelimen sovelluksen kautta sekä nettiselaimen kautta ja sen toimivuudessa ei ole tullut vastaan samanlaisia tilanteita kuten tähän kirjasit. Mutta lähdetään katsomaan tilannettasi tarkemmin, kun saan tiedon millä sitä TeliaTV:tä käytät. 


Hei. Kuten edellisessä viestissä mainitsin, en usko vian olevan alustakohtainen, vaan kokonaisuudessaan epästabiilin telia tv sovelluksen ongelma. Mainitsin käyttäneeni usealla eri laitteella, mainitaan että nyt vaikka tämän hetkinen Huawei p20 lite, edellinen apple iphone 5s, myös huawei mediapad tabletit, applen ipadi. Yhteinen tekijä on pelkästään telia tv sovellus. Ja niin kuin sanoin, ongelma on ajoittainen ja ongelman esiintyessä kaikki muut sovellukset toimivat ja yhteys toimii hyvin. 

 

Uskon, että Telia tv sovelluksessa itsessään on jokin ns infrastruktuuri virhe tms, mikä ilmenee ajoittaisena epävakautena, mikä korjaantuu itsestään aina yleensä vuorokauden kuluessa. Lähinnä ihmettelen, että mikä aiheuttaa tämän, ja onko Telia yhtiönä muka tietämätön tästä selvästi yleisestä ongelmasta. Katsokaa vaikka itse, mistä tulee eniten palautetta ja missä on eniten keskusteluita käynnissä yhteisössä.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Toivoisin, että tekisit tästä meille Häiriöilmoituksen niin pääsisimme tarkemmin katsomaan, mistä tilanne johtuu. 

Häiriöilmoituksen tekemiseen joutuisin käymään läpi kaikki laitemallit ym, enkä ole kiinnostunut näkemään tässä asiassa vaivaa sen eteen, koska kuten olen aiemminkin useammankin kerran maininnut, Telia tv sovelluksen epävakaus on ilmentynyt kaikilla käyttämilläni laitteilla, ja aina korjautunut itsestään ajan kanssa. Ja kyseessä on aina ollut yhteysongelmia, vaikka nettiyhteyden nopeudessa ei ole ollut mitään häiriötä millään muulla sovelluksella. 

 

Halusin vain lähinnä antaa Telialle palautetta, että minä itse henkilökohtaisesti uskon, että se sovellus on epävakaa ja siinä on jokin perustavanlaatuinen sisäinen infrastruktuurinen ongelma, että suosittelisin tutkimaan mikä on se yhteinen tekijä, mikä aiheuttaa näitä yhteysongelmia. Olen lukenut yhteisöstä useita ketjuja samasta aiheesta. Varmastikin Telia on saanut asiakkailtaan jo niin paljon dataa kyseisestä yhteysongelmasta, että asiaa pystyy tutkimaan.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Laitan tästä eteenpäin tietoa TeliaTV-sovelluksesta vastaavalle taholle. Vastaamme sen jälkeen  tähän viestiketjuun uudelleen.  

Hei, 

 

Olen käyttänyt vuoden verran Telia TV:tä liigan katseluun. Minulla on TeliaTV-sovellus läppärillä, josta sitä katson. Koko tämän ajan on kuvanlaatu ollut huono, kun aloitan katselun, kuva näyttää hyvältä, mutta noin minuutin jälkeen se menee aivan epätarkaksi ja sameaksi niin että kiekkoakaan ei näy. Kun käynnistän katselun uudestaan, niin sama juttu: hetken näkyy ja sitten sameaksi. Jos haluan katsella koko ottelun, joudun käynnistämään katselun noin sata kertaa!! 

 

Lisäksi kuva on erittäin nykivää koko ajan ja se pysähtelee sekunniksi tiheään, noin minuutin välein.

 

Ja nyt: ongelma ei ole laitteissa!! Mulla on käytössä useia streamauspalveluita: Netflix, HBO, Areena jne... ja missään ei ole mitään ongelmia, kuten ei myöskään YouTubessa eikä vastaavissa. Kaikki muu toimii täsmällisesti paitsi Liigan katselu. Muuta en ole TeliaTV:stä katsonut.

 

Käsittääkseni tätä asiaa on puitu jo kauan, olen lukenut jääkiekkokeskusteluja (Jatkoaika), siellä ainakin on kitkeriäkin kommentteja ollut.

 

Eihän tämä voi näin jatkua...... maksan pari kymppiä kuussa tyhjästä!

 

Kiitos.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Samaa olen ajoittain itsekkin huomannut kun tabletin kautta katselee LIVE lähetyksiä. Tallenteiden kanssa samaa kuvanlaadun heikkenemistä en ole havainnut.

 

Teknisiä muutoksia pitäisi ihan piakkoin olla tv.telia.fi ja sovellus puolelle tulossa HTML5 laajennuksen ja lähetyksen reaaliaikaisemman paketoinnin suhteen. Olemme myös tätä kuvanlaadun heittelyä viestittäneet palvelunkehitykseen, toivottavasti siihenkin saataisiin jonkilainen ratkaisu piakkoin.


@KaPetri@  kirjoitti:

..ihan piakkoin olla tv.telia.fi ja sovellus puolelle tulossa HTML5 laajennuksen ja lähetyksen reaaliaikaisemman paketoinnin suhteen.


Eli siis ymmärsinkö oikein:

Päivitys tulossa niin sivustolle kuin appeihin (android, apple) että softa pyörii HTML5:n päällä. Tarkoittaako tämä sitä käytännössä, että viimeinkin pystyy katsomaan TeliaTV:n lähetyksiä (lähinnä liiga) natiivisti AndroidTV:n kautta, olettaen että selain tukee HTML5:ä. Vai onko alustaan tulossa rajoituksia mallia "Sori, mutta toimin vain chromen/Firefoxin xxx.xxx.x.y.z-PC.x86_64 - versiolla." ?

 

Saako mitään tietoa aikataulusta?


@Thothy79@  kirjoitti:

@KaPetri@  kirjoitti:

..ihan piakkoin olla tv.telia.fi ja sovellus puolelle tulossa HTML5 laajennuksen ja lähetyksen reaaliaikaisemman paketoinnin suhteen.


Eli siis ymmärsinkö oikein:

Päivitys tulossa niin sivustolle kuin appeihin (android, apple) että softa pyörii HTML5:n päällä. Tarkoittaako tämä sitä käytännössä, että viimeinkin pystyy katsomaan TeliaTV:n lähetyksiä (lähinnä liiga) natiivisti AndroidTV:n kautta, olettaen että selain tukee HTML5:ä. Vai onko alustaan tulossa rajoituksia mallia "Sori, mutta toimin vain chromen/Firefoxin xxx.xxx.x.y.z-PC.x86_64 - versiolla." ?

 

Saako mitään tietoa aikataulusta?


HTML5 päivityksen kanssa ollaan loppusuoralla. Vielä ei ole tarkempaa tietoa julkaisusta tai minkälaisia rajoituksia tähän tulee. 

Vastaa