Telia tv-sovellus ja tallenteet


Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Hei! Miksi Telia tv-sovelluksen tallenteet eivät toimi samalla tavalla kuin Telia tv:n digiboksin tallenteet? Tympäsee, kun joutuu aina etsimään tallenteista sen kohdan mihin edellisellä kerralla jäi, kun tämä surkea sovellus ei muista automaattisesti sitä kohtaa mihin tallenteissa on jääty. Taito on taas loppunut Telialla kesken.


11 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @jarkko35!


Minulla ei ole kokemusta Telia TV digiboxista ja sen tallenteista vielä, mutta Telia TV-sovellus on ollut jo pitkän aikaa käytössäni ja myös tallenteet. Minulla kyllä jatkuu tallenteiden katselu siitä kohtaa mihin olin jäänyt. Eli ei tarvitse "kelailla" edestakaisin mihin katselu loppui. Joskus on tietenkin ollut jotain tilapäistä häiriötä että katselukohta on hukkunut jonnekin ja se on pitänyt hakea uusiksi.


Minulla on käytössä myös DNA TV-sovellus ja tallennus, mutta en ole juuri sitä käyttänyt. Mutta Telian TV-sovellus ja tallennus on ollut tosi kätevä siinä, että on voinut tallentaa ja katsoa ohjelmia missä vain ja milloin vain itselle sopii. Esim. viime vuoden puolella kävin Helsingissä reissussa Oulusta ja laitoin muutaman ohjelman tallennukseen ennen reissua ja katsoin tallenteita sitten Helsingissä ja kotona Oulussa. Ainut ongelma oli ettei hotellin televisioon ollut mahdollista striimata ohjelmaa puhelimesta, joten jouduin katsomaan sen puhelimesta.


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@jarkko35 kirjoitti:

Hei! Miksi Telia tv-sovelluksen tallenteet eivät toimi samalla tavalla kuin Telia tv:n digiboksin tallenteet? Tympäsee, kun joutuu aina etsimään tallenteista sen kohdan mihin edellisellä kerralla jäi, kun tämä surkea sovellus ei muista automaattisesti sitä kohtaa mihin tallenteissa on jääty. Taito on taas loppunut Telialla kesken.




Jatka katsomista -toiminne löytyy myös sovelluksesta. Itse sitä käytän paljonkin. Toki jotain bugeja voi joskus olla kuten @kiisseli67 tuossa mainitsikin. Testasin juuri C Morelta löytyvää sarjaa jota olen katsonut monta viikkoa sitten viimeksi ja se näkyi sovelluksessa "jatka katsomista" otsikon alla ja jatkui tosiaan siitä mihin viimeksi jäi. Jos toiminne ei toimi sinulla lainkaan eikä edes tuota "Jatka katsomista" -saraketta ole sovelluksessa niin sitten kannattaa tehdä vikailmoitus telia.fi -sivuilta niin päästään tutkimaan tarkemmin.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Joo, tämä tallenteiden "jatka katsomista"-toiminto toimii hyvin puhelimen sovelluksessa, mutta Apple tv:n Telia tv-sovelluksessa se ei ainakaan minulla toimi. Aina joutuu etsimään tallenteesta oikean kohdan. Apple tv:llä kyllä ohjelmakirjastojen sarjojen ja elokuvien jatka katsomista-toiminto toimii, mutta ei tallenteiden.

Kunniamerkki +14

Ei tosiaan näytä toimivan jatka katsomista toiminto Apple tv sovelluksella tallenteissa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Tallenteissa ei ole jatka-katselua -ominaisuutta, ohjelmakirjastoissa se toimii. 

Tarkennetaan termejä hiukkasen kun nyt on vähän kahdesta asiasta kyse :)


Jatka Katselua - ominaisuus toimii vain ohjelmakirjastoissa eli kesken jäänyt katsominen ilmaantuu sinne sovelluksen etusivulle "jatkaa katselua" otsikon alapuolelle.

 

Tallenteissa ei tätä ominaisuutta ole, mutta tallenteet toki muistavat mihin kohtaan olet viimeksi ko. tallenteen kanssa jäänyt eli tulisi jatkaa samasta kohdasta eteenpäin. Oliko tuo ongelma Apple TVn kanssa huomattu nyt minkä sukupolven AppleTV laitteella ?  (Apple TV 3rd gen, Apple TV 4th gen, Apple TV 4K ?

Kunniamerkki +14

@LiAntti kirjoitti:

Tarkennetaan termejä hiukkasen kun nyt on vähän kahdesta asiasta kyse :)



Jatka Katselua - ominaisuus toimii vain ohjelmakirjastoissa eli kesken jäänyt katsominen ilmaantuu sinne sovelluksen etusivulle "jatkaa katselua" otsikon alapuolelle.


 


Tallenteissa ei tätä ominaisuutta ole, mutta tallenteet toki muistavat mihin kohtaan olet viimeksi ko. tallenteen kanssa jäänyt eli tulisi jatkaa samasta kohdasta eteenpäin. Oliko tuo ongelma Apple TVn kanssa huomattu nyt minkä sukupolven AppleTV laitteella ?  (Apple TV 3rd gen, Apple TV 4th gen, Apple TV 4K ?




Tallenteet eivät muista mihin kohtaan katselua jäätiin, ainakaan minulla. Käytössä Apple TV 4th gen.

Joop, todettiin tämä testeissä 2nd, 3rd ja 4th gen AppleTV-laitteissa kaikissa. Laitettu kehitysputkelle tämän ominaisuuden puute AppleTVn osalta.

Erittäin paljon kiitoksia huomioista :)

Sainkin tähän vastauksen takaisin ettei kyseistä ominaisuutta ole AppleTV-laitteelle mahdollista saada. Tätä oli taikinoitu ilmeisesti aiemminkin mutta tallenteiden osalta AppleTV-alustalla tämän toteutus Telia TV-sovellukseen ei onnistu.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@LiAntti kirjoitti:

Sainkin tähän vastauksen takaisin ettei kyseistä ominaisuutta ole AppleTV-laitteelle mahdollista saada. Tätä oli taikinoitu ilmeisesti aiemminkin mutta tallenteiden osalta AppleTV-alustalla tämän toteutus Telia TV-sovellukseen ei onnistu.




Liittyyköhän tämä siihen Apple TV:n määrittelemään sovelluksien tallennustilan rajoitukseen, joka aiheuttaa monelle sovelluksenkehittäjälle harmaita hiuksia? Eivät varmaan ole poistaneet rajoitusta omissa laitteissa :smileyembarrassed:


@Sekuntikirjoitti:

@LiAnttikirjoitti:

Sainkin tähän vastauksen takaisin ettei kyseistä ominaisuutta ole AppleTV-laitteelle mahdollista saada. Tätä oli taikinoitu ilmeisesti aiemminkin mutta tallenteiden osalta AppleTV-alustalla tämän toteutus Telia TV-sovellukseen ei onnistu.


Liittyyköhän tämä siihen Apple TV:n määrittelemään sovelluksien tallennustilan rajoitukseen, joka aiheuttaa monelle sovelluksenkehittäjälle harmaita hiuksia? Eivät varmaan ole poistaneet rajoitusta omissa laitteissa :smileyembarrassed:


Tähän minulla ei ole harmi kyllä vastausta, mutta vaikuttaisi kieltämättä loogiselta syyltä.

Vastaa