peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
51512 Jäsentä
149069 Kirjoitusta
Katso mitä kaikkea voit tehdä Yhteisössä
^

Hienoa, kun tulit Yhteisöön. Täältä löydät valtavasti keskusteluita, blogeja ja ratkaisuja. Voit keskustella yhdessä muiden samanhenkisten jäsenten sekä ajoittain myös työntekijöidemme kanssa. Kokosimme sinulle kolme vinkkiä jotta pääset nopeasti kartalle siitä, mistä Yhteisössä on kyse.

ETSI JA LUE

Etsi tietoa, selaa keskusteluita ja lue blogeja. Joku toinen on saattanut jo painia saman ongelman kanssa ja saada siihen ratkaisun. Jos et löydä etsimääsi, aloita uusi keskustelu ja kysy neuvoa osaavilta jäseniltämme.

HAKUUN

JÄSENET AUTTAVAT TOISIAAN

Yhteisössämme jäsenet neuvovat toisiaan ja keskustelevat keskenään. Törmäät nopeasti myös VIP-jäseniimme. He kaikki ovat tavallisia asiakkaita kuten sinäkin.

TUTUSTU

OSALLISTU JA KEHU

Osallistu keskusteluihin, skaboihin ja pilotteihin. Kerro kokemuksistasi, ratko muiden ongelmia. Samalla keräät arvomerkkejä ja etenet Yhteisössä pidemmälle. Sinulla on mahdollisuus päästä jopa VIP-jäseneksi.

LUE LISÄÄ

Uusia ominaisuuksia Telia TV:een



Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎16-12-2014
Kirjoituksia: 625
311/358

Vs: Uusia ominaisuuksia Telia TV:een


@Japeaa  kirjoitti:

Nyt kun näitä kanavia pystyy katsomaan ristiin, niin huomasin, että National Geographicin kanssa se ei onnistukaan.
Telia appilla/selaimella voi laittaa National Geographicin tallentumaan (SD-tasoisena), mutta digiboksilla on käytössä National Geographic HD. SD-kanava siis puuttuu digiboksista.


Tämä on tosiaan tilanne tällä hetkellä. National Geographicin HD-versio on tulossa Tallennuspalveluun 15.10. ja toivottavasti tilanne sillä korjaantuu. Tämä on joka tapauksessa meillä nyt selvityksessä, kiitos palautteesta!

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎05-09-2016
Kirjoituksia: 9
312/358

Vs: Uusia ominaisuuksia Telia TV:een


@Kimbe277  kirjoitti:

Siis selvennykseksi onko tuo suunniteltu ominaisuus vai buki, ettei selainpohjaisessa ohjelmaoppaassa voi tallentaa ohjelmia teliatv appsissa katseltavaksi.


Tällä hetkellä selainpohjaisella ohjelmaoppaalla ei pysty tallentamaan mitään.

 

Pari päivää ollut jo näin, ainakin mobiililla. 

0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎11-01-2015
Kirjoituksia: 47
313/358

Vs: Uusia ominaisuuksia Telia TV:een

Nämä on otsikon mukaiset Uudet ominaisuudet Telia-Tv:ssä ei oikein vakuuta nyt...

Olemassa olevat jatkuvat tallennuksetkaan eivät ole toimineet kolmeen-neljään päivään ainakaan.

Jatkossa voisi olla hyvä testata näitä uudistuksia pienellä testijoukolla muutaman viikon ajan,
ja vasta sitten laittaa kaikille jakeluun.

Jotain hyvitystä kyllä oletan Telian puolelta näistä ongelmista tulevan, varsinkin kun hintakin nousi.

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎14-01-2015
Kirjoituksia: 522
314/358

Vs: Uusia ominaisuuksia Telia TV:een

@Japeaa, kiitos palautteesta, otamme kyllä opiksi tästä. Uskon että korjaus saadaan kuitenkin pian.

Viestistä saa tykätä, jos se on hyvä, ja merkata ratkaisuksi, jos auttoi ongelmassasi. Hymiö Onnellinen Telia.fi -sivulla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7

0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎26-12-2014
Kirjoituksia: 37
315/358

Vs: Uusia ominaisuuksia Telia TV:een


@Pekka_Koo  kirjoitti:

@Japeaa, kiitos palautteesta, otamme kyllä opiksi tästä. Uskon että korjaus saadaan kuitenkin pian.


Rikki yli puoli vuotta, toimii muutaman tunnin (jos sitäkään) ja taas rikki. Telian nopeat korjaukset ovat perinteisesti olleet kolmesta kuukaudesta ylöspäin. Mikä on arvio tällä kertaa?

 

Edesmennyt isoäitini käytti nykyaikaan sopimatonta rasista sanonta, joka sopisi tähän tilanteeseen. Päivitettynä sanonta kuuluu: Telian kohta on kolme vuotta.

 

Saattais itseänikin ketuttaa tilanne, mutta Elisa Viihteen käyttäjänä ei ketuta. Mikäs tässä on toimivaa palvelua käyttäessä. Nytkin tulee Elisan kanavalta Helsinki cupista pikkujunnujen pelejä. Näitä kattellessa tulee mieli iloiseksi ja paljon hyviä muistoja.

Highlighted
Vakiokalustoa*
Rekisteröitynyt: ‎07-12-2015
Kirjoituksia: 226
316/358

Vs: Uusia ominaisuuksia Telia TV:een

Onhan tämä ihan käsittämätöntä! Tallennuspalvelun hinta nousi kolminkertaisesti, ja silti palvelu ei pelaa! Telia mainostaa saumatonta tallennuspalvelua, mutta jatkuvat tallennukset, etätallennus sekä tallenteiden katsominen saumattomasti kaikilla laitteilla ei toimi. Jos katsot tallennetta digiboksilla, niin et voi jatkaa tallenteen katselua älypuhelimella sovelluksen kautta samasta kohdasta mihin olet jäänyt. Elisa Viihteessä tämä on toiminut jo vuosia, samoin HD-verkkotallennus. Miksi Telia ei osaa kehittää palveluaan vastaamaan kilpailijoiden tasoa? Loppuuko taito, vai vielä pahempaa - eikö kiinnosta palvella maksavaa asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla? Pahalta näyttää Telia!

Vakiokalustoa*
Rekisteröitynyt: ‎07-12-2015
Kirjoituksia: 226
317/358

Vs: Uusia ominaisuuksia Telia TV:een

Telia ei kunnioita asiakkaitaan yhtään. Asiakkaat joutuvat maksamaan epätäydellisistä palveluista täyden hinnan - ja nyt jopa kolminkertaisen hinnan aiempaan nähden!

Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎26-12-2014
Kirjoituksia: 37
318/358

Vs: Uusia ominaisuuksia Telia TV:een

Jos olette peruneet Telian tallennuspalvelun hinnannousun, toimimattomuuden tai jonkun muun syyn takia, niin kannattaa tarkistaa seuraava lasku huolellisesti.

 

Minä peruin tallennuspalvelun 7.6, koska se ei ollut toiminut kolmeen kuukauteen. Kun joskus maaliskuun alussa tuon TeliaTV:n hankin, niin myyjä kertoi, että siinä voi tehdä jatkuvia tallennuksia netin kautta. Vuorotyöläisenä tuo oli tärkeä ominaisuus. Mutta eihän se sitten onnistunut, kun olikin rikki tuo osa palvelusta. Odotin kiltisti kolme kuukautta, mutta ei toiminut vieläkään. Yritin irtisanoa sopparia, kun kerran ei vastannut luvattua. Telia ei tietenkään suostunut ja enhän minä nyt 10€/kk takia jaksa lähteä kuluttajaviranomaisiin ottamaan yhteyttä. 

 

Irtisanoin siis sen tallennuspalvelun 7.6 ja koska tässä pääsi syntymään lievää luottamuspulaa Telian suuntaan, niin tarkistin viimeisimmän laskun vähän tarkemmin. Laskussa sanotaan seuraavaa:

 

Tallennuspalvelu 04.06. - 07.06. 4 pv 0,33
Tallennuspalvelu 08.06. - 03.07. 26 pv 5,63

 

Tiedustelin asiaa aspasta ja sain seuraavanlaisen vastauksen:

 

"Joo, täältä näkyy tosiaan tuo, että olet irtisanonut tallennuspalvelun digiboksilta. Tuo on jäänyt aktiiviseksi kuitenkin vielä sovelluksen puolelle, missä se on ollut peilattuna ilmaiseksi kun digiboksin tilaus vielä oli voimassa. Poistan tuon nyt sinulta ja katson ettei se enää laskuta seuraavaan laskuun. Voin myös hyvittää sinulle tuon 5,96 euroa tuohon lähteneeseen laskuun."

 

Telian logiikakka menee siis niin, että kun irtisanon 2,48 €/kk hintaisen palvelun, niin se alkaa veloittamaan minulta 6€/kk siitä, että se peilaa tuota palvelua ilmaiseksi TeliaTV sovellukseen. Tuo peilauskin on aikanaan mulle aspasta laitettu päälle, kun kyselin, että miksi tuolla TeliaTV sovelluksessa ei näy mikään TV kanava. Mistään maksusta ei silloin mainittu sanaakaan.

 

Että olkaa tarkkoina Telian laskujen kanssa. Ainoa osasto Telialla, joka toimii vauhdikkaasti. Vähän liiankin vauhdikkaasti.

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 69
319/358

Vs: Uusia ominaisuuksia Telia TV:een


@Katjane  kirjoitti:

@tokel  kirjoitti:

@Katjane  kirjoitti:


Moikka @tokel !

Uusi hinnoittelu astui voimaan kaikille samanaikaisesti, mikäli sitten ei kaistassa ja/tai TV-palvelussa ole määräaikainen sopimusakausi kesken ja sen hintaan sisältyy tallennuspalvelu itsessään. Näissä tokikin hinta muuttuu vasta kun sopimuskausi on päättynyt.

Ohjelmaoppaasta sen verran, että kehitysidea on viety eteenpäin. Näin ensiajatuksena saattaa olla teknisesti haastava toteuttaa, että siitä saataisiin järkevä ja käyttäjäystävällinen. Tällä hetkelllähän sovelluksesta saa jokaisen kanavan koko päivän ohjelmat näkyviin, kanava kerrallaan. Webissä toteutus on helppo.

Paikallisten HD-lähetysten tallennus on tulossa, tarkoitus saada tämän vuoden loppuun mennessä tulille! Hymiö Onnellinen


Oiskohan tässä jo liian monta asiaa.

Numeroin niitä nyt vähän.

 

1. Web-ohjelmaopas on informatiivinen ja kätevä käyttää. Se pitäisi vain saada toimimaan näiden uusien "crossplatform"-tallennusten kanssa. Eli kun sieltä ajastaa, niin tallenne tulis myös äpillä katsottavaksi. Onko tämäkin "vaikeaa" korjata?

 

2. Jatkuva tallennus verkkoon toimii vain web-ohjelmaoppaasta. Ja silloin tallenteet eivät näy äpissä. Kokeilin eilen kotiboksillani Arris VIP2853 tehdä jatkuvaa tallennetta (tv1, klo 20.30-20.55, päivittäin, 100kpl) verkkoon, niin riippumatta siitä kumman tallennuspaikan ("pyöreä r"=paikallinen tai r ehkä sellaisella pilvenkuvalla=verkkotallennus?), niin aina laittoi ajastukset paikalliselle kovalevylle.

3. HD-lähetysten paikallinen tallennus on ollut koko ajan olemassa, web-ohjelmaoppaasta. Eli tarkoittaako kertomasi sitä, että web-käyttöliittymä oikeasti ajetaan alas ja jatkossa pitää ährästää äpistä? Onko se jotenkin vaikea ymmärtää, että jos on tietokone ja ruudussa useita megapikseleitä ja riittävästi kokoa, niin äpillä ei millään päästä lähellekkään samaa käytetättävyyttä? Tai jos haluaa pukea asian toisinpäin, niin hyvän käytettävyyden saaminen äppiin vaatii niin paljon talenttia ja resursseja, ettei Telia halua siihen tarpeeksi paljon investoida.

 

Mitä jos nyt ihan aikuisten oikeasti päättäisitte siellä pitää web-ohjelmaoppaan hengissä ja laittaa sen vain toimimaan crossplatform-tallennuksilla?

PS. Ja jos et ymmärtänyt sarkasmiani hinnoittelusta, niin rautalankaa: Telia nosti verkkotallennuksen hintaa moninkertaiseksi, koska siitä tuli "niin paljon parempi". Mulle vaan käyttäjäkokemus on entistä huonompi ja edelleen ne tarvittavat palikat puuttuu ja vanhojakin on mennyt rikki. Olis reiluu nostaa hintaa vasta sitten kun uusi versio on saatu toimimaan.


Kiitos, paljon oli mutta hyviä nostoja ja kysymyksiä. Näitä mielellämme otamme vastaan ja kaikki keskustelu on aina hyvästä! Hymiö Onnellinen
Selvitellääs näitä ja palataan asiaan mahdollisimman pian!


Moikka @tokel !

Nyt pääsen palaamaan näihin! Hymiö Onnellinen
1. Ei toimi tällä hetkellä, jos on etätallennusoppaan kautta asetettu tallennus. Digiboksilta tallennettuna toimii sovellukselle ja päinvastoin.

2. Jatkuvia tallennuksia ei voi, eikä ole myöskään aikaisemmin voinut asettaa digiboksilta verkkoon. Jatkuvia tallennuksia voi asettaa etätallennuksen kautta. Tässä toiminteessa oli hetkellisesti häiriöitä, mutta eilisen korjauksen jälkeen toistuvatkin tallennukset näyttävät toimivan.

3. Web-ohjelmaopasta ei olla ajamassa alas, se tulee ehdottomasti pysymään! Hymiö Onnellinen

 

Nämä ovat jatkuvasti työn alla ja kehityksessä, että toiminteista saataisiin luotettavia sekä käyttäjien toiveiden mukaisia. Siksi kaikki palaute on todella tärkeää ja otamme sitä mielellämme vastaan! Hymiö Onnellinen

Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎05-09-2016
Kirjoituksia: 9
320/358

Vs: Uusia ominaisuuksia Telia TV:een

Onko tuo kohta 1. tulossa jossain vaiheessa?

0 tykkäystä