Verkkotallennuksen siirtäminen kovalevylliselle digiboksille


Hei.


 


Miten siirrän verkkotallenukset kovalevylliselle digiboxille?


 


Käytössäni on Technicolor-reititin ja boxi on Arris VIP.... 


 


Ja edellinen reititin oli Inteno ja boxi oli Motorola VIP... 

Edit IlariJR: otsikkoa muokattu kuvaavammaksi.


 


20 kommenttia

Moi @Heidi1234! Verkkotallennuksien siirtäminen kovalevylliselle digiboksille ei valitettavasti ole mahdollista. Meiltä voit halutessasi hankkia Telia TV:n kovalevyllisellä boksilla ja tallentaa jatkossa ohjelmat siihen. Edellyttäen, että asuntoosi saa meidän laajakaistan :)

Mulla on käytössä kovalevyllinen digiboksi nyt on vaa ongelma se, että mulla menee viikon päästä verkkotallennukset vanhaks, ja verkkotallennuksissa on tärkeitä ohjelmia tallennettuna, mitkä on EHDOTTOMASTI SAATAVA TALTEEN ENNE VERKKOTALLENUKSEN VANHENTUMISTA!

 

Kunniamerkki +14

kirjoitti:

Mulla on käytössä kovalevyllinen digiboksi nyt on vaa ongelma se, että mulla menee viikon päästä verkkotallennukset vanhaks, ja verkkotallennuksissa on tärkeitä ohjelmia tallennettuna, mitkä on EHDOTTOMASTI SAATAVA TALTEEN ENNE VERKKOTALLENUKSEN VANHENTUMISTA!


 




Ellet kuvaa kameralla tv:n näytöstä sitä ohjelmaa talteen, et niitä valitettavasti mitenkään muutoin saa siirrettyä kovalevylle tai mihinkään ulkoiseen tallennusmediaan.


 


Signaali on tod. näk. salattu joten sen kaappaaminen suoraan boksista ei myöskään onnistune. Tämän voisi joku Telialta vahvistaa onko näin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

En tiedä signaalin salauksesta mutta Ilari mielestäni vastasi tuossa yksiselitteisesti - verkkotallennuksia ei saa kovalevylle. Varmistetaan asia toki vielä maanantaina kun moderaattorit tulevat töihin.


 


Löytyykö Heidi tarvitsemiasi ohjelmia mahdollisen kanavapaketin ohjelmakirjastosta? Jos löytyy niin sieltä niitä voi ainakin jonkin aikaa vielä katsella mutta ei toki loputtomiin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Poimin tuolta Telian tukisivustolta tähän kysymykseen vastauksen muokkaamattomana:


 


Voiko verkkotallennuksia katsoa myös tietokoneelta tai kännykästä?


Valitettavasti ei tämä ei ole mahdollista ainakaan toistaiseksi. Telia TV -mobiilipalveluun on kuitenkin saatavilla Oma tallennus -palvelu, jonka avulla voit tallentaa ohjelmia kotimaisilta peruskanavilta.


 


Voiko verkkotallennuksessa olevia ohjelmia siirtää esimerkiksi digiboksin omalle kovalevylle tai tietokoneelle?


Verkkotallennukseen tallennettuja ohjelmia ei voi siirtää digitaalisessa muodossa millekään toiselle tallennusvälineelle. Analogisen SCART-liitännän kautta ohjelmia on kuitenkin mahdollista siirtää esimerkiksi DVD-soittimelle, kovalevylle tai VHS-nauhurille ohjelman katselun aikana.


 


 


Lähde: https://www.telia.fi/asiakastuki/tv-ja-viihde/telia-tv/verkkotallennus-tv


 


 


Tästä aiheesta muistaakseni on ollut aika usein kirjoiteltu :)

Kunniamerkki +14
@TeroRe kirjoitti:

En tiedä signaalin salauksesta mutta Ilari mielestäni vastasi tuossa yksiselitteisesti - verkkotallennuksia ei saa kovalevylle. Varmistetaan asia toki vielä maanantaina kun moderaattorit tulevat töihin.


 


 




Juu, tarkoittaen varmaankin työkaluja jotka Telia tarjoaisi käyttöön. Sen takia kiinnostuin salauksesta, koska jos sellaista ei ole niin silloin sopivilla laitteilla onnistuu verkkotallennuksen kaappaus johonkin ulkoiseen mediaan. Tietenkään Telia ei tarjoa tukea tai anna mitään takuuta tällaisiin menetelmiin.


@TeroRekirjoitti:

En tiedä signaalin salauksesta mutta Ilari mielestäni vastasi tuossa yksiselitteisesti - verkkotallennuksia ei saa kovalevylle. Varmistetaan asia toki vielä maanantaina kun moderaattorit tulevat töihin.

 

Löytyykö Heidi tarvitsemiasi ohjelmia mahdollisen kanavapaketin ohjelmakirjastosta? Jos löytyy niin sieltä niitä voi ainakin jonkin aikaa vielä katsella mutta ei toki loputtomiin.


Pitäs saada tää viimesin Vain Elämää kausi talteen, koska CHEEK! ❤ (Viimeset 9vuotta kuunnellu joka aamu ekana CHEEKIN BIISIN, muute mun aamu ei käynnisty.)


@Heidi1234kirjoitti:

@TeroRekirjoitti:

En tiedä signaalin salauksesta mutta Ilari mielestäni vastasi tuossa yksiselitteisesti - verkkotallennuksia ei saa kovalevylle. Varmistetaan asia toki vielä maanantaina kun moderaattorit tulevat töihin.

 

Löytyykö Heidi tarvitsemiasi ohjelmia mahdollisen kanavapaketin ohjelmakirjastosta? Jos löytyy niin sieltä niitä voi ainakin jonkin aikaa vielä katsella mutta ei toki loputtomiin.


Pitäs saada tää viimesin Vain Elämää kausi talteen, koska CHEEK! ❤ (Viimeset 9vuotta kuunnellu joka aamu ekana CHEEKIN BIISIN, muute mun aamu ei käynnisty.) Tohon, jos löydätte ratkasun, nii ootte neroja. :)

 


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Heidi1234 kirjoitti:




Pitäs saada tää viimesin Vain Elämää kausi talteen, koska CHEEK! ❤ (Viimeset 9vuotta kuunnellu joka aamu ekana CHEEKIN BIISIN, muute mun aamu ei käynnisty.)




Ymmärrän, tämä on kyllä kieltämättä sitten todella tiukka tilanne. Harmi sanoa, että konsteja ei kyllä nyt ole, eikä niksejäkään. Nämä tallenteet on siis siinä mielessä menetetty.



Ei auta kuin Spotifystä tai tubesta laittaa musaa soimaan, josko se olisi edes sinnepäin :)

Kunniamerkki +14
@tilasto kirjoitti:

@TeroRe kirjoitti:

En tiedä signaalin salauksesta mutta Ilari mielestäni vastasi tuossa yksiselitteisesti - verkkotallennuksia ei saa kovalevylle. Varmistetaan asia toki vielä maanantaina kun moderaattorit tulevat töihin.


 


 




Juu, tarkoittaen varmaankin työkaluja jotka Telia tarjoaisi käyttöön. Sen takia kiinnostuin salauksesta, koska jos sellaista ei ole niin silloin sopivilla laitteilla onnistuu verkkotallennuksen kaappaus johonkin ulkoiseen mediaan. Tietenkään Telia ei tarjoa tukea tai anna mitään takuuta tällaisiin menetelmiin.




Tuolla toisessa ketjussa vastattiinkin tähän kysymykseen, niin laitan sen tänne https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV/Tallennuksen-estosingaali/m-p/163585 eli signaali on tosiaan salattu ilmeisesti.


@TeroRekirjoitti:

@Heidi1234kirjoitti:


Pitäs saada tää viimesin Vain Elämää kausi talteen, koska CHEEK! ❤ (Viimeset 9vuotta kuunnellu joka aamu ekana CHEEKIN BIISIN, muute mun aamu ei käynnisty.)


Ymmärrän, tämä on kyllä kieltämättä sitten todella tiukka tilanne. Harmi sanoa, että konsteja ei kyllä nyt ole, eikä niksejäkään. Nämä tallenteet on siis siinä mielessä menetetty.


Ei auta kuin Spotifystä tai tubesta laittaa musaa soimaan, josko se olisi edes sinnepäin :)

 

Ei auta, ku tarvii nimenomaan ne jaksot talteen. (Voi *******a, mitä *******usta, että ne pysyy tallessa, kunnes päättää itse poistaa!)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Ymmärrän, että olet harmissasi, on itsellänikin tärkeitä tallennuksia poistunut ajan tultua täyteen mutta Telia TV:n spekseissä mainitaan, että verkossa tallenteet säilyvät 90 päivää. Kovalevyllinen boxi on eri asia.

Elisan mobiili viihteellä säilyy 2 vuotta ja pystyy vie hd laadulla tallentaa pc ja sieltä ottaa omalle kovalevylle taltee chrome selaimella 


@TeroRekirjoitti:

Ymmärrän, että olet harmissasi, on itsellänikin tärkeitä tallennuksia poistunut ajan tultua täyteen mutta Telia TV:n spekseissä mainitaan, että verkossa tallenteet säilyvät 90 päivää. Kovalevyllinen boxi on eri asia.


Just toi 90 pv on täyttymässä, mä en oo harmissani, vaa erittäin *******UUNTUNU ja PETTYNY TÄHÄ FIRMAAN! Tarviin saada talteen noi jaksot, ennenku häviää. Asiakaspalvelussa sanottiin, että Verkkotallennuksen SAA siirrettyy kovalevylliselle boxille (kovalevylle), mutta MITEN? Vai onko sekin k u s e t u s t a ?

 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@Heidi1234 kirjoitti:


@TeroRekirjoitti:

Ymmärrän, että olet harmissasi, on itsellänikin tärkeitä tallennuksia poistunut ajan tultua täyteen mutta Telia TV:n spekseissä mainitaan, että verkossa tallenteet säilyvät 90 päivää. Kovalevyllinen boxi on eri asia.




Just toi 90 pv on täyttymässä, mä en oo harmissani, vaa erittäin *******UUNTUNU ja PETTYNY TÄHÄ FIRMAAN! Tarviin saada talteen noi jaksot, ennenku häviää. Asiakaspalvelussa sanottiin, että Verkkotallennuksen SAA siirrettyy kovalevylliselle boxille (kovalevylle), mutta MITEN? Vai onko sekin k u s e t u s t a ?


 




Haluaisin niin kovasti auttaa tässä asiassa ja ratkaista ongelman, mutta valitettavasti tässä ei ole mitään tehtävissä. Näissä meidän verkkotallennus materiaaleissakin puhutaan aina tuosta 90 päivän rajoituksesta. Jatkoa ajatellen kannattaa tosiaan hankkia tuo kovalevy digiboksiin, jolloin siellä tallenteet säilyy niin pitkään kuin haluat tai tekniikka pysyy ehjänä.

Mikäli joku on sanonut, että verkkotallenteet voisi siirtää kovalevylle, niin se ei pidä paikkaansa. Laitan tästä ehdottomasti viestiä eteenpäin, jotta tällaista harhakuvitelmaa ei meillä olisi asiakaspalvelussakaan.


@NikoNokirjoitti:

@Heidi1234kirjoitti:

@TeroRekirjoitti:

Ymmärrän, että olet harmissasi, on itsellänikin tärkeitä tallennuksia poistunut ajan tultua täyteen mutta Telia TV:n spekseissä mainitaan, että verkossa tallenteet säilyvät 90 päivää. Kovalevyllinen boxi on eri asia.


Just toi 90 pv on täyttymässä, mä en oo harmissani, vaa erittäin *******UUNTUNU ja PETTYNY TÄHÄ FIRMAAN! Tarviin saada talteen noi jaksot, ennenku häviää. Asiakaspalvelussa sanottiin, että Verkkotallennuksen SAA siirrettyy kovalevylliselle boxille (kovalevylle), mutta MITEN? Vai onko sekin k u s e t u s t a ?

 


Haluaisin niin kovasti auttaa tässä asiassa ja ratkaista ongelman, mutta valitettavasti tässä ei ole mitään tehtävissä. Näissä meidän verkkotallennus materiaaleissakin puhutaan aina tuosta 90 päivän rajoituksesta. Jatkoa ajatellen kannattaa tosiaan hankkia tuo kovalevy digiboksiin, jolloin siellä tallenteet säilyy niin pitkään kuin haluat tai tekniikka pysyy ehjänä.

Mikäli joku on sanonut, että verkkotallenteet voisi siirtää kovalevylle, niin se ei pidä paikkaansa. Laitan tästä ehdottomasti viestiä eteenpäin, jotta tällaista harhakuvitelmaa ei meillä olisi asiakaspalvelussakaan.


Voi *******U, MITÄ *******AA! 

 

Mä sain just uuden (kovalevyllisen boxin), ku teiltä pakkaamosta  oli 2014 syksyllä lähteny mulle VÄÄRÄ BOXI, mulla OLI Motorola VIP (joku) boxi, ja TE *******n tunarit laskutitte mua tän kalliimman hinnalla, ku teiän tiedoissa oli sen boxin tiedot, mikä teiän piti jo alunperin lähettää mulle, mutta sieltä tuli VÄÄRÄ boxi sillo 9/2014! Ja nyt tuon uuden boxin tilauksen yhteydessä vielä kysyin, että, voiko verkkotallennuksen siirtää kovalevylle, niin vastaus oli "KYLLÄ". Mitä *******ua? Oon ollu Telian (Soneran) asiakas 1/2010 lähtien, ja sanoin, etten pois vaihda, mut taidan vaihtaa toiseen firmaan, ku luotto menny ihan kaikkiin teiän palveluihin!

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Hyvä että olet tilannut kovalevyn, niin jatkossa tallenteet säilyy sitten jemmassa. Toki pitää huomioida, että mitkään kovalevyt ei säily ikuisuuksia, eli varmasti joskus vuosien päästä kovalevynkin elämä päättyy. Tällä hetkellä ei ole ainakaan olemassa tapaa, jolla tallenteet saisi siirrettyä kovalevyltä toiselle.


 


Mikäli sinusta tuntuu, että liittymäasiaa pitäisi vielä katsoa tarkemmin ja keskustella sinulle tilatuista laitteista, niin voisit laittaa yhteydenottopyynnön meille, jolloin otetaan täältä suunnalta yhteyksiä.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

Ei nuo rajoitteet ole Telian vika, vaan tekijänoikeusmafia niitä on ollut säätämässä. Koskee aivan kaikkia verkkotallennuspalveluita.

 

Ja vaikka saisit jotakin siirrettyäkin boksin kovalevylle, niin se on siellä salatussa muodossa siten että ne toimivat vain ja ainoastaan siinä yhdessä laitteessa johon ne siirsit. Ja tietenkään laitteesta ei saa salaamattomana mitään ulos, varmempaan talteen. Tämä on ihan yleinen linja kaikissa laitteissa missä lukee "Antenna/Cable HD" ja joita mainostetaan "HD valmiiksi". Levyt salattuina, eivät toimi edes toisessa samanlaisessa laitteessa. Eli käytännössä "HD valmius" pitää siis sisällää suuren luokan *******uksen, jolla viedään samalla kaikki mahdollisuudet arkistoida mitään tallenteita pysyvästi.

 

On kuitenkin olemassa myös kunnollisia Linux-pohjaisia bokseja mm. Vu+ Ultimo, jossa ei ole mitään rajoituksia ja tallennus tapahtuu salaamattomana. Tallenteita voi siirtää tai TV:tä katsoa livenä kotiverkon yli. Laitteessa on gigabitin verkkoportti tätä varten. Nämä eivät kuitenkaan ole "Antenna/Cable HD" sertifioituja, juuri siksi että toteuttavat liikaa maksavan käyttäjän tarpeita, eikä tekijänoikeusmafiaa.

 

Omaan käyttöönhän saa edelleenkin TV:stä tallentaa, ei ole siis laitonta - mutta siitä huolimatta kovin rajoitettua.

Kunniamerkki +14

@SINAD kirjoitti:

 


Ja vaikka saisit jotakin siirrettyäkin boksin kovalevylle, niin se on siellä salatussa muodossa siten että ne toimivat vain ja ainoastaan siinä yhdessä laitteessa johon ne siirsit.




Ei pidä paikkaansa, toimii kyllä eri Arriksessa tehdyt tallenteet toisella Arriksella kunhan kovon siihen liittää.


Salattuja toki ovat, eli ulos niitä ei saa sieltä kovolta esim tietokoneelle.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

Ei pidä paikkaansa, toimii kyllä eri Arriksessa tehdyt tallenteet toisella Arriksella kunhan kovon siihen liittää.

Salattuja toki ovat, eli ulos niitä ei saa sieltä kovolta esim tietokoneelle.


Eivät ole sitten noudattaneet tekijänoikeusmafian speksejä turhan tiukasti. Salausavain pitäisi olla sarjanumeron mukaan luotu ja ideana tässä on nimenomaan estää tallenteiden toimiminen edes toisessa samanlaisessa laitteessa. Muutenhan tallenteita voisi lainata kaverille jolla on sama laite. Tällainen lainaaminenhan on erittäin "no no" juttu, joka saa tekijänoikeusmafian näkemään punaista.

Jos kyseinen virhe tulee laajempaan tai varsinkaan tekijänoikeusmafian tietoon, voi olla että "vika" korjataan ohjelmistopäivityksellä. Tekijänoikeusmafia voi uhata esimerkiksi HD sertifikaatin sertifikaatin menetyksellä. Huonoimissa bokseissahan käyttäjä ei voi edes estää ohjelmistopäivityksiä, vaan ne ajetaan sinne pakolla. Toki, jos laite ei ole lainkaan HD sertifioitu (kuten esimerkiksi Vu+ Ultimo ei ole) niin salaus voi toimia miten vain tai olla kokonaan salamaattomana.

Vastaa