Viasat Sport -paketin irtisanominen

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 25 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Moi!

Irtisanon otsikon Kaapeli-tv-kanavapaketin siten, että lopetus joulukuun lopussa.
Kyseessä se syyskuinen tarjous "toistaiseksi voimassaoleva" -sport paketti.

Saisinko kuittauksen kiitos!

**
Koitin soittopyyntöäkin, mutta (jälleen kerran) netti sanoo, että kaikki ajat varattuna.

7 kommenttia

Heippa DigiHate,


Ihan näillä eväin ei voida tuota pakettia irtisanoa, tarvitsemme vahvistukseksi vielä muitakin tunnistetietoja.

Oisko sulla käytössä Facebookkia tai Twitteriä ?
Jos heität sinne viestiä, saadaan sitäkautta muiden silmiltä piilossa noi tiedot ja homma hoidettua. 🙂
Taas simppeli asia tehään vaikeeks...
Eioo facee eikä twiittejä.. ..onhan teillä tietoni tän palstatilin yhteydessä puh.numeroineen.
Ja onhan täällä palstalla muitakin hyväksyttyjä peruutuspyyntöjä.

Mikä muka tekee tän kanavan epäkelvoksi perumisiin, kun täällä tehdään kaikenmoista henkilö/osoiteperusteista käpellystä muutenkin?

Ja miksi joku kanavapaketin tilauksen katkaisu pitäisi tehdä salassa muilta?

Tän palstan suuri miinus on, että alatte kinnaamaan ihan mitättömiin perusteisiin vedoten heti, jos asiakas pyytää jotain perumista/katkaisua, mutta riennätte oitis lankoja pitkin kotiin, kun olisi joku uusi tilaus kyseessä!
DigiHate: Mites olis Chatti? Eli ihan simppelisti ja kivasti, auki 24/7 ja Omilta Sivuilta löytyy 🙂
No niin, asia hoidettiin tuossa Chatilla "simppelisti ja kivasti" ;)

Ohessa Chattiloki, mistä selviää, että tällaisen aivan yksinkertaisen asian eli kanavapaketin tilauksen päättämiseen kului aikaa YLI PUOLI TUNTIA - ja tämä siis vielä sen jälkeen, kun paketin perumista ei muka jostain syystä voi(nut) tehdä palstalla tehdyn ilmoituksen perusteella.

Chatin "helminä" haluttua toimenpidettä kysyttiin, vaikka sen jo olin kirjoittanut ja aluksi asian toteuttamiseksi ehdoteltiin vielä jotain erillistä soittoa. Lopulta hommaa alettiin vääntämään ja tarvittiin jonkun toisen apua, sekä jotain 'hitaampia toisia järjestelmiä'. Kanavapaketin haluttu katkaisun ajankohta ei ihan kerralla mennyt perille, eikä ihan kaikkiin kysymyksiin puolen tunnin chatin aikana ilmaantunut vastausta ollenkaan... ;)

Chatin ensimmäinen Sonera-puheenvuoro kuitenkin alkoi kohtuullisen mukavassa ajassa, kun chattailun käynnisti!


Vaihdoin oheiseen keskusteluun Sonera-AsiakasPalvelijan nimen muotoon "SAP" ja oman nimeni kohdalle palstan nimimerkkini.

Rattoisaa Chat-hetkeä kaikille!!! ;)

00:01:23 SAP : Hei, miten voin auttaa? Saisinko liittymänron, nimesi, syntymäajan (EI loppuosaa) ja katuosoitteesi,
että löydän tietosi?
00:01:46 DigiHate : Moi!
00:02:18 DigiHate : Tarviiko tähänkin nyt vielä tietoja alkaa naputtelemaan kun jo ollaan kirjautuneena?? Voi helsvetin helsvetti....
00:03:07 DigiHate : Asiani on vain panna poikki Viasat Sport -setti, mikä mulla on ollut Kaapeli-tv.ssä lokakuun alusta. Haluan katkaisun joulukuun loppuun ja sillä selvä!
00:03:31 DigiHate : <Annettu kysytyt tiedot>
00:04:14 SAP : Kiitos tiedoistasi.
00:04:29 SAP : Mitä asiasi koskee?
00:04:46 DigiHate : No johan mä sen asian tuohon kirjoitin!
00:06:56 SAP : Joo anteeksi vaan tossa en ollut huomannutkaan tuota asiaasi.
00:07:16 SAP : odotatko hetken.
00:07:32 DigiHate : Mitäs muuta tässä voi tehdäkään :)
00:09:06 DigiHate : Tää Chatti ei oo kovin paha tällaiseen tilauksen perumiseen, mutta ihmettelen, että asiaa ei voi hoitaa keskustelupalstalla, vaikka siellä on tunnukseen sidottu omat henkilötiedot + Sonera-asiakasnumerot jne...
00:09:27 SAP : Tehdään nyt niin että tästä asiasta jätän työpyynnön, että asiakaspalvelusta sinulle soitetaan huomenna viimeistään. Tavoittaako sinut <puh. numeroni> numerosta?
00:09:51 DigiHate : Chatissa kuitenkin tarvii odotella teitin vastausta + muita "hetkisiä", kun palstalla piisaisi, että toimeksianto annetaan ja joku asian hoitaa ja vastaa palstalle (kun kerkee).
00:10:40 DigiHate : Miksi asia ei hoidu Chatin kautta, vaikka Keskustelupalstalla mua nimenomaan neuvottiin niin tekemään, jos ei oo FB tai Twitteri-tiliä? Haluan selityksen?
00:12:35 SAP : odotatko vielä hetken.
00:12:47 DigiHate : juuh, kiltisti...
00:18:15 SAP : No niin tuossa pyysin kollegaa avuksi ja nyt on lopetettu Viasat Sport, laskutuskausi päättyy 30.11.2014 laitoin loppumaan samana päivänä.
00:19:32 DigiHate : Muuten hyvä, muttei mennyt oikein!! En siis pyytänyt keskeytystä marras-, vaan JOULUkuun loppuun!!
00:20:09 SAP : odotappa vielä.
00:22:24 DigiHate : Uskaltaisko kysyä, millaisen Sonera-kokemuksen omaavan asiakaspalvelijan kanssa mahdan tässä Chattailla? :)
00:31:46 SAP : No niin anteeksi kun jouduit siinä odottelemaan sen verran kestki kun tämä piti tehdä toisessa järjestelmässä joka on vähän hitaampi. Mutta nyt se päättyy 31.12.2014.
00:31:59 SAP : siis kesti
00:32:42 DigiHate : Ok, toivotaan, että järjestelmät nielaisivat asiani niin kuin pitää...
00:34:05 SAP : Nyt asia on kunnossa.
00:34:16 SAP : Kiitos yhteydenotostasi ja mukavaa päivän jatkoa!
Mikäli sinulle jäi vielä kysyttävää, palvelemme sinua mielellämme täällä jälleen.
00:34:48 DigiHate : Okei, kiitos + päivän jatkoja! -DigiHate


Jo 90-luvun puolivälissä tamperelaisen TTV.n (nyk. osa Elisaa) kaapeli-tv.n kanavapaketteja pystyi itse säätelemään netissä mielin määrin - siis myös kanavapakettien lopettamiset. Aika ajoin olen asialla Soneraa "kiusannut" näillä Keskustelupalstoilla, mutta ilmeisesti erinäisten sopimusten päättämiset tahdotaan tehdä tahallaan hyvin hankaliksi tässä yhtiössä (??)
Hei DigiHate !

Hankalaksi emme toki näitä irtisanomisia halua tehdä, eikä tarkoitus ole hankaloittaa asiointia minkään palvelun tai tuotteen osalta. Tässä on nyt vain ollut ilmeisesti tilanne, että kanavapakettien irtisanominen ei ole ollut chatissa olleen henkilölle aivan selkeää - ja tarvitsi siihen kollegan apua. Chatin kautta kuitenkin hoidetaan mobiilit, laajakaistat ja TV-palvelut sekä vielä kotiliittymät, ja väistämättä jokin asia voi tulla etteen, että vastaus ei tule "apteekin hyllyltä". Näissä tilanteissa käytetäänkin soittopyyntöjä ja pyritään siten hoitamaan sen kautta asian kuntoon, jos ei chatissa saada asiaa hoidettua.

Palautetta kanavapakettin irtisanomisesta olemme saaneet, ja se onkin mietinnässä ja suunnitelmissa että itsepalveluna ne jatkossa olisi mahdollisuus hoitaa.
"Tässä on nyt vain ollut ilmeisesti tilanne, että kanavapakettien irtisanominen ei ole ollut chatissa olleen henkilölle aivan selkeää..."

Ai että "ilmeisesti"... :)

Tietysti jokainen joskus aloittaa sen konkreettisen työn 'aidossa ympäristössä' harjoittelun jälkeen. Kuitenkin kummastuttaa, jos noin perusasia ei ole chattiin (tai vaikka puhelinpalveluun) päästetyn asiakaspalvelijan hallussa. Vaikea kuvitella yksinkertaisempia asiakaspalvelijoiden päivittäisiä toimia kuin erinäisten palvelujen tilaaminen, säätäminen ja irtisanominen.

Jos chattiin tosiaan päästetään asiakaspalvelijoita, keillä ei ole edes mainitun tapauksen kaltainen perustilanne hallinnassa, niin mitä heiltä oikein edellytetään chattiin pääsemiseksi - pelkkää kirjoitustaitoako? 😉
Näinhän se menee, että jokainen aloittaa aina uuden työn tai tehtävän jostain, eikä se oppiminen ikinä lopu koulutukseen, vaan vasta alkaa siitä. Kyllä itseänikin jännitti kun eteen tuli ensimmäinen oikea työtehtävä Soneralla.

Mutta pointtisi ymmärretty, ei siinä mitään ja onneksi asia hoitui kuntoon chatissa. 🙂

Vastaa