Ylen kanavat ääni todella kovalla

  • 21 October 2019
  • 3 kommenttia
  • 226 katselukertaa

Hei.

 

Ongelmani on seuraava: Jokaisen ylen kanavan äänitaso on paljon korkeampi kuin muiden kanavien eikä äänenvoimakkuutta voi säätää digiboksin kaukosäätimellä kuten kaikkia muita kanavia vaan minun pitää tehdä se Soundbarin kaukosäätimellä. Normaalisti käytän muilla kanavilla ääniasetuksina 20/100 soundbarissa ja noin 1/3 - 2/3 maksimista digiboksin äänensäädöstä. Ylen kanavien kohdalla joudun tiputtamaan soundbarin tasolle 1/100 eikä digiboksin äänensäätöllä voi tosiaan tehdä mitään. Äänenvoimakkuus on silloin about samalla tasolla kuin muilla kanavilla isommilla voimakkuuksilla. Kerran jo soitin asiasta asiakaspalveluun ja siellä viisaasti sanottiin että vika varmaan ylellä kun ei heille ole tullut mitään vastaavia ilmoituksia.

 

Digiboksin ja hybridi-reitittimen olen resetoinut monta kertaa eikä auta asiaan. Alkaa jo ärsyttämään kun jos vaihdat kanavan ylelle etkä hoksaa madaltaa ääntä niin johan jytisee. Olenko tosiaan ainoa tämän ongelman kanssa? Ja jos olen niin onko kenelläkään antaa mitään vinkkiä miten nämä ylen kanavien äänet saisi normaaliksi?

 

Ääniliitäntänä HDMI jos sillä mitään merkitystä.


3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Voisko olla syynä se, että Ylellä äänet tulee tietääkseni Dolby Digitalina, eli siis äänidata menee boksin ja telkkarin sen enempää käsittelemättä suoraan äänibaarille. Joltain yhteensopimattomuus tms. kikkareelta tuo kuullostaa. Auttaisiko soundbarin manuaalin tutkiskelu, onko digitaalisille äänille jotain muuta asetusta? Onnistuisiko boksilta optisella ääni soundbariin?

Kuten @Purnipsi tuossa yllä arvelikin niin todennäköisesti johtuu ääniformaatista. Digiboksin asetuksista jos ottaa käyttöön pelkän Stereo-äänen pitäisi äänenvoimakkuuden säädön toimia kaikilla kanavilla samalla tavalla.


@  kirjoitti:

Kuten @Purnipsi tuossa yllä arvelikin niin todennäköisesti johtuu ääniformaatista. Digiboksin asetuksista jos ottaa käyttöön pelkän Stereo-äänen pitäisi äänenvoimakkuuden säädön toimia kaikilla kanavilla samalla tavalla.


Juurikin tämä oli ongelmana, vaihdoin äänen digiboksista Stereoksi ja toimii normaalisti. Kiitos paljon!

Vastaa