02-04-2015 11:26
Huonolla ruotsin taidollani ymmärsin noista Ruotsin nettilehdistä, että SBS:n ja soneran näkemykset ovat kaukana toisistaan. sonerahan ei täällä Suomessa tietenkään kerro meille asiakkaille näistä mitään. Voisko joku paremmin ruotsinkielen hallitseva pistää tiivistelmän noista Ruotsin lehdistä, että mistä tässä oikeasti on kyse. Meidän on ihan turha toivoa, että sonera kertoisi meille mitään, koska sonera halveksuu asiakkaitaan. Me asiakkaat voidaan kuitenkin auttaa toisiamme, kun sonera ei sitä halua tehdä.
02-04-2015 11:38
Kovasti on Soneralla panostettu Viasatin viihdepaketin myyntiin poistuneiden kanavien korvaajaksi. Jo toinen soitto Soneralta kahden päivän sisään samasta asiasta. Ilmeisesti siellä on päätetty ettei Discoverya ja Eurosportia sitten enää tule takaisin vaikka annetaan ymmärtää että muka neuvotellaan. Puhelinmyyjien kunniaksi on sanottava että nämä kaksi soittanutta ovat esiintyneet harvinaisen fiksusti kun olen kertonut että sopimus irtisanotaan jos näitä kanavia ei takaisin tule.
Omakotiasujana on ainakin satelliitti ja Canaldigital varteenotettava vaihtoehto. Pikkuisen kalliimmaksi tulee mutta suurinpiirtein sama kanavatarjonta säilyy joten sinne sitten. Antennitarjontaa en ole vielä edes tsekannut, sekin on yksi vaihtoehto.
02-04-2015 11:47 — muokattu 02-04-2015 12:14
Ei sieltä Ruotsin lehdistäkään hirveästi enempää tietoa näytä löytyvän. Telian mukaan kyse on siitä, että SBS ei tykkää tavasta ja/tai hinnasta, jolla he paketoivat kyseisiä kanavia. Toisaalta, eihän meille täällä ole kerrottu tämänkään vertaa, vaikka Ruotsin puolella tieto on tullut suoraan Telian mediavastaavan suusta.
Joitain otteita svd:n haastattelusta (pahoittelen kielen tasoa, vedetty google translatella):
- "The probability that we would find a solution feels quite small, but we have not closed the door to further talks, says Irene Krohn, press officer at Telia."
-"Both companies regret that customers are affected, but Telia claims that they can not accept the package of channels the broadcasting company wants to sell and SBS points out in turn that they want a fair valuation of its channels."
-"SBS trying to control how we must offer the channels to our customers and we can not accept, says Krohn."
Korvaavina kanavina siellä tällä hetkellä Fox, NatGeo ja NatGeo Wild, eli ihan sama vaikka lumisadetta tuijottaisi. Mixin omistajillahan nämä on jo muutenkin.
Näissä jutuissa saattaa olla kyllä jotain perääkin. Esim. Toisen operaattorin vastaavissa paketeissa on huomattavasti enemmän Discoveryn kanavia/paketti + Eurosport, eikä näitä hirveästi ole laitettu yhteen NatGeo -kanavien kanssa, verrattuna esim. Mixiin. Sieltä löytyy myös erillinen Discovery -paketti, joka Sonerallakin oli joskus tarjonnassa vuosia sitten.
02-04-2015 12:01
Helppo se on sieltä päästä huudella malttia. Laskutushan teillä kyllä toimii vaikka mikään muu ei. Malttakaa, malttakaa maksaa tyhjästä, kyllä sieltä joku saksankielinen musiikkikanava saattaa lopulta tippua kun oikein maltatte.
02-04-2015 12:15
@tkalliom Tällä hetkellä ei nyt niin kauhean helppoa
Meillä on ohjelmayhtiön kanssa hieman erilaiset näkemykset siitä miten kanavien paketointi tehtäisiin. Me haluaisimme tarjota palvelun siinä muodossa, joka mielestämme palvelee asiakkaitamme parhaiten, ilman liian kahlittua niputtamista. Haluamme että ihmiset voivat itse valita, mitä kanavia katsovat, milloin katsovat ja mistä maksavat. Tässä ei siis ole takana halu rahastaa ihmisiä tyhjästä.
Korvaavista kanavista ei vielä ole tullut lisätietoja, mutta ilmoittelemme kyllä eri kanavissa kun infoa saadaan, muun muassa sivuillamme.
Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7
02-04-2015 12:51
@libizz kirjoitti:Ei sieltä Ruotsin lehdistäkään hirveästi enempää tietoa näytä löytyvän. Telian mukaan kyse on siitä, että SBS ei tykkää tavasta ja/tai hinnasta, jolla he paketoivat kyseisiä kanavia. Toisaalta, eihän meille täällä ole kerrottu tämänkään vertaa, vaikka Ruotsin puolella tieto on tullut suoraan Telian mediavastaavan suusta...
Joitain otteita svd:n haastattelusta (pahoittelen kielen tasoa, vedetty google translatella):
- "The probability that we would find a solution feels quite small, but we have not closed the door to further talks, says Irene Krohn, press officer at Telia."
-"Both companies regret that customers are affected, but Telia claims that they can not accept the package of channels the broadcasting company wants to sell and SBS points out in turn that they want a fair valuation of its channels."
-"SBS trying to control how we must offer the channels to our customers and we can not accept, says Krohn."
Korvaavina kanavina siellä tällä hetkellä Fox, NatGeo ja NatGeo Wild, eli ihan sama vaikka lumisadetta tuijottaisi. Mixin omistajillahan nämä on jo muutenkin.
Näissä jutuissa saattaa olla kyllä jotain perääkin. Esim. Toisen operaattorin vastaavissa paketeissa on huomattavasti enemmän Discoveryn kanavia/paketti + Eurosport, eikä näitä hirveästi ole laitettu yhteen NatGeo -kanavien kanssa, verrattuna esim. Mixiin. Sieltä löytyy myös erillinen Discovery -paketti, joka Sonerallakin oli joskus tarjonnassa vuosia sitten.
Kiitos libizz. Tuossahan oli jo moninkertaisesti infoa verrattuna siihen, mitä sonera on itse kertonut. Eivät varmaan vaan ole vielä ehtineet näistä Suomessa ilmoitella, kun ovat niin pahoillaan meidän asiakkaitten puolesta.
Kannattaisikohan teidän siellä sonerassa perehtyä kriisiviestinnän aakkosiin? Palkatkaa vaikka tuo libizz. Hän kun viesti hyvin lyhyessä ajassa enemmän ja tehokkaammin, kuin koko soneran konserni koko viikolla.
02-04-2015 13:08
Hyvin tästä huomaa myös sen asian että missä nämä päätökset tehdään Ei suinkaan täällä soneran pääkonttorissa vaan ihan siellä Telian huvudcentralenissa....täällä mennään vaan kuin pässi narussa vaikka kaivoon...tietämättä pahasta maailmasta mitään..
Tiedättekö muuten miksi valtion virkamies katsoo ulos ikkunasta vasta lounaan jälkeen?
Noh että olisi iltapäivälläkin jotain tekemistä
02-04-2015 13:59
02-04-2015 14:45
Täälläkin on mennyt Mix-paketista valtaosa kanavista hornan tuuttiin. Vielä en ole irtisanonut pakettia, mutta mielessä on käynyt.
Onko asiakaspalvelulla antaa realistista aikataulua neuvottelujen jatkosta? Kauanko pitäisi olla kärsivällinen ja odottaa neuvottelujen tuloksia?
Itse joudun toimimaan tässä asiassa kohtapuoliin, ihan senkin vuoksi, ettei kukaan vain pääse sanomaan, että reagoimatta asiaan olen ikäänkuin hyväksynyt nykytilanteen.
02-04-2015 14:56
"Tiedotamme sitä mukaa kun tietoa saadaan" Ja mitähän kautta tiedotatte? Oman käsityksen mukaan piti tulla asiasta ilmoitus tekstiviestillä tai sähköpostilla asiakkaille joita tämä koskee. Itselleni ei ole tullut kyllä kumpaakaan.
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit sivun yläreunasta.