discovery ei näy


  • Uusi jäsen
  • 39 kommenttia

on vaan ruutu missä lukee kanava pois soneran jakelusta.?

montakohan päivää menee että discoveryn kanavat taas näkyy

sama homma animal planetin kohdalla ja eurosport


247 kommenttia

TeroRe, miten nuo tarjous kanavat valitaan, kun ollaan sanottu irti Mix paketit? 

 

 

Hyvät oli korvaavat kanavat. 2/3 oli käytössä jo ennestään. "No mä nyt varastin sun auton, mutta hei korvauksena saat pitää sun talvirenkaat."

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Poistettu käyttäjä kirjoitti:

TeroRe, miten nuo tarjous kanavat valitaan, kun ollaan sanottu irti Mix paketit? 


 


 




Käsittääkseni tulevat automaattisesti, sinun tai muidenkaan ei tarvitse tehdä asialle mitään. Korkeintaan hae kanavat uudelleen (kaapelissa siis) tämän päivän jälkeen jos ne eivät ala näkymään itsestään.


 


Viihteessä nuo muutamat kanavat ja ohjelmakirjasto pitäisi aueta automaattisesti.

Okay, kiitos!

 

Urheilua en halua, vaan dokkarit kiinnostaa.

Entäpäs jos nämä korvaavat palvelut kuuluvat jo maksamiini paketteihin?

Eihän tässä rahallisesti suuresta asiasta ole kyse mutta nuo poistuneet kanavat olivat syy joiden takia paketit otettu eikä mitään korvaavaa tilalle.

Oikeen ollaan taas palvelualttiilla päällä $onran puolelta, yritin irtisanoa koko p****n, mutta kaskummaa eipä onnistunutkaan, kun määräaikaisen sopimuksen olen yllätys ylätys joutunut tekemään! $onran mielestä viihdepaketin sopimus on edelleen sitova vaikka sattuivat anastamaan koko paketin sielun. Nyt nämä valopäät sitten keksivät tarjota korvauksena samoja kanavia mitä sattuu jo valmiiksi näkymään. Kätevästi napattu C-moren ja Viasatin paketista täytettä, jolloin saadaan pestyä kätevästi kädet, kun on tarjottu hyvinkin todennäköisesti edes yksi kanava käyttöön mikä ei ole ennen näkynyt, jolloin hinnan alennuksesta on varmaan aivan turha edes uneksia.

 

Kiitän $onra, voitte olla aivan varmoja, että muistan olla koskematta "palveluihinne" jopa tulevina dementtia vuosinani. Btw taitaapa tulla ennätyksellinen vuosi kilpailijoille, pitääpä toivoa että saavat rahansa mahtumaan pankkeihinsa. Oletettavasti ovi on käynyt ainakin niiden onnekkaiden osalta, jotka ovat jo kahleensa karistanut määräaikaisuuden osalta.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Vaikka tällä hetkellä tilanne harmittaa toki kaikkia, niin on kuitenkin syytä säilyttää maltti. Näitä katkenneita kanavia ei suinkaan ole poistettu lopullisesti, vaan kaikki sopimukset pyritään saamaan kuntoon mahdollisimman pian ja kanavat takaisin käyntiin. Siispä kaikkien palveluiden irtisanominen tässä vaiheessa olisi hieman hätiköity toimenpide. Ensi viikolla saadaan varmasti taas uutta infoa asioista.


@Slede kirjoitti:

Oikeen ollaan taas palvelualttiilla päällä $onran puolelta, yritin irtisanoa koko p****n, mutta kaskummaa eipä onnistunutkaan, kun määräaikaisen sopimuksen olen yllätys ylätys joutunut tekemään! $onran mielestä viihdepaketin sopimus on edelleen sitova vaikka sattuivat anastamaan koko paketin sielun. Nyt nämä valopäät sitten keksivät tarjota korvauksena samoja kanavia mitä sattuu jo valmiiksi näkymään. Kätevästi napattu C-moren ja Viasatin paketista täytettä, jolloin saadaan pestyä kätevästi kädet, kun on tarjottu hyvinkin todennäköisesti edes yksi kanava käyttöön mikä ei ole ennen näkynyt, jolloin hinnan alennuksesta on varmaan aivan turha edes uneksia.

 

Kiitän $onra, voitte olla aivan varmoja, että muistan olla koskematta "palveluihinne" jopa tulevina dementtia vuosinani. Btw taitaapa tulla ennätyksellinen vuosi kilpailijoille, pitääpä toivoa että saavat rahansa mahtumaan pankkeihinsa. Oletettavasti ovi on käynyt ainakin niiden onnekkaiden osalta, jotka ovat jo kahleensa karistanut määräaikaisuuden osalta.


Kyllä tämä soneran toilailu on selkeästi sillä tasolla, että määräaikaisenkin sopimuksen saa purettua. Ne tietää sen itsekin. Yrittävät vaan pelata aikaa ja toivovat, että asiakas rauhoittuu ja muuttaa mielensä, kunhan vetkuttelevat muutaman päivä. Tarvittaessa kuluttaja-asiamieheen yhteys, niin irtisanominen kyllä onnistuu viimeistään silloin.

 

Vielä muistutukseksi pätkä tuolta ketjun alkupäästä:

 

Kuluttaja voi yleensä maksu-tv-palveluita koskevien sopimusehtojen mukaan irtisanoa määräaikaisen sopimuksen kesken sopimuskauden, jos kanavapakettien sisältö ei pysy mahdollisimman samanlaisena ja riittävän monipuolisena, eikä enää vastaa kuluttajan alun perin hankkimaa palvelua.
Mielestäni kaikkien palvelujen irtisanominen ei ole yhtään hätiköityä verrattuna tähän tekemäänne harvinaisen törkeään temppuun. Ahneudellanne ei ilmeisesti ole mitään rajoja ja asiakkaita saa kohdella kuin käytettyä vessapaperia.
"Harmittaa" on erittäin alimitoitettu ilmaus tälle petetyksi tulleen v-xxx-xxx. Huomaa, että siellä ollaan erkaannuttu todellisuudesta pahasti. Mutta lienee paljon myös huonoa johtamista.

Edit Tero: poistin viestistä kirosanan.

NikoNo eiköhän se kuluttajan kusetus tule jatkossakin yhtä räikeästi esille, ihan mielenkiinnolla odotan seuraavaa iskua vyötärön alapuolelle minkä sonera tarjoilee, kyseinen tapaushan tuli käytännössä täysin varoittamatta. Mikäli tuppisuuna kaiken ottaa vastaan on turha odottaa jatkossakaan, että palvelunlaatu ainakaan paranisi. Toisekseen eiköhän se ole tehokkain tapa kertoa palveluidenlaadusta, että äänestää jaloillaan tyytymättömyyttään ja vaihtaa palveluntarjoajaa. Sattumoisin kyseiset kanavat ovat vielä kaiken huipuksi suosituimpien joukossa, täten täysin mahdottomia korvata edes tilapäisesti. Ihan kaupunkilaisjärjellä pohdittuna kyseiset tuotteet ovat käytännössä sisäänheitto tavaraa, joten ne voidaan vaikka myydä hieman pienemmillä katteilla, oletettavasti matkaan tarttuu jotain muutakin ennen kassaa. Otetaampa pieni ajatusleikki miten sonera korvaa minulle eilen esitetyn Trokarit jakson 1:mahdollisesti ei koskaan vaikka jäisin asiakkaaksi hamaan tappiin asti, 2:vaihdan palveluntarjoajaa ja täten pääsen mahdollisesti vielä katsomaan ohjelmakirjastosta jakson, 3:näen jakson joskus uusintana mikäli muistan sen katsoa eli tuskin. En todellakaan elättele toiveita kanavien pikaisesta paluusta, joten taidampa valita vaihtoehto kakkosen.

 

Anssi5 tuli jo yhteyttä otettua kuluttaja-asiamieheen aikaisemmin tänään, mutta hyvä nostella tuotakin tekstiä, että saadaan barrikaadeille enemmistö puolustamaan oikeuksiaan. Odottelen muutaman päivän josko sonerakin tajuaisi tilanteen ja helpottavan irtautumista määräaikaisista sopimuksista edes hetkellisesti kyseisen tapauksen johdosta, vaikka tuskimpa tälläistä ihmettä on tapahtumassa. Mikäli nyt ovat edes kiinnostuneet imagostaan ulospäin, voisivat tulla järkiinsä ja menettää vain kourallisen äänekkäimpiä huutelijoita, toisinkuin pitää väkisin asiakas kyydissä sopimusajan loppuun ja menettää lopullisesti entisen asiakkaan luotto firmaan. Jälkimmäisessä tapausessa jää vain enemmän puskaradion puolelle äänitorvia kailottamaan katkeruuttaan (tosiaan onhan nykyään sosiaalinenmediakin, joten p***amyrsky on toivottavasti valtaisa).

Hyvityksenä ois vähintään pitänyt olla cable open, eikä sekään riitä lievittämään sitä tuskaa ja tyhjyyttä jonka discovery jättää.
Turhaan odottelin vkonlopun uusintoja..
Kyllä pitää olla tyhmä ku kerran jo sonerasta pääsin eroon ja vannoin etten enää ikinä sekaannu kyseiseen puljuun.
Niin vaan oli pakko ku väkisin tunkivat kuitunsa taloyhtiöön.

Soneralle lähtölasku edessä, otin jo Welholta paketin missä näkyvät kanavat jotka Sonera poisti.

En jää odottelemaan että josko joskus tulisivat takaisin, ja miten jaksot jotka tässä välissä olisivat jääneet näkemättä ??.

 

Viihde palvelun tulen myös sanomaan irti, vaikka kulutaja-asiamiehen kautta jos ei muu auta.

 

Moni yritys Suomessa osaa asiakaspalvelun hyvin, toisin kuin sonera. Tässä yksi esimerkki facebookista. Tämä kirjoitus on kerännyt facebookissa tällä hetkellä 37 809 tykkäystä ja 3038 jakoa. sonera ei ole tainnut päästä tällaisiin postuksiin ikinä.

 

"Järjestimme hiukan yli viikko sitten tyttäremme nimiäiset kuten joku täällä fb:ssä saattoikin ehkä huomata. Juhlia varten tilasin etukäteen Itäkeskuksen Stockan herkusta (vihreän) prinsessakakun. Funny story...


Vieraat olivat tulossa kolmeksi. Noin klo 13:30 kävelen Stockan herkun kakkutiskille leivonnaista noutamaan ja reippaasti hymyillen ilmoitan että “mulla pitäis varmaan olla täällä kakku nimellä!”. Tyhjiä katseita. “Ei meillä täällä mitään kakkua ole.” - “Ihanko varmasti tilasit tänne sen kakun?”.

Elämä lipuu kuin filminä silmieni ohi. Vieraat tulossa, ainutkertaiset juhlat. Mä hoidin tän asian. KAIKKI MENI. Miten tän voi seivata? VOI JUMALAUTA. Miten tämän voi selittää?

Henkilökunta havaitsi varmaankin kalvenneista ja kiristyneistä kasvoistani että nyt on tosi kyseessä ja parissa minuutissa onnistuivat havaitsemaan että moka oli _heidän_. Olin jättänyt tilauksen ajoissa, tilauslappu oli seinällä ollut. Jotain vaan oli mokattu. No cake.

Tämän jälkeen alkoi tapahtua. Olin tilannut 25 hengen leivonnaisen. Henkilökunta selvitti muutamassa minuutissa millaisia kakkuja pääkaupunkiseudun kaikkien Stockmannien tiskeiltä löytyy. Sitten naamani eteen lyötiin kansio, josta sain vapaasti valita riittävän määrän kakkuja. Otin viisi, neljää eri sorttia. Sacher, suklaa-appelsiini, vadelmamousse ja vadelma.

Kotiovella ilman kakkua saapuessani Ainon ilme oli, miten sitä nyt kuvailisi, hmm, tiedättekö sen tv-sarja Wiren pormestarin? SHiiiiiiiiit. No. Sinne päin. Selitin tapahtuneen.

Ja klo 14:45 Stockmannin työntekijä tulee ovelle taksilla, takakontti täynnä kakkuja. Hinta kakuista kotiinkuljetettuna: 0€.

Näin. Vaikka mokasivat, tällaisesta asiakaspalvelusta haluan kiittää Itiksen Stockan herkun henkilökuntaa. Arvosanaksi 10+ tilanteen jälkihoidosta. Ja tästä laadukkaan asiakaspalvelun tunnistaakin. Kannatti varmasti heillekin. Nyt kiitän palvelusta julkisesti somessa sen sijaan että olisin mesonut viikkokausia siitä miten Stockan alamäkeen on syynsä. Ja asioinen liikkeessä jatkossakin.

Kiitos. Ja ne kakut? *******, että oli hyvä puhvetti!"

 

Tuleeko teille siellä soneralla koskaan mieleen, että miltähän tuntuis olla töissä firmassa, jossa asiakkaita arvostetaan ihan oikeasti?


@Anssi5 kirjoitti:

@Slede kirjoitti:

Oikeen ollaan taas palvelualttiilla päällä $onran puolelta, yritin irtisanoa koko p****n, mutta kaskummaa eipä onnistunutkaan, kun määräaikaisen sopimuksen olen yllätys ylätys joutunut tekemään! $onran mielestä viihdepaketin sopimus on edelleen sitova vaikka sattuivat anastamaan koko paketin sielun. Nyt nämä valopäät sitten keksivät tarjota korvauksena samoja kanavia mitä sattuu jo valmiiksi näkymään. Kätevästi napattu C-moren ja Viasatin paketista täytettä, jolloin saadaan pestyä kätevästi kädet, kun on tarjottu hyvinkin todennäköisesti edes yksi kanava käyttöön mikä ei ole ennen näkynyt, jolloin hinnan alennuksesta on varmaan aivan turha edes uneksia.

 

Kiitän $onra, voitte olla aivan varmoja, että muistan olla koskematta "palveluihinne" jopa tulevina dementtia vuosinani. Btw taitaapa tulla ennätyksellinen vuosi kilpailijoille, pitääpä toivoa että saavat rahansa mahtumaan pankkeihinsa. Oletettavasti ovi on käynyt ainakin niiden onnekkaiden osalta, jotka ovat jo kahleensa karistanut määräaikaisuuden osalta.


Kyllä tämä soneran toilailu on selkeästi sillä tasolla, että määräaikaisenkin sopimuksen saa purettua. Ne tietää sen itsekin. Yrittävät vaan pelata aikaa ja toivovat, että asiakas rauhoittuu ja muuttaa mielensä, kunhan vetkuttelevat muutaman päivä. Tarvittaessa kuluttaja-asiamieheen yhteys, niin irtisanominen kyllä onnistuu viimeistään silloin.

 

Vielä muistutukseksi pätkä tuolta ketjun alkupäästä:

 

Kuluttaja voi yleensä maksu-tv-palveluita koskevien sopimusehtojen mukaan irtisanoa määräaikaisen sopimuksen kesken sopimuskauden, jos kanavapakettien sisältö ei pysy mahdollisimman samanlaisena ja riittävän monipuolisena, eikä enää vastaa kuluttajan alun perin hankkimaa palvelua.

Tosiaan hyvä muistutus tästä, joten perusteet irtisanomiselle ovat todellakin olemassa!

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Jonkun taannoin tapahtuneen urheilukanavapaketin äkkiloppumisen jälkeen esitin, että yhtiö voisi aivan hyvin ilmoittaa jokaisen kanavapaketin kohdalla jokaikisen kanavan sopimustilanteen eli mihin saakka Soneralla (/Elisalla /Welholla /DNA.lla) on sopimus ko. kanavan kanssa.  Tällöin jo ostaessa näkisi, mihinkä asti ainakin mikäkin kanava on tarjolla.

 

Urheilukanavapakettejahan myydään usein 6 / 12 kk vähimmäisajoiksi, mutta asiakkaalla ei ole tietoa, mihin saakka yhtiöllä on paketin kanavien sopimukset voimassa.  Ostopäätös tehdään pelikauden avauksen huumassa.  Sitten tulee niitä kivoja ylläreitä, että 'ENG-liiga siirtyykin viikon päästä Viasatilta 4pro.lle' jne... - pahoittelemme, mutta saat Disneyn piirrettyjä tilalle... ;)

Tämän laulun voisi yhtä hyvin kuvastaa Soneraa:

Haloo sonera!! Noi viasatin *******at näkyy mulla ilman armopaloja! Parempi hyvitys kehiin!
Kuluttajalla on täysi oikeus irtiasanoa palvelu mikäli operaattori ei voi tarjota tilattua tuotetta.
Viikko aikaa selvittää tämä sotku. Palauttaa kirjasto ja näkemättä jääneet jaksot seuratuista ohjelmista. Antaa siksi aikaa full open access kaikkiin palveluihin.
Levittäkää sanaa facessa tästä ettei enää tuollaisia munauksia tehtäisi.

Hahahaa ei voi muuta sanoa, 11.4. muutto ELISAN kaapeli talouteen ja eurosportti näkyy! Jatkoja.

uskomaton sähläys soneralta, ja muuten kanavapaketitkin irtos 15 e halemmalla.

 

tv. ex asiakas

Onhan tämä sellainen paikka, että jos Ranskan ympäriajo ei näy kesäällä ja Snookeria ihan kohta, niin irtisanomiseksi menee ja vanhemmille useammin kylään, kun siellä on kilpailijan kaapeli.

Taitaa Eurosport tietää neuvotteluvalttinsa hyvin, kun päättävät nostaa hintoja. Onhan tämä nähty ennenkin ja muillakin operaattoreilla.


@libizz kirjoitti:

Ei sieltä Ruotsin lehdistäkään hirveästi enempää tietoa näytä löytyvän. Telian mukaan kyse on siitä, että SBS ei tykkää tavasta ja/tai hinnasta, jolla he paketoivat kyseisiä kanavia. Toisaalta, eihän meille täällä ole kerrottu tämänkään vertaa, vaikka Ruotsin puolella tieto on tullut suoraan Telian mediavastaavan suusta.

 

Joitain otteita svd:n haastattelusta (pahoittelen kielen tasoa, vedetty google translatella):

 

- "The probability that we would find a solution feels quite small, but we have not closed the door to further talks, says Irene Krohn, press officer at Telia."

 

-"Both companies regret that customers are affected, but Telia claims that they can not accept the package of channels the broadcasting company wants to sell and SBS points out in turn that they want a fair valuation of its channels."

 

-"SBS trying to control how we must offer the channels to our customers and we can not accept, says Krohn."

 

 

Korvaavina kanavina siellä tällä hetkellä Fox, NatGeo ja NatGeo Wild, eli ihan sama vaikka lumisadetta tuijottaisi. Mixin omistajillahan nämä on jo muutenkin.

 

Näissä jutuissa saattaa olla kyllä jotain perääkin. Esim. Toisen operaattorin vastaavissa paketeissa on huomattavasti enemmän Discoveryn kanavia/paketti + Eurosport, eikä näitä hirveästi ole laitettu yhteen NatGeo -kanavien kanssa, verrattuna esim. Mixiin. Sieltä löytyy myös erillinen Discovery -paketti, joka Sonerallakin oli joskus tarjonnassa vuosia sitten.


Tainnut vaan käydä niin kyseisissä "neuvotteluissa", että SBS on halunnut mahdollisimman laajan levikin kanavilleen kuten libizz kirjoittikin jo mutta nostellaan kummiskin. Esim SBS on halunnut halvimpaan soneran pakettiin mahdollisesti Discoveryn peruskanavan, sonera tuttuun tapaan lyönyt kapuloita rattaisiin, koska haluavat laittaa maksumuurin joka paketin välille ja täten maksimoida voittonsa pakottamalla ottamaan isompi paketti kuin on tarvetta, joten kuluttaja halutessaan joutuu ottamaan useamman paketin, että saa kaikista kanavanipuista helmet talteen, mikä johtaa kasvaneisiin kuluihin kuluttajalle ja samalla maksimoi soneran saatavat. No hyväksytään, että se on bisnestä mutta häilyvällä rajalla kusettamisen kanssa. MITÄ SBS EI NÄEMMÄ SIEDÄ!

 

NikoNo:lle kysymys:

Tässä kun sattumoisin ylimääräistä aikaa on ilmaantunut jostain kumman syystä, muuten olisin todennäköisesti naulittuna sohvanpohjalle tuijottamaan laatuviihdettä, mutta tulen sittenkin tänne vielä tilittämään tunteitani teitä kohtaan. Joten kysyisimpä tässä silmiini pistänyttä kommenttiasi

@NikoNo kirjoitti:

Neuvotteluja käytiin aidosti ja oikeasti aivan viime hetkille saakka, joten siksi ei ollut tarvetta lietsoa epätietoisuutta asiakkaisiin etukäteen. Toki myös ajatus oli se, että sopimusasiat saadaan kuntoon ilman että kanavia tarvitsee sulkea. Tämä on erittäin ikävä tilanne kanavien katselijoiden kannalta. Tässä kohtaa maltti on kuitenkin valttia, koska kanavat halutaan varmasti takaisin näkyville. Toivotaan, että nämä neuvottelut etenee ja ratkaisuja saadaan pikaisesti!

Näytät omaavan tarkan tietämyksen sopimuksenteon etenemisestä. Onko neuvottelut edelleen käynnissä, pyhienkin yli? Vai onko tämä niin toissijainen sopimus soneran mielestä, että katsellaan sopimusta sitten syksymmällä.

 

___________Asiasta ihan toiseen-->

Hieman huvitti, kun tutustuin omiin sivuihini tarkemmin, niin sinne oli merkitty laitteiston omistajaksi sonera, vaikka laskun taisitte laitteista lähettää ja myyjä joka kyseiset romut minulle myi väitti, että omaksi jäävät. Eli eiköhän tulla niistäkin vielä kättä vääntämään, mihin lie vuokrasopimukseen taas on tullu kädet upotettua. Tyhmä kysymys mihin H********N tarvitsette jo muutaman vuoden ikäistä laitteistoa?

 

Ei pitäisi tonkia tunkiolla, kun ei sieltä mitään muuta kuin p****a näytä löytyvän.

Tunkiota vielä jättipotin toivossa käännellessä erehdyin vilkaisemaan uppoavan laivan tarjoukset, vain huomatakseni, että tarjoatte viihdepaketin kylkeen 12kk 0€ mix-m pakettia. Ihan vain pakko udella, että minkä takia otatte uusia matkustajia viimeiselle reissulle päästämättä vanhoja halutessaa pelastusveneeseen, käytetään nyt rautalankaa apuna, että asia menee perille. Eli vain ja ainoastaan halusta irtautua määräaikaisesta sopimuksesta ja irtautua lopullisesti soneran palveluista. Näyttävät katteet olevan kunnossa jokatapauksessa, kun pystytte noinkin pitkän ilmaisuuden tarjoamaan uusille asiakkaille, mutta vanhoja ette senkään vertaa enään kunnioita.


@TeroRe kirjoitti:

Itse tulkitsen asian näin että tuo on vain väliaikaisratkaisu asialle. Kuten tiedotteessa oli niin asiaan palataan ensi viikolla uudelleen.

 

Ei siis vielä tuomita kokonaan.


Ja ensi viikolla sanotaan että menee seuraavaan viikkoon?

Ensi viikon saa Sonera aikaa selvittää kanavien kohtalon, sitten irtisanoutuu koko viihde paketti. Itselläni on mix m paketissa valmiiksi valittuna 2 noista "hyvitys" kanavista, joten en aio maksaa huhtikuun mix paketista täyttä hintaa.

Onneksi on lautanen valmiina katolla, suunnattuna 0.8°W . Soitto vain toiseen asiakaspalveluun, niin alkaa discoveryt näkymään.

 

Hyvin kuvastaa fiiliksiä sonerasta soneran kotitv paketti vuodelta 2010, kuva liitteenä

Minua harmittaa kovasti, kun Animal Planet poistui.

 


Tainnut vaan käydä niin kyseisissä "neuvotteluissa", että SBS on halunnut mahdollisimman laajan levikin kanavilleen kuten libizz kirjoittikin jo mutta nostellaan kummiskin. Esim SBS on halunnut halvimpaan soneran pakettiin mahdollisesti Discoveryn peruskanavan, sonera tuttuun tapaan lyönyt kapuloita rattaisiin, koska haluavat laittaa maksumuurin joka paketin välille ja täten maksimoida voittonsa pakottamalla ottamaan isompi paketti kuin on tarvetta, joten kuluttaja halutessaan joutuu ottamaan useamman paketin, että saa kaikista kanavanipuista helmet talteen, mikä johtaa kasvaneisiin kuluihin kuluttajalle ja samalla maksimoi soneran saatavat. No hyväksytään, että se on bisnestä mutta häilyvällä rajalla kusettamisen kanssa. MITÄ SBS EI NÄEMMÄ SIEDÄ!

 

 


 

Ilman tarkkaa, puolueettomalta taholta tullutta tietoa, tämähän on pelkkää spekulointia. Mutta kun asiaa katsoo tarkemmin, niin on myös todennäköistä, että se on juuri SBS, joka lyö kapuloita Soneran rattaisiin. Soneran halvin pakettihan on Mix S ja se juuri sisälsi Discoveryn peruskanavan.

 

Muilla tarjoajilla on olemassa Discoveryn oma paketti, joka pelkästään maksaa jo tuon Mix S:n verran. SBS saa näiltä operaattoreilta enemmän rahaa per kanava, kuin Soneralta. Mixissä on myös valittavana SBS:n kilpailijan, NatGeon kanavia, joten tämäkin on todennäköisesti vaikuttanut asiaan. Objektiivisesti katsottuna, Mix S on parempi diili asiakkaalle kuin pelkkä Discoveryn paketti, jota muut operaattorit tarjoavat.

 

Toisin kuin muut, itse en syytä Soneraa kanavien poistamisesta, vaan lähinnä surkeasta asiakasviestinnästä. Sääliksi käy niitä palveluneuvojia ja foorumilla pyörivää henkilökuntaa, jotka joutuvat taas kerran ottamaan vastaan kaikki nämä barrikaadeille nousseet asiakkaat. 

 

Jos joku luule, että nykyisessä maksu TV -bisneksessä yksikään yritys, esim. SBS, on jonkinlainen pyhimys estämässä sitä ettei asiakkailta laskuteta liikaa, niin on erittäin väärässä.

Vastaa