peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
58860 Jäsentä
163394 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

discovery ei näy



Vakiokalustoa
Rekisteröitynyt: ‎22-12-2014
Kirjoituksia: 134
151/248

Vs: discovery ei näy

Pitäs saada se EU-direktiivi voimaan, mikä määrää ilmoittamaan kanavapakettikohtaisesti joka ikisen kanavan sopimuskauden ja että tuota listaa olisi pakko tarkistaa päivittäin ja tehdä mahdolliset päivitykset.

 

Silloin tilanne olisi asiakkaalle selvä etukäteen.

 

 

Yleisesti ihmettelen, että kesken kaiken pätkäistävien maksettujen kanavien kohdalla hyväksytään, että annetaan hatusta tempaistuja toisia kanavia tilalle.  Jos on punttisalikortti ja sali onkin yhtäkkiä rempan takia kiinni 2kk ni harva taitaisi suostua, kun tyynesti kehotettaisiin siksi aikaa menemään potkimaan palloa salin parkkipaikalle...

 

Oikea tapa olisi, että pätkäistävän kanavan sisältämän paketin sopimus päättyisi sillä sekunnilla ja uusi paketti ilman poistettua kanavaa olisi heti tarjolla - viritetyllä hinnalla!

 

 

 

 

0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎19-12-2014
Kirjoituksia: 30
152/248

Vs: discovery ei näy

EU:sta tuli mieleen, että onkohan tämä ihmisoikeusrikkomus. Määräaikaissopimuksen kanssa naimisissa olevia ihmisiä pakotetaan maksamaan ja pysymään asiakkaana vastoin omaa vapaata tahtoa (against own free will), vaikka maksettua palvelua ei enää tarjotakaan. Vain pelkkiä ehdollisia lupauksia mahdollisesta paremmasta tulevaisuudesta.
0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 396
153/248

Vs: discovery ei näy


@puolituttu kirjoitti:
EU:sta tuli mieleen, että onkohan tämä ihmisoikeusrikkomus. Määräaikaissopimuksen kanssa naimisissa olevia ihmisiä pakotetaan maksamaan ja pysymään asiakkaana vastoin omaa vapaata tahtoa (against own free will), vaikka maksettua palvelua ei enää tarjotakaan. Vain pelkkiä ehdollisia lupauksia mahdollisesta paremmasta tulevaisuudesta.

Siitä lähdetään, että kanavat saadaan pian takaisin näkyville. Alkuviikosta meillä on varmasti jo uutta kerrottavaa tästä asiasta. Neuvottelut ohjelmayhtiön kanssa on kuitenkin meneillään ja kyllä siellä pian ratkaisuun päästään.

Liiga Yhteisössä.jpg
0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎02-04-2015
Kirjoituksia: 4
154/248

Vs: discovery ei näy


@NikoNo kirjoitti:
Siitä lähdetään, että kanavat saadaan pian takaisin näkyville. Alkuviikosta meillä on varmasti jo uutta kerrottavaa tästä asiasta. Neuvottelut ohjelmayhtiön kanssa on kuitenkin meneillään ja kyllä siellä pian ratkaisuun päästään.

Pitäisiköhän tähän sanoa: Mitä minä sanoin 03-04-2015 08:43


@Infernoo kirjoitti:

Ja ensi viikolla sanotaan että menee seuraavaan viikkoon?


 Eli alkuviikosta kerrotte, että neuvottelut jatkuvat ja palataan asiaaan loppuviikosta tai loppuvuodesta?

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎02-04-2015
Kirjoituksia: 10
155/248

Vs: discovery ei näy


@NikoNo kirjoitti:

@t4l4v1510 kirjoitti:
Ja mainitaan nyt samalla, että surkeaa katsoa kun Terot, Sonerapartiot jne tekevät somessa/netissä kaikkensa saadakseen firmaa asiakasystävällisemmäksi ja läheisemmäksi, niin joku asiakkaiden käyttäytymisestä tai mistään muustakaan mitään ymmärtämätön suippokorva on työpöytänsä äärellä saanut kerralla kaikki asiat aivan katolleen ja ison damagen koko brandiin. Koko tapaus kertoo jälleen kerran firman sisällä olevasta osaamattomuudesta, haluttomuudesta ja/tai ahneudesta. Ei muusta.

Pakko hieman korjata tätä mielikuvaa. Meillä on töissä todella ammattitaitoista porukkaa ja johtotasolla tiedetään erittäin hyvin asiakkaiden toiveet. Moni tuotepäällikkö ja johtotason ihminen seuraavat Klaanin keskusteluita, sekä saavat aktiivisesti tietoa sometiimiltä asiakkaiden palautteista. Kuten aiemminkin olen tässä ketjussa maininnut, niin nämä kanavasopimukset on monimutkainen paletti. Tarjolla on monia ohjelmayhtiöitä ja eri toimijat haluavat tarjota erilaisia paketteja ja hinnoitteluja. Tässä viidakossa sitten Sonera pyrkii sopimaan sellaisia diilejä, jotta asiakkaat saisivat meidän kautta tilattua mahdollisimman hyvin juuri sellaisia kanavanippuja mitä haluavat. Teidän asiakkaiden palautteilla on ihan aidosti merkitystä, mutta asiat ei aina muutu niin nopeasti kuin itsekkin haluttaisiin.


Hieman taas pistää silmään kommenttisi.

Kerrot johtoportaan ja tuotepäälliköiden seuraavan jupinaamme, mutta minkä ihmeen takia kyseiset henkilöt eivät osallistu omalla panoksellaan keskusteluun? Hieman korkeamman tittelin omaava henkilö toisi hieman vakuuttavuutta vastauksiin joita meille tarjoillaan, vaikka jatkuvasti niitä täällä joudutaankin kalastelemaan, että joku selvyys asioihin saataisiin. Tosin usein saamme ympäripyöreitä vastauksia, mitkä saattavat johtaa ihan mihin tahansa lopputulokseen.

 

Enkä nyt vähättele teitä tai teidän titteleitänne, mutta useinhan sitä halutaan keskustella hieman korkeamman tahon kanssa, mikäli halutaan saada rattaat pyörimään.

0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎04-02-2015
Kirjoituksia: 27
156/248

Vs: discovery ei näy

Sonera voisi nyt ottaa pisteet kotiin ja näyttää välittävänsä asiakkaistaan.

Vuosikausia on pyydetty,kyselty,aneltu etc. jonkinlaista infoa mm. viihteen kehityksestä, ilman tulosta. Ei tarvinne muistuttaa, että tähän saakka käytännössä kaikki ongelmat ja kehitysideat on välitetty eteenpäin ja sen jälkeen niistä ei ole juuri kuultu.

 

Jos jollakulla päällikkötason jäsenellä (joka siis seuraa tarkasti näitäkin keskusteluja) olisi hiukan munaa, hän voisi ilmoittaa heti maanantai-aamuna järjestävänsä sopivaksi katsomanaan päivänä vaikka nettikeskustelun, jossa asiakkaat voisivat kysellä tilaamiensa palveluiden nykytilasta ja kehityksestä.

 

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎01-04-2015
Kirjoituksia: 5
157/248

Vs: discovery ei näy

Haluaisin tietää, tiedettiinkö Soneralla etukäteen että kanavat katkeaa, tai jos tiedettiin, miksi ei varoitettu?

 

Jostain tältä foorumilta (tai fb:sta) bongasin että "Ei haluttu huolestuttaa asiakkaita". No sehän on hyvä selitys, nythän asiakkaat on tyytyväisiä, kun ei etukäteen tarvinnut huolehtia...


Joudun toistamaan hieman itseäni Hymiö Silmänisku . Mielestäni on erikoista että jos tiedetään etukäteen että kanavaneuvottelut menee heikosti niin päätetään olla kertomatta. Tuskin neuvottelujen vastapuolikaan puskista on omia vaatimuksiaan ja haluamisiaan esittänyt.

 

Kertokaa nyt oikeasti se että ruotsalaiset on ne neuvottelut hoitaneet (eivätkä ole informoineet soneraa siitä että huonosti menee) ja suomessa on odotettu sormi suussa. Ja nyt ruotsalaisten hanskat on tippuneet käsistä kun heillä kanavat näkyy. Täällä edelleen odotellaan...

 

Ei taida näkyä paris - roubaix sunnuntaina!

Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎19-12-2014
Kirjoituksia: 30
158/248

Vs: discovery ei näy

Vuosi sitten vaihdoin elisalta soneralle juuri sen takia, että elisa ei saanut Eurosportteja näkymään minulle häiriöttömästi. soneralta näkyi 11 kuukautta häiriöittä, mutta sitten tuli puukkoa selkään. Ja soneran mielestä tämä petos ei ole sopimuksen purun arvoista, vaikka parhaat urheilukanavat ei näy. Pienehkö osahyvitys voisi olla esim. jääkiekon SM -finaalipelien näyttäminen ilmaiseksi, mutta sonera vain haistattaa sontaa maksaville asiakkailleen ja tarjoaa täysin marginaalikanavia. Onko lisää kanavia pimenemässä vai ilmoitetaanko vasta huomenna, että eilen pimeni taas muutama kanava?

Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎12-04-2015
Kirjoituksia: 5
159/248

Vs: discovery ei näy

Alla valmistelemani teksti kuluttajariitalautakunnalle. Lomakkeen saat osoitteesta

http://www.kuluttajariita.fi/material/attachments/kuluttajariitalautakunta/kril/lomakkeet/6IiKiMQKt/...

Asian voi saattaa vireille sähköpostitse: kril@oikeus.fi.

 

 

KULUTTAJARIITALAUTAKUNNALLE

   

Valitus

Asia               Kaapeli-TV kanavien poistaminen, hyvitys kuukausimaksuista

 

Osapuolet

Kuluttaja

xxxx


Elinkeinonharjoittaja

TeliaSonera Finland Oyj, Teollisuuskatu 15, 00510 Helsinki, ts-email@teliasonera.com 
 

Vaatimukset
 

Elinkeinonharjoittaja tulee maksaa hyvityksenä kuluttajalle 139,30 EUR. Hyvitysvaatimuksen perusteet ovat seuraavat:

 

Sonera MIX M kanavapaketti

 

Hinta 19,90 EUR /kk. Hyvitys 3 kk kuukausimaksu = 59,70 EUR. Mikäli tilanne kolmen kuukauden jälkeen laskettuna 1.4.2015 lähtien jatkuu samanlaisena, 30 % hyvitys seuraavien kuukausimaksujen hinnasta. Vaatimus perustuu virhettä vastaavaan hinnanalennukseen.

 

Sonera HD kanavapaketti

 

Hinta 19,90 EUR/kk. Hyvitys 4 kk kuukausimaksu = 76,60 EUR. Mikäli tilanne neljän kuukauden jälkeen laskettuna 1.4.2015 lähtien jatkuu samanlaisena, 36,4 % hyvitys seuraavien kuukausimaksujen hinnasta. Vaatimus perustuu virhettä vastaavaan hinnanalennukseen.

 

Yhteensä 59,70 EUR + 76,60 EUR = 139,30 EUR.

 

Lisäksi elinkeinonharjoittaja on velvoitettava maksamaan viivästyskorkoa siitä lähtien kun elinkeinonharjoittaja on poistanut kaapeli-TV kanavat kuluttajalle toimittamistaan palveluista.

Yhteenveto vaatimusten perusteista

 

Elinkeinonharjoittaja on toiminut sopimusehtojen vastaisesti

 

Elinkeinonharjoittaja poisti 1.4.2015 myymistään kaapeli-TV paketeista seuraavat kanavat: Animal Planet, Discovery Channel, Discovery Science, Discovery World, Investigation Discovery, TLC, Eurosport (SD), Eurosport (HD), Eurosport 2 (SD) Eurosport 2 (HD), Animal Planet HD ja Discovery Showcase HD.

 

Elinkeinonharjoittajan sopimusehtojen mukaan elinkeinonharjoittaja ilmoittaa asiakkaalle hänen vahingokseen tehtyjen viestintäpalveluiden sopimusehtojen, palveluiden tai maksujen muutoksesta, muutoksen perusteista ja asiakkaan oikeudesta irtisanoa palvelu kirjallisesti tai sähköisesti esimerkiksi laskun yhteydessä tai sähköpostilla, viimeistään kuukautta ennen muutoksen voimaantuloa.

 

Elinkeinonharjoittaja on toiminut sopimusehtojensa vastaisesti poistamalla kanavat 1.4.2015 ilman mitään ennakkoilmoitusta.
 

Sopimusrikkomuksen olennaisuus

 

Kuluttajan käytössä olevista Sonera MIX M ja Sonera HD kanavapaketeista poistuneet kanavat vastasivat seuraavin prosenttiosuuksin kuluttajan käytössä olleita kanavia:

Sonera MIX M -kanavapaketti

Kanavat

Tilanne 1.4.2015 jälkeen

10 %

BBC HD

paketissa

10 %

BBC World News

paketissa

10 %

CNN

paketissa

10 %

Discovery Channel

poistunut paketista 1.4.2015

10 %

Discovery Science

poistunut paketista 1.4.2015

10 %

Discovery World

poistunut paketista 1.4.2015

10 %

H2 HD

paketissa

10 %

National Geographic

paketissa

10 %

Viasat Explore

paketissa

10 %

Viasat History

paketissa


Pakettiin valituista kanavista elinkeinonharjoittaja poisti 1.4.2015 30 %. Elinkeinonharjoittajan poistamien kanavien prosenttiosuus olisi voinut olla enimmillään 70 % (Animal Planet, Discovery Channel, Discovery Science, Discovery World, TLC Eurosport 2 ja Eurosport 2 HD; seitsemän kanavaa valittavana olevista kymmenestä kanavasta).

                     

Sonera HD kanavapaketti

Kanavat

Tilanne 1.4.2015 jälkeen

9,1 %

Discovery HD Showcase

poistunut paketista 1.4.2015

9,1 %

Animal Planet HD

poistunut paketista 1.4.2015

9,1 %

Eurosport HD

poistunut paketista 1.4.2015

9,1 %

FashionTV HD

paketissa

9,1 %

MTV LIVE HD

paketissa

9,1 %

SVT1 HD

paketissa

9,1 %

National Geographic HD

paketissa

9,1 %

National Geographic Wild HD

paketissa

9,1 %

Outdoor HD

paketissa

9,1 %

Silver HD

paketissa

9,1 %

Eurosport 2 HD

poistunut paketista 1.4.2015


Pakettiin kuuluvista kanavista elinkeinonharjoittaja poisti 1.4.2015 36,4 %.

 

Kyseessä on kuluttajan kannalta olennainen sopimusmuutos.

 

Korvaavat kanavat

 

Elinkeinonharjoittaja ilmoitti verkkosivullaan 7.4.2015 huhtikuun 2015 ajan tarjoamistaan korvaavista kanavista. Elinkeinonharjoittaja avasi kaikille kaapeli-tv-asiakkailleen Viasat History, Viasat Explore, Viasat Nature/Crime ja MTV Sport 1 kanavat.

 

Kuluttajan kannalta hyvityksellä ei ole merkitystä. Kuluttajalla oli jo ennen kanavien poistamista käytettävissään Viasat History ja Viasat Explorer kanavat. Kahdentoista poistamansa kanavan tilalle elinkeinonharjoittaja tarjosi neljää kanavaa.

 

[paikka ja päivämäärä] 

 

 

Allekirjoitus

 

Liitteet

Liite 1:          Kuluttajariitalautakunnan lomake: valitus palvelusta, täytettynä.
Liite 2:          TeliaSonera Finland Oyj:n lasku.
Liite 3:          Kanavapaketin Sonera MIX M kanavat.
Liite 4:          Kanavapaketin Sonera HD kanavat.
Liite 5:          TeliaSonera Finland Oyj:n 1.4.2015 poistamat kanavat.
Liite 6:          TeliaSonera Finland Oyj, yleiset toimitusehdot kuluttajille.

 



 

 

Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎01-04-2015
Kirjoituksia: 16
160/248

Vs: discovery ei näy

No niin, alkuviikko on nyt, mutta missäs uudet uutiset asiasta on?
0 tykkäystä