discovery ei näy


  • Uusi jäsen
  • 39 kommenttia

on vaan ruutu missä lukee kanava pois soneran jakelusta.?

montakohan päivää menee että discoveryn kanavat taas näkyy

sama homma animal planetin kohdalla ja eurosport


247 kommenttia

Pyytäisivät sen sopimuksen lainaan ruottista jotta voisivat tehä samanlaisen. Melkosia ruudinkeksijöitä....

@Leonwilmer Kanavapakettien veloitus menee kuukausittain, eli uusimmissa laskuissa on laskutettu maaliskuuta. Etukäteen näitä ei laskutella. Eikä missään nimessä ole tarkoitus ketään tyhmänä pitää, pahoittelen että sait sellaisen käsityksen vastauksestani :smileysad:

Miksi tuossa laskussa sitten lukee ajalta 1.4.-30.4. Kanava Mix M veloitus???

No oudolta kuulostaa kyllä. Otapa yhteyttä meille päin että päästään laskua tarkistamaan. Omilla Sivuilla on Chat auki 24/7, eli sitä kautta onnistuu, tai Facen kautta saat yhteyden privaviestillä.


 


edit: PAITSI ETTÄ nythän lukaisin viestisi vähän turhan hätäisesti, kyseessä oli siis Mix-paketti, eikä Discovery. Discoverysta ei laskuteta huhtikuulta lainkaan ja lisäksi olemme avanneet korvaavia kanavia asiakkaille. Muiden, kuin Discovery pakettien kohdalla tarjoamme korvaavia vaihtoehtoja, ja mahdollisista hyvityksistä tiedotetaan myöhemmin. Tästä on tarkemmin tietoa sonera.fi:llä.

Kunniamerkki +7

Kyllä minullakin lukee laskussa : Mix M 6kk 01.04.2015 - 30.04.2015 ja eräpäivä on 27.4.

@HRTM58 Tervetuloa Klaaniin!


Tuossa aiemmin hätäilin Mix-M pakettiin liittyvän vastaukseni kanssa, luin kysymyksen huonosti. Eli siis Discoveryn paketista ei laskuteta huhtikuulta lainkaan, muiden pakettien kohdalla tarjoamme korvaavia vaihtoehtoja, ja mahdollisista hyvityksistä tiedotetaan myöhemmin. Tästä on tarkemmin tietoa sonera.fi:llä.

Kunniamerkki +7

En tarkoittanutkaan, etten maksaisi laskua. Mutta se on siis ajalta 1.4 - 30.4.

Korvaavista kanavista ei ole minulle mitään hyötyä. Viasat History ja Viasat Explorer on ollut jo aikaisemmin valittuna. Viasat Nature / Crimestä en mitään ymmärrä, kun ei ole tekstitystä. Sport 1 tulee vain jalkapalloa ja tennistä, niitä en seuraa. Minulle on tärkeitä molemmat Eurosportit, Discovery ja ID.

Eiköhän Sonera ymmärrä kun maksamme laskut elokuussa ja sanomme että: malttia nyt sen rahan kanssa.. Emme ole päässeet sopimukseen Soneran kanssa maksusta.

Jaahas tänään vihdoin soittivat ja tarjosivat viasat pakettia :smileyfrustrated:

Tämähän ei mulle passaa, kokeilin moista ja aika pettynyt olin.. yrittivät ehdottaa discovery sopimuksen purkamista? voisiko olla että tuleva sopimus discovery viihde paketti olisi paljon kalliimpi kuin nykyinen voimassa oleva..

 

-Elisalla nykyinen paketti on laajempi ja halvempi..

 

-Netti 4g kautta ja anteeni verkon kautta näkymään? Halvempi kuin nykyinen?

-Sateliittivehkeiden virittely ja kaikki mahdolliset & mahdottomat näkyy :smileylol:

Hei nyt. Minulle luvattiin asiakas palvelussa, että myös paketti jossa discovery oli valittuna on huhtikuulta Ilmainen! Eli mitään laskua en maksa, koska näin on luvattu ja sen takia en ole vielä irtisanonut.

Itsellä mix m.

Ja tässä lainaus asiakaspalvelun kanssa käymästä chat keskustelusta. Kysyin vielä, että koskeeko myös itseäni.

"Kyllä, koskee myös sitä pakettia minkä kautta se on valittuna"

Tarpeeksi kauan kun odottaa, niin silloin varmaan katsotaan että olet hyväksynyt kanavien poistumisen palvelusta ja et enää saa katkaistua määräaikaista sopimusta. Onneksi itsellä on toistaiseksi voimassa oleva sopimus, ollut jo kai toistakymmentä vuotta.

 

Nuo "uudet" kanavat ei innosta, ja eikä niitä tullut kuin neljä, kun poistuneita oli seitsemän.

 

Kovin pitkään en aio enää odotella, ja jos en saa huhtikuuta hyvitettynä siirtyy TV-paketit pois Soneralta.

 

 

 

 


@Leonwilmer kirjoitti:
Eiköhän Sonera ymmärrä kun maksamme laskut elokuussa ja sanomme että: malttia nyt sen rahan kanssa.. Emme ole päässeet sopimukseen Soneran kanssa maksusta.

Jos jättää laskun maksamatta, niin tulee vaan ylimääräisiä kuluja. Sen sijaan ajattelin reklamoida saamastani Mix M paketin laskusta, josko asia etenisi sitä kautta.

 


@Lotta_P kirjoitti:

Olen Lotta ja vastaan Sonerassa mm. kanavapakettien sisällöstä niin Sonera Viihteessä kuin kaapeli-tv:ssäkin. 


Terve Lotta! Vastaatko sä myöskin näistä kadonneiden kanavien korvaavista kanavista? Mä nimittäin haluaisin, että joku selittäsisi mulle tätä Mix M paketin kanavien korvaamista.

 

Mix M kanavista katosi muistaakseni seuraavat kanavat täällä kaapeli TV:n puolella:

-Animal Planet

-Discovery Channel

-Discovery Science

-Discovery World

-Investigation Discovery

-TLC

-Eurosport 2 (SD/HD)

Lisäksi katosi aiemmin kaapelikortin hintaan sisältynyt Eurosport (SD/HD)

 

Näitä kanavia korvaamaan avattiin kaikille kaapeli tv asiakkaille, siis myös niille joilla ei Mix M pakettia ole, seuraavat kanavat:

-Viasat History

-Viasat Explore

-Viasat Nature/Crime
-MTV Sport 1.

  

Jokseenkin surkuhupaisaa on, että noistakin kanavista Mix M asiakas on jo aiemmin halutessaan voinut valita kaksi ensimmäistä. Käytännössä te siis annoitte Korvaaviksi kanaviksi kaksi heikkotasoista kylkiäiskanavaa. Lisäksi, koska tämän edun saavat kaikki kaapeliasiakkaat, ei Mix M paketin tilaajille annettu itse asiassa yhtään mitään. 

 

Nyt tilanne on jatkunut jo kaksi viikkoa ja teillä on kaiketi ollut jo aikaa näitä pohdiskella, niin haluaisin kysyä, että onko tuo korvauspaketti mielestänne riittävä Mix M paketin tilaajille?

 

Haluaisin myös tietää, että onko mielestänne asianmukaista lähettää asiakkaille täysimääräisiä laskuja Mix M paketista, kun paketin sisällöstä on teidän yksipuolisella sopimusrikkomuksella viety merkittävä osa paketin tärkeimmistä kanavista?


@Lotta_P kirjoitti:

Olen Lotta ja vastaan Sonerassa mm. kanavapakettien sisällöstä niin Sonera Viihteessä kuin kaapeli-tv:ssäkin.


Yksi kysymys vielä lisää. Kun Surf paketista katosi seuraavat kanavat:

-Animal Planet

-Discovery Channel
-Discovery Science
-Discovery World
-TLC
-Eurosport (SD/HD)
-Eurosport 2 (SD/HD)

Ja Mix M paketista katosivat seuraavat kanavat: 
-Animal Planet
-Discovery Channel
-Discovery Science
-Discovery World
-Investigation Discovery
-TLC
-Eurosport (SD/HD)
-Eurosport 2 (SD/HD)

 

Niin miksi Surf paketin tilaaja saavat HBO kanavat korvaaviksi, mutta Mix M tilaajat eivät?

 

Minä itse tilaan HBO:n palvelun suoraan HBO Nordicin kautta, joten eihän nuo HBO:n kanavat minua mitenkään hyödytä, mutta eihän tuo ihan tasapuoliselta vaikuta, vai kuinka?

Suosittelen irtisanomaan tuon Sonera Mix paketin, jos palvelun laatu ei tyydytä. Mitään takeita paremmasta kun ei tosiaan ole. Itse keskustelin ko kanavapaketista ja sen sisällöstä maanantaina Soneran asiakaspalvelun kanssa.

 

 Keskustelun perusteella:

 

  - ei ole mitään takeita että esim Eurosport 1 & 2 palaavat Soneran kanavavalikoimaan. Ei vaikka Ruotsissa päästiinkin sopimukseen.

 

  - ei ole mitään takeita että Sonera hyvittäisi vaikkapa Mix M -paketin tilanneita rahallisesti. Ainoa varma hyvitys on nuo muutama huhtikuun ajaksi avattu kanava ( MTV Sport 1, Viasat History, etc )

 

 

 sen sijaan varmaa on kaksi asiaa:

 

  - Sonera Mix S tai M -paketin voi nyt irtisanoa kulutta, jopa niissä tapauksissa kuin määräaikaisuutta olisi vielä jäljellä

 

  - Sonera Mix S tai M -paketista voi sitten myöhemmin tehdä uuden sopimuksen, ilman mitään erityisiä kuluja.

 

  Älkää siis turhasta maksako, vaan irtisanokaa kanavapaketti, jos paketin tarjonta ei tyydytä. Totta kai nämä Soneran klaanilaiset kehottavat odottamaan viikosta toiseen, sillä tuskin he työnsä puolesta edes muuta voisivat neuvoa. 

Hetihän ollaan soneran puolelta ehdottamassa, kanava paketin irti sanomista.

uuden voi sopia ilman kuluja, Mutta mihin hintaan sitten?? nykyinen hinta on todella kilpailukykyinen.. Tuskimpa nykyisen hintaa saa..

Etukäteen ei kannata spekuloida hintoja tai muita. Näistä kaikesta tiedotamme kyllä heti, kun meillä on jotain tiedotettavaa.


 


Luonnollisesti paketin saa irtisanoa, myös määräaikaisuudesta huolimatta, mikäli näin haluaa tehdä. Mieluusti kyllä pyydämme näiden asioiden suhteen malttia, kuten tässä ketjussa on monestikin jo mainittu. 🙂 Toivon itsekin kovasti, että asiat ratkeavat lähiaikoina.


 


Discoveryn osalta emme siis laskuta huhtikuulta. Muita paketteja koskevista hyvityskuvioista (muut kuin hyvitykseksi annetut kanavat) tiedotamme tarkemmin sitten myöhemmin.


 

Jaa, se on siis teidän mielestä hyvityskuvio, ettette laskuta pimentämistänne Discovery -kanavista huhtikuulta. Millä perusteella voisitte edes laskuttaa, kun ette näytä sopimiamme kanavia?? Laittakaa kaukosäätimen pattereita tulemaan hyvityksenä, kun niitä kuluu hemmetisti vaihtaessa parin sekunnin välein hyvittämillänne uusintasontatäytekanavilla. Ei tosiaankaan kiinnosta charles ja diana eivätkä muutkaan toistuvasti tulevat uusinnat.

Alkuviikko tuli ja meni. Arvasit NikoNo väärin, että olisi uutta kerrottavaa..Olisko ne neuvottelijat kuitenkin Pattayalla bilettämässä paikallista uutta vuotta? Tai ostamassa ilmaa veronmaksajien rahoilla, kuten Saksassa tai lahjomassa diktatuureja?

@puolituttu Ikävä kyllä uutta tietoa ei olla saatu vielä, toisin kuin odotettiin. Veronmaksajien rahoja ei kukaan ole törsäämässä, vaan edelleen yritetään vääntää tätä kuntoon. Hommaa ei kiusallaan venytellä, siitä ei etua olisi teille eikä meille. Tiedotamme samantien kun uutta tietoa saadaan, toivottavasti jo ihan pian.

Kllä mullekin tuli lasku.mix s tvo 1.4-30.4 2015. Siis kanavista jotka ei näy!!!! Varsinaista pelleilyä!! Hommatkaa nyt te soneran ihmiset jotain tietoa. Minun ja monen muun mielestä alkuviikko oli ja meni. Ellei tietoa tule lopetan kaksi soneran liittymää ja kaapelikorttini. sekä suosittelen sitä myös kaikkille tuttavilleni

Ihmetyttää kuitenkin että Soneran taitavat ja asiantuntevat neuvottelijat vieläkin hakevat katsojille parasta ratkaisua kun muiden palveluntarjoajien ohjelmistoissa nämä kanavat näkyvät? Ja mitä nyt tarjontaa katselee niin ihan kohtuullisilla ehdoilla.

 

Ihan aikuisten oikeasti tämä jargoni katsojien parhaan hakemisesta alkaa jo tympimään, ette te Soneran leipää syövät siihen usko sen enempää kuin me lystin maksavatkaan. Valitettavasti tässä itsekin ollaan Soneran laajakaistan päässä jonka nopeus sekin on ihmeellisesti pudonnut alle puoleen aikaisemmasta joten Soneran almuja napsitaan. Paitsi onhan satelliitti...

 


@RaMaria kirjoitti:

Etukäteen ei kannata spekuloida hintoja tai muita. Näistä kaikesta tiedotamme kyllä heti, kun meillä on jotain tiedotettavaa.

 

Luonnollisesti paketin saa irtisanoa, myös määräaikaisuudesta huolimatta, mikäli näin haluaa tehdä. Mieluusti kyllä pyydämme näiden asioiden suhteen malttia, kuten tässä ketjussa on monestikin jo mainittu. 🙂 Toivon itsekin kovasti, että asiat ratkeavat lähiaikoina.

 

Discoveryn osalta emme siis laskuta huhtikuulta. Muita paketteja koskevista hyvityskuvioista (muut kuin hyvitykseksi annetut kanavat) tiedotamme tarkemmin sitten myöhemmin.

 


Joo, mutta minulle luvattiin huhtikuu hyvitystä asiakas chatissa, vaikka minulla on mix m. 

Muuten en olisi jäänyt odottelemaan neuvottelun tuloksia eli en todellakaan aio maksaa huhtikuun laskua. 

 

Tässä vielä ties monennenko kerran pätkä keskustelusta ja asiakaspalvelun lupaama Ilmainen kuukausi. 

 


Sonera Asiakaspalvelu.

 

00:38:17 nimi : Eihän kukaan maksa kanavista jossa lukee ilmoitus teksti, että kanava ei enää näy


00:39:51 aspa : No huhtikuu sattumoisin on maksuton näille asiakkaille kellä tämä discovery esim on.


00:40:58 nimi : Niin kellä on discovery paketti. Itsellä on mix m ja siitä ilmeisesti ei ole hyvitystä tulossa.


00:43:06 aspa : Kyllä, koskee myös sitä pakettia minkä kautta se on valittuna. 


00:43:21 nimi : Ok hieno homma.

Robin Hull esiintyy snookerin mm -kisoissa n. ensi lauantaista alkaen luki Iltasanomissa. Kisat näkyvät Eurosporteilla. Laitoin Soneran puolesta mainoksen lehden kommenttiosastolle:

"Olisi mukava katsoa, mutta SONERA-VIIHTEEN asiakkailla ei tätä mahdollisuutta liene, vaikka laskut on maksettu ja täytetty kaikki Soneran vaatimukset. Sonera katkaisi Discoveryn ja Eurosportit 1.4. alkaen ilmoittamatta siitä mitään asiakkailleen etukäteen."

En veloita tästä mitään, saitte ilmaista mainosta.

Hyviä uutisia!


 


Nyt Sonera ja SBS Discovery ovat päässeet sopuun huhtikuun alussa jakelusta poistuneiden kanavien jatkosta. Poistuneet kanavat palaavat jakeluun 31.3 tilanteen mukaisesti, eli kanavat palautuvat asiakkaillemme. Alamme myös valmistelemaan uuden Frii kanavan tuontia jakeluumme.


 


Valitettavasti emme pysty juuri nyt kertomaan tarkalleen milloin kanavat ovat taas jakelussa, mutta teemme kaikkemme että saataisi ne jakeluun niin pian kun vain mahdollista!
 


Palaamme vielä tarkemmin mm. asiakashyvityksiin ja kanavien palautumisen aikatauluihin, tässä vaiheessa halusin kuitenkin heti kertoa hyvät uutiset kanavista.


 


Pahoittelemme tilanteesta aiheutunutta mieliharmia, kiitämme kaikkia kärsivällisyydestä ja toivotamme mukavia tv-hetkiä!


 


Yhteistyöterveisin,


Lotta Perander


 


edit Tero: Muokkasin viestiä

Vastaa