Häiriöt Liiga-lähetyksessä 13.10.2018

  • 29 November 2018
  • 9 kommenttia
  • 1 katselukerta

https://youtu.be/7pwUlpu5F4Q


 


https://youtu.be/Qb2NfkLq06Q


 


 


 


Alkaa oleen aika järkyttävää laatua tää Telia tv...


Koko pelin ajan pätkimistä ja välillä tuli harmaata ruutua, jossa luki jotain hcd(tms) ja numeroita...


Kolmas erä ja jatkoaika rankkareineen menikin sitten ihan dia-showna ohi, vaikka ääni kumminkin tuli suurinpiirtein läpi, mutta katkeili sekin. Kaunista moniväriruutua ennen digiaikojakin saatiin vähän väliä. Empä sitäkään ole pitkään aikaan nähnyt, mutta tässä ottelussa kyllä menetettyjen vuosienkin edestä... 13.10 Ässät - Lukko ottelu oli kyseessä. Yritettiin katsoa tabletilla, tietokoneella (samalla 100mb/s verkolla) ja puhelimella, joka oli omassa (elisan 4g, min 30mb/s) verkossaan ja tulos oli samaa roskaa. 


”Kaiken piti olla kunnossa ennen kauden alkua”.


 


Toivottavasti liitetty video edes toimii.


 


Edit SannaMKoo: Otsikkoa hieman tarkennettu


9 kommenttia

Oli kyllä järkyttävää toi Ässät Lukko pelin äänet ja kuvanlaatu eikö liiga jo puutu tähän mitä kuraa sieltä tulee kyllä liigan täytys tähän puuttua miks annetaan tv oikeudet puh firmalle joka ei osaa 

Katson Liigaa Apple tv sovelluksen kautta,tähän asti toiminut suht ok,välillä kuva on hetkellisesti


ollut ihan suttua,kaukana hd-tasosta.Lauantai 13.10 kierroksella vielä hpk-pelicans tuli lähetys


normaalisti,kaikissa loppuillan peleissä pätki lähetys tosi pahasti,jos jatko on samanlaista joutuu


lopettaan tilauksen ja kuunteleen radiosta.Kyllä nykypäivänä lähetys pitäisi saada hd-tasoisena


koko pelin/t ja äänitasotkin voisi korjata,selostukset tulleet alusta alkaen hiljempaa kuin mikään


muu tv-lähetys.Ja netti on 100M,joten pätkiminen tuskin johtuu siitä.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +13

Loppuillan peleissä havaittiin tosiaan häiriötä kuvassa, mikä ilmeni hetkellisinä katkoksina ja testiruudun ilmestymisenä kuvaan! 


Tässä oli kyseessä erittäin valitettava häiriötilanne, ja vaikka korjaustoimenpiteet aloitettiin niin häiriötä ei ehditty saamaan kuntoon ennen pelin päättymistä. Etenkin Ässät - Lukko -pelissä ajoitus oli ikävä, sillä nämä osuivat juurikin myös ratkaisun hetkiin.


 


Nettisivuiltamme löytyy vielä häiriöilmoitusta asiasta, sen voi käydä vilkaisemassa täältä

Voihan sen tietysti noinkin kauniisti muotoilla, että häiriöt osuivat ratkaisun hetkiin, kun pätkimistä oli erittäin paljon jo toisessa erässä. Kolmas erä jatko-aikoineen ja rankkareineen jäikin käytännössä näkemättä.


@Voinappi@  kirjoitti:

Voihan sen tietysti noinkin kauniisti muotoilla, että häiriöt osuivat ratkaisun hetkiin, kun pätkimistä oli erittäin paljon jo toisessa erässä. Kolmas erä jatko-aikoineen ja rankkareineen jäikin käytännössä näkemättä.


Tässä asiakaspalvelijan viestissä on jo osittain positiivistakin nähtävissä. Telia myöntää virheensä. Tai kyllä kai tuokin vielä vieritetään muiden niskoille, mieluiten palvelun käyttäjien. Olen tätä liigafarssia seuratessa pohtinut, miten paljon mahtaa asiakaspalvelijoita korveta, kun joutuvat puolustelemaan tuotetta, joka on aivan täyttä sontaa valitettavan monelta osin. Vaikka tällä Telian omalla palstallakin on vastaaminen harventunut (ymmärrettävistä syistä), meno on vielä asteen huvittavampaa esim. Jatkoajan keskustelupalstalla, jossa Telia on Läsnä. Ns. kivat viestit poimitaan kyllä heti ja vastaillaan, negatiiviset sivuutetaan täysin tai pyydetään ottamaan yhteyttä chatin tai muun kanavan kautta - yleensä tilanteessa, jossa ko. asiakkaalla kaikki muut palvelut toimivat täysin moitteetta, mutta Telian mahtava sovellus vaan vaatii käytännössä talon kaikkien sähkölaitteiden sammuttamisen tai uudelleenkäynnistämisen. 

Saipa-HIFK 3.11. kuva ajoittain täyttä kuraa eikä missään vaiheessa HD-tasoa. Ei viitsi moista katsoa. :-(

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +13

Voi ei, ikävä kuulla! 


Lähetyksissä ei ole ollut nyt häiriöitä, millä laitteilla olet koittanut peliä tänään katsella? 

Eli toista talvea/syksyä nyt peräkkäin boksin kautta lähetystä katsottaessa niin joka toinen kerta ääni mongertaa, tuesta yritetään joka kerta sanoa onko johdot oikeat ym *******aa, ei kertaakaan ole Elisan digi-boksin kautta ollut ääni eikä kuvaongelmia, taidaan taas sanoa irti digi-boksini ja katsoa pelkästään Cromecastin kautta, sieltäkin joskus ollut ongelmia mutta tuo digi-boksi on on ihan *******a. ;;((

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Ikävä kun ongelma on näinkin pitkään jatkunut. Onko häiriöitä vain äänessä vai myös kuvassa?

 

Oliko sinulla meidän pyöreän mallinen boksi käytössä vai neliskanttinen vanhempi malli?

Vastaa