Kerro haasteista Liigan katsomisessa


Miten lähetys voi pätkiä jopa kahdeksan kertaa yhden erän aikana?


Tästäkö maksan?


 


Edit SannaMKoo: Otsikko muutettu ja yhdistetään muita samasta aiheesta avattuja keskusteluja tähän ketjuun.


115 kommenttia

Moi @Mikaros123 ja tervetula yhteisöön!



@Mikaros123@  kirjoitti:
Kun jakaa puhelimesta netin niin kuva siedettävä,Onneksi on DNA.

Onko sinulla nyt käytössä Telia TV digboksilla-palvelu vai käytätkö palvelua sovelluksen kautta? Tuolla nettiyhteydellä olet jo kuitenkin rajannut ongelmaa niin näyttääkö nopeustesti mitä nyt tällä toisella yhteydellä? Jos ongelma jää tuohon nettiyhteytemme nopeuteen niin korjaukseen se ilmanmuuta tulee saattaa ja tuo yhteydenotto nyt CHATin kautta varmasti nopein tie asian hoitoon.

Jos nettinopeus on OK mutta digiboksi on kytkettynä langattomasti, kannattaa koettaa rajata nyt ongelmaa kytkemällä digiboksi kiinni ihan suoraan verkkokaapelilla reitittimeen. Langaton yhteys toki tulee toimia mutta se voi vaatia esim. wlan-kanavan vaihtoa tai laitteiden uudelleensijoittelua jos välimatkaa on reilusti.

Toki pahoittelut tätäkin kautta ettei soittopyyntöä ole kuulunut, lupauksesta toki tulee pitää kiinni jos sellainen annetaan.

Vihdoinkin, aamulla tuli voimatellin asentaja joka etsi korjasi vian.Kuulemma parin kilometrin päässä


johdoissa jotain. Nyt odotellaan mielenkiinnolla viikonlopun pelejä sekä kuvalaatua. Digiboksin kuva


parani kyllä huomattavasti, toivotaan et ongelmat olisivat voitettu.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Hyvä kuulla että häiriön aiheuttaja saatu paikannettua ja toivottavasti myös lopullisesti korjattua! 


 


Pidän täällä peukut pystyssä että pääset tänä viikonloppuna nauttimaan parantuneesta kuvanlaadusta Liiga-otteluissakin! :smileyhappy:

Kiitän yhteisöä. Muutama peli meni puuroksi, noudatin ystävällisiä neuvoja. Ei auttanut ehdotettu WIN10:n appsi, ruudussa näytti ehkä paremmalta,mutta en löytänyt miten saisin Chromecastiin. Olin jo aikaisemmin yrittänyt Mini I badia, mutta lataus junnasi, tänään yritin kaksi kertaa, toisella tärppäsi. Kuvan laatu oli hyvä Chromecastin kautta. Nyt hyvä mieli. Tosin täytyy kokeilla ja pitää olla useampia vaihtoehtoja käytettävissä, tämä miinuksena.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hieno juttu @Ceausescu , että ongelma ratkesi, vaikkei ihan niin suoraviivaisesti, kuin olisi odottanut. Merkillistä, ettei kuvanlaatu tolla Win10 -sovelluksella parantunut. Mitkähän mahtavat olla tietokoneesi speksit eli laitteiston tiedot? Katso ne vaikka tällä tavalla:


 


Paina windows-painike+r


Kirjoita dxdiag  ja paina enter


 


Katso, mitä Suoritin -rivillä lukee ja myös Muisti-rivillä


katso myös, mitä Näyttö 1 - välilehdellä olevalla Nimi: -rivillä lukee.


 


Ja kerrothan nuo tänne. 

KooKoo-KalPa pelissä tänään huono bittivirran ulosanti. Laatu vaihtelee maksimin ja 25fps-oletetun välillä toistuvasti. Liitteenä kaksi kuvaa.


1.kuva Oranssi datavirta indikoi vastaanottajalle tulevaa bittivirtaa noin viiden minuutin ajalta. Chromecast ultra kytkettynä ethernetillä lähiverkkoon. Normaalilla laadulla bittivirta ~700kB/s. 25fps-oletetulla videolla järkeenkäypäisesti tuo noin puolet pienempi kaistan kulutus.


Kuva 2. samoja aikoja Speedtest-kuvakaappaus Telian verkkoon. Kuvasta käy ilmi, että käytössä on DNA:n yhteys, 350MB valokuitu/ethernet, joka toimii. (toki tiedän ettei samalta palvelimelta tule videovirta kuin speedtest on, mutta näin viitteellisenä todistusaineistona)


 


Edit: Ajankohdallisesti siis kolmannessa erässä 19:02-19:08 välisen ajan ja lisätietona, että omat laitteet oli kokeiltu käynnistää uudelleen.


 


Edit 2: Mainitun ottelun jälkeen Liigalive 360 toimii täydellisesti parhaalla kuvanlaadulla sitä pumppaamatta.

@JuiceLaeskinen, nyt on tarkkaa analyysiä! Oliko tosiaan näin, että klo 19:02-19:08 välisenä aikana tuota "pumppausta" tapahtui, mutta ei missään vaiheessa ennen tai jälkeen?


@Pekka_Koo@  kirjoitti:

@JuiceLaeskinen, nyt on tarkkaa analyysiä! Oliko tosiaan näin, että klo 19:02-19:08 välisenä aikana tuota "pumppausta" tapahtui, mutta ei missään vaiheessa ennen tai jälkeen?


Itse kerkesin kotiareenalle vasta kolmanteen erään, mistä omat havainnot ovat peräisin. Kuvanlaadun heittely jatkui koko lähetyksen loppuun saakka.

Tuo aikaväli oli vaan viitteellisenä timestamppina, jos siitä olisi apua ongelman määrittämisessä. Seurasin reitittimen liikennettä jo hieman aikaisemminkin, mutta piti aloittaa alusta, koska tuo aivan samanaikainen speedtestin download-piikki "hieman" tasasi graafissa tuota videon käyttämää kaistaa :smileymad:

 

Jatkoajalla tästä kuvanlaadun heittelystä oli muutama muukin henkilö myös raportoinut, nimenomaan KooKoo-KalPa ottelusta, todeten ettei aikaisemmissa otteluissa ollut ongelmia. Nämä palautteet taisivat koskea koko ottelua alusta asti.

@JuiceLaeskinen, jes, kiitoksia lisätiedoista! Yritetään selvittää mistä moinen laadun vaihtelu johtui. Jos ongelma nyt toistuu vielä, niin laita vaan uutta ilmoitusta tänne, tai voit myös tehdä suoraan häiriöilmoituksenkin täältä.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +5

Kapakoitsija maksaa 300+€/kk ja me asiakkaat saamme nauttia huonosta kuvan laadusta. Meniköhän niin kuin suunniteltiin? Tänne en enää tule pelejä katsomaan. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@aarteinen  Lähetyksessä ei ole todettu vikatilannetta, joten vikatilanne liittyy siihen miten kapakassa on käytännössä teknisesti toteutettu Liigan näyttäminen. Toivomme, että kapakoitsija olisi meihin tarvittaessa suoraan yhteydessä esim. tekemällä vikailmoituksen

Ei toimi telia-tv vieläkään, prkl, yhtään maalii en oo viel onnistunu näkee, ku pätkii ja kuva pysähtelee, hitto ku ottaa päähän.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Piipa62@  kirjoitti:

Ei toimi telia-tv vieläkään, prkl, yhtään maalii en oo viel onnistunu näkee, ku pätkii ja kuva pysähtelee, hitto ku ottaa päähän.




Millaisella yhdistelmällä yrität otteluita katsoa? Selaimen kautta katsottaessa suosittelemme lataamaan Telia TV sovelluksen laitteen sovelluskaupasta mikäli käytössä on Windows 10.  Jos taas siirrät kuvan mobiililaitteelta chromecastin avulla telkkarille, kannattaa tarkistaa että asetukset ovat kunnossa. Ohjeet Chromecast asetusten tarkistamiseksi löydät tästä.

Kuvanlaatu tosiaankin ala-arvoinen. Eikä se ole kiinni mobiiliyhteyden nopeudesta. Ruutu toimii tasokkaasti tarkalla kuvanlaadulla edelleen, mutta Telia-TV ei. Liigan kuvanlaatu on surkea, hyvä kun erottaa missä kiekko kulkee. Miksi mitään ei tehdä TELIA? Onko tämä Telia-laatua? Tosi huonoa mainosta Telialla ja Telian palveluille ja yhteyksille. Vähintä mitä voitte tehdä on hyvittää huono kuvan laatu ja antaa alennusta loppukauden maksuista, eikä mikään 10% alennus riitä! Tärkeintä on kuitenkin, että parannatte kuvanlaatua. Aikaa on jo ollut, mutta parannusta ei ole tullut. Vastauksia kaivataan ja toimenpiteitä!

Yritän katsella liigaa IPad tai MAC book air +apple TV. Pätkii ja välillä huonolaatuinen kuva. Nettiyhteyden pitäisi olla ok??


 


HaNi


 


Edit SannaMKoo: Siirretty keskustelu toiseen ketjuun

Moi @HaniTre ja tervetuloa yhteisöön!



Täältä löytyy ohjeita alkuun tuohon vianrajaukseen. Olitko mitannut minkälaisia nopeuksia netistä saat esim. Speedtestillä?

Liigakiekon katselu on välillä tuskaa, kun kuva muuttuu epäselväksi tai pätkii. Ainoastaan HIFK - Kalpa näkyi ilman ongelmia. Valitettavan suuri laadun lasku sitten viime kauden. Telialta ei ole tullut mitään infoa asiasta. Kovasti mainostetaan laatua.


 


 


Edit EssiJn: Muokattu otsikko

Mikähän nettiliittymä sinulla on? Tai mikä päätelaite jolla olet katsellut? TV-lähetykset vaativat kohtuulliset yhteydet, mobiilin kautta ne erityisesti voivat pätkiä tai olla kuvanlaadultaan heikkoja.


Alkuvaikeuksien jälkeen itselläni lähetykset ovat näkyneet ihan hyvin. Nettiliittymäni toki on aito valokuitu, joten sieltä tulee tasaista ja laadukasta bittivirtaa.


 


edit EssiJn: muokattu otsikko

Minulla on hpk-passi kanava kaapeli tv:ssä hämeenlinnassa.
Kuuluuko hpk-passi kanavalla olla resoluutio 720p, kun kanava 7, näyttää ilmaispelit 1080i resoluutiolla. On se kumma, kun ilmatteeksi näkee parempaa kuvaa, kuin maksamalla.

@Miveyn: Kaikissa tekniikoissa kuvanlaatu on ainakin kauden alussa sama eli 720p / 50fps. Jääkiekossa nopea liiketoisto on tärkeää ja olemme arvioineet, että 720p toimii sen suhteen hieman paremmin kuin 1080i. Näillä lähdetään liikkeelle, mutta tilanne voi toki muuttua kauden edetessä.

Alkuun surkeeta, hetken muutama peli toimi, nyt 3-4 peliä yhtä pätkimistä. Tai sitten pyörii kun laatu tiputetaan että saa miettiä onko tämäkään sitten yhtään parempi kun ei näe mitään. Koska tämä alkaa toimimaan vai eikö ala? Saanko alennusta toimimattomasta tuotteesta? Missä raja menee koska voi sanoa että tuote on käyttökelvoton!


 


EssiJn edit: muokattu otsikko 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Moi @mer02119 ja tervetuloa Telian Yhteisöön. Eilinen Ilves-Tappara pyöri kyllä täällä testaillessamme ihan normaalisti.


 


Laitevaatimuksista olemme koostaneet lisätietoa tänne ja tänne olemme keränneet vinkkejä ongelmaratkaisuun.


 


Onko näistä sinulle apua?


 

Oletko jo poistanut sovelluksen ja asentanut uudelleen? Oletko käynnistänyt puhelimen, television ja modeemin uudelleen? Oletko huomannut pysäyttää pesukoneen pelin ajaksi? Eihän keittiössä vaan mikroaaltouuni ole päällä pelin aikana? Jos ei näistä ollut apua, niin käytä kaikki talon sulakkeet kertaalleen alhaalla. Vaikka kaikki muut sovellukset ja palvelut toimisivat moitteetta, Telia TV saatta näitä toimia vaatia. 

2 erää toimi mut 3erä taas alko pätkii eikä toi kuvan laatu päätä huimaa viasatilta nhl peli kuvanlaatu eri planeetalta liiga sais ottaa lähetykset telialta pois ei ne saa toimii niitä kyllä se nyt on nähty

Juu, ei ne edes yritä saada liigaa toimimaan. Ja ottelukoosteet on sellaista huttua ettei ihmisäly riitä ymmärtämään miten tollaista kehtaa edes julkaista.

Vastaa