Liigan tilaus luottotiedottomalta


Mites toi liigapaketin tilaaminen onnistuu luottotiedottomalta. Voiko tilata samoin kuin ruutu+ viimevuonna?

EDIT: otsikkoa muokattu


22 kommenttia

Moi @Samba66!

Pyrimme kehittämään vaihtoehtoisia maksutapoja, mutta usein nämä asiat vaativat aikaa, enkä uskalla luvata mitään tarkempaa aikataulua tässä vaiheessa. Haluamme tottakai mahdollistaa Liigan katsomisen kaikille ja tiedotamme tarkemmin, kun asian suhteen tapahtuu edistystä.

Jos tilaus ei onnistunut verkkokaupan kautta, niin kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, niin katsotaan tilannetta tarkemmin.


 


@IlariJR@  kirjoitti:

Moi @Samba66!

Pyrimme kehittämään vaihtoehtoisia maksutapoja, mutta usein nämä asiat vaativat aikaa, enkä uskalla luvata mitään tarkempaa aikataulua tässä vaiheessa. Haluamme tottakai mahdollistaa Liigan katsomisen kaikille ja tiedotamme tarkemmin, kun asian suhteen tapahtuu edistystä.

Jos tilaus ei onnistunut verkkokaupan kautta, niin kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, niin katsotaan tilannetta tarkemmin.


 




Liigan alkuun vajaa kuukausi, onko uusiin maksutapoihin tullut minkäännäköistä edistystä?


 


Itselläkin luottotiedot menneet, joten näillä näkymin tulen vain Viaplayn urheilutarjontaa katsomaan, kun heiltä tilaus onnistuu samalla lailla kun Ruutu+ viime kaudella.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Kakashi ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Telialta on kerrottu seuraavaa : Mikäli verkkokauppa ei päästä tilausta loppuun saakka, niin kannattaa olla vielä yhteydessä meidän asiakaspalveluun, niin voivat tsekata tilanteen. Täältä löytyy meidän asiakaspalvelun kaikki yhteystiedot.


 


PS. Minä olen vain asiakas Telialaiset tunnistaa nimimerkin edessä olevasta Telian logosta.


@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @Kakashi ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Telialta on kerrottu seuraavaa : Mikäli verkkokauppa ei päästä tilausta loppuun saakka, niin kannattaa olla vielä yhteydessä meidän asiakaspalveluun, niin voivat tsekata tilanteen. Täältä löytyy meidän asiakaspalvelun kaikki yhteystiedot.


 


PS. Minä olen vain asiakas Telialaiset tunnistaa nimimerkin edessä olevasta Telian logosta.




Toi antaa  vähän muuta ymmärtää


  vaikka   et olekkaan telian työntekijä


ja  en ole kateellinen  asiasta 


 vaikka  laitoin linkin asiasta


 se on kiva  että aktiivisia   palstalaisia palkitaan 


jotka osaa auttaa ihmisiä  asiallisesti  


https://yhteiso.telia.fi/t5/Yhteison-saannot-ja-jasenten/VIP-jaseneksi/td-p/109484

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@MMALINEN@  kirjoitti:


@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @Kakashi ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Telialta on kerrottu seuraavaa : Mikäli verkkokauppa ei päästä tilausta loppuun saakka, niin kannattaa olla vielä yhteydessä meidän asiakaspalveluun, niin voivat tsekata tilanteen. Täältä löytyy meidän asiakaspalvelun kaikki yhteystiedot.


 


PS. Minä olen vain asiakas Telialaiset tunnistaa nimimerkin edessä olevasta Telian logosta.




Toi antaa  vähän muuta ymmärtää


  vaikka   et olekkaan telian työntekijä


ja  en ole kateellinen  asiasta 


 vaikka  laitoin linkin asiasta


 se on kiva  että aktiivisia   palstalaisia palkitaan 


jotka osaa auttaa ihmisiä  asiallisesti  


https://yhteiso.telia.fi/t5/Yhteison-saannot-ja-jasenten/VIP-jaseneksi/td-p/109484




No joka tapauksessa tarkoitus oli selventää asiaa, kun joskus luullaan Telialaiseksi ;)

Ei onnistu edes aspan kautta tilaus. Näyttää siltä että useampi satatuhatta suomalaiselle ei liigaa tulevina vuosina tarjota. Nykypäivänä ihmeellisesti muut suoratoistot ovat poikkeuksellisen taitavia ATK-asiossa ? kun siellä tilaus ei vaadi kun toimivan kortin. Telialla varmaan ajatellaan, että mitäs turhaan noita luottotiedottomia rikollisia palvelemaan! ???

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Samba66@  kirjoitti:

Ei onnistu edes aspan kautta tilaus. Näyttää siltä että useampi satatuhatta suomalaiselle ei liigaa tulevina vuosina tarjota. Nykypäivänä ihmeellisesti muut suoratoistot ovat poikkeuksellisen taitavia ATK-asiossa ? kun siellä tilaus ei vaadi kun toimivan kortin. Telialla varmaan ajatellaan, että mitäs turhaan noita luottotiedottomia rikollisia palvelemaan! ???




Kuten @IlariJR tuossa noin kuukausi sitten vastasikin niin vaihtoehtoisia maksutapoja kyllä kehitetään mutta ne vaativat aikaa eikä aikataulua uskalla tässä kohtaa luvata. Eli mietinnässä on ja ehdottomasti haluamme palvella kaikkia asiakkaita parhaimmalla mahdollisella tavalla.

Mietintä ei nyt paljon auta, ku kausi alkaa pikaisesti ja jääkiekon preseason jo käynnissä. Voin konsultoida sen verran, että ottakaa maksu etukäteen ja vaikka yhden kuukauden takuu, ja pankaa liittymät katki jos maksuja ei kuulu. Näin toimii suoratoistofirmat jotka oikeasti haluaa PALVELLA kaikkia asiakkaitaan. Ei luulis Telian kokoiselta firmalta kovin vaikeaa toteuttaa!


@Samba66@  kirjoitti:

Mietintä ei nyt paljon auta, ku kausi alkaa pikaisesti ja jääkiekon preseason jo käynnissä. Voin konsultoida sen verran, että ottakaa maksu etukäteen ja vaikka yhden kuukauden takuu, ja pankaa liittymät katki jos maksuja ei kuulu. Näin toimii suoratoistofirmat jotka oikeasti haluaa PALVELLA kaikkia asiakkaitaan. Ei luulis Telian kokoiselta firmalta kovin vaikeaa toteuttaa!




Telia  on  liian iso  firma toteuttaan  asioita nopeasti  ja asiakaslähtöisesti 


sama koskee kilpailija   elisaa


asioita  ei tarvi  eikä   liiallisen  pyrokratian takia pystytäkkään tekeen nopeeta


 pienet  firmat  on notkeita muuttaan asioita


tietysti on tässä halustakin kyse 


 se myös on varma  et kyllä  jokainen saa   mitä haluaa 


 jos on   valmis maksaan vaadittavan vakuuden 


missä asiakas ottaa  ise riskin  tappioista.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@Samba66 Monia eri vaihtoehtoja tutkitaan ja tahtotilana on tarjota erilaisia maksuvaihtoehtoja. Siitä ei siis ole kyse etteikö tätä haluttaisi toteuttaa, vaan tähän pyritään. Viestimme ilman muuta sitten heti kun sopivat vaihtoehdot on saatu käyttöön.

Taitaa kuitenkin olla sillein, että eka katotaan kuinka moni on valmis antamaan korotonta lainaa vuodeksi.

Moikka!

Näin kohta 60v miehelle on aika nappulatouhua, että luottotiedot estäänä esim. kuukauden katselulle!

 

Outoa on se, että minulta henkilökohtaisesti otetaan tililtä  joka kuukausi 

* C More

* Netflix

*Ruutu+

* ja yhtä en ny muista....(vanhuuuuuuus!)

Niin, näiden kanssa olen jo toista ja kolmatta vuotta katsellut ohjelmia, eikä luottotietoni ole olleet esteenä.

Jonkun maksu mene mulla sillä "pikapankki kortilla"  kun ilmoitin siitä takana olevan turvaluvun (3 numeroa)

 

Luulin, että Telia on nyt se, mitä olen odottanut...päästä katsomaan "oman" joukkueen matseja, tahkotkoot muuten miten lystää, loppuottelussa olisi nähty :)

 

Vaan ei...ymmärrän, että olen suurrikollista pahempi,kun luottotiedot eivät ole kunnossa, eivätkä ehdi tulla.

Minulla on ollut 2 autoa Santanderin osamaksulla+vakuutukset 12 vuotta...nyt siis ihan uusi auto.

Elisalta minulla on upeat puhelimet vaimoni kanssa ja halvat liittymät ja maksan vain kaikista kojeista ja liittymistä+ turvallisuudesta  n 60e/kk   vähemmän olisi,jos puhelimet olisivat halvinta luokkaa.

 

Joten nyt tuo yhdenkin pelin 9.90e  oleva maksu mahdollisuus evättiin minulta....

ja kun katsoo, mitä muuta siis saan muilta.

 

Minun on pakko vetää oma johtopäätökseni siitä, kenen sohvalla olen istumassa jatkossa.

Täytyy vaan maksaa hieman enemmän muualle , niin näen ainakin lätkää, eikä minua heivat vajaan kympin maksun ansiosta sivuun.

 

Luulen......melkein tekisi mieli sanoa "hyvä kello kuuluu kaua....huono kello vielä kauemmaksi särähtäessään..."

En liene ainoa repun pakkaaja.

Hyvää Joulun odotus aikaa.

 

Kaiki ne luottotietojen  takia sivuun jätetyt, annan mielelläni ohjeita, mistä tekin saatte ihmisarvoa takasin, edes kympin verran ja näette maksullisia kanavia!

Kirjoitin juuri äsken asiasta...

Telia ei anna mulle edes yhden ottelun matsia, 9.90e/peli kun luottotietoni eivät ole missään kunnossa.

 

Silti 2-3 vuotta olen katsonut omilla henk.tiedoilla 

C Morea

Netflixiä

Ruutu+

no areena näkyy muutenkin

ja sit oli yksi vuokraamo,mitä en muista.

 

Elisalta mulla on ollut 2 vuotta puhelin + vaimolla, uusia,kun vaihdettiin juuri, sitten on puhelin liittymät + vakuutukset ja muut turvat jne.

Joka kk maksan n. 60e (johtuu kännyköiden hinnoista)

 

12 vuotta autorahoitus Santanderilta+ vakuutukset, nyt 8kk ollut uusi auto.

 

Voin maksaa  säästöpankin "pikapankki kortilla" kun ilmoitin takana olevan turvaluvun , 3 numeroa.

Ottavat maksut kuun alussa eikä kukaan itke luottotietojeni perään.

 

Kolmesti yritin Telialta nähdä YHDEN OTTELUN  hintaan 9.90e/peli

 

Ei onnistunut...olen niin epäluotettava!

 

Vaan joutuu Telia vielä nöyrtymään, jengiä jää pihalle ja menee tai siis tulee samoihin paikkoihin missä minä kin olen.

Joutuu maksaa enemmän lätkän näkemisestä, muttaeipähän kukaan töki tikulla:

"Ei onnistu sinun kanssasi, epäluotettava maksaja!"

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Tervetuloa Yhteisöön!

Kanavapakettien tilausprosessi on tällä hetkellä sellainen, että palvelut laskutetaan jälkeenpäin ja tällaisessa mallissa luottotiedot täytyy aina tarkistaa normaalin käytännön mukaisesti. Luottopäätös on aina tilannekohtainen ja siihen vaikuttaa useampi eri asia, eikä sen lopputulokseen voida vaikuttaa. Etukäteen maksetuissa suoratoistopalveluissa tilanne toki on hieman erilainen, koska veloitus otetaan suoraan maksukortilta. En pysty ottamaan kantaa esimerkiksi Santanderin luottopäätöksiin, mutta ymmärrän kuitenkin sinua ja pyrimme saamaan vaihtoehtoisia maksutapoja mukaan, jotta kielteinen luottopäätös ei olisi este Liigan tilaamiselle.


@SaJoonas@  kirjoitti:

Tervetuloa Yhteisöön!

Kanavapakettien tilausprosessi on tällä hetkellä sellainen, että palvelut laskutetaan jälkeenpäin ja tällaisessa mallissa luottotiedot täytyy aina tarkistaa normaalin käytännön mukaisesti. Luottopäätös on aina tilannekohtainen ja siihen vaikuttaa useampi eri asia, eikä sen lopputulokseen voida vaikuttaa. Etukäteen maksetuissa suoratoistopalveluissa tilanne toki on hieman erilainen, koska veloitus otetaan suoraan maksukortilta. En pysty ottamaan kantaa esimerkiksi Santanderin luottopäätöksiin, mutta ymmärrän kuitenkin sinua ja pyrimme saamaan vaihtoehtoisia maksutapoja mukaan, jotta kielteinen luottopäätös ei olisi este Liigan tilaamiselle.


Hyvä juttu, JOS  oikeasti tapahtuisi kehitystä maksutapoihin.

Vastauksesi on täsmälleen sama mikä on alku kesällä annettu....mitään ei tapahtunut  ainakaan puoleen vuoteen!

YMMÄRRÄN, että Sinä ja muut asiakaspalvelijat olette Telialla töissä....nämä eivät ole Teidän keksimiä tilanteita tai se että muutosta ei tapahdu, EI OLE TEIDÄN työntekijöiden vika.

Pyydän aidosti anteeksi niin omasta kuin muiden puolesta,jotka Teille nyrkkiään heristävät...

 

Sen lauluja laulat,kenen leipää syöt!

 

Toivottavasti joukostanne löytyy joko yksittäisiä asiakaspalvelijoita, tai jokin kehitysryhmä jolla todellista tietoa faktana paperilla, jota ns. päättävälle elimelle sitten voisi USEIN esittää!

Monesti kiitosta saava yritys on sellainen jolla työtätekeviä mutta myös ROHKEITA asianesittelijöitä on rivissä mukana.

 

Pomot ja päättäjät eivät tule ehdottamaan hintojen alennusta,luottotiedottomien mukaan ottoa(meiltäkin löytyy joskus rahaa,ja meitä on PALJON) tai jotain muuta asiaa kertomaan ja ehdottamaan Teille tai Meille, paitsi, jos kyse on säästöistä,uusista linjauksista, rahan lisää keräämisestä.

 

Olenollut työelämässä 1977-2017, tiedän myös jotain näistä asioista, vaikka luottotiedot eivät ole olleet kunnossa 1997 lähtien,vaikka joka kuukausi ulkkari vie 350e-570e työaikana ja nyt eläkkeestäni(1230e niin siitä verojen jälkeen 300e)

 

Ihmettelen, ettei muutosta HALUTA tehdä!

Meidät luottotiedottomat kakkoskansalaiset voidaan helposti plokta pois harmia tuottamasta jo ekan epäonnistuneen maksusuorituksen jälkeen.

Emme varmaan tuo tappiota niin riskinomaisesti, että meidät täytyy sulkea kokonaan pois.

 

Mm. minä ja useat kymmenettuhannet luottotiedottomat kuitenkin maksavat itselleen tärkeitä asioita varmasti.

 

Elisa on antanut minulle laitteita(hienoja) liittymiä ja Hyvää asiakaspalvelua ja nytkin on 3 vuotta maksusuunnitelma kaikille hankituille asioille.

 

Eli se ei pidä paikkaansa ei Sandanderin eikä Elisan kohdalta, että etukäteen maksetaan kuukausierä.

Ja kyse on ISOMMISTA summista/kk , kuin  pyytämäni Telian 9.90e / yksipeli !!!

 

Ei voi olla vaikeaa muuttaa käytäntöä....ottakoon Telia mallia sellaisesta asiasta kuin verkkokauppa...googlesta selviäisi heille, mistä on oikein kyse.

Ainakin luvattu yli puolivuotta....e-ei, ei mene minulla eikä muillakaan lävitse tuo pakonomainen sama vastaus, jonka joudutte meille "valehtelemaan".

 

Sama koskee "KOKEILE MAKSUTON KUUKAUSI" mainosta!

Siinä pitäisi olla jatkolause "PAITSI LUOTTOTIEDOTTOMAT"

 

Norjassa ja Ranskassa ainakin ilmaisen tutustumisen saavat KAIKKI haluavat!

Edelleen helppo luottotiedoton plokata pois automaattisesti kuukauden jälkeen...kun eihän ne kuitenkaan maksa!

 

Kuluttajaviranomaiselle on lähetetty useiden henkilöiden toimesta tämän asian kysely, sillä Telian aspa ei anna sitä kuukauden tutustumista "meikäläisille".

 

Mutta kuten aloiti, niin päätän:

Te asiakaspalvelijat olette täysin syyttömiä esim. tämän ongelman tilanteeseen.

 

Telia vaan ottaa kunnolla nutulleen, sillä jo nyt puhutaan, kuinka Telia on tietyn puolueen suunnan firma jossa köyhempiä/varattomia/luottotiedottomia pidetään oikeasti kakkosluokan b jollei c-luokan kansalaisina.

 

Tuo tulee aiheuttamaan myös lisää asiakaskatoa.

 

Erään toisen operaattorin,yksi esimiehistä naureskeli ja sanoi:" Tuo Telian oma aiheuttama harakiri on ikävä asia  ihmisille, mutta suoraan sanottuna: Meidän muiden operaattoreiden ja vastaavien  lisätulonlähde ! "

 

Minäkin sen ymmärrän!

 

En tiedä pystyykö kukaan muu tätä tekstiäni lukemaan,,,,ehkä ei, harmi.

No, muitakin tulee......ja paljon!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Larko60!


 


Kysyitkö suoraan asiakaspalvelusta mahdollisuutta tuon yhden pelin tilaamiseen vai kokeilitko vain netin kautta tilata?


Tietääkseni jotkut luottotiedottomat ovat saaneet tilattua liigan asiakaspalvelun kautta, jossa luottotietoja on tarkasteltu yksilöllisesti.

Heippa!

Juuh,kyllä aspasta kysyin,kun luulin verkon tyrmäystä virheeksi...

Mutta nyt muutaman päivän jälkeen asia tuntuu selvältä, eikä etenkään Joulu-aikaan kannata harmitella ja murehtia...

"mun koti ei oo täällä...."

Sinulle Aitoa Joulutunnelmaa !!!

T:Larko

Sen verran puree nilkkaan nuo samat lupaukset,jossa mainitaan, että : "Pyrimme saamaan muita  maksukeinoja,jotta luottotiedot eivät olisi esteenä jne"

 

Katselin kirjoituksia ja kannanottoja asiasta....

Aivan samaa skeidaa  käsketty työntekijöiden  vääntää...pääsin viime kevääseen asti, n 8kk !

Tehkää  yksinkertaisesti esim. yksittäisestä ottelusta TUOTE, jonka jopa toisenluokan kansalainen  voi maksaa v a i k k a verkkopankkimaksullatai millä tahan mobiilijutskilla,joista itse en valitettavasti  vielä ymmärrä, mutta,IKÄ painaa...

 

Niin, menisikö oikeasti 8kuukautta tuollaisen tuotteen tekemiseen,josta rahat kilahtaa kassaan 1--2 vrk:n sisällä?

Ei mene, sillä jos niin olisi, Suomen liikkeiden verkkokaupat olisivat kyllä nurin,kun raha ei liiku 8:n kuukauteen, kun sen toiminnan "synnyttäminen" olisi NIIIIN vaikeaa.

 

Kertokaa enemmin edes ensivuonna, mikä on se oikea syy, ettei maksutapoja kehitetä/oteta käyttöön?

 

Se harmittaa,kun oikeasti iloitsin ensi mainoksista lähtien TELIA:n ideasta "kotijoukkueesta" ja "yhdessä rakentamisessa" sekä "näidenasiakkaiden ja käyttäjien kuuntelemisesta"

 

Eiköhän toi lätkäsoppari jossain vaiheessa kulu umpeen ja sen ottaa jokin asiakasystävällinen operaattori haltuunsa.   Ehkä.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Emme missään nimessä pidä luottotiedottomia "toisenluokan" kansalaisina, vaan meille kaikki ihmiset ovat yhtä tärkeitä. Uusia maksutapoja on suunnitelmissa ja erilaisia vaihtoehtoja on käyty läpi, mutta mitään tarkempia speksejä tai aikataulua ei näiden osalta ole tiedossa. Tämän kauden aikana korttimaksun mahdollisuutta ei näillä näkymin ole tulossa.

Kunniamerkki +3

Eikös kaupoissa ja kioskeissa ole myynnissä Telia Liiga pelipasseja? Käsittääkseni nämä maksetaan etukäteen kassalle ja jollain koodilla aktivoidaan itselle. Hinta on kyllä ihan käsittämätön kuukausimaksuun verrattuna mutta ainakin yksittäisiin peleihin voisi auttaa.

 

https://www.r-kioski.fi/tuotteet/lahjakortit/

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@SaJoonas


Onko mahdollista katsoa liigaa tällä, jos ei ole luottotietoja?


https://yhteiso.telia.fi/t5/Liiga-artikkelit/Yksi-latkapeli-kiitos-Liiga-Pelipassit-saatavilla-nyt-R/td-p/178416

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Telia TV -tunnusten luomisen yhteydessä tarkistetaan luottotiedot joka tapauksessa, koska sieltä voi halutessaan ostaa lisää urheilua, sarjoja tai elokuvia. Näin ollen Pelipassikaan ei ikävä kyllä toimi tässä tilanteessa.

Vastaa