Telia TV liiga chromecastaus kännykällä 100hz televisioon

  • 29 November 2018
  • 9 kommenttia
  • 23 katselukertaa

Hei,

Kännykällä chromecastatessa 100 herzin teeveeseen, niin kuva pätkii/flashii.
Muilla ohjelmilla ja sovelluksilla ongelmaa ei esiinny, esiintyy vain Telia TV:n *******a appilla.
Win7:ssa chrome-selaimella telia tv ei toimi, niin kerrotteko millä voin katsoa lähetyksen TV:stä? kun teidän *******a sovelluksenne ei toimi


9 kommenttia

Tervetuloa Yhteisöön @Rikhardkere

 

Onko Chromecast Googlen erillinen laite eikä jokin tv:n sisäinen CC tai jokin muu peilauslaite? Peilaus on tuettuna googlen erillisen chromecastin ja Apple tv:n kanssa, ei muiden.

Chromecastille kannattaa pakottaa 50hz tila käyttöön, tämä on yleensä auttanut CC:llä kuvan nykimiseen.

Tietokoneen osalta näillä tiedoilla on vaikea sanoa että mikä siinä on ongelmana mutta onko Telia tv:n lisäosa asennettu ja sallittu Chromeen? Antaako mitään virhekoodia kun koitat palvelua käyttää?

Internet explorerilla kannattaa testa toimivuus, se on keveämpi koneelle verrattuna chrome+lisäosa kombo.

 

 

Chromecast on ihan TV:n sisäinen. Mitään ongelmaa ei muiden sovelluksien kanssa ole ollut. Joten ihmetyttää, että miten Telia TV:n kanssa on ongelmia oli sit kyseessä chromecast tai selaimella katsominen. Vaikuttaa tekeminen aika puuhastelulta.

 

Selainta käytettäessä latausrinkula jää pyörimään, joskus video lähtee pyörimään ja toimii sen 10-15 sek, jonka jälkeen kuva pysähtyy..

 

 

Laitevaatimukset on kerrottu meidän asiakastuki-osiossa. Tuo nykiminen yleensä johtuu siitä että chromecast ei toista lähetystä 50hz:llä millä lähetys on toteuttu ja tähän Google itsekkin suosittelee tuota 50hz pakotusta.

 

Tietokoneella kannattaa testata Internet exploreria tai Windows 10 kanssa Telia tv sovellusta jonka saa Microsoftin kaupasta.

Chromen osalta olisi hyvä kokeilla lisäosan poistoa ja uudelleen asennusta.

 

Itse selainlalustaan on tulossa muutoksia ja lisäosien tarve poistuu kun siirrytään HTML5:seen.

Jännä homma, että muiden sovelluksien kanssa ei kyseistä ongelmaa ole..

Ja ymmärrät varmaan, että kaikissa laitteissa ei pakotus ole mahdollinen. Olisi erittäin hienoa, jos kyseiset sovellukset toimisivat ilman mitään kikkailuja, kuten muilla palveluntarjoajilla.

Jos ainut syy windowsin 10 asennukseen on, että saan Telia TV:n toimimaan, niin elä unta näe :D

 

Teidän asiakaspalvelijanne on myöntänyt Win7 ongelmat chromen kanssa, miksi asiaan ei puututa?
Miksi kerrotte laitteistovaatimuksissa, että windows 7 ja chrome riittää, jos ette pysty takaamaan sen toimivuutta?

 


@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

 

Tietokoneella kannattaa testata Internet exploreria tai Windows 10 kanssa Telia tv sovellusta jonka saa Microsoftin kaupasta.

Chromen osalta olisi hyvä kokeilla lisäosan poistoa ja uudelleen asennusta.


Mitä tuolla lisäosan poistolla ja uudelleenasennuksella pitäisi saavuttaa? Ei lisäosa itsessään varmaan mitenkään muutu tai korruptoidu? En nyt ihan äkkiä keksi hyvää syytä tälle toimenpiteelle. 

@Rikhardkere  Tuemme Win7, IE10 ja IE11 -selainta. Tuota Chromea emme tue tuossa käyttöjärjestelmässä. Tässä tapauksessa on todennäköisesti käynyt meidän puolella jokin väärinkäsitys kun olet tällaista tietoa saanut. Ongelmia varmastikin on koska emme tue kyseistä kombinaatiota. Tästä näet lisätietoa laitevaatimukset sivulta. Samalta sivulta näet myös muitakin tietoja laitteista mitä tuemme ja mitä emme.

 

@mikkooks  Osalla käyttäjistä uudelleenasennus on auttanut tilanteeseen.

Mystisesti vain auttanut lisäosan uudelleenasennus? Siinä kaikki? Tuossa käy todennäköisesti niin, että jotkut muut tekijät ovat muuttuneet sinä aikana, kun lisäosa on asennettu uudelleen. Mutta neuvo tämäkin muiden joukossa. 

Hieno homma, että päivitätte laitevaatimuksia sitä mukaan, kun saatte palautetta, että teidän sovelluksenne on epävakaa ja siitä ei muuta löydy kuin vikoja.
Eniten tässä naurattaa  se, että 

1) 50hz:n pakotus ongelmaa ei ole ilmennyt parin vuoden aikana muissa sovelluksissa

2) Teidän sovelluksenne ei tue TV:n chromecast built-in 


Mua ainakin henkilökohtaisesti hävettäis vastailla asiakkaille, jos myytävä tuote olisi sitä mitä se tällä hetkellä on.

 

Oli kiva olla Telia TV:n asiakas 2 kuukautta.

 

 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Tämä 50Hz -tilan asettaminen Chromecastille on aiheuttanut jonkin verran keskustelua. Tämä ei ole sinänsä uusi juttu, vaan on muitakin suoratoistopalveluita, jotka suosittelevat tämän asetuksen käyttöä. Sellaiset ohjelmat, jotka on kuvattu 50fps kuvataajuudella, niin vaativat juurikin tuon 50Hz tilan käyttämistä, jotta kuva on sujuva ja paras mahdollinen. Tämä on erittäin tärkeätä nopeissa urheilulajeissa, kuten jääkiekkokin on, jotta kiekon ja pelaajien liike näyttää sulavalta telkkareissa. Alkuperäisissä Chromecast laitteissa on mahdollisuus muuttaa näitä asetuksa.


 


Asiakkaille vastailu ei toki hävetä, vaan pyritään yhdessä löytämään kaikille paras tapa katsella Liigaa. Olen itse sitä mieltä, että Liigan televisiointi on näyttänyt tällä kaudella erittäin hyvältä ja muut lisäsisällöt tuoneet paljon uutta katseltavaa. Itsellä ollut käytössä Telia TV -digiboksi, Apple TV ja kännykkä, eli monilla laitteilla tullut testailtua.


 


Harmillista @Rikhardkere, että olet päätynyt lopettamaan palvelun käyttämisen. Toivottavasti palailet jossain vaiheessa uudelleen käyttäjäksi. Pysyt hyvin Liigan menossa mukana myös lataamalla Liigavahti -sovelluksen, niin voit katsella kaikki tärkeät klipit ja lyhytvideot sitä kautta.

Vastaa