Acerin läppäri ja Win7 uudelleenasennus. Ongelmia wlanin kanssa


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10307 kommenttia
Olen asentanut Acerin vähän vanhempaan mutta ihan ok sotaratsuun Aspire 4820T -läppäriin käyttiksen uudelleen.

Kaikki ok mutta wlanin ajureita en saa asennettua, herjaa "laitetta ei voi käynnistää". FN + F3 käynnistää Bluetoothin ja sen pitäisi käynnistää myöa wlanin mutta tuolla näppäinyhdistelmällä ei ole tähän probleemaan merkitystä. BIOS:sta en löytänyt mitään millä wlan-kortin saisi päälle/pois.

Olen ladannut Acerin sivuilta eri ajuripaketit, mm. Broadcomin ajuripaketin wlania varten ja asentanutkin sen. Asennuksen yhteydessä ei tule mitään herjaa.

Ehdotuksia?

11 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Itsellänikin on vielä Acerin läppäri joten ongelma taitaa olla siinä ettet ole asentanut yhtä appia:

 

 

Tällä pitäisi lähteä sitten toimimaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Kiitos vinkistä, pitääpä testailla huomenna 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Nyt pääsin tuota testaamaan eikä sillä ollut asiaan vaikutusta. Asennettuani tuon Launch Managerin huomasin että wlan oli päällä koko ajan ja käytin sitä nyt myös pois/päälle ja vika ei korjaantunut. Edelleen ajuria asennettaessa se herjaa "Laitetta ei voinut käynnistää".


 


Mitähän voisi kokeilla seuraavaksi?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Kumpi ajuri koneellesi tulee Broadcom vai Intelin langaton verkkokortin ajuri?

 

Ajurien Hardware ID:n mukaan voi Googlettaa mikä on yhteensopiva ajuri. Lataa sopiva ajuri valmistajan sivuilta:

 

http://www.wikihow.com/Find-Hardware-ID

 

Windows 8 ja Windows 8.1 on valmiina langattoman verkkokortin ajurit.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Meillä on kaksi samanlaista läppäriä, siinä toisessa on Broadcomin ajuri. Pahaa pelkään että vaikka lataankin ajurin valmistajan sivulta niin homma ei ratkea sillä. Mutta kokeilen kyllä, palaan asiaan 🙂
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Olisi monta ideaa... mutta liian monimutkaista selitettäväksi tässä... 

 

Samanlainen läppäri ei kerro mikä ajuri siihen tulee... Ihan sama laite voi olla mutta silti sisältä eri... Niin on puhelimissakin... 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Pitääpä sitten tutkia että mikä laite tuossa on ja kokeilla valmistajan ajurilla. Tosin Acerin kautta sai kolmen eri valmistajan ajuria ja olen kokeillut ne kaikki, mutta jos ne olisi vanhoja tai jotain. Mutta edelleen epäilen että vika on jossain muualla, koska jokaisen ajurin kohdalla herja on sama, "Laitetta ei voi käynnistää".

Mistä tuo wlan-piiri/kortti voisi olla disaploitu?
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Olit asentanut käyttöjärjestelmän uudelleen etkä saanut siis WLANia toimimaan... Ilmeisesti aikaisemmin on toiminut?

 

Bluetooth ajurit kuitenkin asentuivat? Onko Broadcom vai Intelin? Yleensä sama valmistaja on tuo WLAN ajurikin.

 

Oletko asentanut Chipsetit? Eli emolevyn piirisarjan ajurit?

 

Kannattaa hieman ottaa kuvankaappauksia... ne selventää usein asiaa...

 

Näytönohjain ajuri oliko Intel vai  AMD?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Juu, aikaisemmin toimi ok. Bluetoothin ajurit muistaakseni Broadcomin. Chipsetit olen asentanut. Näytönohjainta en muista näin äkkiseltään.

Otan kuvankaappauksia kun taas kerkeen eli huomenna 🙂
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Todennäköisesti siis Broadcomin ajuri pitää asentaa... Vaikea silti sanoa suoraan ratkaisua... 

 

Minä ainakin  kokeilisin  asentaa ajureita manuaalisesti laitehallinnasta... sieltä pystyy vielä asentaa ajureitakin... 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Manuaalisesti olen kokeillutkin, vaikka kuinka usein ja eri ajureita. Jos ei tänä iltana ratkea uusimmilla Broadcomin ajureilla niin pitää rimpauttaa Acerille ja kysyä neuvoa.

Vastaa