Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Amat00ri
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Älkää huijatko kuluttajaa

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tilailin läppärin tietyillä kriitereillä muutama päivä sitten.

 

- Vähintään pentium prossu

- Vähintään 4GB ram

- SSD

 

Ja päädyin soneran tarjoamaan "acer aspire es1-331-p6p7" malliin, joka täytti tuotekuvauksen mukaan kriteerit.

 

Nyt kone alla ja hieman tuntui, että jokin ei täsmää annetun tuotekuvauksen mukaan kovalevy puolella ja niinhän se oli. Tuotekuvaus puhuu, että tästä laitteesta löytyy SSD-levy, mutta semmoista tässä ei kyllä ole, vaan normaali 5400rpm kiekko. Sapettaa hieman tuollainen huijaus.

 

Jos vaikka lopettasitte ihmisten huijaamisen ja päivittäisitte tuon tuotteen kuvauksen.

 

Kiitos.

 

16 vastausta
NikoNo
Telialainen
Telialainen
  • 457 custom-general.kudos
  • 1504 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tervehdys @Amat00ri!

Kuulostaapa erikoiselta virheeltä. Laitoin tästä kyselyä meidän laitevastaavalle, että mikä tässä on tilanne. Siltähän se tosiaan vaikuttaa, että kuvauksessa on kiintolevy merkitty väärin. Verkkokaupan tilauksissa on tietysti 14 vuorokauden peruutusoikeus, eli pystyt koneen myös palauttamaan.

Amat00ri
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Näin on käynyt. Pahvit roskiksessa, eikä voi palauttaa omassa paketissa. Laite nyt hallussa. Eri osoitteessa avattu jne.

 

Pettymys valtava ja täytyy sanoa, että en kyllä suosittele enää ketää ostamaan soneralta mitään. Sen verran heittelee laitteiden kuvaukset kotisivuilla. Saa vain toivoa, että ette myy näitä samoja laitteita samoilla valheilla myymälöissä ihmisille.

 

Vika tuote soneralta hankittu, eikä mitään metodia millä korjata tilannetta.

 

Varokaa ihmiset vähä mitä ostatte.

PasiS
Konkari ☆
  • 493 custom-general.kudos
  • 1234 custom-general.replies
  • 60 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kysy asiaa vielä asiakaspalvelusta, voiko laitteen palauttaa ilman myyntipakkausta, koska tuotetiedot selvästi virheelliset. Riippumatta ostopaikasta, virheitä voi tiedoissa aina olla ja myyntipakkaus kannattaa pitää tallessa ainakin sen palautusajan.

MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 498 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Amat00ri kirjoitti:

Näin on käynyt. Pahvit roskiksessa, eikä voi palauttaa omassa paketissa. Laite nyt hallussa. Eri osoitteessa avattu jne.

 

Pettymys valtava ja täytyy sanoa, että en kyllä suosittele enää ketää ostamaan soneralta mitään. Sen verran heittelee laitteiden kuvaukset kotisivuilla. Saa vain toivoa, että ette myy näitä samoja laitteita samoilla valheilla myymälöissä ihmisille.

 

Vika tuote soneralta hankittu, eikä mitään metodia millä korjata tilannetta.

 

Varokaa ihmiset vähä mitä ostatte.


toi pahvilaatikon  hävittäminen  voi mutkistaa  asiaa  mutta  tuotteen avaaminen  ja käyttöön otto ei estä palautusta jos on myyty väärillä tiedoilla  ja muuten ei  pysty  heti näkeen että   väärä levy koneessa   ei  voida  vaatia että  asiakas   avaa tiekokoneen ja kattoo sisälle  eli ei kannata  luovuttaa  heti 

 

  minä  olisin  yhteydessä kuluttajaneuvojaan   ja kysyisin heidän kantaansa asiaan   jos sonera ei  muuten suostu  purkaan kauppaa 

kjns
Kunniajäsen
  • 719 custom-general.kudos
  • 1283 custom-general.replies
  • 86 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@PasiS kirjoitti:

Kysy asiaa vielä asiakaspalvelusta, voiko laitteen palauttaa ilman myyntipakkausta, koska tuotetiedot selvästi virheelliset. Riippumatta ostopaikasta, virheitä voi tiedoissa aina olla ja myyntipakkaus kannattaa pitää tallessa ainakin sen palautusajan.


 

Juu kyllä Soneran on pakko se kone takaisin ottaa, koska se on myyty väärillä tiedoilla netissä. Siitäkin huolimatta, että myyntipakkausta ei ole enää tallessa. Asiakasta ei voida velvoittaa pitämään myyntipakkausta tallessa/vahingoittumattomana tällaisessa tilanteessa, koska kyseessä ei ole KSL:n mukainen etämyyntituotteen palautus, vaan myyntitilanteessa annetun virheellisestä tiedosta johtuvan tilanteen korjaus. Mikäli myyntitilanteessa ilmoitettujen tietojen virheellisyys paljastuu vasta myyntipakkauksen hävittämisen jälkeen, on se myyjän vain otettava omaksi vahingokseen koska itse ovat virheen tehneet.

 

Toisin sanoen, jos asiakas on tehnyt ostopäätöksen virheellisesti ilmoitettujen tietojen perusteella, on myyjällä oikeastaan vain kolme vaihtoehtoa:

1. Toimittaa asiakkaalle tuote, joka vastaa myyntitilanteessa ilmoitettuja tietoja

2. Purkaa kauppa asiakkaan niin halutessa

3. Pyrkiä sopimaan asiakkaan kanssa kompensaatio, jota vastaan asiakas pitää tuotteen eroavuudesta huolimatta (lue: hinnanalennus)

 

Ota vain yhteyttä suoraan aspaan, ja jos siellä nikotellaan, tee asiasta reklamaatio (ja jos ostit rahoituksella niin ilmoita pidättäytyväsi maksamasta laskua kunnes tilanne on selvitetty). Virheitä tapahtuu kaikille, mutta pitää antaa myyjällekin mahdollisuus korjata virheensä.

MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 498 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@kjns kirjoitti:

@PasiS kirjoitti:

Kysy asiaa vielä asiakaspalvelusta, voiko laitteen palauttaa ilman myyntipakkausta, koska tuotetiedot selvästi virheelliset. Riippumatta ostopaikasta, virheitä voi tiedoissa aina olla ja myyntipakkaus kannattaa pitää tallessa ainakin sen palautusajan.


 

Juu kyllä Soneran on pakko se kone takaisin ottaa, koska se on myyty väärillä tiedoilla netissä. Siitäkin huolimatta, että myyntipakkausta ei ole enää tallessa. Asiakasta ei voida velvoittaa pitämään myyntipakkausta tallessa/vahingoittumattomana tällaisessa tilanteessa, koska kyseessä ei ole KSL:n mukainen etämyyntituotteen palautus, vaan myyntitilanteessa annetun virheellisestä tiedosta johtuvan tilanteen korjaus. Mikäli myyntitilanteessa ilmoitettujen tietojen virheellisyys paljastuu vasta myyntipakkauksen hävittämisen jälkeen, on se myyjän vain otettava omaksi vahingokseen koska itse ovat virheen tehneet.

 

Toisin sanoen, jos asiakas on tehnyt ostopäätöksen virheellisesti ilmoitettujen tietojen perusteella, on myyjällä oikeastaan vain kolme vaihtoehtoa:

1. Toimittaa asiakkaalle tuote, joka vastaa myyntitilanteessa ilmoitettuja tietoja

2. Purkaa kauppa asiakkaan niin halutessa

3. Pyrkiä sopimaan asiakkaan kanssa kompensaatio, jota vastaan asiakas pitää tuotteen eroavuudesta huolimatta (lue: hinnanalennus)

 

Ota vain yhteyttä suoraan aspaan, ja jos siellä nikotellaan, tee asiasta reklamaatio (ja jos ostit rahoituksella niin ilmoita pidättäytyväsi maksamasta laskua kunnes tilanne on selvitetty). Virheitä tapahtuu kaikille, mutta pitää antaa myyjällekin mahdollisuus korjata virheensä.


myyjälle pitää antaa aina mahdollisuus   korjata  virhe  ja   toimittaa semmonen  tuote kuin on luvattu  niin kuin 1.kohdassa sanotaan sitten tulee vasta muut vaihtoehdot   eli heti  ei pidä lähtee vaatiin kaupan purkua

MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 498 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Amat00ri kirjoitti:

Näin on käynyt. Pahvit roskiksessa, eikä voi palauttaa omassa paketissa. Laite nyt hallussa. Eri osoitteessa avattu jne.

 

Pettymys valtava ja täytyy sanoa, että en kyllä suosittele enää ketää ostamaan soneralta mitään. Sen verran heittelee laitteiden kuvaukset kotisivuilla. Saa vain toivoa, että ette myy näitä samoja laitteita samoilla valheilla myymälöissä ihmisille.

 

Vika tuote soneralta hankittu, eikä mitään metodia millä korjata tilannetta.

 

Varokaa ihmiset vähä mitä ostatte.


olisi kiva jos kertoisit palstalle miten kävi sitten kun asia on selvinny 

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 887 custom-general.kudos
  • 1306 custom-general.replies
  • 83 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Amat00ri Laitetiedot ovat tosiaan verkkokaupassa väärin ja ne pyritään korjaamaan tai laite otetaan väliakaisesti pois myynnistä siihen saakka että laitevastaavat palaavat lomilta. Olisiko sinulla mahdollisuutta lähettää meille Facebookin kautta yksityisviestillä asiakastietosi, jotta päästään selvittelemään tätä paremmin? Viestissä kannattaa mainita että asiasta on keskusteltu Klaanissa. Näin tiedetään mistä on kyse. Onnistuuko?

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More
Amat00ri
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olisivat ottaneet laitteen takaisin hyvin pakattuna vielä, mutta valitettavasti laite tuli samantien käyttöön ja tarvitsen sitä päivittäin tulevina viikkoina. Huijattu olo silti, koska joudun nyt päivittämään SSD:n itse (~ -70€), joskin ennen tätä pitää vielä acerilta kysyä takuun suhteen että saako takakannen avata. Huolto luukkua ei ole, vaan koko takakansi lähtee auki. Tarroja ei kyllä löydy ruuvien päältä.

 

Jos tätä päivitystä ei voi tehdä menettämättä takuuta niin sapettaa^2. Noh, ainakin nyt soneralla on tuon suhteen oikein tiedot laitteen kohdalla nettikaupassa. Sapettaa silti.