Blokkaako telia automaattisesti joistain lähteistä tulevia sähköposteja?

  • 9 August 2019
  • 7 kommenttia
  • 6 katselukertaa

Blokkaako telia jotain sähköposteja automaattisesti niin että minulle siitä ei näy mitään? Luulisin, että ei, koska tullut suhteelisen paljon roskapostia.

 

Ongelma nyt on se, että pavelu jota käytän ilmeisesti tahtoo minulta "verificaation". Sieltä siis lähetetään maili josta pitäisi klikkaa linkkiä. Minä en näitä kuitenkaan saa. Otin yhteyttä näiden helppiin ja sieltä muutama vakio copypaste vastaus, mutta yksi näistä on se, että jotkin palveluntarjoajat blokkaavat jotain lähteitä ja saattaa jumittaa siinä.

 

Blokkaako telia siis jotain? Kysyn, että voin lähettää niille vastauksen ja jatkaa ongelman korjausta.


7 kommenttia

Roskaposti suodatusta tehdään kyllä ja näistä ei mene tietoa vastaanaottajalle.

Eli on mahdollista että tuo aktivointiviesti on blokkaantunut. Näistä laitetaan lähettävän osapuolen palvelimelle bounce-viesti.

Lähettäjä voidaan tarkistaa meidän puolelta että onko blokattuna mutta sitä varten tarvitaan tarkka osoite että mistä viesti tulee ja heidän palvelintiedot.

Pelkällä osoitteella ei voi taata että tämä saadaan selvitettyä koska jos lähettäjä käyttää välityspalvelinta niin silloin näkyy vain välityspalvelimen tiedot, ei heidän omat.

Jos heidän palvelin on blokattuna niin näillä tiedoilla se voidaan myös sitten sallia.

Eli on siis mahdollista.

 

Jos postaan tänne osoitteet, jotka pitäisi whitelist, niin tapahtuuko mitään? Eli siis voiko joku katsoa, että onko jokin niiden osoitteista blokattu ja jos on, niin saisiko sen avattua?

Osoitteet voidaan whitelistata myös tätä kautta.

Eli jos on se  domain antaa ja mielellään palvelinten osoitteet myös.

Nämä osoitteet mulle annettu emailissa whitelistattavaksi. Kopioitu suoraan mailista.

 

Patreon on kyllä sen verran iso palvelu, että olisin yllättynyt, jos olen ainoa jolla tämä ongelma on. En kai voi olla ainoa, joka käyttää tuolla telian sähköpostia. Kuulemma myös heidän päässään näkyy, että mulle on onnistuneesti lähteneet ne, mutta ei ole mulle asti tulleet.

Ilmeisesti myös kaikki muut viestit tulevat heiltä lävitse paitsi ne verificaatio mailit. En tiedä mikä noista se on, mutta ne pyytävät emailissa whitelistaamaan kaikki.

 

Jos tällä korjautuu ongelma niin kiitän.

Kiitoksia tiedoista :smileyhappy:

 

Tein näistä tiketin meille verkonhallintaan että whitelistataan kyseinen palveluntarjoaja.

Nyt on logeista löydetetyt Patreonin osoitteet whitelistattu. Tilannetta seurataan vielä, että jos IP-osoitteita löytyy lisää niin whitelistataan ne sitten myös.

Kiitos paljon.

 

Nyt tuli verificaatio maili lävitse. :)

Vastaa