Digitaalinen käyttöoikeusavain Windows 10

  • 12 December 2020
  • 4 kommenttia
  • 6 katselukertaa

Minulla on kuukauden vanha kone (HP) teiltä tilattu. Heti alusta alkaen, kone on ilmoittanut, että minulla ei ole Windows 10 aktivoitu. Ilmoittaa, että ei ole alkuperäinen ja aito. Olen palauttanut tehdasasetuksillekin, mutta vaatisi nyt sen alkuperäisen koodin, jotta aktivoituisi. Käsittääkseni se on digitaalinen käyttöoikeusavain ja sen pitäisi saada Telialta. Mihin otan yhteyttä? Paketin mukana ei tullut aktivointikoodia, jotta voisi sen uudelleen asentaa. Kyllästyttää koneen jatkuva error koodeihin kaatuminen.


4 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

Jos koneessa oli Windows10 käyttöjärjestelmänä mainittu meillä, pitäisi sellainen siinä toki sitten kunnollinen olla mukana. Ohjaisin tästä sinut olemaan HP:n tukeen kuitenkin yhteydessä aluksi ja katsotaan selviäisikö tämä suoraan sitä kautta. HP:n asiakastuen yhteystiedot ovat puh. 09 81 710 005 tai  support.hp.com/fi-fi/contact-hp.


@JoonasLam@  kirjoitti:

Jos koneessa oli Windows10 käyttöjärjestelmänä mainittu meillä, pitäisi sellainen siinä toki sitten kunnollinen olla mukana. Ohjaisin tästä sinut olemaan HP:n tukeen kuitenkin yhteydessä aluksi ja katsotaan selviäisikö tämä suoraan sitä kautta. HP:n asiakastuen yhteystiedot ovat puh. 09 81 710 005 tai  support.hp.com/fi-fi/contact-hp.




En kysynyt HP:n yhteystietoja. Koska digitaalinen käyttöoikeusavain on teillä, kysyin: 

Mihin voin Telialla ottaa yhteyttä, jotta saan tuon teidän hallitseman digitaalisen käyttöoikeusavaimen, jotta pääsen uudelleen asentamaan Windows 10?

HP:n käyttötuki toki auttaa sitten, kun minulla on tarvittavat tiedot.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@ElmStreet@  kirjoitti:


@JoonasLam@  kirjoitti:

Jos koneessa oli Windows10 käyttöjärjestelmänä mainittu meillä, pitäisi sellainen siinä toki sitten kunnollinen olla mukana. Ohjaisin tästä sinut olemaan HP:n tukeen kuitenkin yhteydessä aluksi ja katsotaan selviäisikö tämä suoraan sitä kautta. HP:n asiakastuen yhteystiedot ovat puh. 09 81 710 005 tai  support.hp.com/fi-fi/contact-hp.






En kysynyt HP:n yhteystietoja. Koska digitaalinen käyttöoikeusavain on teillä, kysyin: 


Mihin voin Telialla ottaa yhteyttä, jotta saan tuon teidän hallitseman digitaalisen käyttöoikeusavaimen, jotta pääsen uudelleen asentamaan Windows 10?


HP:n käyttötuki toki auttaa sitten, kun minulla on tarvittavat tiedot.




Käsittääkseni ei tuo avain ole Telialla, vaan nuo on suoraan asennettu laitteeseen, kun pakettikone on kyseessä. Jotain tuossa on pielessä, Telia ei laitetta ole valmistanut, niin uskoisin melkein HP:n takuuhuollon olevan ainoa paikka joka sen pystyy korjaamaan.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@Purnipsi@  kirjoitti:


@ElmStreet@  kirjoitti:


@JoonasLam@  kirjoitti:

Jos koneessa oli Windows10 käyttöjärjestelmänä mainittu meillä, pitäisi sellainen siinä toki sitten kunnollinen olla mukana. Ohjaisin tästä sinut olemaan HP:n tukeen kuitenkin yhteydessä aluksi ja katsotaan selviäisikö tämä suoraan sitä kautta. HP:n asiakastuen yhteystiedot ovat puh. 09 81 710 005 tai  support.hp.com/fi-fi/contact-hp.






En kysynyt HP:n yhteystietoja. Koska digitaalinen käyttöoikeusavain on teillä, kysyin: 


Mihin voin Telialla ottaa yhteyttä, jotta saan tuon teidän hallitseman digitaalisen käyttöoikeusavaimen, jotta pääsen uudelleen asentamaan Windows 10?


HP:n käyttötuki toki auttaa sitten, kun minulla on tarvittavat tiedot.




Käsittääkseni ei tuo avain ole Telialla, vaan nuo on suoraan asennettu laitteeseen, kun pakettikone on kyseessä. Jotain tuossa on pielessä, Telia ei laitetta ole valmistanut, niin uskoisin melkein HP:n takuuhuollon olevan ainoa paikka joka sen pystyy korjaamaan.




Näin juuri eli tällaisissa pakettikoneissa, joissa on Windows 10 -käyttöjärjestelmä, pitäisi olla ihan aito Windows 10 käytettävissä heti, joten jotain tuon yksilön kanssa on sen suhteen ollut ongelmana. Meillä ei siis suoraan ole tarjota digitaalista käyttöoikeusavainta Windows 10:lle ja näissä tapauksissa ohjaamme olemaan laitevalmistajan eli HP:n tukeen yhteydessä, jota kautta ongelmaan löytyy yleensä nopein ratkaisu. 

Vastaa