Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
ElmStreet
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Digitaalinen käyttöoikeusavain Windows 10

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Minulla on kuukauden vanha kone (HP) teiltä tilattu. Heti alusta alkaen, kone on ilmoittanut, että minulla ei ole Windows 10 aktivoitu. Ilmoittaa, että ei ole alkuperäinen ja aito. Olen palauttanut tehdasasetuksillekin, mutta vaatisi nyt sen alkuperäisen koodin, jotta aktivoituisi. Käsittääkseni se on digitaalinen käyttöoikeusavain ja sen pitäisi saada Telialta. Mihin otan yhteyttä? Paketin mukana ei tullut aktivointikoodia, jotta voisi sen uudelleen asentaa. Kyllästyttää koneen jatkuva error koodeihin kaatuminen.

4 vastausta
JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 268 custom-general.kudos
  • 623 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jos koneessa oli Windows10 käyttöjärjestelmänä mainittu meillä, pitäisi sellainen siinä toki sitten kunnollinen olla mukana. Ohjaisin tästä sinut olemaan HP:n tukeen kuitenkin yhteydessä aluksi ja katsotaan selviäisikö tämä suoraan sitä kautta. HP:n asiakastuen yhteystiedot ovat puh. 09 81 710 005 tai  support.hp.com/fi-fi/contact-hp.

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*

ElmStreet
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@JoonasLam@  kirjoitti:

Jos koneessa oli Windows10 käyttöjärjestelmänä mainittu meillä, pitäisi sellainen siinä toki sitten kunnollinen olla mukana. Ohjaisin tästä sinut olemaan HP:n tukeen kuitenkin yhteydessä aluksi ja katsotaan selviäisikö tämä suoraan sitä kautta. HP:n asiakastuen yhteystiedot ovat puh. 09 81 710 005 tai  support.hp.com/fi-fi/contact-hp.




En kysynyt HP:n yhteystietoja. Koska digitaalinen käyttöoikeusavain on teillä, kysyin: 

Mihin voin Telialla ottaa yhteyttä, jotta saan tuon teidän hallitseman digitaalisen käyttöoikeusavaimen, jotta pääsen uudelleen asentamaan Windows 10?

HP:n käyttötuki toki auttaa sitten, kun minulla on tarvittavat tiedot.

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1892 custom-general.kudos
  • 2894 custom-general.replies
  • 129 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@ElmStreet@  kirjoitti:

@JoonasLam@  kirjoitti:

Jos koneessa oli Windows10 käyttöjärjestelmänä mainittu meillä, pitäisi sellainen siinä toki sitten kunnollinen olla mukana. Ohjaisin tästä sinut olemaan HP:n tukeen kuitenkin yhteydessä aluksi ja katsotaan selviäisikö tämä suoraan sitä kautta. HP:n asiakastuen yhteystiedot ovat puh. 09 81 710 005 tai  support.hp.com/fi-fi/contact-hp.




En kysynyt HP:n yhteystietoja. Koska digitaalinen käyttöoikeusavain on teillä, kysyin: 

Mihin voin Telialla ottaa yhteyttä, jotta saan tuon teidän hallitseman digitaalisen käyttöoikeusavaimen, jotta pääsen uudelleen asentamaan Windows 10?

HP:n käyttötuki toki auttaa sitten, kun minulla on tarvittavat tiedot.


Käsittääkseni ei tuo avain ole Telialla, vaan nuo on suoraan asennettu laitteeseen, kun pakettikone on kyseessä. Jotain tuossa on pielessä, Telia ei laitetta ole valmistanut, niin uskoisin melkein HP:n takuuhuollon olevan ainoa paikka joka sen pystyy korjaamaan.

JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 268 custom-general.kudos
  • 623 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Purnipsi@  kirjoitti:

@ElmStreet@  kirjoitti:

@JoonasLam@  kirjoitti:

Jos koneessa oli Windows10 käyttöjärjestelmänä mainittu meillä, pitäisi sellainen siinä toki sitten kunnollinen olla mukana. Ohjaisin tästä sinut olemaan HP:n tukeen kuitenkin yhteydessä aluksi ja katsotaan selviäisikö tämä suoraan sitä kautta. HP:n asiakastuen yhteystiedot ovat puh. 09 81 710 005 tai  support.hp.com/fi-fi/contact-hp.




En kysynyt HP:n yhteystietoja. Koska digitaalinen käyttöoikeusavain on teillä, kysyin: 

Mihin voin Telialla ottaa yhteyttä, jotta saan tuon teidän hallitseman digitaalisen käyttöoikeusavaimen, jotta pääsen uudelleen asentamaan Windows 10?

HP:n käyttötuki toki auttaa sitten, kun minulla on tarvittavat tiedot.


Käsittääkseni ei tuo avain ole Telialla, vaan nuo on suoraan asennettu laitteeseen, kun pakettikone on kyseessä. Jotain tuossa on pielessä, Telia ei laitetta ole valmistanut, niin uskoisin melkein HP:n takuuhuollon olevan ainoa paikka joka sen pystyy korjaamaan.


Näin juuri eli tällaisissa pakettikoneissa, joissa on Windows 10 -käyttöjärjestelmä, pitäisi olla ihan aito Windows 10 käytettävissä heti, joten jotain tuon yksilön kanssa on sen suhteen ollut ongelmana. Meillä ei siis suoraan ole tarjota digitaalista käyttöoikeusavainta Windows 10:lle ja näissä tapauksissa ohjaamme olemaan laitevalmistajan eli HP:n tukeen yhteydessä, jota kautta ongelmaan löytyy yleensä nopein ratkaisu. 

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*