Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 66520
Kirjoituksia 179816

Digitaalinen käyttöoikeusavain Windows 10



Digitaalinen käyttöoikeusavain Windows 10

ElmStreet
Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

Digitaalinen käyttöoikeusavain Windows 10

1/5

Minulla on kuukauden vanha kone (HP) teiltä tilattu. Heti alusta alkaen, kone on ilmoittanut, että minulla ei ole Windows 10 aktivoitu. Ilmoittaa, että ei ole alkuperäinen ja aito. Olen palauttanut tehdasasetuksillekin, mutta vaatisi nyt sen alkuperäisen koodin, jotta aktivoituisi. Käsittääkseni se on digitaalinen käyttöoikeusavain ja sen pitäisi saada Telialta. Mihin otan yhteyttä? Paketin mukana ei tullut aktivointikoodia, jotta voisi sen uudelleen asentaa. Kyllästyttää koneen jatkuva error koodeihin kaatuminen.

Vastaa
0 tykkäystä
4 vastausta

JoonasLam
Moderaattori
Viestejä 517 kpl

2/5

Jos koneessa oli Windows10 käyttöjärjestelmänä mainittu meillä, pitäisi sellainen siinä toki sitten kunnollinen olla mukana. Ohjaisin tästä sinut olemaan HP:n tukeen kuitenkin yhteydessä aluksi ja katsotaan selviäisikö tämä suoraan sitä kautta. HP:n asiakastuen yhteystiedot ovat puh. 09 81 710 005 tai  support.hp.com/fi-fi/contact-hp.

Vastaa
0 tykkäystä

ElmStreet
Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

3/5

@JoonasLam  kirjoitti:

Jos koneessa oli Windows10 käyttöjärjestelmänä mainittu meillä, pitäisi sellainen siinä toki sitten kunnollinen olla mukana. Ohjaisin tästä sinut olemaan HP:n tukeen kuitenkin yhteydessä aluksi ja katsotaan selviäisikö tämä suoraan sitä kautta. HP:n asiakastuen yhteystiedot ovat puh. 09 81 710 005 tai  support.hp.com/fi-fi/contact-hp.




En kysynyt HP:n yhteystietoja. Koska digitaalinen käyttöoikeusavain on teillä, kysyin: 

Mihin voin Telialla ottaa yhteyttä, jotta saan tuon teidän hallitseman digitaalisen käyttöoikeusavaimen, jotta pääsen uudelleen asentamaan Windows 10?

HP:n käyttötuki toki auttaa sitten, kun minulla on tarvittavat tiedot.

Vastaa
0 tykkäystä

Purnipsi
Velho
Velho
Viestejä 2 501 kpl

4/5

@ElmStreet  kirjoitti:

@JoonasLam  kirjoitti:

Jos koneessa oli Windows10 käyttöjärjestelmänä mainittu meillä, pitäisi sellainen siinä toki sitten kunnollinen olla mukana. Ohjaisin tästä sinut olemaan HP:n tukeen kuitenkin yhteydessä aluksi ja katsotaan selviäisikö tämä suoraan sitä kautta. HP:n asiakastuen yhteystiedot ovat puh. 09 81 710 005 tai  support.hp.com/fi-fi/contact-hp.




En kysynyt HP:n yhteystietoja. Koska digitaalinen käyttöoikeusavain on teillä, kysyin: 

Mihin voin Telialla ottaa yhteyttä, jotta saan tuon teidän hallitseman digitaalisen käyttöoikeusavaimen, jotta pääsen uudelleen asentamaan Windows 10?

HP:n käyttötuki toki auttaa sitten, kun minulla on tarvittavat tiedot.


Käsittääkseni ei tuo avain ole Telialla, vaan nuo on suoraan asennettu laitteeseen, kun pakettikone on kyseessä. Jotain tuossa on pielessä, Telia ei laitetta ole valmistanut, niin uskoisin melkein HP:n takuuhuollon olevan ainoa paikka joka sen pystyy korjaamaan.

Vastaa
0 tykkäystä

JoonasLam
Moderaattori
Viestejä 517 kpl

5/5

@Purnipsi  kirjoitti:

@ElmStreet  kirjoitti:

@JoonasLam  kirjoitti:

Jos koneessa oli Windows10 käyttöjärjestelmänä mainittu meillä, pitäisi sellainen siinä toki sitten kunnollinen olla mukana. Ohjaisin tästä sinut olemaan HP:n tukeen kuitenkin yhteydessä aluksi ja katsotaan selviäisikö tämä suoraan sitä kautta. HP:n asiakastuen yhteystiedot ovat puh. 09 81 710 005 tai  support.hp.com/fi-fi/contact-hp.




En kysynyt HP:n yhteystietoja. Koska digitaalinen käyttöoikeusavain on teillä, kysyin: 

Mihin voin Telialla ottaa yhteyttä, jotta saan tuon teidän hallitseman digitaalisen käyttöoikeusavaimen, jotta pääsen uudelleen asentamaan Windows 10?

HP:n käyttötuki toki auttaa sitten, kun minulla on tarvittavat tiedot.


Käsittääkseni ei tuo avain ole Telialla, vaan nuo on suoraan asennettu laitteeseen, kun pakettikone on kyseessä. Jotain tuossa on pielessä, Telia ei laitetta ole valmistanut, niin uskoisin melkein HP:n takuuhuollon olevan ainoa paikka joka sen pystyy korjaamaan.


Näin juuri eli tällaisissa pakettikoneissa, joissa on Windows 10 -käyttöjärjestelmä, pitäisi olla ihan aito Windows 10 käytettävissä heti, joten jotain tuon yksilön kanssa on sen suhteen ollut ongelmana. Meillä ei siis suoraan ole tarjota digitaalista käyttöoikeusavainta Windows 10:lle ja näissä tapauksissa ohjaamme olemaan laitevalmistajan eli HP:n tukeen yhteydessä, jota kautta ongelmaan löytyy yleensä nopein ratkaisu. 

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.