F-securen uudistaminen vanhassa koneessa

  • 28 April 2020
  • 8 kommenttia
  • 46 katselukertaa

Koska telian tietoturva aina välillä ei toiminut mun sivukoneessa (Lenovo, windows 10) poistin koneen mun teliasivuilta ja ajattelin että lisään sen "uutena" koneena. Pääsin niin pitkälle että spostin kautta sain kehotuksen asentaa ohjelmaa. Mutta sitten sain kehotuksen anta lisenssiavainta? Onko sellainen edes olemassa Turvapaketti Premiumissa?

Edit SaJoonas: muokattu otsikkoa


8 kommenttia

Kone kysyy siis My subscription code is........???????

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Moikka @Momsa ja tervetuloa meidän Yhteisöön!


 


Turvapaketti Premiumissa ei ole lisenssiavainta, eli sen asennus ei sitä vaadi. Olitko katsonut jo täältä asennusohjeet? Tuosta linkistä löydät kuvalliset ohjeet, miten saat asennettua turvapaketin Windows -koneellesi. Voit myös halutessasi olla yhteydessä meidän Telia Helppiin, joka auttaa käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa. Tästä saat Helpin yhteystiedot.

Olen katsonut asennusohjeita, ja samana päivänä asensin teliaturvan uuteen koneeseen jolloin ohjelma käyttäytyi täysin niinkuin ohjeissa ja videossa.

Olisikohan niin että vanhan koneen teliaturvan - joka oli jollain tavoin vaurioitunut niin että se oli windows defenderin mukaan käynnissä vaikka itse ohjelma ei koneesta löydy - pitäisi jollain tavalla poistaa? Mutta miten kun se ei appilistasta eikä ohjelmalistoista löydy? 

Kone on edelleen muuten hyvässä kunnossa ja tarpeellinen minulle.

 

Näin jostain semmoiset ohjeet millä pakkopuhdistetaan kaikki f-securen jätteet koneesta . Sitäkö pitäisi kokeilla? Ja mistä se ohje löytyy? 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Meiltä tilattu uusi Turvapaketti ohjelmisto tunnistaa lisenssin sen Telia tunnuksen avulla (tai muulla tunnistautumistavalla) siinä kirjautuessa. Jos sait sähköpostin kautta asennuslinkin, voi se olla väärä asennustiedosto.

Kokeilisitko siis seuraavaa: Kirjaudu omille sivuille sillä koneella, johon Turvapaketin haluat asentaa. Valitse "Liittymäsi ja palvelusi" sivulta "Tietoturvapalvelut" -> Hallinnoi palvelua -> Lisää laite -> Oma laite -> Tämä tietokone -> Lataa Windowsille.


 


Tätä kautta koneelle latautuu ja asentuu Turvapaketti, johon kirjaudutaan sisään ja se tunnistaa lisenssin eikä mitään koodia erikseen kysytä / tarvitse syöttää.

Valitettavasti olen tehnyt juuri niin kuin sanot, jopa monta kertaa ja kuitenkin setupísta pompahtaa tämä ikkuna auki . Yritin myös lähettämällä toisesta tietokoneestani "toiselle tietokoneelle spostin kautta"...ja sama tulos! En ymmärrä enää mitä tehdä! 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Nyt tuossa sovelluksen ikkunassa on jotain kyllä vialla, ei kuuluisi tuolta näyttää. Kuten itsekkin aiemmin mietit, on nyt hyvä ajaa se F-Securen oma puhdistustyökalu, jotta vanhat tiedostot varmasti poistuu. Asennuksen poistotyökalu Windowsille löytyy F-Securen sivuilta, ensimmäisenä on tämä työkalu tarjolla.


Kokeiletko sillä siis poistaa vanhat tiedostot ja sitten uudelleenasennusta ja kerro toki miten käy.

SUPER! puhdistuksen jälkeen asentaminen onnistui!!

Kiitos tuesta, epäröin käyttää puhdistusmenetelmää koska niin vakavasti sanoivat että se on "viimeinen ratkaisu" 

Mutta joskus viimeinen on paras:) Nyt hyvä, kovassa käytössä oleva pieni läppäri, on turvallinen taas:smileyvery-happy:


@Momsa@  kirjoitti:

SUPER! puhdistuksen jälkeen asentaminen onnistui!!

Kiitos tuesta, epäröin käyttää puhdistusmenetelmää koska niin vakavasti sanoivat että se on "viimeinen ratkaisu" 

Mutta joskus viimeinen on paras:) Nyt hyvä, kovassa käytössä oleva pieni läppäri, on turvallinen taas:smileyvery-happy:


Kyllä toi puhdistustyökalu on  turvallinen käyttää  poistaa vaan     tiedoston pätkät mitä asennuksen poisto ei välttämättä  tee eli saattaa jäädä vielä     joitakin   ohjelman tiedostoja 

vaika on poistanutkin ohjelman   puhdistustyökalia poistaa kaikki f-securen tuotteet mitkä on koneella.

 

Vastaa