Facebook virus

  • 31 March 2016
  • 7 kommenttia
  • 14 katselukertaa

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Facebookissa leviää parhaillaan virus, jota levitetään tartunnan saaneiden käyttäjien Facebook-tilejä käyttäen. Olkaahan tarkkoina Facebookissa, mitä linkkejä klikkaatte siellä.


 


Jos tietokoneelle, tabletille tai puhelimelle alkaa tulemaan kuitenkin näitä ponnahdusilmoituksia, niin ei kannata hätiköidä. Facebookissa poista kaikki viruksen tekemät julkaisut seinältäsi, vaihda salasanasi ja varoita kavereitasi jotka haittaohjelma merkitsi julkaisuusi.


 


Tietokoneella jos olet käyttänyt facebookia, niin tee virustarkistus tai https://www.f-secure.com/fi_FI/web/home_fi/online-scanner


 


Asiasta lisää : http://www.iltasanomat.fi/digi/art-2000001148398.html


7 kommenttia

Tuttua, hyvinkin tuttua. 

 

Mulla kaverit aina klikkailee ja jakelee kaiken maailman viruspohjaisia juttuja, monesta huomautuksesta huolimatta he eivät ole asialle tehneet mitään! 

 

Jouduin jopa pitämään pienen saarnan omille sukulaisille tästä asiasta ja joillekin meni oppi perille jotkut ne vaan jatkoivat ja levittivät spämmiä. Olin käynyt käsi kädessä läpi sukulaisten kanssa kuinka poistaa turhat sovellukset joilla on oikeudet facebook profiileihin. 

 

Puhdistin kaiken kaikkien profiileista, mutta meno sen kun vain jatkuu.

 

Sitten sen jälkeen aina mulle soitetaan, koska olen sukuni "atk-avustaja" ja oli vaan pakko sanoa heille, että omapa on ongelmas en mä turhaan ole saarnannut asiasta! 

 

Äly hoi älä jätä.. :D

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Yep, painellaan joka kyselyä ja peliä. Sitten ihmetellään kun seinä tursuaa kaikkea turhaa roskaa. Ihmeellistä, miten jotkut koko ajan tekevät noita "Testaa mikä lentokone olet" tai "Testaa mistä maasta olet henkisesti kotoisin" -testejä. Niissä näppärästi suostuu luovuttamaan profiilin henkilötiedot jollekin mainostajalle tai muulle taholle. Sitten taas kummastellaan kun sähköposti tulvii tai tulee tekstarispämmiä.

Kyllä!

Serkulle jouduin sanomaan kun teki jotain "mitä sinulle tullaan sanomaan huomenna?" testiä, niin oli vain pakko todeta sille "Et sä kait näin epätoivoinen ole, kun koko seinä täynnä jotain nametest juttuja?!".

Onhan nuo testit varmaan kiva kuluttaa aikaa, mutta turvallisuus on kaukana siitä.

@kenuu90 kirjoitti:

Tuttua, hyvinkin tuttua. 

 

Mulla kaverit aina klikkailee ja jakelee kaiken maailman viruspohjaisia juttuja, monesta huomautuksesta huolimatta he eivät ole asialle tehneet mitään! 

 

Jouduin jopa pitämään pienen saarnan omille sukulaisille tästä asiasta ja joillekin meni oppi perille jotkut ne vaan jatkoivat ja levittivät spämmiä. Olin käynyt käsi kädessä läpi sukulaisten kanssa kuinka poistaa turhat sovellukset joilla on oikeudet facebook profiileihin. 

 

Puhdistin kaiken kaikkien profiileista, mutta meno sen kun vain jatkuu.

 

Sitten sen jälkeen aina mulle soitetaan, koska olen sukuni "atk-avustaja" ja oli vaan pakko sanoa heille, että omapa on ongelmas en mä turhaan ole saarnannut asiasta! 

 

Äly hoi älä jätä.. :D


Kaikkein ärsyttävimpiä on noi pelit ja niiden viestit.Siinä on vähän että mitä hittoa kun itseään paljon vanhempi naispuolinen sukulainen pyytää sua pelaaman jotain hiton facebook peliä.. :D:D 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@arapahoe kirjoitti:


Kaikkein ärsyttävimpiä on noi pelit ja niiden viestit.Siinä on vähän että mitä hittoa kun itseään paljon vanhempi naispuolinen sukulainen pyytää sua pelaaman jotain hiton facebook peliä.. :D:D 




Ainakin itse onnistuin poistamaan noitten sovellusten tekemät ilmoitukset. Kieltämättä muutama henkilö on päätynyt kokonaan ignorointilistalle, koska ei sitä ilmoitusten tulvaa jaksa. Tai sitten jotain täysin turhanpäiväisiä julkaisuja ja jotai känniselfieitä tms.

Tuttua. Mummini lähettää jatkuvasti jostain "SAGA" peleistä mulle kutsuja, estelen niitä sovelluksia sen mukaan kun niitä tulee.. Ja niitä on muuten paljon!

Itse pelaan Marvel Avengers Alliance peliä feissarissa, mutta se ei luojan kiitos lähetä mun fb seinälle mitään tai pyyntöjä kavereille ellen itse pyydä niitä pelaamaan. 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Olkaapa tarkkoina taas Facebook viestien kanssa. Ei kannata klikata kaverilta tullutta viestiä noin vaan : http://www.iltasanomat.fi/digitoday/tietoturva/art-2000004053382.html


 


http://m.mtv.fi/lifestyle/digi/artikkeli/facebook-kaverien-nimissa-leviaa-ovelasti-naamioitu-virus-ala-klikkaa-tata-linkkia/6176832

Vastaa