Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
jarith69
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 59 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Facebookin kaksivaiheinen tunnistautuminen

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

En tiedä onko tämä oikea alue tällaisen ongelman kysymiseen....eniwei.

Facebookissa otin vuoden alussa käyttöön kaksivaiheisen tunnistautumisen, joka on yleensä toiminut ja toiminut. Puhelinnumeroni on Telia Finland liittymä johon tulee Facebookilta tekstari.

Kirjaannun sisään facebookiin antamalla käyttäjätunnuksen (sähköpostiosoite) ja salasanan.

Tämän jälkeen tulee uusi sivu, johon pitää antaa kuusi numeroinen koodi eli puhelimeeni tulee (yleensä) tekstiviestinä Facebookilta tuo kyseinen koodi. Jonka sitten syötän.

Yleensä numerokoodi tekstiviestinä ON tullunna melko nopeasti puhelimeeni.

Mutta nyt EI jostain syystä tule kirveelläkään tuota tekstiviestiä jossa on 6 numeroinen koodi vaikka olen pyytänyt sitä useita kertoja.

Vai onko Telia blokannut KAIKKI Facebookilta tulevat tekstiviestit?!?

Sillä yleensä Telian kanssa on ollunna useimmiten sellaisia ongelmia, että tekstiviestiä ei ole tullunna ja olen joutunut pyytämään sen uudestaan, jolloin se on yleensä sitten tullunna. Ja  olen päässyt kirjaantumaan sisään Facebookiin.

MItä pitäisi tehdä, että pääsen kirjaantumaan sisään Facebookiin?

Edit SaJoonas: muokattu otsikkoa

22 vastausta
Katjane
Moderaattori
Moderaattori
  • 182 custom-general.kudos
  • 377 custom-general.replies
  • 28 custom-general.solutions

@tukiojuhomatti  kirjoitti:

Heippa, löytyikö tähän mitään parannuskeinoa koskaan, itsellä on nimittäin nyt ihan samanlainen keissi menossa oman uuden puhelimen kanssa. Kaikki on kokeiltu eikä mikään toimi. Kaikki tapahtunut tämän päivän aikana, koittanut tunnistautua henkkareilla yms. mutta inttää vain tuota koodia. 

Tutkailin vielä eri vaihtoehtoja kun kerroit että kaikki on kokeiltu, mutta siltikään ei nyt toimi niinkuin pitäisi. 
"Jos et saa tekstiviestivahvistuskoodejasi, olet saattanut poistaa Facebookin tekstiviestit käytöstä." 
Mietin, että voisiko tuosta olla kyse? Täältä löytyy ohje asian tarkistamiseksi. 
Toinen vinkki: Jos olet kirjautuneena toisesta selaimesta tai laitteesta, tarkista ilmoitukset. Voit ehkä pystyä hyväksymään tämän sisäänkirjautumisen sieltä käsin.

Palaathan asiaan jos näistä ei ollut apua, niin tutkaillaan lisää! 

Telia Yhteisön moderaattori
tukiojuhomatti
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Niin, hankala tosiaan sanoa olenko laittanut tekstiviestit päälle vai pois, kun en sinne sisään pääse mitenkään kirjautumaan. Kokeilin myös pöytäkoneellani samaa, mutta siellä törmää samaan ongelmaan.

Käytännössä olen siis lukittuna ulos omasta facebookistani, eikä minulla ole enää mahdollisuutta sinne kirjautua, koska tämä tekstiviesti systeemi ei toimi. 

Olen myös vaihtanut salasanan monesti, mutta se ei myöskään auta asiaa. 

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 133 custom-general.kudos
  • 733 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

@tukiojuhomatti  kirjoitti:

Niin, hankala tosiaan sanoa olenko laittanut tekstiviestit päälle vai pois, kun en sinne sisään pääse mitenkään kirjautumaan. Kokeilin myös pöytäkoneellani samaa, mutta siellä törmää samaan ongelmaan.

Käytännössä olen siis lukittuna ulos omasta facebookistani, eikä minulla ole enää mahdollisuutta sinne kirjautua, koska tämä tekstiviesti systeemi ei toimi. 

Olen myös vaihtanut salasanan monesti, mutta se ei myöskään auta asiaa. 

Ottaisitko muutaman esimerkin (mahdollisimman tuoreet) ajankohdista milloin olet tekstiviestiä "tilannut" eli yrittänyt kirjautua. Otathan sitten yhteyttä meidän asiakaspalveluun, jotta voimme kirjata puhelinliittymäsi numerolla häiriöilmoituksen ja tämä lähtee tarkempaan selvitykseen.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.