Firefox yhteensopivuus ja pari muuta asiaa


En pääse sähköpostiin firefoxissa tällä koneella, toisella koneella toimii normaalisti. Exploderissa ja Chromessa pääsen sähköpostiini. Eli firefoxissa tulee heti  ikkuna "Aikakatkaisu" jossa lukee Yhteys katkennut. Ilmeisesti vika koneen asetuksissa  ?  Aikaisemmin toimi normaalisti.


15 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei M1004259319!


Kokeile päivittää firefox uusimpaan versioon tai poista ja asenna uusiksi. Auttaisiko asiaan?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Tässä ketjussa on asiaa samantapaisesta aikakatkaisusta ja sen ratkaisusta : https://yhteiso.telia.fi/t5/Tietokoneet-tietoturva-ja-Telian/Sahkopostin-aikakatkaisu/m-p/106864#M735

Hei

En keksi  miten saan poistettua firefoxin  ja  asennettua  uudelleen.

Voisitko vääntää rautalangasta ohjeen miten toimin.

Tämänhetkinen firefoxin versio on  54.0.1.  Kaikkea kokeillut  mitä  osaan

Cromessa ja Exploderissa edelleen toimii normaalisti, mutta  saisi toimia

firefoxissakin jota pääasiassa käytän.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @M1004259319!


Olisiko tästä ohjeesta apua? https://support.mozilla.org/fi/kb/firefoxin-asennuksen-poistaminen-tietokoneelta

Hei

Firefoxin poistaminen onnistui tuo ohjeen mukaan.

Sammutin välillä koneen ja asensin uudestaan firefoxin,

mutta sähköpostiin mennessä tuli heti Aikakatkaisu ruutu

ja siinä  "yhteys katkennut" eli  ei  uudelleen asennuksesta

ollut apua. Täytynee huomenna  ottaa helpsiin yhteyttä.

Ei  auttanut helpsonin etäyhteyskään

ratkaisemaan tuota propleemia.

Ei välimuistin tyhjennys ,eikä aikavyöhykkeen tarkistus.

Eli ratkaisematon ongelma. Mitä vielä voisi kokeilla?

Käyttäisin sitten siinä koneessa sitä Chromea, kun sillä kerran toimii.

Niin tietysti käytänkin mutta onko tosiaan niin  että

tuota ei saa ratkaistua?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@M1004259319 kirjoitti:

Niin tietysti käytänkin mutta onko tosiaan niin  että


tuota ei saa ratkaistua?




Sinuna laittaisin Telialle vikailmoitusta menemään niin pääsevät pureutumaan tuohon. Luultavammin se johtuu Telian sähköpostin järjestelmästä :smileyhappy:

Käyttäjätaso 7

@M1004259319 kirjoitti:

Niin tietysti käytänkin mutta onko tosiaan niin  että

tuota ei saa ratkaistua?


Ja vikailmoitukseen tarkat tiedot käyttöjärjestelmästä ja Firefoxin versiosta.

 

PS. Jos käytät Firefoxin 64-bit versiota , niin voisit kokeilla vielä 32-bit versiota. 64-bit version kanssa on ollut joitakin ongelmia. Myös selaimen asetuksista kannatta ottaa välityspalvelin (proxy) pois käytöstä , mikäli se on käytössä.

Siinä mielessä  kun sähköpostini toimii toisella

koneella firefoxissa normaalisti niin ei  se välttämättä

olisi Telian päässä  vika.Kyllä se vika johonkin koneen

asetuksiin jää, kun  keksisi  vaan  mihin ?

Käyttäjätaso 7

@M1004259319 kirjoitti:

Siinä mielessä  kun sähköpostini toimii toisella

koneella firefoxissa normaalisti niin ei  se välttämättä

olisi Telian päässä  vika.Kyllä se vika johonkin koneen

asetuksiin jää, kun  keksisi  vaan  mihin ?


Hmmm........

 

Onko ne kahden eri koneen Firefoxit samaa versiota ja onko asetukset samanlaiset? Onko yhteystapa molemmissa sama (LAN tai WLAN)?

Molemmissa koneissa sama  versio  eli  54.0.1  32 bittinen.

Tämä ongelmakone on pöytäkone Windows 7   aikaisemmin

verkkolaajakaista, jonka vaihdoin paripäivää sitten  nopeampaan

4 g langattomaan. Tuo toinen kone on läppäri  Windows 8:lla

josta wlan yhteys tähän 4g modeemiin.     Laitoin pöytäkoneen asetuksissa

ruksit  samoihin ruutuihin kuin tuossa läppärin firefoxissa. Ei vaikutusta

eli  ongelma jatkuu......

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@M1004259319 kirjoitti:

Molemmissa koneissa sama  versio  eli  54.0.1  32 bittinen.


Tämä ongelmakone on pöytäkone Windows 7   aikaisemmin


verkkolaajakaista, jonka vaihdoin paripäivää sitten  nopeampaan


4 g langattomaan. Tuo toinen kone on läppäri  Windows 8:lla


josta wlan yhteys tähän 4g modeemiin.     Laitoin pöytäkoneen asetuksissa


ruksit  samoihin ruutuihin kuin tuossa läppärin firefoxissa. Ei vaikutusta


eli  ongelma jatkuu......




Oletko kokeillut Firefoxin vikasietotilaa? Niin saadaan vähän tarkemmin selvitettyä missä vika kiikastaa :smileyhappy:


 


Eli Asetukset > Ohje "?"> Käynnistä uudelleen ilman lisäosia...


 


Lisätiedot: https://support.mozilla.org/fi/kb/ratkaise-firefoxin-ongelmia-vikasietotilan-avulla

Tuo  olikin  hyvä  neuvo. Eli kun käynnistin uudelleen  ilman lisäosaa

tuli ruutu jossa luki  "käynnistä vikasietotilassa"  sen jälkeen sähköposti

avautui, ja pääsin säköpostin asetuksiin  siellähän oli kellonajat  ja aikavyöhykkeet

sekaisin,vaikka koneen oma kello ja kaleteri oli ok.

.Kun nämä oli ok  sammutin koneen ja käynnistin uudelleen  niin sähköposti

toimii normaalisti.  Tuhannet kiitokset  hyvästä vinkistä.Nyt  toimii.

Kiitokset myös kaikille keskusteluun osallistuneille

Vastaa