GPS loggerin AGPS tietojen lataus ei onnistu

  • 22 October 2017
  • 4 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Minulla on Bluemax 747 GPS loggeri, johon voi ladata etukäteen n. viikon AGPS tiedot.

Kun minulla oli käytössä DNA:n 4G liittymä lataus onnistui, mutta vaihdettuani Telian Yhteys mukaan liittymään ei AGPS tietojen lataus onnistu.

Olin yhteydessä asiakaspalvlijaan chatilla ja hän arveli syyksi viihdepalvelujen eston, jonka hän poisti, mutta se ei auttanut.

 

Onko kenelläkään edes valistunutta arvausta, mikä hommassa tökkii?

Voinko itse vaikuttaa siihen jotenkin, käytössä on Huawein modemi B593s-22?


4 kommenttia

Kunniamerkki +14

Jos tosiaan mikään muu tuossa konfiguraatiossa ei ole muuttunut kuin liittymä, niin siitä sitä vikaa tosiaan lähtisin etsimään.. Viihde-estojen en usko liittyvän asiaan. No jos arvata pitää... Tarviiko tuo palvelimena toimia, en ole tutustunut. Voisit kokeilla laittaaa apn prointernet jolla saa 3g verkossa julkisen ip:n, ainakin ennen sai. 4g verkossa pitää tilata se opengate palvelu. Tuo nyt ekana tulee mieleen, ei välttämättä ratkaise ongelmaa mutta helppo kokeilla. Oliko dna:lla julkinen ip käytössäsi, tiedätkö sitä? Sitten voisi selvittää ne servereiden osoitteet joista tuo lataa sitä dataa ja varmistaa että ne toimii.

Tuskin mikään operaattori antaa julkista ip-osoitetta, ainakaan ilmaiseksi.

Minun kavereilla homma toimii, toisella Dna kaapelissa ja toisella Saunalahden 4 G:llä.

Telian asiakaspalvelija ehdotti tosiaan tuota opengatea, mutta en viitsi maksaa lisää, varsinkaan kun löysin kiertotien.

Muuten asiakaspalvelu nosti kädet ylös.

Minulla on nyt toinen ohjelma joka pystyy hakemaan nuö AGPS tiedot.

Ainut, tosin pieni, haitta on kun joutuu käyttämään kahta ohjelmaa.

Olen koettanut selvittää mihin osoitteeseen ja millä protokollalla ja portilla ohjelma koettaa kytkeyä, mutta en ole saanut selville.

Tiedä häntä olisiko siitä tiedosta sitten mitään hyötyä.

Kunniamerkki +14

@MarkkuHamalainen kirjoitti:

Tuskin mikään operaattori antaa julkista ip-osoitetta, ainakaan ilmaiseksi.


Minun kavereilla homma toimii, toisella Dna kaapelissa ja toisella Saunalahden 4 G:llä.


Telian asiakaspalvelija ehdotti tosiaan tuota opengatea, mutta en viitsi maksaa lisää, varsinkaan kun löysin kiertotien.


Muuten asiakaspalvelu nosti kädet ylös.


Minulla on nyt toinen ohjelma joka pystyy hakemaan nuö AGPS tiedot.


Ainut, tosin pieni, haitta on kun joutuu käyttämään kahta ohjelmaa.


Olen koettanut selvittää mihin osoitteeseen ja millä protokollalla ja portilla ohjelma koettaa kytkeyä, mutta en ole saanut selville.


Tiedä häntä olisiko siitä tiedosta sitten mitään hyötyä.




No nimenomaan 3g verkkoon saa/sai julkisen ip:n prointernet apn käyttämällä ihan ilman eri maksua.. Muilla operaattoreilla ei käsittääkseni vastaavaa ole ollut. Joku muu voi tietää toimiiko vielä, itse en viitsi testata. 4g verkossa vaaditaan tosiaan opengate siihen hommaan.


Noh, pääasia että homma jollain tavalla ratkesi kuitenkin 🙂 Ja jokainen tietysti käyttää sitä operaattoria ja liittymää jolla ne omat setupit parhaiten toimii..

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Dna:lla julkinen ip-osoite kuuluu niin kutsuttuihin dataliittymiin perusominaisuutena.

 

operaattorijulkinen ip-osoite puheliittymäänjulkinen ip-osoite dataliittymään
Dnaeikyllä
Elisaeilisäpalveluna
Globeteleiei
Moieiei
Telia

GSM, UMTS: kyllä

LTE: lisäpalveluna

GSM, UMTS: kyllä
LTE: lisäpalveluna

 

Julkista ip-osoitetta tarvittaessa päätelaitteen APN-asetus tulee vaihtaa oletusarvosta operaattorin ohjeiden mukaisesti.

Vastaa