Ilmoitus postipalvelimelta: kieltäydytty yhdistämästä


Hei!

 

Olen ollut Telian asiakkaana jo vuosia ja tänään tuli ensimmäistä kertaa sähköpostia lähettäessä ilmoitus: "Postia lähetettäessä tapahtui virhe. Postipalvelin vastasi: Kieltäydytty yhdistämästä. Sähköpostien suuri määrä ylittää rajoituksen" jne. Lähetettyjen viestien lukumääräksi ilmoitetaan 426. Ilmoituksessa näkyy IP-osoite mistä viestejä lähetetään. Vuorokaudessa lähettämieni sähköpostien määrä on lähinnä 10 kpl, joten minua kiinnostaa mistä tuo lukema 426 tulee? Minulla on käytössä VPN-yhteys, joten voiko tuo aiheuttaa ongelmia?


3 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Moikka @Senobia ja tervetuloa Telia Yhteisöön keskustelemaan!


 


Mitä sähköpostiohjelmaa käytät ja mikä palvelin sinulla on käytössä lähtevän postin palvelimena? Onko sinulla käytössäsi sähköpostin asetuksissa SMTP authentication ja SSL-suojaus? Jollei, niin suosittelen ne ottamaan käyttöön.


Oletko testannut meidän webmailista sähköpostin lähettämistä? Saatko sieltä lähettäessä virheilmoituksen?

Ongelmia sähköpostin lähettämisessä.  Koneessa Windows 10  ja olen käyttänyt sähköpostiohjelmaa joka on koneessa ollut valmiina.

Eilen alkoi temppuilu. Ottaa vastaan sähköpostit mutta kun lähetän ilmoitaa että lähetetty mutta mitään ei tule perille.  Webmailin kautta onnistuu viestien lähetys.

Olen tarkastanut lähtevän postin asetukset ja kaiken pitäisi olla kunnossa. Mutta en vaan saa toimimaan.

Pitääkö ladata konelle jokin erillinen sähköposti ohjelma ja otta se käyttöön vai mitä teen?

Avusta kiitollinen.  Kalle.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

@Kallevi@  kirjoitti:

Ongelmia sähköpostin lähettämisessä.  Koneessa Windows 10  ja olen käyttänyt sähköpostiohjelmaa joka on koneessa ollut valmiina.

Eilen alkoi temppuilu. Ottaa vastaan sähköpostit mutta kun lähetän ilmoitaa että lähetetty mutta mitään ei tule perille.  Webmailin kautta onnistuu viestien lähetys.

Olen tarkastanut lähtevän postin asetukset ja kaiken pitäisi olla kunnossa. Mutta en vaan saa toimimaan.

Pitääkö ladata konelle jokin erillinen sähköposti ohjelma ja otta se käyttöön vai mitä teen?

Avusta kiitollinen.  Kalle.


Moikka Kalle ja tervetuloa Telia Yhteisöön keskustelemaan!

 

Onko käytössäsi SSL suojaus vai onko lähtevä sähköposti ilman sitä? Onko nettiyhteydessä tapahtunut mitään muutoksia ongelman alkamisen aikaan esim. operaattorimuutosta?

 

 

 

Vastaa