Iphone 8 ei voi lähettää sähköpostia, asetuksista kiinni?


Minulla oli tähän päivään saakka Telian puhelinliittymä, nyt Elisa. Minulla on edelleen Telian laajakaistayhteys, ja siihen liitetty sähköposti. Sähköposti toimii virheittä tietokoneella, mutta puhelimella en voi enää lähettää viestejä (iPhone 😎, ainoastaan vastaanottaa. Virheilmoituksena "serveri ei hyväksy lähettäjän osoitetta" ja lisäksi mainitaan pp.inet.fi-loppuinen osoitteeni. On varmaan asetuksista kiinni. Yritin jopa asentaa uudestaan Telian sivuilla olevan ohjeen mukaisesti, mutta en siis pysty lähettämään viestejä, ainoastaan vastaanottamaan. Apua!


3 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Moikka @Viv2912 ja tervetuloa Telia Yhteisöön.

 

Kuulostaisi siltä ettei puhelimessa ole SSL-suojausasetus päällä. Sähköpostitilin asetuksista/lisäasetuksista tulee tarkistaa, että onhan siellä asetus päällä. Oikeat porttinumerot voit tarkistaa täältä.

Hei, minulla on puhelimessa siis Elisan liittymä, Telian laajakaista. Pitääkö asetuksissa olla sekä saapuvan että lähtevän postin kohdalla Telian asetukset vai pitääkö lähtevän postin kohdalla olla Elisan?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

SSL-suojauksen ollessa päällä, pitää lähtevän postin palvelimen olla Telian palvelin.

 

Ilman SSL-suojausta, lähtevän postin palvelimen pitää olla operaattorin lähtevän postin palvelin.

 

Suosittelen SSL-suojauksen laittamista käyttöön, koska silloin ei ole väliä vaikka olisitkin kodin wlanissa tai jossain mulla wlanissa, jonka lähtevän postin palvelinta et tiedä.

Vastaa