Kuvaviestit eivät mene puhelimesta Telian sähköpostiin


MMS kuvat ei mene puhelimesta Telian sähköpostiini, ennen onnistui. Gmailiin meni heti.!


Olen käyttänyt Telian sähköpostissani Thunderbird s-postiohjelmaa ja ollut sen käyttöön tyytyväinen, en halua että se lopetetaan kuten Telia on uhkaillut.


Miksi Telia on estänyt kuvien siirron puhelimesta s-postiin?


 


---


Muokkaus HannaMarikaL: Muokattu hieman otsikkoa


6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@irmeli339  kirjoitti:

MMS kuvat ei mene puhelimesta Telian sähköpostiini, ennen onnistui. Gmailiin meni heti.!


Olen käyttänyt Telian sähköpostissani Thunderbird s-postiohjelmaa ja ollut sen käyttöön tyytyväinen, en halua että se lopetetaan kuten Telia on uhkaillut.


Miksi Telia on estänyt kuvien siirron puhelimesta s-postiin?




Millä tavalla olet tähän mennessä lähettänyt kuvat sähköpostiisi? Millä laitteella lähetyksen teet?


 


Thunderbird sähköposti -ohjelma varmasti tulee jatkumaan vielä kauan sähköpostipalvelumme alas ajamisen jälkeen, mutta sähköpostilaatikkojemme ylläpito päätetään vuoden 2023 loppuun mennessä. 

Puhelimesta Nokia  C5-00  Ja kuvat lähtevät galleriasta MMs viestinä tietokoneelle minun (telia) sähköpostiini ja mitään muutoksia en MINÄ ole tehnyt kumpaankaan, vaan Telia on tehnyt jotakin.! 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@irmeli339  kirjoitti:

Puhelimesta Nokia  C5-00  Ja kuvat lähtevät galleriasta MMs viestinä tietokoneelle minun (telia) sähköpostiini ja mitään muutoksia en MINÄ ole tehnyt kumpaankaan, vaan Telia on tehnyt jotakin.! 




Tulevatko sähköpostit normaalisti perille? Eihän mahdollista, että laatikko olisi täynnä? Sähköpostin levytilan voit tarkistaa webmailin kautta. 

Muut kuvat tulee sähköpostiini viestien yhteydessä normaalisti ja laatikko EI ole täynnä, koska siirrän ne muualle tietokoneeseen ja poistan s-postista ja myös tyhjennä roskakorin. Kokeilin tässä Nokia C5-00 puhelimessani galleriassa hiukan "pienentää" kuvan kokoa ja sen sain tulemaan Telian s-postiini (ennen niitä ei tarvinnut muokata, eikä G-mailiin tartte nytkään.) Kuvan koko läppäriin talletettuna näkyy olevan melkein saman kokoinen kuin G-mailiin mennyt kuvakin. Telia on siis rajoittanut MMs-viestien kokoa, lähetettäessä Telian S-postiin. Onneksi vielä puhelut ja tekstiviestit toimii.!!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@irmeli339  kirjoitti:

Muut kuvat tulee sähköpostiini viestien yhteydessä normaalisti ja laatikko EI ole täynnä, koska siirrän ne muualle tietokoneeseen ja poistan s-postista ja myös tyhjennä roskakorin. Kokeilin tässä Nokia C5-00 puhelimessani galleriassa hiukan "pienentää" kuvan kokoa ja sen sain tulemaan Telian s-postiini (ennen niitä ei tarvinnut muokata, eikä G-mailiin tartte nytkään.) Kuvan koko läppäriin talletettuna näkyy olevan melkein saman kokoinen kuin G-mailiin mennyt kuvakin. Telia on siis rajoittanut MMs-viestien kokoa, lähetettäessä Telian S-postiin. Onneksi vielä puhelut ja tekstiviestit toimii.!!




Hyvä huomio tuo, että pienempi kokoinen kuvatiedosto tulee sähköpostiin läpi. Tätä asiaa täytyykin sähköpostipalvelun ylläpidon kanssa tutkia, että onko jotain muutoksia tehty saapuvan viestin kokoon liittyen. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@irmeli339  kirjoitti:

Muut kuvat tulee sähköpostiini viestien yhteydessä normaalisti ja laatikko EI ole täynnä, koska siirrän ne muualle tietokoneeseen ja poistan s-postista ja myös tyhjennä roskakorin. Kokeilin tässä Nokia C5-00 puhelimessani galleriassa hiukan "pienentää" kuvan kokoa ja sen sain tulemaan Telian s-postiini (ennen niitä ei tarvinnut muokata, eikä G-mailiin tartte nytkään.) Kuvan koko läppäriin talletettuna näkyy olevan melkein saman kokoinen kuin G-mailiin mennyt kuvakin. Telia on siis rajoittanut MMs-viestien kokoa, lähetettäessä Telian S-postiin. Onneksi vielä puhelut ja tekstiviestit toimii.!!


Gmailissa tiedostojen maksimikoko on 25MB. En muista olisiko Sonera/Telia meilien koko voinut koskaan olla niin paljon.

Minä käyttäisin isojen tiedostojen siirtoon sähköpostin sijaan pilvipalveluita. Google Drive, Dropbox tms. 

Vastaa