Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
ARRIPARRI
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kysymys sähköpostin roskapostisuodattimesta

Yritin tänään kysyä Telian Chatin kautta sähköpostin roskapostisuodattimesta. Sain viestiin vastauksen, että "En tiedä noista". Tämän vastauksen jälkeen chatti katkaistiin.

 

Voihan asiakasta näinkin palvella - luuri korvaan.

 

 

Edit HannaSu: täsmennetty hieman otsikkoa

 

7 vastausta
HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 113 custom-general.kudos
  • 379 custom-general.replies
  • 14 custom-general.solutions


@ARRIPARRI  kirjoitti:

Yritin tänään kysyä Telian Chatin kautta sähköpostin roskapostisuodattimesta. Sain viestiin vastauksen, että "En tiedä noista". Tämän vastauksen jälkeen chatti katkaistiin.

 

Voihan asiakasta näinkin palvella - luuri korvaan.

 

 

Edit HannaSu: täsmennetty hieman otsikkoa

 


Moikka @ARRIPARRI ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön! Mukavaa, että löysit tänne. 🙂 Täältä usein löytää vastauksia asiakkaita eniten puhuttaviin kysymyksiin ja pääsee lukemaan esimerkiksi laite-esittelyjä sekä muita artikkeleja.

 

Hmm, kuulostaapas omituiselta. Asiakaspalvelumme toimintatapoihin ei kuulu sulkea keskustelua ennen kun asia ollaan saatu päätökseen yhteistuumin. Onkohan tässä käynyt mahdollisesti jokin tekninen häiriö, jonka seurauksena keskustelunne on päättynyt ennenaikaisesti? Mitä kysyttävää sinulla oli sähköpostin roskapostinsuodattimesta? 

| Telia Yhteisön moderaattori |
ARRIPARRI
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Jeps, oikea havainto! Tapahtunut kuulostaa omituiselta asiakaspalvelulta.

Tarkalleen asiakaspalvelija sulki chatin heti itse annettuaan tuon "En tiedä" -vastauksensa.

Mitään teknistä häiriötä ei tapahtunut.

 

Sähköpostiini valuu päivittäin kymmeniä roskapostiviestejä. Olen asettanut web-sähköpostin asetusten kautta pitkän listan suodattimia, mutta ne eiävt pysäytä mitään.Saapuva roskaposti on noita iän ikuisia ... osta viagraa ... voita lahjakortti... seksologian instituutti .. tarkista voittosi ...onnittelut, olet tullut valituksi ..korkean libidon keskus.

Siis ihan totta - eikö nämä pysähdy Telian suodattimiin !

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 113 custom-general.kudos
  • 379 custom-general.replies
  • 14 custom-general.solutions


@ARRIPARRI  kirjoitti:

Jeps, oikea havainto! Tapahtunut kuulostaa omituiselta asiakaspalvelulta.

Tarkalleen asiakaspalvelija sulki chatin heti itse annettuaan tuon "En tiedä" -vastauksensa.

Mitään teknistä häiriötä ei tapahtunut.

 

Sähköpostiini valuu päivittäin kymmeniä roskapostiviestejä. Olen asettanut web-sähköpostin asetusten kautta pitkän listan suodattimia, mutta ne eiävt pysäytä mitään.Saapuva roskaposti on noita iän ikuisia ... osta viagraa ... voita lahjakortti... seksologian instituutti .. tarkista voittosi ...onnittelut, olet tullut valituksi ..korkean libidon keskus.

Siis ihan totta - eikö nämä pysähdy Telian suodattimiin !


Pahoittelut omasta puolestani, että asian hoitaminen chatissa ei tässä tapauksessa sujunut niin kuin pitää.

 

Roskapostien määrä on viimeisten vuosien aikana lisääntynyt huomattavasti, mikä ikävästi näkyy myös Telian sähköpostin käyttäjille lisääntyneenä roskapostin määränä. Roskapostin määrä ei johdu siitä, että suodattimia puuttuisi palveluntarjoajan järjestelmistä tai suodattimien määrää olisi vähennetty. Suodattimien luontia varten tarvitaan tutkintaa ja todentamista, että kyse on roskapostista, sillä kevein perustein sähköpostiliikennettä ei voi estää.

 

Tätä sähköpostin roskapostisuodatinta pystyy itse säätämään, ja sitä kannattaa aina muokata sen mukaan, millaista sähköpostia vastaanottaa. Harmillisesti aina suodatinkaan ei yksistään estä kaikkea roskapostia. Jos sähköpostiin tulee mainospostia eri yrityksiltä, sisältää viesti yleensä lopussa kohdan ”poistu postituslistalta”. Kun päätät tällaisten uutiskirjeiden tilaamisen, pitäisi näiden viestien saapumisen päättyä. On myös hyvä muistaa, ettei luovuta sähköpostiosoitetta tuntemattomiin palveluihin tai epämääräisiin arvontoihin.

 

Tästä aiheesta on tehty tänne Telia Yhteisöön artikkeli, jossa on avattu tarkemmin tätä roskapostiongelmaa. Suosittelen lukaisemaan tämän läpi. 🙂

| Telia Yhteisön moderaattori |
ARRIPARRI
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kiitos vastauksesta, joka tosin ei auta millään tavalla.

 

Omassa viestissäni edellä kerron, että olen jo asettanut pitkän listan noita suodattimia Webmailin kautta. En ymmärrä, miksi saan avun tarjouksena KAKSI linkkiä, jotka molemmat viittaavaat ohjeeseen asettaa noita suodattimia, joiden olemassa olosta siis jo kerroin.

 

Varsinainen kysymykseni siitä, miksi nuo listaamani roskapostit tulevat läpi jäi ilman vastausta ?

SaJoonas
Moderaattori
Moderaattori
  • 282 custom-general.kudos
  • 611 custom-general.replies
  • 68 custom-general.solutions


@ARRIPARRI  kirjoitti:

Kiitos vastauksesta, joka tosin ei auta millään tavalla.

 

Omassa viestissäni edellä kerron, että olen jo asettanut pitkän listan noita suodattimia Webmailin kautta. En ymmärrä, miksi saan avun tarjouksena KAKSI linkkiä, jotka molemmat viittaavaat ohjeeseen asettaa noita suodattimia, joiden olemassa olosta siis jo kerroin.

 

Varsinainen kysymykseni siitä, miksi nuo listaamani roskapostit tulevat läpi jäi ilman vastausta ?


Kyllä näiden suodattimien tulisi toimia, kuten niiden on määritelty toimivan. Pystytkö antamaan esimerkin, millainen sähköposti tulee läpi ja näyttämään oman suodattimen, millä sen pitäisi estyä? Kollegan linkkaamassa artikkelissa olikin sivuttu sitä, miksi emme voi suodattaa kaikkea roskapostia: 
"Palveluntarjoaja selvittää ja estää jatkuvasti häiritsevän roskapostin liikennettä esim. erilaisilla suodattimilla. Tutkinnan ja seurannan avulla selviää, mitä osoitteita käytetään roskapostin lähettämiseen. Lopulta ne lisätään suodattimiin palveluntarjoajan palvelintasolla, eikä roskaposti enää päädy käyttäjille saakka."
Moderaattori | Salirotta | Esports | Apple |
ARRIPARRI
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Olen asettanut noita webmailin suodattimia jo pitkän aikaa, kuukausimääriä. Niiden määrä asetuksissa sen kun kasvaa, ollen tällä hetkellä yli 50 kpl.

Tilanne on se, että kun tänään lisään suodattimia pysäyttämään viimeksi tulleita roskia, niin muutaman päivän on vähän hilaisempaa, eli tulee vähemmän roskaa. Joidenkin päivien kuluttua tilanne on "normalisoitunut". eli roskien määrä on "uusilta lähettäjiltä" on kasvanut suureksi. Lisään siis uusia suodattimia pari kertaa viikossa.

 

Tällainen sähköpostin käyttö ei ole mistään kotoisin, jonka vuoksi tässä yritän kysyä, pystyykö Telia tekemään asialle enemmän.

 

En siis kysymyksissäni tarkoita, etteivät nuo webmailiin asettamani suodatimet toimi, vaan yritän pyytää apua.

 

Minun on vaikea uskoa, että Telian päässä roskapostisuodatus on kunnossa, kun läpi pääsee viesti, jonka otsikko on esimerkiksi ... osta viagraa ... voita lahjakortti... seksologian instituutti .. tarkista voittosi ...onnittelut, olet tullut valituksi ..korkean libidon keskus.

 

Näitä on lisää.

Perustuuko roskien suodatus todellakin siihen, että meiltä käyttäjiltä tulee "malliroskia", joita pyydämme torjumaan ?

Tuossa liitteenä on tuore tapaus. Pysäyttäkkääpä nuo.

 

 

Edit HannaSu: poistettu liitteenä oleva kuvankaappaus näkyvien sähköpostiosoitteiden vuoksi.

 

 

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 100 custom-general.kudos
  • 535 custom-general.replies
  • 49 custom-general.solutions


@ARRIPARRI  kirjoitti:

Olen asettanut noita webmailin suodattimia jo pitkän aikaa, kuukausimääriä. Niiden määrä asetuksissa sen kun kasvaa, ollen tällä hetkellä yli 50 kpl.

Tilanne on se, että kun tänään lisään suodattimia pysäyttämään viimeksi tulleita roskia, niin muutaman päivän on vähän hilaisempaa, eli tulee vähemmän roskaa. Joidenkin päivien kuluttua tilanne on "normalisoitunut". eli roskien määrä on "uusilta lähettäjiltä" on kasvanut suureksi. Lisään siis uusia suodattimia pari kertaa viikossa.

 

Tällainen sähköpostin käyttö ei ole mistään kotoisin, jonka vuoksi tässä yritän kysyä, pystyykö Telia tekemään asialle enemmän.

 

En siis kysymyksissäni tarkoita, etteivät nuo webmailiin asettamani suodatimet toimi, vaan yritän pyytää apua.

 

Minun on vaikea uskoa, että Telian päässä roskapostisuodatus on kunnossa, kun läpi pääsee viesti, jonka otsikko on esimerkiksi ... osta viagraa ... voita lahjakortti... seksologian instituutti .. tarkista voittosi ...onnittelut, olet tullut valituksi ..korkean libidon keskus.

 

Näitä on lisää.

Perustuuko roskien suodatus todellakin siihen, että meiltä käyttäjiltä tulee "malliroskia", joita pyydämme torjumaan ?

Tuossa liitteenä on tuore tapaus. Pysäyttäkkääpä nuo.

 

 

Edit HannaSu: poistettu liitteenä oleva kuvankaappaus näkyvien sähköpostiosoitteiden vuoksi.

 

 


Roskapostin ja mainospostin saapuminen on virtuaalisenakin ajoittain hyvin tympäisevää. Näin palveluntarjoajana me käytämme omia suodatuslistoja, joilla pyritään suurinosa "turhista" viesteistä blokkaamaan. Tässä vuosia asiaa seuranneena ja palvelua hieman itsekkin käyttäneenä voin todeta, että ihan kiitettävästi nuo suodatukset eivät ole toimineet. Monesti tahtoo päästä jotain "lirahtamaan" postilaatikkoon ennenkuin suodatus kytkeytyy päälle.

 

Itsessään asiakkaiden tekemät suodatukset eivät meidän palvelun ylläpidolle välity, eli sen vuoksi suodatuksia ei kannata tehdä. Vaan pelkästään omia tarpeita silmällä pitäen.