Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
sonera_tunnus
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Mistä hallinoidaan Turvapakettiin kytkettyä mobiililaitetta Turvapaketin sivulta?

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olen ostanut turvapaketin 3 laitteeseen ja asentanut sovelluksen ja ottanut käyttöön lapsen Android-puhelimeen. Nyt ongelmia Soneran Omilta sivuilta hallinnoida Turvapakettia ja esim. löytää paikkaa josta Etätoimintoa voi hallinnoida koneelta Ostaessani palvelua myyjä kertoi, että palvelusta on mahdollista laittaa aikarajoitukset (kellonajat) lapsen internet-käytölle kännykässä, ja tämän hallinnointi tapahtuu tietokoneella Turvapaketin hallinnoinnissa.

 

Kun mene selaimessa hallinnoimaan Turvapakettia, näen kyllä lapsen mobiililaitteen, mutta kun klikkaan Asetukset, voin selaimessa vain nimetä laitteen uudelleen. Mitään muita vaihtoehtoja ei tule Asetukset -valinnasta. Selain PC:llä Mozilla Firefox. Ikään kuin ongelma olisi Turvapaketin sivustossa selaimella käyttäessä, ihan kuin joitain osia puuttuisi/ei tule näkyviin. Minulla on Sonera tunnus, lapsen Android-laite on liitetty palveluun ja kaikki asetukset Android-laitteeseen asennetussa Turvapaketissa säädetty kohdilleen, mutta ongelma on etten pääse/löydä oikeaa paikkaa Turvapakettiin Omien sivujen kautta kirjautuneena hallinnoida esim. etäyhteyden kautta sijaintipalveluita tai myyjän kertomia internetin kellonaikarajoituksia.

 

Lapsen Android-puhelimeen asennetusta sovelluksesta voin kytkeä lapsilukkoon vain päivittäiset rajoitukset sovellusten käyttämiseen tasolla x tuntia per päivä, mutta en pysty esim. säätämään internetin rajoitusta mobiililaitteessa klo 21-06 välillä, vaikka palvelun myyjän mukaan tätä pitäisi pystyä hallinnoimaan omalta koneelta selaimen kautta Turvapaketissa.

 

1. Mistä hallinnoin selaimen kautta esim. etäyhteyden hallintaominaisuuksia/toiminnallisuuksia kytkettyyn lapsen mobiililaitteeseen?

3. Mistä pystyn etäyhteydellä näkemään viimeisen tiedossa olleen sijainnin?

2. Pystyykö Turvapaketin kautta selaimessa / PC:lle asennetussa turvapaketissa hallinnoimaan kellonaikoja jolloin lapsen Turvapakettiin kytkettyllä mobiililaitteella on käytössä internetyhteys?

 

9 vastausta
kiisseli67
Kunniajäsen
  • 2674 custom-general.kudos
  • 4212 custom-general.replies
  • 340 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei sonera_tunnus ja tervetuloa Klaaniin!

 

Turvapakettiin voi määrittää lapsilukon ja sen kellonaikoja pitäisi myös pystyä hallinnoimaan. Täältä löydät ohjeita lapsilukon määrittämiseen : https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Sonera-Turvapaketti?id=1216

 

Jos asetusten määrittäminen ei onnistu noiden ohjeiden mukaan, niin ota yhteys asiakaspalveluun https://www.sonera.fi/asiakastuki/Ota-yhteytta

Voit jättää myös yhteydenottopyynnön https://www4.sonera.fi/palvelu/lomake/yhteydenotto

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
sonera_tunnus
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitos, linkin takaa löytyy kyllä asennusohjevideo ja video loppuu siihen kun asennus mobiililaitteelle on valmis. Tähän asti kaikki kunnossa. Linkin takana on myös pdf-ohjedokumentti Lapsilukon määrittämiseen PC:n käytössä (Käyttöohje_Lapsilukko_PC). Tämäkin on käyty läpi, mutta kysymykseni koski mobiililaitteen hallinnointia, ja Soneran sivuilta en löydä riittäviä ohjeita miten etäyhdeydellä hallinnoidaan koneelta esim. sijaintipalveluita.

 

1. Mistä löytyy ohjeet Lapsilukon määrittämiseen lapsen mobiililaitteelle? Palvelun myyneen henkilön mukaan tätä pitäisi pystyä hallinnoimaan Turvapaketin sivuston kautta kirjautuneena. Pystyykö, ja miten?

 

2. Turvapaketin sivustolle on ilmestynyt Paikannuspalvelu Android-laitteella -dokumentti, jonka mukaan paikannusta voikin tehdä vain lähettämällä tekstiviesti luotetusta numerosta. Eikö Sonera Turvapaketin kautta kirjautuneen selaimella siis pystykään hallinnoimaan Paikannuspalveluita? Eli onko tekstiviesti luotetusta numerosta ainut tapa jolla paikannuspalvelua voi hallinnoida?

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 900 custom-general.kudos
  • 1359 custom-general.replies
  • 87 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Vastaus tuohon 1. kysymykseen, eli hallinnointi onnistuu Omien Sivujen kautta. Sieltä valitaan Turvapaketti ja hallinnoi palvelua. Sen jälkeen pääset klikkaamaan laitetta johon Turvapaketti on asennettu ja siitä edelleen asetukset jne. Itse puhelimellehan ladataan tuo Turvapaketti -sovellus toki ensin, mutta sen jälkeen hallinnointi onnistuu myös Omilta Sivuilta.

2. Kysymyksesi liittyen paikannukseen on vielä selvityksessä. Palailen siihen heti kun saan lisätietoa. Kaikilla android käyttäjillä nimittäin ei ole sivustolle tuota ilmaantunut, siksi se tässä vähän ihmetyttää. Mutta palailen ...

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More
Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 900 custom-general.kudos
  • 1359 custom-general.replies
  • 87 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@sonera_tunnus kirjoitti:

Kiitos, linkin takaa löytyy kyllä asennusohjevideo ja video loppuu siihen kun asennus mobiililaitteelle on valmis. Tähän asti kaikki kunnossa. Linkin takana on myös pdf-ohjedokumentti Lapsilukon määrittämiseen PC:n käytössä (Käyttöohje_Lapsilukko_PC). Tämäkin on käyty läpi, mutta kysymykseni koski mobiililaitteen hallinnointia, ja Soneran sivuilta en löydä riittäviä ohjeita miten etäyhdeydellä hallinnoidaan koneelta esim. sijaintipalveluita.

 

1. Mistä löytyy ohjeet Lapsilukon määrittämiseen lapsen mobiililaitteelle? Palvelun myyneen henkilön mukaan tätä pitäisi pystyä hallinnoimaan Turvapaketin sivuston kautta kirjautuneena. Pystyykö, ja miten?

 

2. Turvapaketin sivustolle on ilmestynyt Paikannuspalvelu Android-laitteella -dokumentti, jonka mukaan paikannusta voikin tehdä vain lähettämällä tekstiviesti luotetusta numerosta. Eikö Sonera Turvapaketin kautta kirjautuneen selaimella siis pystykään hallinnoimaan Paikannuspalveluita? Eli onko tekstiviesti luotetusta numerosta ainut tapa jolla paikannuspalvelua voi hallinnoida?


Noniih, kakkos kysymykseenkin tuli vastaus todella nopsasti. Eli tuo ominaisuus on kaikissa androideissa, tulisiko sitten lopuille päivityksien myötä tms. Joka tapauksessa paikannus toimii siis vain tekstarilla tällä hetkellä. Portaalipuoli on kuitenkin tulossa. Se hyvä puoli tuossa tekstaripaikannuksessa on että sitä voi käyttää myös ulkomailla jos kadonneessa puhelimessa ei ole netti päällä.

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More
sonera_tunnus
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Merja_J kirjoitti:

Vastaus tuohon 1. kysymykseen, eli hallinnointi onnistuu Omien Sivujen kautta. Sieltä valitaan Turvapaketti ja hallinnoi palvelua. Sen jälkeen pääset klikkaamaan laitetta johon Turvapaketti on asennettu ja siitä edelleen asetukset jne. Itse puhelimellehan ladataan tuo Turvapaketti -sovellus toki ensin, mutta sen jälkeen hallinnointi onnistuu myös Omilta Sivuilta.

***

Kiitos, ja tarkennatko kohtaa "asetukset jne." Se on juuri ongelma.

 

Olen Omilla Sivuilla -> Turvapaketti -> Hallinnoi palvelua.

Klikkaan mobiililaitetta jolle asennettu Turvapaketti -> Asetukset

Aukeaa näkymä "Asetukset" ja ainut "asetus", jota voin tässä hallinnoida on nimetä laite uudelleen. (ks. nimeauudelleen.jpg). Jos laitteen nimeä uudelleen, se on nimetty uudelleen mutta mitään muita asetuksia ei tule selaimessa missään kohtaa tarjolle ylläpidettäviksi. Tämä on siis ongelma jota yritän kuvata. Teenkö jotain väärin? Puuttuuko jotain asetuksia/tunnuksia? Vai onko ainut toiminnallisuus jota Omien Sivujen kautta voi hallinnoida tuo laitteen nimeäminen uudelleen vai onko palvelussanne nyt tässä kohtaa bugi ja palvelua myytäessä kerrottuihin ominaisuuksiin liittyvien asetusten ylläpito ei onnistu selaimen kautta?

sonera_tunnus
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Merja_J kirjoitti:

@sonera_tunnus kirjoitti:

Kiitos, linkin takaa löytyy kyllä asennusohjevideo ja video loppuu siihen kun asennus mobiililaitteelle on valmis. Tähän asti kaikki kunnossa. Linkin takana on myös pdf-ohjedokumentti Lapsilukon määrittämiseen PC:n käytössä (Käyttöohje_Lapsilukko_PC). Tämäkin on käyty läpi, mutta kysymykseni koski mobiililaitteen hallinnointia, ja Soneran sivuilta en löydä riittäviä ohjeita miten etäyhdeydellä hallinnoidaan koneelta esim. sijaintipalveluita.

 

1. Mistä löytyy ohjeet Lapsilukon määrittämiseen lapsen mobiililaitteelle? Palvelun myyneen henkilön mukaan tätä pitäisi pystyä hallinnoimaan Turvapaketin sivuston kautta kirjautuneena. Pystyykö, ja miten?

 

2. Turvapaketin sivustolle on ilmestynyt Paikannuspalvelu Android-laitteella -dokumentti, jonka mukaan paikannusta voikin tehdä vain lähettämällä tekstiviesti luotetusta numerosta. Eikö Sonera Turvapaketin kautta kirjautuneen selaimella siis pystykään hallinnoimaan Paikannuspalveluita? Eli onko tekstiviesti luotetusta numerosta ainut tapa jolla paikannuspalvelua voi hallinnoida?


Noniih, kakkos kysymykseenkin tuli vastaus todella nopsasti. Eli tuo ominaisuus on kaikissa androideissa, tulisiko sitten lopuille päivityksien myötä tms. Joka tapauksessa paikannus toimii siis vain tekstarilla tällä hetkellä. Portaalipuoli on kuitenkin tulossa. Se hyvä puoli tuossa tekstaripaikannuksessa on että sitä voi käyttää myös ulkomailla jos kadonneessa puhelimessa ei ole netti päällä.


Koska portaalitoiminnallisuus on käytössä? Ostaessani palvelua olin myyjän kertoman perusteella siinä ymmärryksessä että ko. toiminnallisuus on jo olemassa.

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 900 custom-general.kudos
  • 1359 custom-general.replies
  • 87 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

No jopas nyt menee hankalaksi. Ja nimenomaan olet asentanut tuon Turvapaketti-sovelluksen lapsen puhelimeenkin. Ettei ole siitä kiinni?

Portaalia ei vielä ole ja tuotepäällikkökään ei tarkkaa hetkeä kertonut milloin se on saatavilla mutta lupasi että tulossa on!

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More
sonera_tunnus
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Merja_J kirjoitti:

No jopas nyt menee hankalaksi. Ja nimenomaan olet asentanut tuon Turvapaketti-sovelluksen lapsen puhelimeenkin. Ettei ole siitä kiinni?

Portaalia ei vielä ole ja tuotepäällikkökään ei tarkkaa hetkeä kertonut milloin se on saatavilla mutta lupasi että tulossa on!


Kyllä, olen asentanut lapsen Android-laitteeseen Turvapaketti -sovelluksen ja säätänyt sieltä kaiken mitän Android-sovelluksen kautta pystyy säätämään. Ongelma on siis nimenomaan portaali, josta ei pystykään hallinnoimaan "ostettuja toiminnallisuuksia", ja eikä niitä pysty myöskään puhelimeen asennetusta sovelluksesta.
NikoNo
Telialainen
Telialainen
  • 458 custom-general.kudos
  • 1504 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@sonera_tunnus kirjoitti:

@Merja_J kirjoitti:


Portaalia ei vielä ole ja tuotepäällikkökään ei tarkkaa hetkeä kertonut milloin se on saatavilla mutta lupasi että tulossa on!


Kyllä, olen asentanut lapsen Android-laitteeseen Turvapaketti -sovelluksen ja säätänyt sieltä kaiken mitän Android-sovelluksen kautta pystyy säätämään. Ongelma on siis nimenomaan portaali, josta ei pystykään hallinnoimaan "ostettuja toiminnallisuuksia", ja eikä niitä pysty myöskään puhelimeen asennetusta sovelluksesta.

Pahoittelut siitä, että tuo portaali vielä toistaiseksi puuttuu! Toivotaan että tämä saataisiin mahdollisimman pian toimintaan, mutta tarkkaa aikaa ei ole vielä tiedossa. Mikäli et jaksa jäädä odottelemaan, niin paketin voi toki peruuttaa.