Miten eroon Telian roskaposteista?

  • 7 November 2018
  • 8 kommenttia
  • 71 katselukertaa

Morjesta. Jouduin vaihtamaan hetki sitten Elisalta Teliaan nettiliittymäni koska muuten en olisi nettiä saanut uuteen asuntooni. Yheys pelaa kyllä ihan hyvin, mutta alan kyllästymään Telian jokapäiväisiin roska-mainosposteihin, tänäänkin tuli aivan tyhjänpäiväinen sähköposti "Markkinointiviestinnän tiimi esittäytyy". En löydä mistään vaihtoehota missä pääsisin lopettamaan Telian mainospostit. Löytyykö tähän jotain ratkaisua vai tarviiko ne alkaa merkaan roskapostiksi?


8 kommenttia

Moi @J1234W ja tervetuloa Yhteisöön!

Markkinointiluvat saat pois päältä ja takaisin päälle näin:


 



  1. Lataa itsellesi Minun Telia –sovellus ja hallinnoit asioitasi vaivatta. Sovelluksessa valitse ”Oma profiili” -> ”Asiakastiedot” -> ”Tietoa Telian asiakaseduista (Markkinointilupa)”.

  2. Klikkaa itsesi osoitteeseen telia.fi ja kirjaudu sisään esimerkiksi pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Valitse kohta ”Omat tietoni ja asetukset” -> ”Tietoa Telian asiakaseduista (Markkinointilupa)”.

  3. Voit myös pirauttaa meille numeroon 020 690 400, ottaa yhteyttä chatin kautta tai poiketa lähimmässä Telia Kaupassa. Kaikki yhteystiedot löydät täältä.


Markkinointiluvasta voi toki olla myös hyötyä. Kannattaa lukea niistä lisää täältä.

Ei minulle ole mitään hyötyä Telian markkinointiteamista kertovista roskaposteista mutta kiitoksia, kokeilen moisia. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Kun näistä osasta Telian nimissä tulleista viesteistä ei edes tiedä onko ne huijausviestejä. Tuli Telialta, että telia-help on palkinnut sinut, ei avautunut, antoi vaan ilmoituksen "ladataan dataa".

Tänään tuli Telialta, asiakas kysely, olet voittaut. Onkohan aito vai huijausviesti.

 

 

Kunniamerkki +10

Samoja posteja tullut minullekin. Huijausta varmaan ovat. En edes avaa niitä vaan suoraan roskiin.

 

Telia se ei vaan saan suoraan suodatettua näitä roskapostittajia pois. Siinä saataa mennä sivussa jokin Teliankin oikea posti roskiin, kun näitä joutuu itse roskiin laittamaan. Varsinkin kun näitä roskapostittajia riittää aivan järjetön määrä. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@klontti@  kirjoitti:

Kun näistä osasta Telian nimissä tulleista viesteistä ei edes tiedä onko ne huijausviestejä. Tuli Telialta, että telia-help on palkinnut sinut, ei avautunut, antoi vaan ilmoituksen "ladataan dataa".


Tänään tuli Telialta, asiakas kysely, olet voittaut. Onkohan aito vai huijausviesti.


 


 




Nykyään on tosiaan liikkeellä eri yritysten nimissä huijausviestejäkin, joista moni voi olla hyvin todennäköinen. Jos ei ole aivan varma viestin aitoudesta, ei kannata tehdä sen kanssa toimenpiteitä. Näin äkkiseltään en tuohon tänään saamaasi viestiin osaa tarkemmin sanoa, että onko se huijausviesti vai ihan oikea viesti meiltä. Tätä meidän pitäisi päästä tutkimaan hieman tarkemmin sisällön ja viestin lähettäjän osalta. Mikäli mahdollista, voit toimittaa meille tuosta viestistä tiedot esimerkiksi yhteydenottolomakkeella, jotta asiakaspalvelumme pääsee tarkistamaan asian.

Kunniamerkki +10

Taas on liikkeellä Telian nimissä huijaus ja tietojen kalasteluviestejä.

 

Telian logolla ja aidolta näyttävä viesti väittää että olen tilannut jotain tuotteita Telialta ja pyydetään vahvistamaan tilaus klikkaamalla linkkiä. Tein työtä käskettyä mutta en ihan kuten lähettäjä toivoi vaan klikkasin postin ROSKIKSEEN! 

 

Lähettäjän osoite on, telia-noreply@sec-post.teliacompany.com

Että näin. *******!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Jos aikaa ja viitsimystä on, niin kannattaahan tuosta raportoida abuse@telia.fi -osoitteeseen.

Kunniamerkki +6

Itse näitä lähettelen osoitteeseen spam.sample@pp.inet.fi.. Spämmi viestistä valitsee välitä-> välitä liitteenä. Kieltämättä, nykyään on rauhallisempaa.

Vastaa