Ongelma Freedomen ja Googlen kanssa

  • 26 March 2017
  • 3 kommenttia
  • 17 katselukertaa

Lähiaikoina olen useasti saanut "Unusual traffic from your computer network" ruudun googlea käyttäessäni kun Freedomen VPN on päällä. Google siis estää kaiken freedomen kautta tulevan liikenteen, sama mikä maa ja palvelin on käytössä. Tähän ei auta ruudulla oleva CAPTCHA varmistus tai vpn lokaation vaihtaminen, ainoastaan freedomen pois kytkeminen. 

Onko tähän jotain apua olemassa? On melko rasittava vaiva. 


3 kommenttia

Onko kyseessä kirjautumissivu esim. googlen sähköpostiin vai ihan suoraan www.google.fi osoite? Tuon osoitteen kohdalla en ainakaan saanut vikaa toistettua itsellä, kirjautumisessa näkyy aiheutuvan jotain hämärää ohjausta, google tiliin ei siis pääse freedome päälle kirjautumaan. <<-- tuo tietenkin itsessään vähä erikoista jota täytyy vähän tutkia tarkemmin.

EDIT: oletko kokeillut eri maavaihtoehtoja freedomessa, auttaako asiaan?

 


@LiAntti kirjoitti:

Onko kyseessä kirjautumissivu esim. googlen sähköpostiin vai ihan suoraan www.google.fi osoite? Tuon osoitteen kohdalla en ainakaan saanut vikaa toistettua itsellä, kirjautumisessa näkyy aiheutuvan jotain hämärää ohjausta, google tiliin ei siis pääse freedome päälle kirjautumaan. <<-- tuo tietenkin itsessään vähä erikoista jota täytyy vähän tutkia tarkemmin.

EDIT: oletko kokeillut eri maavaihtoehtoja freedomessa, auttaako asiaan?


Ongelma esiintyy kun yrittää ladata googlen hakutuloksia. Google haut eivät siis toimi ollenkaan. Kaikki maavalinnat aiheuttavat saman, mutta eivät jatkuvasti.
Nyt olen laittanut freedomen toistaiseksi kokonaan pois päältä, sillä edes netflixin katsominen ei toimi sen kanssa.

Tervehdys  !

 

ja Sinun tiedoksesi minun omista Freedomeistani:

 

Olen itse ollut Freedomen asiakas sen markkinoilletulosta alkaen ja se on aina käytössä kahdessa W7Pro64 koneissani.  Kohta laitan sen kolmanteen duunikoneeseenikin.

 

Minun tähän asti ainoat, ja myös toimittajille edelleen ilmoittamani, liikenneongelmat ovat olleet Ms Office 365 asennusten pääkäyttäjän sekä lisäkäyttäjän aktivointitoimenpiteet, jolloin olen tarkoituksella joutunut kytkemään Freedomen pois ainoastaan aktivointihetken ajaksi.

 

Kaikki vanhat, nyt jo poistamani MsOffice 2007:n Outlookit sekä nykyiset 365 Outlookit ovat toimineet aktivointien jälkeen useita vuosia Freedomen läpi ilman virheitä, vaikka käytänkin googlen lisäksi duckduckia ja yandexia, sekä kuutta eritaustaista email-osoitetta.  Tämän vuoksi en uskoisi ainakaan Freedomen oleva syypää harmeihisi.

 

Em aktivointiongelmien lisäksi on tullut vastaani vain kaksi kohtuullisen epämääräistä kuva- ja audiogalleriaa .ru-päätteisinä, jotka eivät näytä tiettyjä erittäin harvoja hakutuloksiaan Freedomen läpi, mutta niiden teksteistäkin saatoin arvata ne törkyaineistoiksi ja haittasisältöisiksi.  Kolmantena oikuttelijana olikin vain yksi maailmanlaajuinen amerikkalainen verkkokauppa oudolla maksumenettelyllään.  Kaikki muut verkkokauppa- ja pankkiasiointini ovat aina sujuneet eka startista alkaen ilman Freedome-virheitä.

 

Freedome-havaintojeni mukaan estettyjä urkintoja tulee kuukaudessa toistasataa per 1 kone pelkästään minulle, vaikka niistä mikään ei ole päivätolkulla päällä itsekseen, ainoastaan hyötykäyttö- ja synkronointiajan verran.


Lisäksi Freedome on osaltaan rauhoittanut suuren osan emailieni roskapostiliikenteestäkin lähes olemattomiin heti käyttöönoton jälkeen.

 

Näillä perusteillani en usko Freedomen aiheuttavan tuollaista pätkimistä muillakaan käyttiksillä, mutta jos se Sinusta edelleen näyttää eniten syylliseltä, niin kysäise F-Securen neuvonnasta.  Arkivirka-aikana toimii chatti livenä ja muulloin he vastaavat Sinulle jälkikäteen töihin tullessaan, koska viestisi jää aina heille talteen.

 

Pyytävät varmaankin sen oman Freedomisi käyttöoikeuskoodin ja heti toimivan (web)emailisi, koska heiltä tulee käsittelyn aikana viestejä, sekä sen päätteeksi vielä hieno ja täsmällinen kirjallinen raportti ongelmastasi sekä sen hoitamisesta.
Näinhän kuuluisi Teliankin toimia, jotta erottuisivat pönöttävistä kilpailijoistaan jotenkin paremmin.

 

Ennen yhteydenottoa kannattaa kone surrata saastasta puhtaaksi esim heidän (ilmaisella) OnLineScannerillaan täydellisenä tarkastuksena ja kahdesti uudelleen kylmästartattuna, jotta laitteessasi olisi tarpeeksi puhdas alusta korjaustoimille.  Tosin tuo OnLineScanner-ajo saattaa jo sinällään korjata varsinaisen ongelmasikin, ainakin siivoaa näkyvimmät saastat pois ja korjaa yhteyksiä. 

 

Aiemmin F-Secure on chatin kautta neuvonut minua (palvelu sisältyy MySafe- ja Freedome-maksuihini) lisenssieni laitesiirroissa ja aktivointiopastuksissa kiitettävän nopeasti.  Kerran hoitivat myös etänä puolestani pääkoneeni kertavuosilisenssini muutoksen MySafeen niin, että hyvittivät myös päällekkäiset lisenssimaksuosuudet.

 

Omissa masiinoissani ei ole koskaan asennettu niin sanottuja ilmaisia turvaohjelmia lukuisilta eri saastamainostajaosapuolilta, koska asiakaskoneista joudun niitä jatkuvasti eliminoimaan.
Tämäkin vaikuttaa paljon koneitteni yhtäjaksoiseen häiriöttömään toimintaan.


Toivonpa nettiongelmasi hellittävän pian, Myöhäistä Pääsiäistä silti !

Vastaa