Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
KRuser
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Outlook ei enää toimi Telian sähköpostin kanssa

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Telialla oli äskettäin webmail-ongelmia, jotka pitäisi olla nyt korjattu. Outlook-sähköpostini ei enää lähetä eikä vastaanota viestejä Telialta korjauksen jälkeen, vaikka en ole muuttanut Outlook-tilin IMAP-asetuksia. Missä vika (Telia vs Outlook) ja miten se korjataan?

 

Läppärinä on aika vanha Macbook pro ja MS:n Office paketti 2011. Outlook toimi vuosia hienosti. Viime aikoina Outlook on kysynyt Telian salasanaani aina kun aukaisen sen. Se on riittänyt ja Outlook on toiminut. Osaako joku auttaa asiassa, olisin kiitollinen.

13 vastausta
KRuser
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@mikkooks@  kirjoitti:

@KRuser@  kirjoitti:

@mikkooks@  kirjoitti:

@KaPetri@  kirjoitti:

@KRuser@  kirjoitti:

@KaPetri@  kirjoitti:

@KRuser@  kirjoitti:

@KaPetri@  kirjoitti:

@KRuser@  kirjoitti:

Telialla oli äskettäin webmail-ongelmia, jotka pitäisi olla nyt korjattu. Outlook-sähköpostini ei enää lähetä eikä vastaanota viestejä Telialta korjauksen jälkeen, vaikka en ole muuttanut Outlook-tilin IMAP-asetuksia. Missä vika (Telia vs Outlook) ja miten se korjataan?

 

Läppärinä on aika vanha Macbook pro ja MS:n Office paketti 2011. Outlook toimi vuosia hienosti. Viime aikoina Outlook on kysynyt Telian salasanaani aina kun aukaisen sen. Se on riittänyt ja Outlook on toiminut. Osaako joku auttaa asiassa, olisin kiitollinen.


Hei @KRuser ja tervetuloa Telia yhteisön joukkoon!

 

Oletko kerennyt jo tarkistaa että, toimiiko tunnuksilla kirjautuminen ja viestin vastaanotto ja lähetys nyt webmailista normaalisti?


webmailistä pääsen suoraan tunnuksillani, samoin kun kirjaudun Teliaan ja sieltä sähköpostiin. Outlook on pimeä, viimeiset meilit 26.9.

 


Hyvä kuulla että tunnukset toimivat. Seuraavaksi kannattaa varmuuden vuoksi tarkistaa asetukset outlookista ja tarvittaessa kirjautua ulos tililtä ja uudelleen sisään.


Outlookissa seuraavat asetukset:

lähtevä ja saapuva: mail.inet.fi

saapuva: portti 993, SSL päällä

lähtevä: portti 465, SSL päällä, ohita oletusportti päällä

käyttäjänimi: webmailin nimi

 

Mitä vielä pitäisi tsekata?

 

Olen sulkenut outlookin monta kertaa, aina sama tilanne.

Olen myös tehnyt resetin koko macille.

 



@KRuser@  kirjoitti:

@KaPetri@  kirjoitti:

@KRuser@  kirjoitti:

@KaPetri@  kirjoitti:

@KRuser@  kirjoitti:

Telialla oli äskettäin webmail-ongelmia, jotka pitäisi olla nyt korjattu. Outlook-sähköpostini ei enää lähetä eikä vastaanota viestejä Telialta korjauksen jälkeen, vaikka en ole muuttanut Outlook-tilin IMAP-asetuksia. Missä vika (Telia vs Outlook) ja miten se korjataan?

 

Läppärinä on aika vanha Macbook pro ja MS:n Office paketti 2011. Outlook toimi vuosia hienosti. Viime aikoina Outlook on kysynyt Telian salasanaani aina kun aukaisen sen. Se on riittänyt ja Outlook on toiminut. Osaako joku auttaa asiassa, olisin kiitollinen.


Hei @KRuser ja tervetuloa Telia yhteisön joukkoon!

 

Oletko kerennyt jo tarkistaa että, toimiiko tunnuksilla kirjautuminen ja viestin vastaanotto ja lähetys nyt webmailista normaalisti?


webmailistä pääsen suoraan tunnuksillani, samoin kun kirjaudun Teliaan ja sieltä sähköpostiin. Outlook on pimeä, viimeiset meilit 26.9.

 


Hyvä kuulla että tunnukset toimivat. Seuraavaksi kannattaa varmuuden vuoksi tarkistaa asetukset outlookista ja tarvittaessa kirjautua ulos tililtä ja uudelleen sisään.


Outlookissa seuraavat asetukset:

lähtevä ja saapuva: mail.inet.fi

saapuva: portti 993, SSL päällä

lähtevä: portti 465, SSL päällä, ohita oletusportti päällä

käyttäjänimi: webmailin nimi

 

Mitä vielä pitäisi tsekata?

 

Olen sulkenut outlookin monta kertaa, aina sama tilanne.

Olen myös tehnyt resetin koko macille.

 


Asetukset kuulostavan olevan kunnossa. Seuraavaksi itse lähtisin poistamaan ohjelman asennuksen kokonaisuudessaan koneelta ja asentaisin sen uudelleen tai vaihtaisin käytössä olevaa sähköposti ohjelmaa toiseen /uudempaan versioon.


Itse lähtisin poistamaan Outlookista profiilin ja luomaan uuden. Ihan turhaan koko Outlookia poistaa.


Tarkoitatko profiilin poistamisella tilin poistoa vai mitä? Ko termiä en tunne outlookin suhteen. Ellei tilin poisto ja uuden luominen, voisitko selittää tarkemmin miten toimia. 


Kyllä, tilin poistoa tarkoitan. Ei ole nyt Applen laitetta käsillä, jotta saisin tarkemmat ohjeet annettua.


Hei, ei toiminut sekään. Kävi niin, että hävisi kaikki infot outlookissa. Onneksi Telialla on tallessa. Ilmeisesti outlook ei suostu enää keskustelemaan Telian kanssa :(( ??

JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 146 custom-general.kudos
  • 552 custom-general.replies
  • 51 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@KRuser@  kirjoitti:

@mikkooks@  kirjoitti:

@KRuser@  kirjoitti:

@mikkooks@  kirjoitti:

@KaPetri@  kirjoitti:

@KRuser@  kirjoitti:

@KaPetri@  kirjoitti:

@KRuser@  kirjoitti:

@KaPetri@  kirjoitti:

@KRuser@  kirjoitti:

Telialla oli äskettäin webmail-ongelmia, jotka pitäisi olla nyt korjattu. Outlook-sähköpostini ei enää lähetä eikä vastaanota viestejä Telialta korjauksen jälkeen, vaikka en ole muuttanut Outlook-tilin IMAP-asetuksia. Missä vika (Telia vs Outlook) ja miten se korjataan?

 

Läppärinä on aika vanha Macbook pro ja MS:n Office paketti 2011. Outlook toimi vuosia hienosti. Viime aikoina Outlook on kysynyt Telian salasanaani aina kun aukaisen sen. Se on riittänyt ja Outlook on toiminut. Osaako joku auttaa asiassa, olisin kiitollinen.


Hei @KRuser ja tervetuloa Telia yhteisön joukkoon!

 

Oletko kerennyt jo tarkistaa että, toimiiko tunnuksilla kirjautuminen ja viestin vastaanotto ja lähetys nyt webmailista normaalisti?


webmailistä pääsen suoraan tunnuksillani, samoin kun kirjaudun Teliaan ja sieltä sähköpostiin. Outlook on pimeä, viimeiset meilit 26.9.

 


Hyvä kuulla että tunnukset toimivat. Seuraavaksi kannattaa varmuuden vuoksi tarkistaa asetukset outlookista ja tarvittaessa kirjautua ulos tililtä ja uudelleen sisään.


Outlookissa seuraavat asetukset:

lähtevä ja saapuva: mail.inet.fi

saapuva: portti 993, SSL päällä

lähtevä: portti 465, SSL päällä, ohita oletusportti päällä

käyttäjänimi: webmailin nimi

 

Mitä vielä pitäisi tsekata?

 

Olen sulkenut outlookin monta kertaa, aina sama tilanne.

Olen myös tehnyt resetin koko macille.

 



@KRuser@  kirjoitti:

@KaPetri@  kirjoitti:

@KRuser@  kirjoitti:

@KaPetri@  kirjoitti:

@KRuser@  kirjoitti:

Telialla oli äskettäin webmail-ongelmia, jotka pitäisi olla nyt korjattu. Outlook-sähköpostini ei enää lähetä eikä vastaanota viestejä Telialta korjauksen jälkeen, vaikka en ole muuttanut Outlook-tilin IMAP-asetuksia. Missä vika (Telia vs Outlook) ja miten se korjataan?

 

Läppärinä on aika vanha Macbook pro ja MS:n Office paketti 2011. Outlook toimi vuosia hienosti. Viime aikoina Outlook on kysynyt Telian salasanaani aina kun aukaisen sen. Se on riittänyt ja Outlook on toiminut. Osaako joku auttaa asiassa, olisin kiitollinen.


Hei @KRuser ja tervetuloa Telia yhteisön joukkoon!

 

Oletko kerennyt jo tarkistaa että, toimiiko tunnuksilla kirjautuminen ja viestin vastaanotto ja lähetys nyt webmailista normaalisti?


webmailistä pääsen suoraan tunnuksillani, samoin kun kirjaudun Teliaan ja sieltä sähköpostiin. Outlook on pimeä, viimeiset meilit 26.9.

 


Hyvä kuulla että tunnukset toimivat. Seuraavaksi kannattaa varmuuden vuoksi tarkistaa asetukset outlookista ja tarvittaessa kirjautua ulos tililtä ja uudelleen sisään.


Outlookissa seuraavat asetukset:

lähtevä ja saapuva: mail.inet.fi

saapuva: portti 993, SSL päällä

lähtevä: portti 465, SSL päällä, ohita oletusportti päällä

käyttäjänimi: webmailin nimi

 

Mitä vielä pitäisi tsekata?

 

Olen sulkenut outlookin monta kertaa, aina sama tilanne.

Olen myös tehnyt resetin koko macille.

 


Asetukset kuulostavan olevan kunnossa. Seuraavaksi itse lähtisin poistamaan ohjelman asennuksen kokonaisuudessaan koneelta ja asentaisin sen uudelleen tai vaihtaisin käytössä olevaa sähköposti ohjelmaa toiseen /uudempaan versioon.


Itse lähtisin poistamaan Outlookista profiilin ja luomaan uuden. Ihan turhaan koko Outlookia poistaa.


Tarkoitatko profiilin poistamisella tilin poistoa vai mitä? Ko termiä en tunne outlookin suhteen. Ellei tilin poisto ja uuden luominen, voisitko selittää tarkemmin miten toimia. 


Kyllä, tilin poistoa tarkoitan. Ei ole nyt Applen laitetta käsillä, jotta saisin tarkemmat ohjeet annettua.


Hei, ei toiminut sekään. Kävi niin, että hävisi kaikki infot outlookissa. Onneksi Telialla on tallessa. Ilmeisesti outlook ei suostu enää keskustelemaan Telian kanssa :(( ??


Testasimme tuota Office 365 kuuluvalla Outlook for Mac 16.41 versiolla ja siinä meidän sähköposti toimi normaalisti.

Tuota Office 2011 emme pysty testaaman ja sen tuen on myös Microsoft lopettanut.

 

Tässä olisi paikallaan päivittää Outlook ajantasaiseen versioon tai vaihtaa johonkin toiseen ohjelmaan, kuten Thunderbirdiin.  

KRuser
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

@KRuser@  kirjoitti:

@mikkooks@  kirjoitti:

@KRuser@  kirjoitti:

@mikkooks@  kirjoitti:

@KaPetri@  kirjoitti:

@KRuser@  kirjoitti:

@KaPetri@  kirjoitti:

@KRuser@  kirjoitti:

@KaPetri@  kirjoitti:

@KRuser@  kirjoitti:

Telialla oli äskettäin webmail-ongelmia, jotka pitäisi olla nyt korjattu. Outlook-sähköpostini ei enää lähetä eikä vastaanota viestejä Telialta korjauksen jälkeen, vaikka en ole muuttanut Outlook-tilin IMAP-asetuksia. Missä vika (Telia vs Outlook) ja miten se korjataan?

 

Läppärinä on aika vanha Macbook pro ja MS:n Office paketti 2011. Outlook toimi vuosia hienosti. Viime aikoina Outlook on kysynyt Telian salasanaani aina kun aukaisen sen. Se on riittänyt ja Outlook on toiminut. Osaako joku auttaa asiassa, olisin kiitollinen.


Hei @KRuser ja tervetuloa Telia yhteisön joukkoon!

 

Oletko kerennyt jo tarkistaa että, toimiiko tunnuksilla kirjautuminen ja viestin vastaanotto ja lähetys nyt webmailista normaalisti?


webmailistä pääsen suoraan tunnuksillani, samoin kun kirjaudun Teliaan ja sieltä sähköpostiin. Outlook on pimeä, viimeiset meilit 26.9.

 


Hyvä kuulla että tunnukset toimivat. Seuraavaksi kannattaa varmuuden vuoksi tarkistaa asetukset outlookista ja tarvittaessa kirjautua ulos tililtä ja uudelleen sisään.


Outlookissa seuraavat asetukset:

lähtevä ja saapuva: mail.inet.fi

saapuva: portti 993, SSL päällä

lähtevä: portti 465, SSL päällä, ohita oletusportti päällä

käyttäjänimi: webmailin nimi

 

Mitä vielä pitäisi tsekata?

 

Olen sulkenut outlookin monta kertaa, aina sama tilanne.

Olen myös tehnyt resetin koko macille.

 



@KRuser@  kirjoitti:

@KaPetri@  kirjoitti:

@KRuser@  kirjoitti:

@KaPetri@  kirjoitti:

@KRuser@  kirjoitti:

Telialla oli äskettäin webmail-ongelmia, jotka pitäisi olla nyt korjattu. Outlook-sähköpostini ei enää lähetä eikä vastaanota viestejä Telialta korjauksen jälkeen, vaikka en ole muuttanut Outlook-tilin IMAP-asetuksia. Missä vika (Telia vs Outlook) ja miten se korjataan?

 

Läppärinä on aika vanha Macbook pro ja MS:n Office paketti 2011. Outlook toimi vuosia hienosti. Viime aikoina Outlook on kysynyt Telian salasanaani aina kun aukaisen sen. Se on riittänyt ja Outlook on toiminut. Osaako joku auttaa asiassa, olisin kiitollinen.


Hei @KRuser ja tervetuloa Telia yhteisön joukkoon!

 

Oletko kerennyt jo tarkistaa että, toimiiko tunnuksilla kirjautuminen ja viestin vastaanotto ja lähetys nyt webmailista normaalisti?


webmailistä pääsen suoraan tunnuksillani, samoin kun kirjaudun Teliaan ja sieltä sähköpostiin. Outlook on pimeä, viimeiset meilit 26.9.

 


Hyvä kuulla että tunnukset toimivat. Seuraavaksi kannattaa varmuuden vuoksi tarkistaa asetukset outlookista ja tarvittaessa kirjautua ulos tililtä ja uudelleen sisään.


Outlookissa seuraavat asetukset:

lähtevä ja saapuva: mail.inet.fi

saapuva: portti 993, SSL päällä

lähtevä: portti 465, SSL päällä, ohita oletusportti päällä

käyttäjänimi: webmailin nimi

 

Mitä vielä pitäisi tsekata?

 

Olen sulkenut outlookin monta kertaa, aina sama tilanne.

Olen myös tehnyt resetin koko macille.

 


Asetukset kuulostavan olevan kunnossa. Seuraavaksi itse lähtisin poistamaan ohjelman asennuksen kokonaisuudessaan koneelta ja asentaisin sen uudelleen tai vaihtaisin käytössä olevaa sähköposti ohjelmaa toiseen /uudempaan versioon.


Itse lähtisin poistamaan Outlookista profiilin ja luomaan uuden. Ihan turhaan koko Outlookia poistaa.


Tarkoitatko profiilin poistamisella tilin poistoa vai mitä? Ko termiä en tunne outlookin suhteen. Ellei tilin poisto ja uuden luominen, voisitko selittää tarkemmin miten toimia. 


Kyllä, tilin poistoa tarkoitan. Ei ole nyt Applen laitetta käsillä, jotta saisin tarkemmat ohjeet annettua.


Hei, ei toiminut sekään. Kävi niin, että hävisi kaikki infot outlookissa. Onneksi Telialla on tallessa. Ilmeisesti outlook ei suostu enää keskustelemaan Telian kanssa :(( ??


Testasimme tuota Office 365 kuuluvalla Outlook for Mac 16.41 versiolla ja siinä meidän sähköposti toimi normaalisti.

Tuota Office 2011 emme pysty testaaman ja sen tuen on myös Microsoft lopettanut.

 

Tässä olisi paikallaan päivittää Outlook ajantasaiseen versioon tai vaihtaa johonkin toiseen ohjelmaan, kuten Thunderbirdiin.  


Hei,

kiitos vastauksesta, ajattelinkin tilanteen olevan tuo. En tunne Thunderbirdiä kuin nimeltä, onko se maksullinen softa vai ilmainen? Onko helppo ottaa käyttöön tavistenkin?

 

Telian sähköposti on vähän turhan jäykkä käyttää ja ominaisuuksiakin saisi olla enemmän. Pitkäaikaisena Telian/ Soneran asiakkaana odottaisi jotain parempaa. Kiitos vastauksista kuitenkin.

JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 146 custom-general.kudos
  • 552 custom-general.replies
  • 51 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@KRuser@  kirjoitti:
Hei,

kiitos vastauksesta, ajattelinkin tilanteen olevan tuo. En tunne Thunderbirdiä kuin nimeltä, onko se maksullinen softa vai ilmainen? Onko helppo ottaa käyttöön tavistenkin?

 

Telian sähköposti on vähän turhan jäykkä käyttää ja ominaisuuksiakin saisi olla enemmän. Pitkäaikaisena Telian/ Soneran asiakkaana odottaisi jotain parempaa. Kiitos vastauksista kuitenkin.


Thunderbird on suosittu ja maksuton sähköpostiohjelma.

Mac:llä en ole käyttöönottoa kokeillut, mutta Windows puolella tämä on ainakin melko simppeli homma ja tähän on myös ohjeet meidän asiakastuessa.

 

Webmailin kehitysehdotuksia viemme mielellään eteenpäin!