Outlook vaatii jatkuvaa kirjautumista - herjaa "palvelimen varmenne ei ole voimassa"

  • 23 October 2020
  • 38 kommenttia
  • 352 katselukertaa

Android laitteiden Outlook vaatii jatkuvasti kirjatumista, tympii asentaa ja poistaa.


Lisäksi herjaa "Sähköpostipalvelimen varmenne ei ole voimassa."


Mikä neuvoksi?


 


 


edit Merja_J: otsikkoa korjattu


38 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@ess69@  kirjoitti:

Android laitteiden Outlook vaatii jatkuvasti kirjatumista, tympii asentaa ja poistaa.


Lisäksi herjaa "Sähköpostipalvelimen varmenne ei ole voimassa."


Mikä neuvoksi?


 


 


edit Merja_J: otsikkoa korjattu




Hei @ess69 ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Olisiko täältä apua asiaan : https://support.microsoft.com/fi-fi/office/s%C3%A4hk%C3%B6postin-m%C3%A4%C3%A4ritt%C3%A4minen-outlook-for-android-sovellukseen-886db551-8dfa-4fd5-b835-f8e532091872 

Moi

 


@kiisseli67@  kirjoitti:

@ess69@  kirjoitti:

Android laitteiden Outlook vaatii jatkuvasti kirjatumista, tympii asentaa ja poistaa.

Lisäksi herjaa "Sähköpostipalvelimen varmenne ei ole voimassa."

Mikä neuvoksi?

 

 

edit Merja_J: otsikkoa korjattu


Hei @ess69 ja tervetuloa Telian yhteisöön!

 

Olisiko täältä apua asiaan : https://support.microsoft.com/fi-fi/office/s%C3%A4hk%C3%B6postin-m%C3%A4%C3%A4ritt%C3%A4minen-outlook-for-android-sovellukseen-886db551-8dfa-4fd5-b835-f8e532091872 


Ongelma edelleen tuossa Telian tarjoamassa sähköpostipalvelun suojaus varmenteessa ?


@ess69@  kirjoitti:

Ongelma edelleen tuossa Telian tarjoamassa sähköpostipalvelun suojaus varmenteessa ?




Varmenteen suhteen ei ole tiedossa mitään yleistä ongelmaa. 


Onko sinulla käytössä ohjeiden mukaiset tietoturva-asetukset vähintään lähtevälle postille?


@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

@ess69@  kirjoitti:

Ongelma edelleen tuossa Telian tarjoamassa sähköpostipalvelun suojaus varmenteessa ?


Varmenteen suhteen ei ole tiedossa mitään yleistä ongelmaa. 

Onko sinulla käytössä ohjeiden mukaiset tietoturva-asetukset vähintään lähtevälle postille?

 

Moi, kyllä ohjeen mukaiset saapuvan lähtevän portit (SSL) käytössä, ja otettu uudelleen käyttöön sekä profiilin poiston ja tilin uudelleen luonnin jälkeen sekä myös koko app poiston ja uudelleen latauksen jälkeen. Aina tulee myös tuo herja varmenteesta sekä hetken jälkeen alkaa vaatimaan uudelleen kirjausta, tämä sama toistuu useammalla laitteella.


 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

@ess69@  kirjoitti:

@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

@ess69@  kirjoitti:

Ongelma edelleen tuossa Telian tarjoamassa sähköpostipalvelun suojaus varmenteessa ?


Varmenteen suhteen ei ole tiedossa mitään yleistä ongelmaa. 

Onko sinulla käytössä ohjeiden mukaiset tietoturva-asetukset vähintään lähtevälle postille?

 

Moi, kyllä ohjeen mukaiset saapuvan lähtevän portit (SSL) käytössä, ja otettu uudelleen käyttöön sekä profiilin poiston ja tilin uudelleen luonnin jälkeen sekä myös koko app poiston ja uudelleen latauksen jälkeen. Aina tulee myös tuo herja varmenteesta sekä hetken jälkeen alkaa vaatimaan uudelleen kirjausta, tämä sama toistuu useammalla laitteella.


 


Oletko kokeillut asetuksista sovelluksen tiedoista välimuistin tyhjennyksen? Se ei välttämättä tyhjene vaikka poistat sovelluksen ja asennat sen uudelleen.


@ess69@  kirjoitti:

Android laitteiden Outlook vaatii jatkuvasti kirjatumista, tympii asentaa ja poistaa.

Lisäksi herjaa "Sähköpostipalvelimen varmenne ei ole voimassa."

Mikä neuvoksi?

 

 

edit Merja_J: otsikkoa korjattu


Samatapainen ongelma tuli iPadin Outlookiin. Aikani räpellettyäni, vaihdoin toiseen appiin. Tykkään kuitenkin Outlookista ja toivon, että Telia saa ongelman ratkaistua. Gmail ja live toimivat Outlookissa kuten ennenkin, mistä päättelen, että vika on Telian päässä.


@TaneliEerikki@  kirjoitti:




Samatapainen ongelma tuli iPadin Outlookiin. Aikani räpellettyäni, vaihdoin toiseen appiin. Tykkään kuitenkin Outlookista ja toivon, että Telia saa ongelman ratkaistua. Gmail ja live toimivat Outlookissa kuten ennenkin, mistä päättelen, että vika on Telian päässä.




Minkälaiset asetukset sinulla oli määritettynä Outlookiin?


 


Ohjelmaa on testattu meillä, mutta ongelmaa emme ole saaneet toistettua. 


@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

@TaneliEerikki@  kirjoitti:


Samatapainen ongelma tuli iPadin Outlookiin. Aikani räpellettyäni, vaihdoin toiseen appiin. Tykkään kuitenkin Outlookista ja toivon, että Telia saa ongelman ratkaistua. Gmail ja live toimivat Outlookissa kuten ennenkin, mistä päättelen, että vika on Telian päässä.


Minkälaiset asetukset sinulla oli määritettynä Outlookiin?

 

Ohjelmaa on testattu meillä, mutta ongelmaa emme ole saaneet toistettua. 


Mitä asetusta haet ?

 

IMAP: imap.inet.fi:993

Lähtevän SMTP: mail.inet.fi:465

tunnukset ja salasanat tietty

 

Ongelma on useamalla laitteella, känny, tabletti ja tuo varmenne kysäri tulee jopa windows läppärillä. Muiden sähköposti boxien tai palveluntarjojien osalta ei ongelmia

 

 

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@ess69@  kirjoitti:

 


Toivoisimme, että näistä molemmat eli @TaneliEerikki ja @ess69 tekisitte tästä meille ilmoitusta tutkittavaksi ottamalla Häiriöilmoituksiimme yhteyttä. Lähdetään tutkimaan asiaa, mikä siinä on syynä. 


@PiaJo@  kirjoitti:


@ess69@  kirjoitti:


 




Toivoisimme, että näistä molemmat eli @TaneliEerikki ja @ess69 tekisitte tästä meille ilmoitusta tutkittavaksi ottamalla Häiriöilmoituksiimme yhteyttä. Lähdetään tutkimaan asiaa, mikä siinä on syynä. 




Asensin iPadiin Outlookin ja postitilin. Palataan asiaan kun keritään.


 


Android-kännykässäni tekee tuota salasanan pyyntöä jatkuvasti. Ei välttämättä sovellusta käynnistäessä, mutta esim. kun on avannut postista jonkin linkin ja palaa netistä postiin, kysyy salasanaa, vaikka sovellus on taustalla auki.


 


Edit ReOlivia: Poistettu allekirjoitus. Voit kirjoittaa profiilin tietoihin lisää itsestäsi.

Minun ja vaimon androideissa samaa vikaa, kyselee jatkuvasti salasanaa. Sitten kun sen laittaa toimii hetken, mutta kohta taas kyselee sitä. Asetukset on kunnossa ja tiliä poistettu yms. mutta ei auta. Samsung A40 ja oneplus 6 puhelimet


@PiaJo@  kirjoitti:

@ess69@  kirjoitti:

 


Toivoisimme, että näistä molemmat eli @TaneliEerikki ja @ess69 tekisitte tästä meille ilmoitusta tutkittavaksi ottamalla Häiriöilmoituksiimme yhteyttä. Lähdetään tutkimaan asiaa, mikä siinä on syynä. 


Voin tehdä tuonkin vielä, vaikka olen puhelimitse tehnyt pariviikkoa sitten ja luvattiin olla yhteydessä mutta mitään ei ole kuulunut joten aloitin täällä kyselyn myös.


@JufeNaut@  kirjoitti:

Minun ja vaimon androideissa samaa vikaa, kyselee jatkuvasti salasanaa. Sitten kun sen laittaa toimii hetken, mutta kohta taas kyselee sitä. Asetukset on kunnossa ja tiliä poistettu yms. mutta ei auta. Samsung A40 ja oneplus 6 puhelimet


Juuri näin se käyttäytyy, esim. Samsung A70, Galaxy Tab

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@JufeNaut@  kirjoitti:

Minun ja vaimon androideissa samaa vikaa, kyselee jatkuvasti salasanaa. Sitten kun sen laittaa toimii hetken, mutta kohta taas kyselee sitä. Asetukset on kunnossa ja tiliä poistettu yms. mutta ei auta. Samsung A40 ja oneplus 6 puhelimet




Moikka @JufeNaut ja tervetuloa Yhteisöön! Laittaisitko meillä tuosta häiriöilmoitusta, niin päästään sitä kautta tutkimaan asiaa tarkemmin.

Kunniamerkki +2

 


@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@JufeNaut@  kirjoitti:

Minun ja vaimon androideissa samaa vikaa, kyselee jatkuvasti salasanaa. Sitten kun sen laittaa toimii hetken, mutta kohta taas kyselee sitä. Asetukset on kunnossa ja tiliä poistettu yms. mutta ei auta. Samsung A40 ja oneplus 6 puhelimet


Moikka @JufeNaut ja tervetuloa Yhteisöön! Laittaisitko meillä tuosta häiriöilmoitusta, niin päästään sitä kautta tutkimaan asiaa tarkemmin.


 

Outlook for IOS on todellakin yllättäen lakannut toimimasta. Samat asetukset toimivat aikaisemmin ja nyt viime aikoina (viimeisen viikon aikana) vaatii vaan uudelleenkirjautumista jatkuvasti.

 

Asetukset on oikein ja tarkistettu useampaan otteeseen ja kokeiltu eri asetuksilla. Kaikkien muiden palveluntarjoajien tilit toimivat normaalisti.

 

Tein kyllä häiriöilmoituksen mutta huvittavinta oli ettei ongelmaa voinut kuvata lomakkeella mitenkään kun mitään täytettävää kenttää ei löytynyt...

 

Nyt pitäisi kyllä tutkia tätä ongelmaa syvällisemmin, pelkkien asetusten tarkistaminen ei enää auta.


@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@JufeNaut@  kirjoitti:

Minun ja vaimon androideissa samaa vikaa, kyselee jatkuvasti salasanaa. Sitten kun sen laittaa toimii hetken, mutta kohta taas kyselee sitä. Asetukset on kunnossa ja tiliä poistettu yms. mutta ei auta. Samsung A40 ja oneplus 6 puhelimet


Moikka @JufeNaut ja tervetuloa Yhteisöön! Laittaisitko meillä tuosta häiriöilmoitusta, niin päästään sitä kautta tutkimaan asiaa tarkemmin.


@HannaMarikaL Ihan mielenkiinnosta: kun pyydät meitä useita laittamaan häiriöilmoitusta tästä samasta asiasta, eikö se tieto kulkisi teillä siellä Telian sisällä täältä foorumilta sinne häiriöilmoitusten lukijoille? Eikö tuo nyt ole ilmeistä, että vikaa on muissakin kuin meissä käyttäjissä.

 

Sen verran kuitenkin vielä tuosta Outlookiin tilin perustamisesta, että se ei kysy missään vaiheessa käyttäjätunnusta ("testee-1"). Lisäasetuksissa on IMAP-käyttäjänimi ja SMTP-käyttäjänimi, joissa molemmissa sähköpostiosoite. iPad/Outlookiin en nyt saa tiliä toimimaan kunnolla ollenkaan.


@TaneliEerikki@  kirjoitti:

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

@JufeNaut@  kirjoitti:

Minun ja vaimon androideissa samaa vikaa, kyselee jatkuvasti salasanaa. Sitten kun sen laittaa toimii hetken, mutta kohta taas kyselee sitä. Asetukset on kunnossa ja tiliä poistettu yms. mutta ei auta. Samsung A40 ja oneplus 6 puhelimet


Moikka @JufeNaut ja tervetuloa Yhteisöön! Laittaisitko meillä tuosta häiriöilmoitusta, niin päästään sitä kautta tutkimaan asiaa tarkemmin.


@HannaMarikaL Ihan mielenkiinnosta: kun pyydät meitä useita laittamaan häiriöilmoitusta tästä samasta asiasta, eikö se tieto kulkisi teillä siellä Telian sisällä täältä foorumilta sinne häiriöilmoitusten lukijoille? Eikö tuo nyt ole ilmeistä, että vikaa on muissakin kuin meissä käyttäjissä.

 

Sen verran kuitenkin vielä tuosta Outlookiin tilin perustamisesta, että se ei kysy missään vaiheessa käyttäjätunnusta ("testee-1"). Lisäasetuksissa on IMAP-käyttäjänimi ja SMTP-käyttäjänimi, joissa molemmissa sähköpostiosoite. iPad/Outlookiin en nyt saa tiliä toimimaan kunnolla ollenkaan.


IMAP- ja SMTP-käyttäjänimi ="testee-1"

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Käsittelyyn tulleen häiriöilmoituksen myötä tilannetta on tutkittu vianhallinnastamme. Ongelma  näyttäisi jäävän siihen, että Outlook on alkanut muuttaa maili palvelimen muotoon palvelin:portti eli esim. mail.inet.fi:993. Tuota määristystä emme tue, joten suosittelen käyttämään jotain toista sähköpostiohjelmaa.


@AnneAn@  kirjoitti:

Käsittelyyn tulleen häiriöilmoituksen myötä tilannetta on tutkittu vianhallinnastamme. Ongelma  näyttäisi jäävän siihen, että Outlook on alkanut muuttaa maili palvelimen muotoon palvelin:portti eli esim. mail.inet.fi:993. Tuota määristystä emme tue, joten suosittelen käyttämään jotain toista sähköpostiohjelmaa.


Moi, ihan oikeasti tämäkö on Telian virallinen kanta?  Ja laitatko vielä mikä on oikea muoto.

Kehottaisin kuitenkin vilkaisemaan outlookin käyttäjä määriä ja latauksia ennen tuota suositusta. Tarkoittaa meillä käyttäjille ja yrityksille melkoisen mylläyksen jos officen mukana olevia ohjelmia ei voi käyttää Telian laatikoiden kanssa.

Kunniamerkki +2

@AnneAn@  kirjoitti:

Käsittelyyn tulleen häiriöilmoituksen myötä tilannetta on tutkittu vianhallinnastamme. Ongelma  näyttäisi jäävän siihen, että Outlook on alkanut muuttaa maili palvelimen muotoon palvelin:portti eli esim. mail.inet.fi:993. Tuota määristystä emme tue, joten suosittelen käyttämään jotain toista sähköpostiohjelmaa.


Jos tämä todellakin on Telian virallinen kanta niin voi ilmeisesti lopettaa Telian sähköpostin käytön jolloin ei myöskään ole mitään syytä pitää enää Telian laajakaistaakaan...

Sähköpostiosoite on ollut merkittävin syy olla vilkaisematta vieraisiin pöytiin.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Havainto Outlookin ohjelmiston toiminnasta on tehty ja suosittelemme käyttämään sähköpostia toisella ohjelmalla.

Kannattaa myös ilmoittaa palvelun toimimattomuudesta Outlookin kehittäjälle, eli Microsoftille. He voivat mahdollisesti palauttaa aiemmin muutetun asetuksen takaisin, jolloin palvelu toimisi kuten ennenkin.


@HenriLie@  kirjoitti:

Havainto Outlookin ohjelmiston toiminnasta on tehty ja suosittelemme käyttämään sähköpostia toisella ohjelmalla.

Kannattaa myös ilmoittaa palvelun toimimattomuudesta Outlookin kehittäjälle, eli Microsoftille. He voivat mahdollisesti palauttaa aiemmin muutetun asetuksen takaisin, jolloin palvelu toimisi kuten ennenkin.


Edelleen ei tuota aleta vaihtamaan ja varsinkin sama sovellus käytössä yrityspuolella myös ja muiden laatikoiden kanssa toimii ja samalla versiolla, ei jää kuin Telian laatikko ja vanhentunut varmenne jäljelle joten pitää laskea määrät ja katsoa miten kenen kanssa jatketaan. Harmillisin tilanne tässä säpo osoitteiden mahdollinen muuttaminen

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@ess69@  kirjoitti:

@HenriLie@  kirjoitti:

Havainto Outlookin ohjelmiston toiminnasta on tehty ja suosittelemme käyttämään sähköpostia toisella ohjelmalla.

Kannattaa myös ilmoittaa palvelun toimimattomuudesta Outlookin kehittäjälle, eli Microsoftille. He voivat mahdollisesti palauttaa aiemmin muutetun asetuksen takaisin, jolloin palvelu toimisi kuten ennenkin.


Edelleen ei tuota aleta vaihtamaan ja varsinkin sama sovellus käytössä yrityspuolella myös ja muiden laatikoiden kanssa toimii ja samalla versiolla, ei jää kuin Telian laatikko ja vanhentunut varmenne jäljelle joten pitää laskea määrät ja katsoa miten kenen kanssa jatketaan. Harmillisin tilanne tässä säpo osoitteiden mahdollinen muuttaminen

 


Nyt saimme kuittauksen, että muutos Outlookin päässä on havaittu ja tästä aiheutuva oneglma korjattu. Muutokset on tehty meidän osalta viime perjantaina 6.11. Nyt "Palvelimen varmenne ei ole voimassa" herjaa ei tulisi näkyä. Jos ongelma jatkuu, kannattaa sähköpostitili poistaa sovelluksesta ja asentaa uudelleen.

Kunniamerkki +2

@HenriLie@  kirjoitti:

@ess69@  kirjoitti:

@HenriLie@  kirjoitti:

Havainto Outlookin ohjelmiston toiminnasta on tehty ja suosittelemme käyttämään sähköpostia toisella ohjelmalla.

Kannattaa myös ilmoittaa palvelun toimimattomuudesta Outlookin kehittäjälle, eli Microsoftille. He voivat mahdollisesti palauttaa aiemmin muutetun asetuksen takaisin, jolloin palvelu toimisi kuten ennenkin.


Edelleen ei tuota aleta vaihtamaan ja varsinkin sama sovellus käytössä yrityspuolella myös ja muiden laatikoiden kanssa toimii ja samalla versiolla, ei jää kuin Telian laatikko ja vanhentunut varmenne jäljelle joten pitää laskea määrät ja katsoa miten kenen kanssa jatketaan. Harmillisin tilanne tässä säpo osoitteiden mahdollinen muuttaminen

 


Nyt saimme kuittauksen, että muutos Outlookin päässä on havaittu ja tästä aiheutuva oneglma korjattu. Muutokset on tehty meidän osalta viime perjantaina 6.11. Nyt "Palvelimen varmenne ei ole voimassa" herjaa ei tulisi näkyä. Jos ongelma jatkuu, kannattaa sähköpostitili poistaa sovelluksesta ja asentaa uudelleen.


Itselläni ongelma ei ainakaan poistunut vielä.

 

Outlook for IOS vaatii kirjautumaan tilille x.x@pp.inet.fi uudelleen ja uudelleen.

 

Tili poistettu ja konfiguroitu uudestaan.

 

Nämä Telian sähköpostitilit on ainoat jotka eivät toimi, muiden palveluntajoajien tilit toimivat.

 

 

Vastaa