Outlook vaatii jatkuvaa kirjautumista - herjaa "palvelimen varmenne ei ole voimassa"

  • 23 October 2020
  • 38 kommenttia
  • 352 katselukertaa

Android laitteiden Outlook vaatii jatkuvasti kirjatumista, tympii asentaa ja poistaa.


Lisäksi herjaa "Sähköpostipalvelimen varmenne ei ole voimassa."


Mikä neuvoksi?


 


 


edit Merja_J: otsikkoa korjattu


38 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@Jordy@  kirjoitti:


@HenriLie@  kirjoitti:


@ess69@  kirjoitti:


@HenriLie@  kirjoitti:

Havainto Outlookin ohjelmiston toiminnasta on tehty ja suosittelemme käyttämään sähköpostia toisella ohjelmalla.

Kannattaa myös ilmoittaa palvelun toimimattomuudesta Outlookin kehittäjälle, eli Microsoftille. He voivat mahdollisesti palauttaa aiemmin muutetun asetuksen takaisin, jolloin palvelu toimisi kuten ennenkin.




Edelleen ei tuota aleta vaihtamaan ja varsinkin sama sovellus käytössä yrityspuolella myös ja muiden laatikoiden kanssa toimii ja samalla versiolla, ei jää kuin Telian laatikko ja vanhentunut varmenne jäljelle joten pitää laskea määrät ja katsoa miten kenen kanssa jatketaan. Harmillisin tilanne tässä säpo osoitteiden mahdollinen muuttaminen


 




Nyt saimme kuittauksen, että muutos Outlookin päässä on havaittu ja tästä aiheutuva oneglma korjattu. Muutokset on tehty meidän osalta viime perjantaina 6.11. Nyt "Palvelimen varmenne ei ole voimassa" herjaa ei tulisi näkyä. Jos ongelma jatkuu, kannattaa sähköpostitili poistaa sovelluksesta ja asentaa uudelleen.




Itselläni ongelma ei ainakaan poistunut vielä.


 


Outlook for IOS vaatii kirjautumaan tilille x.x@pp.inet.fi uudelleen ja uudelleen.


 


Tili poistettu ja konfiguroitu uudestaan.


 


Nämä Telian sähköpostitilit on ainoat jotka eivät toimi, muiden palveluntajoajien tilit toimivat.


 


 




Onko ongelmasi osana tämä ilmoitus "palvelimen varmenne ei ole voimassa" ?

Kunniamerkki +2

@HenriLie@  kirjoitti:

@Jordy@  kirjoitti:

@HenriLie@  kirjoitti:

@ess69@  kirjoitti:

@HenriLie@  kirjoitti:

Havainto Outlookin ohjelmiston toiminnasta on tehty ja suosittelemme käyttämään sähköpostia toisella ohjelmalla.

Kannattaa myös ilmoittaa palvelun toimimattomuudesta Outlookin kehittäjälle, eli Microsoftille. He voivat mahdollisesti palauttaa aiemmin muutetun asetuksen takaisin, jolloin palvelu toimisi kuten ennenkin.


Edelleen ei tuota aleta vaihtamaan ja varsinkin sama sovellus käytössä yrityspuolella myös ja muiden laatikoiden kanssa toimii ja samalla versiolla, ei jää kuin Telian laatikko ja vanhentunut varmenne jäljelle joten pitää laskea määrät ja katsoa miten kenen kanssa jatketaan. Harmillisin tilanne tässä säpo osoitteiden mahdollinen muuttaminen

 


Nyt saimme kuittauksen, että muutos Outlookin päässä on havaittu ja tästä aiheutuva oneglma korjattu. Muutokset on tehty meidän osalta viime perjantaina 6.11. Nyt "Palvelimen varmenne ei ole voimassa" herjaa ei tulisi näkyä. Jos ongelma jatkuu, kannattaa sähköpostitili poistaa sovelluksesta ja asentaa uudelleen.


Itselläni ongelma ei ainakaan poistunut vielä.

 

Outlook for IOS vaatii kirjautumaan tilille x.x@pp.inet.fi uudelleen ja uudelleen.

 

Tili poistettu ja konfiguroitu uudestaan.

 

Nämä Telian sähköpostitilit on ainoat jotka eivät toimi, muiden palveluntajoajien tilit toimivat.

 

 


Onko ongelmasi osana tämä ilmoitus "palvelimen varmenne ei ole voimassa" ?


Niin kuvittelin kun Outlook for IOS lakkasi toimimasta samoihin aikoihin kun Android -käyttäjiltä alkoi tulemaan tänne ilmoituksia viasta.

 

Vikailmoitus kyllä tehty mutta siitä ei ole kuulunut mitään.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@Jordy@  kirjoitti:


@HenriLie@  kirjoitti:


@Jordy@  kirjoitti:


@HenriLie@  kirjoitti:


@ess69@  kirjoitti:


@HenriLie@  kirjoitti:

Havainto Outlookin ohjelmiston toiminnasta on tehty ja suosittelemme käyttämään sähköpostia toisella ohjelmalla.

Kannattaa myös ilmoittaa palvelun toimimattomuudesta Outlookin kehittäjälle, eli Microsoftille. He voivat mahdollisesti palauttaa aiemmin muutetun asetuksen takaisin, jolloin palvelu toimisi kuten ennenkin.




Edelleen ei tuota aleta vaihtamaan ja varsinkin sama sovellus käytössä yrityspuolella myös ja muiden laatikoiden kanssa toimii ja samalla versiolla, ei jää kuin Telian laatikko ja vanhentunut varmenne jäljelle joten pitää laskea määrät ja katsoa miten kenen kanssa jatketaan. Harmillisin tilanne tässä säpo osoitteiden mahdollinen muuttaminen


 




Nyt saimme kuittauksen, että muutos Outlookin päässä on havaittu ja tästä aiheutuva oneglma korjattu. Muutokset on tehty meidän osalta viime perjantaina 6.11. Nyt "Palvelimen varmenne ei ole voimassa" herjaa ei tulisi näkyä. Jos ongelma jatkuu, kannattaa sähköpostitili poistaa sovelluksesta ja asentaa uudelleen.




Itselläni ongelma ei ainakaan poistunut vielä.


 


Outlook for IOS vaatii kirjautumaan tilille x.x@pp.inet.fi uudelleen ja uudelleen.


 


Tili poistettu ja konfiguroitu uudestaan.


 


Nämä Telian sähköpostitilit on ainoat jotka eivät toimi, muiden palveluntajoajien tilit toimivat.


 


 




Onko ongelmasi osana tämä ilmoitus "palvelimen varmenne ei ole voimassa" ?




Niin kuvittelin kun Outlook for IOS lakkasi toimimasta samoihin aikoihin kun Android -käyttäjiltä alkoi tulemaan tänne ilmoituksia viasta.


 


Vikailmoitus kyllä tehty mutta siitä ei ole kuulunut mitään.




Korjaus on tehty nimenomaan tuota "palvelimen varmenne ei ole voimassa" ongelmaa varten, eli jos ongelmasi on jokin muu, on häiriöilmoituksen kanssa jatkettava tutkintaa. Onko häiriöilmoituksen jättämisestä kuinka kauan aikaa kulunut?

Kunniamerkki +2

Kes


@HenriLie@  kirjoitti:

@Jordy@  kirjoitti:

@HenriLie@  kirjoitti:

@Jordy@  kirjoitti:

@HenriLie@  kirjoitti:

@ess69@  kirjoitti:

@HenriLie@  kirjoitti:

Havainto Outlookin ohjelmiston toiminnasta on tehty ja suosittelemme käyttämään sähköpostia toisella ohjelmalla.

Kannattaa myös ilmoittaa palvelun toimimattomuudesta Outlookin kehittäjälle, eli Microsoftille. He voivat mahdollisesti palauttaa aiemmin muutetun asetuksen takaisin, jolloin palvelu toimisi kuten ennenkin.


Edelleen ei tuota aleta vaihtamaan ja varsinkin sama sovellus käytössä yrityspuolella myös ja muiden laatikoiden kanssa toimii ja samalla versiolla, ei jää kuin Telian laatikko ja vanhentunut varmenne jäljelle joten pitää laskea määrät ja katsoa miten kenen kanssa jatketaan. Harmillisin tilanne tässä säpo osoitteiden mahdollinen muuttaminen

 


Nyt saimme kuittauksen, että muutos Outlookin päässä on havaittu ja tästä aiheutuva oneglma korjattu. Muutokset on tehty meidän osalta viime perjantaina 6.11. Nyt "Palvelimen varmenne ei ole voimassa" herjaa ei tulisi näkyä. Jos ongelma jatkuu, kannattaa sähköpostitili poistaa sovelluksesta ja asentaa uudelleen.


Itselläni ongelma ei ainakaan poistunut vielä.

 

Outlook for IOS vaatii kirjautumaan tilille x.x@pp.inet.fi uudelleen ja uudelleen.

 

Tili poistettu ja konfiguroitu uudestaan.

 

Nämä Telian sähköpostitilit on ainoat jotka eivät toimi, muiden palveluntajoajien tilit toimivat.

 

 


Onko ongelmasi osana tämä ilmoitus "palvelimen varmenne ei ole voimassa" ?


Niin kuvittelin kun Outlook for IOS lakkasi toimimasta samoihin aikoihin kun Android -käyttäjiltä alkoi tulemaan tänne ilmoituksia viasta.

 

Vikailmoitus kyllä tehty mutta siitä ei ole kuulunut mitään.


Korjaus on tehty nimenomaan tuota "palvelimen varmenne ei ole voimassa" ongelmaa varten, eli jos ongelmasi on jokin muu, on häiriöilmoituksen kanssa jatkettava tutkintaa. Onko häiriöilmoituksen jättämisestä kuinka kauan aikaa kulunut?


Keskiviikkona 4.11.2020 jolloin kyllä soitettu minulle takaisin ja tiedusteltu asiasta.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@Jordy@  kirjoitti:

Kes



@HenriLie@  kirjoitti:


@Jordy@  kirjoitti:


@HenriLie@  kirjoitti:


@Jordy@  kirjoitti:


@HenriLie@  kirjoitti:


@ess69@  kirjoitti:


@HenriLie@  kirjoitti:

Havainto Outlookin ohjelmiston toiminnasta on tehty ja suosittelemme käyttämään sähköpostia toisella ohjelmalla.

Kannattaa myös ilmoittaa palvelun toimimattomuudesta Outlookin kehittäjälle, eli Microsoftille. He voivat mahdollisesti palauttaa aiemmin muutetun asetuksen takaisin, jolloin palvelu toimisi kuten ennenkin.




Edelleen ei tuota aleta vaihtamaan ja varsinkin sama sovellus käytössä yrityspuolella myös ja muiden laatikoiden kanssa toimii ja samalla versiolla, ei jää kuin Telian laatikko ja vanhentunut varmenne jäljelle joten pitää laskea määrät ja katsoa miten kenen kanssa jatketaan. Harmillisin tilanne tässä säpo osoitteiden mahdollinen muuttaminen


 




Nyt saimme kuittauksen, että muutos Outlookin päässä on havaittu ja tästä aiheutuva oneglma korjattu. Muutokset on tehty meidän osalta viime perjantaina 6.11. Nyt "Palvelimen varmenne ei ole voimassa" herjaa ei tulisi näkyä. Jos ongelma jatkuu, kannattaa sähköpostitili poistaa sovelluksesta ja asentaa uudelleen.




Itselläni ongelma ei ainakaan poistunut vielä.


 


Outlook for IOS vaatii kirjautumaan tilille x.x@pp.inet.fi uudelleen ja uudelleen.


 


Tili poistettu ja konfiguroitu uudestaan.


 


Nämä Telian sähköpostitilit on ainoat jotka eivät toimi, muiden palveluntajoajien tilit toimivat.


 


 




Onko ongelmasi osana tämä ilmoitus "palvelimen varmenne ei ole voimassa" ?




Niin kuvittelin kun Outlook for IOS lakkasi toimimasta samoihin aikoihin kun Android -käyttäjiltä alkoi tulemaan tänne ilmoituksia viasta.


 


Vikailmoitus kyllä tehty mutta siitä ei ole kuulunut mitään.




Korjaus on tehty nimenomaan tuota "palvelimen varmenne ei ole voimassa" ongelmaa varten, eli jos ongelmasi on jokin muu, on häiriöilmoituksen kanssa jatkettava tutkintaa. Onko häiriöilmoituksen jättämisestä kuinka kauan aikaa kulunut?




Keskiviikkona 4.11.2020 jolloin kyllä soitettu minulle takaisin ja tiedusteltu asiasta.




Selvä, eli asiaa on hoidettu jo. Pyytäisin olemaan yhteydessä meihin esim. chatissa, niin saamme asiakastiedot ja häiriöilmoituksen tiedot auki.
Jos sinulle on luvattu palata asiasta myöhemmin, on odotettava yhteydenottoa.

Moi


@HenriLie@  kirjoitti:

@ess69@  kirjoitti:

@HenriLie@  kirjoitti:

Havainto Outlookin ohjelmiston toiminnasta on tehty ja suosittelemme käyttämään sähköpostia toisella ohjelmalla.

Kannattaa myös ilmoittaa palvelun toimimattomuudesta Outlookin kehittäjälle, eli Microsoftille. He voivat mahdollisesti palauttaa aiemmin muutetun asetuksen takaisin, jolloin palvelu toimisi kuten ennenkin.


Edelleen ei tuota aleta vaihtamaan ja varsinkin sama sovellus käytössä yrityspuolella myös ja muiden laatikoiden kanssa toimii ja samalla versiolla, ei jää kuin Telian laatikko ja vanhentunut varmenne jäljelle joten pitää laskea määrät ja katsoa miten kenen kanssa jatketaan. Harmillisin tilanne tässä säpo osoitteiden mahdollinen muuttaminen

 


Nyt saimme kuittauksen, että muutos Outlookin päässä on havaittu ja tästä aiheutuva oneglma korjattu. Muutokset on tehty meidän osalta viime perjantaina 6.11. Nyt "Palvelimen varmenne ei ole voimassa" herjaa ei tulisi näkyä. Jos ongelma jatkuu, kannattaa sähköpostitili poistaa sovelluksesta ja asentaa uudelleen.


 ok, alkaa kuulostamaan ratkaisulta. Kiitos infosta poistetaan ja asennellaan uudelleen + testataan toimiiko nyt kuten oletetaan


@ess69@  kirjoitti:

Moi



@HenriLie@  kirjoitti:


@ess69@  kirjoitti:


@HenriLie@  kirjoitti:

Havainto Outlookin ohjelmiston toiminnasta on tehty ja suosittelemme käyttämään sähköpostia toisella ohjelmalla.

Kannattaa myös ilmoittaa palvelun toimimattomuudesta Outlookin kehittäjälle, eli Microsoftille. He voivat mahdollisesti palauttaa aiemmin muutetun asetuksen takaisin, jolloin palvelu toimisi kuten ennenkin.




Edelleen ei tuota aleta vaihtamaan ja varsinkin sama sovellus käytössä yrityspuolella myös ja muiden laatikoiden kanssa toimii ja samalla versiolla, ei jää kuin Telian laatikko ja vanhentunut varmenne jäljelle joten pitää laskea määrät ja katsoa miten kenen kanssa jatketaan. Harmillisin tilanne tässä säpo osoitteiden mahdollinen muuttaminen


 




Nyt saimme kuittauksen, että muutos Outlookin päässä on havaittu ja tästä aiheutuva oneglma korjattu. Muutokset on tehty meidän osalta viime perjantaina 6.11. Nyt "Palvelimen varmenne ei ole voimassa" herjaa ei tulisi näkyä. Jos ongelma jatkuu, kannattaa sähköpostitili poistaa sovelluksesta ja asentaa uudelleen.




 ok, alkaa kuulostamaan ratkaisulta. Kiitos infosta poistetaan ja asennellaan uudelleen + testataan toimiiko nyt kuten oletetaan




Uudelleen asennuksen jälkeen kaipaa edelleen varmenetta kirjautuessa..


 



 



Edit MinnaLN: upotettu kuvat viestiin.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@ess69@  kirjoitti:


@ess69@  kirjoitti:

Moi



@HenriLie@  kirjoitti:


@ess69@  kirjoitti:


@HenriLie@  kirjoitti:

Havainto Outlookin ohjelmiston toiminnasta on tehty ja suosittelemme käyttämään sähköpostia toisella ohjelmalla.

Kannattaa myös ilmoittaa palvelun toimimattomuudesta Outlookin kehittäjälle, eli Microsoftille. He voivat mahdollisesti palauttaa aiemmin muutetun asetuksen takaisin, jolloin palvelu toimisi kuten ennenkin.




Edelleen ei tuota aleta vaihtamaan ja varsinkin sama sovellus käytössä yrityspuolella myös ja muiden laatikoiden kanssa toimii ja samalla versiolla, ei jää kuin Telian laatikko ja vanhentunut varmenne jäljelle joten pitää laskea määrät ja katsoa miten kenen kanssa jatketaan. Harmillisin tilanne tässä säpo osoitteiden mahdollinen muuttaminen


 




Nyt saimme kuittauksen, että muutos Outlookin päässä on havaittu ja tästä aiheutuva oneglma korjattu. Muutokset on tehty meidän osalta viime perjantaina 6.11. Nyt "Palvelimen varmenne ei ole voimassa" herjaa ei tulisi näkyä. Jos ongelma jatkuu, kannattaa sähköpostitili poistaa sovelluksesta ja asentaa uudelleen.




 ok, alkaa kuulostamaan ratkaisulta. Kiitos infosta poistetaan ja asennellaan uudelleen + testataan toimiiko nyt kuten oletetaan




Uudelleen asennuksen jälkeen kaipaa edelleen varmenetta kirjautuessa..


 



 



Edit MinnaLN: upotettu kuvat viestiin.




Kokeiletko uudelleen, asiaan on tehty juuri äsken toimenpiteitä eli pitäisi toimia nyt ok. 

 


@PiaJo@  kirjoitti:

@ess69@  kirjoitti:

@ess69@  kirjoitti:

Moi


@HenriLie@  kirjoitti:

@ess69@  kirjoitti:

@HenriLie@  kirjoitti:

Havainto Outlookin ohjelmiston toiminnasta on tehty ja suosittelemme käyttämään sähköpostia toisella ohjelmalla.

Kannattaa myös ilmoittaa palvelun toimimattomuudesta Outlookin kehittäjälle, eli Microsoftille. He voivat mahdollisesti palauttaa aiemmin muutetun asetuksen takaisin, jolloin palvelu toimisi kuten ennenkin.


Edelleen ei tuota aleta vaihtamaan ja varsinkin sama sovellus käytössä yrityspuolella myös ja muiden laatikoiden kanssa toimii ja samalla versiolla, ei jää kuin Telian laatikko ja vanhentunut varmenne jäljelle joten pitää laskea määrät ja katsoa miten kenen kanssa jatketaan. Harmillisin tilanne tässä säpo osoitteiden mahdollinen muuttaminen

 


Nyt saimme kuittauksen, että muutos Outlookin päässä on havaittu ja tästä aiheutuva oneglma korjattu. Muutokset on tehty meidän osalta viime perjantaina 6.11. Nyt "Palvelimen varmenne ei ole voimassa" herjaa ei tulisi näkyä. Jos ongelma jatkuu, kannattaa sähköpostitili poistaa sovelluksesta ja asentaa uudelleen.


 ok, alkaa kuulostamaan ratkaisulta. Kiitos infosta poistetaan ja asennellaan uudelleen + testataan toimiiko nyt kuten oletetaan


Uudelleen asennuksen jälkeen kaipaa edelleen varmenetta kirjautuessa..

 

 

Edit MinnaLN: upotettu kuvat viestiin.


Kokeiletko uudelleen, asiaan on tehty juuri äsken toimenpiteitä eli pitäisi toimia nyt ok. 


Moikka, varmenne ongelma näyttäisi nyt poistuneen, jäljellä enää se ettää vaatii tämän tästä uudelleen kirjautumista.  Sovellukset on suljettuna ja avaa outlook:in hetken saattaa pystyä käymään email:ja kunnes tulee pyyntö kirjautua uudelleen, tämä siis Android laiteilla. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@ess69@  kirjoitti:

 



@PiaJo@  kirjoitti:


@ess69@  kirjoitti:


@ess69@  kirjoitti:

Moi



@HenriLie@  kirjoitti:


@ess69@  kirjoitti:


@HenriLie@  kirjoitti:

Havainto Outlookin ohjelmiston toiminnasta on tehty ja suosittelemme käyttämään sähköpostia toisella ohjelmalla.

Kannattaa myös ilmoittaa palvelun toimimattomuudesta Outlookin kehittäjälle, eli Microsoftille. He voivat mahdollisesti palauttaa aiemmin muutetun asetuksen takaisin, jolloin palvelu toimisi kuten ennenkin.




Edelleen ei tuota aleta vaihtamaan ja varsinkin sama sovellus käytössä yrityspuolella myös ja muiden laatikoiden kanssa toimii ja samalla versiolla, ei jää kuin Telian laatikko ja vanhentunut varmenne jäljelle joten pitää laskea määrät ja katsoa miten kenen kanssa jatketaan. Harmillisin tilanne tässä säpo osoitteiden mahdollinen muuttaminen


 




Nyt saimme kuittauksen, että muutos Outlookin päässä on havaittu ja tästä aiheutuva oneglma korjattu. Muutokset on tehty meidän osalta viime perjantaina 6.11. Nyt "Palvelimen varmenne ei ole voimassa" herjaa ei tulisi näkyä. Jos ongelma jatkuu, kannattaa sähköpostitili poistaa sovelluksesta ja asentaa uudelleen.




 ok, alkaa kuulostamaan ratkaisulta. Kiitos infosta poistetaan ja asennellaan uudelleen + testataan toimiiko nyt kuten oletetaan




Uudelleen asennuksen jälkeen kaipaa edelleen varmenetta kirjautuessa..


 



 



Edit MinnaLN: upotettu kuvat viestiin.




Kokeiletko uudelleen, asiaan on tehty juuri äsken toimenpiteitä eli pitäisi toimia nyt ok. 




Moikka, varmenne ongelma näyttäisi nyt poistuneen, jäljellä enää se ettää vaatii tämän tästä uudelleen kirjautumista.  Sovellukset on suljettuna ja avaa outlook:in hetken saattaa pystyä käymään email:ja kunnes tulee pyyntö kirjautua uudelleen, tämä siis Android laiteilla. 




Hienoa kuulla, että varmenne ongelma on poistunut eikä häiritse enään käyttöä. Uloskirjautuminen vaikuttaisi sovellusongelmalta, suosittelen vielä tyhjentämään sovelluksen välimuistin ja asentamaan sen uudelleen nyt, kun varmenneongelma on onnistuttu korjaamaan.


@HenriLie@  kirjoitti:

@ess69@  kirjoitti:

 


@PiaJo@  kirjoitti:

@ess69@  kirjoitti:

@ess69@  kirjoitti:

Moi


@HenriLie@  kirjoitti:

@ess69@  kirjoitti:

@HenriLie@  kirjoitti:

Havainto Outlookin ohjelmiston toiminnasta on tehty ja suosittelemme käyttämään sähköpostia toisella ohjelmalla.

Kannattaa myös ilmoittaa palvelun toimimattomuudesta Outlookin kehittäjälle, eli Microsoftille. He voivat mahdollisesti palauttaa aiemmin muutetun asetuksen takaisin, jolloin palvelu toimisi kuten ennenkin.


Edelleen ei tuota aleta vaihtamaan ja varsinkin sama sovellus käytössä yrityspuolella myös ja muiden laatikoiden kanssa toimii ja samalla versiolla, ei jää kuin Telian laatikko ja vanhentunut varmenne jäljelle joten pitää laskea määrät ja katsoa miten kenen kanssa jatketaan. Harmillisin tilanne tässä säpo osoitteiden mahdollinen muuttaminen

 


Nyt saimme kuittauksen, että muutos Outlookin päässä on havaittu ja tästä aiheutuva oneglma korjattu. Muutokset on tehty meidän osalta viime perjantaina 6.11. Nyt "Palvelimen varmenne ei ole voimassa" herjaa ei tulisi näkyä. Jos ongelma jatkuu, kannattaa sähköpostitili poistaa sovelluksesta ja asentaa uudelleen.


 ok, alkaa kuulostamaan ratkaisulta. Kiitos infosta poistetaan ja asennellaan uudelleen + testataan toimiiko nyt kuten oletetaan


Uudelleen asennuksen jälkeen kaipaa edelleen varmenetta kirjautuessa..

 

 

Edit MinnaLN: upotettu kuvat viestiin.


Kokeiletko uudelleen, asiaan on tehty juuri äsken toimenpiteitä eli pitäisi toimia nyt ok. 


Moikka, varmenne ongelma näyttäisi nyt poistuneen, jäljellä enää se ettää vaatii tämän tästä uudelleen kirjautumista.  Sovellukset on suljettuna ja avaa outlook:in hetken saattaa pystyä käymään email:ja kunnes tulee pyyntö kirjautua uudelleen, tämä siis Android laiteilla. 


Hienoa kuulla, että varmenne ongelma on poistunut eikä häiritse enään käyttöä. Uloskirjautuminen vaikuttaisi sovellusongelmalta, suosittelen vielä tyhjentämään sovelluksen välimuistin ja asentamaan sen uudelleen nyt, kun varmenneongelma on onnistuttu korjaamaan.


Tilanne minulla tällä hetkellä:

 

Tuosta varmenteesta minulla ei ole missään vaiheessa tullut mitään herjoja. Ainoastaan uudelleenkirjautumisvaatimus pyörii sekä iPadissa, että kännykässä (Samsungissa, eli Androidissa).

 

Kännykän Outlookia poistin ja asensin useita kertoja ja sain postit näkyviin. iPadissa pyytää kirjautumaan, mutta toimii kirjautumatta kun sulkee apin ja avaa taas. Lähettämäni posti menee ensin lähtevien kansioon ja kun suljen ja avaan, posti lähtee ja jos on tullut uutta postia, ne tulevat saapuneet-kansioon. Ja näytön alareunassa on koko ajan harmaa palkki, jossa vasemmassa reunassa "Kirjaudu tiliin IMAP" ja oikeassa reunassa "Kirjaudu sisään". Tuolla sulje-avaa sovellus toimella tuosta kirjautumispyynnötä ei tavitse välittää.

 

Kun ryhtyy suorittamaan kirjautumista, avaa "IMAP"-ikkunan, jossa sähköpostiosoitteni, nimi, jonka olen postilaatikolleni antanut sekä salasana-kenttä. Lisäksi siinä on valinta (on/off liukusäädin) Käytä lisäasetuksia. Kun laitan salasana-kenttään salasanani, avautuu täysin blankko ikkuna, ja kirjautumispyyntö palkki poistuu. Ei herjoja epäonnistuneesta kirjautumisesta tms. Mikään muu ei muutu, eli turha toimenpide. Esim. välittömästi tomenpiteen jälkeen kirjoitettu ja lähetetty posti käyttäytyy edellä kuvaamallani tavalla.

 

Kun paina lisäasetusvivun päälle, avautuu luukku, jossa joukko kenttiä. Saman nimisiin kenttiin pyydetään tietoja kun poimin Play-kaupasta kännykkääni Outlookin ja yritän lisätä Telian IMAP-tiliä. Niillä tiedoilla, joilla vielä viikko sitten sain postin kännykässäni toimimaan edellä kuvaamallani tavalla ontuen (identtisesti tuon iPad-kuvauksen kanssa), nyt tilin lisääminen ilmoittaa: "Ei voi kirjautua sisään. Käyttäjänimi ja/tai salasana on virheellinen. Korjaa tunnistetiedot ja yritä uudelleen. (403)"

 

Salasanaa en ole vaihtanut. Olen yrittänyt kaikilla mieleen tulevilla käyttäjänimillä, mutta ei onnistu. Vielä silloin kun kännyssä oli ontuen toimiva Outlook, noissa käyttäjänimikentissä (IMAP ja SMTP) oli sähköpostiosoite ja sen perässä :993 ja :465. Salasanat kun syötteli eri kenttiin, lähti ilman herjoja pelittämään (kunnes taas hetkenpäästä...). Olen yrittänyt käyttäjänimenä myös sitä omaani, jota täällä kuvataan "testee-1" sekä ilman että noiden porttinumeroin kanssa. 

 

Pliis voisitteko androidkäyttäjät, jos teillä on Telian postin kanssa toimiva outlookki, kurkkia oman outlookinne kaikki tiliasetukset ja kuvata ne tänne.

 

Kiitos!


@TaneliEerikki@  kirjoitti:

@HenriLie@  kirjoitti:

@ess69@  kirjoitti:

 


@PiaJo@  kirjoitti:

@ess69@  kirjoitti:

@ess69@  kirjoitti:

Moi


@HenriLie@  kirjoitti:

@ess69@  kirjoitti:

@HenriLie@  kirjoitti:

Havainto Outlookin ohjelmiston toiminnasta on tehty ja suosittelemme käyttämään sähköpostia toisella ohjelmalla.

Kannattaa myös ilmoittaa palvelun toimimattomuudesta Outlookin kehittäjälle, eli Microsoftille. He voivat mahdollisesti palauttaa aiemmin muutetun asetuksen takaisin, jolloin palvelu toimisi kuten ennenkin.


Edelleen ei tuota aleta vaihtamaan ja varsinkin sama sovellus käytössä yrityspuolella myös ja muiden laatikoiden kanssa toimii ja samalla versiolla, ei jää kuin Telian laatikko ja vanhentunut varmenne jäljelle joten pitää laskea määrät ja katsoa miten kenen kanssa jatketaan. Harmillisin tilanne tässä säpo osoitteiden mahdollinen muuttaminen

 


Nyt saimme kuittauksen, että muutos Outlookin päässä on havaittu ja tästä aiheutuva oneglma korjattu. Muutokset on tehty meidän osalta viime perjantaina 6.11. Nyt "Palvelimen varmenne ei ole voimassa" herjaa ei tulisi näkyä. Jos ongelma jatkuu, kannattaa sähköpostitili poistaa sovelluksesta ja asentaa uudelleen.


 ok, alkaa kuulostamaan ratkaisulta. Kiitos infosta poistetaan ja asennellaan uudelleen + testataan toimiiko nyt kuten oletetaan


Uudelleen asennuksen jälkeen kaipaa edelleen varmenetta kirjautuessa..

 

 

Edit MinnaLN: upotettu kuvat viestiin.


Kokeiletko uudelleen, asiaan on tehty juuri äsken toimenpiteitä eli pitäisi toimia nyt ok. 


Moikka, varmenne ongelma näyttäisi nyt poistuneen, jäljellä enää se ettää vaatii tämän tästä uudelleen kirjautumista.  Sovellukset on suljettuna ja avaa outlook:in hetken saattaa pystyä käymään email:ja kunnes tulee pyyntö kirjautua uudelleen, tämä siis Android laiteilla. 


Hienoa kuulla, että varmenne ongelma on poistunut eikä häiritse enään käyttöä. Uloskirjautuminen vaikuttaisi sovellusongelmalta, suosittelen vielä tyhjentämään sovelluksen välimuistin ja asentamaan sen uudelleen nyt, kun varmenneongelma on onnistuttu korjaamaan.


Tilanne minulla tällä hetkellä:

 

 

 

 

 

Tuosta varmenteesta minulla ei ole missään vaiheessa tullut mitään herjoja. Ainoastaan uudelleenkirjautumisvaatimus pyörii sekä iPadissa, että kännykässä (Samsungissa, eli Androidissa).

 

Kännykän Outlookia poistin ja asensin useita kertoja ja sain postit näkyviin. iPadissa pyytää kirjautumaan, mutta toimii kirjautumatta kun sulkee apin ja avaa taas. Lähettämäni posti menee ensin lähtevien kansioon ja kun suljen ja avaan, posti lähtee ja jos on tullut uutta postia, ne tulevat saapuneet-kansioon. Ja näytön alareunassa on koko ajan harmaa palkki, jossa vasemmassa reunassa "Kirjaudu tiliin IMAP" ja oikeassa reunassa "Kirjaudu sisään". Tuolla sulje-avaa sovellus toimella tuosta kirjautumispyynnötä ei tavitse välittää.

 

Kun ryhtyy suorittamaan kirjautumista, avaa "IMAP"-ikkunan, jossa sähköpostiosoitteni, nimi, jonka olen postilaatikolleni antanut sekä salasana-kenttä. Lisäksi siinä on valinta (on/off liukusäädin) Käytä lisäasetuksia. Kun laitan salasana-kenttään salasanani, avautuu täysin blankko ikkuna, ja kirjautumispyyntö palkki poistuu. Ei herjoja epäonnistuneesta kirjautumisesta tms. Mikään muu ei muutu, eli turha toimenpide. Esim. välittömästi tomenpiteen jälkeen kirjoitettu ja lähetetty posti käyttäytyy edellä kuvaamallani tavalla.

 

Kun paina lisäasetusvivun päälle, avautuu luukku, jossa joukko kenttiä. Saman nimisiin kenttiin pyydetään tietoja kun poimin Play-kaupasta kännykkääni Outlookin ja yritän lisätä Telian IMAP-tiliä. Niillä tiedoilla, joilla vielä viikko sitten sain postin kännykässäni toimimaan edellä kuvaamallani tavalla ontuen (identtisesti tuon iPad-kuvauksen kanssa), nyt tilin lisääminen ilmoittaa: "Ei voi kirjautua sisään. Käyttäjänimi ja/tai salasana on virheellinen. Korjaa tunnistetiedot ja yritä uudelleen. (403)"

 

Salasanaa en ole vaihtanut. Olen yrittänyt kaikilla mieleen tulevilla käyttäjänimillä, mutta ei onnistu. Vielä silloin kun kännyssä oli ontuen toimiva Outlook, noissa käyttäjänimikentissä (IMAP ja SMTP) oli sähköpostiosoite ja sen perässä :993 ja :465. Salasanat kun syötteli eri kenttiin, lähti ilman herjoja pelittämään (kunnes taas hetkenpäästä...). Olen yrittänyt käyttäjänimenä myös sitä omaani, jota täällä kuvataan "testee-1" sekä ilman että noiden porttinumeroin kanssa. 

 

Pliis voisitteko androidkäyttäjät, jos teillä on Telian postin kanssa toimiva outlookki, kurkkia oman outlookinne kaikki tiliasetukset ja kuvata ne tänne.

 

Kiitos!


Tilanne vaan paheni, eli viimeisen uudelleen asennukseen jälkeen ei voi enää kirjatua, vaan päätyy tuohon samaan mitä HenriLie  kirjoitti..

"Ei voi kirjautua sisään. Käyttäjänimi ja/tai salasana on virheellinen. Korjaa tunnistetiedot ja yritä uudelleen. (403)"

 

Jep sinne menee myös laskut, laskut yhdistyksille ym... levätköön siellä Telialle odottamassa kunnes tekniikka pelaa. Ohjemistoja en ala vaihtaan kun samoja sovelluksia käytetään eri tahoilla.  Jos jollain on toimiva niin kertokaapa asetukset ? Pitänee laajentaa rinkiä ja nostaa näkyvyyttä saatais tämä ratkeamaan, ei vielä haluais alkaa vaihtaa noiden kaikkien osoitteita


@ess69@  kirjoitti:

@TaneliEerikki@  kirjoitti:

@HenriLie@  kirjoitti:

@ess69@  kirjoitti:

 


@PiaJo@  kirjoitti:

@ess69@  kirjoitti:

@ess69@  kirjoitti:

Moi


@HenriLie@  kirjoitti:

@ess69@  kirjoitti:

@HenriLie@  kirjoitti:

Havainto Outlookin ohjelmiston toiminnasta on tehty ja suosittelemme käyttämään sähköpostia toisella ohjelmalla.

Kannattaa myös ilmoittaa palvelun toimimattomuudesta Outlookin kehittäjälle, eli Microsoftille. He voivat mahdollisesti palauttaa aiemmin muutetun asetuksen takaisin, jolloin palvelu toimisi kuten ennenkin.


Edelleen ei tuota aleta vaihtamaan ja varsinkin sama sovellus käytössä yrityspuolella myös ja muiden laatikoiden kanssa toimii ja samalla versiolla, ei jää kuin Telian laatikko ja vanhentunut varmenne jäljelle joten pitää laskea määrät ja katsoa miten kenen kanssa jatketaan. Harmillisin tilanne tässä säpo osoitteiden mahdollinen muuttaminen

 


Nyt saimme kuittauksen, että muutos Outlookin päässä on havaittu ja tästä aiheutuva oneglma korjattu. Muutokset on tehty meidän osalta viime perjantaina 6.11. Nyt "Palvelimen varmenne ei ole voimassa" herjaa ei tulisi näkyä. Jos ongelma jatkuu, kannattaa sähköpostitili poistaa sovelluksesta ja asentaa uudelleen.


 ok, alkaa kuulostamaan ratkaisulta. Kiitos infosta poistetaan ja asennellaan uudelleen + testataan toimiiko nyt kuten oletetaan


Uudelleen asennuksen jälkeen kaipaa edelleen varmenetta kirjautuessa..

 

 

Edit MinnaLN: upotettu kuvat viestiin.


Kokeiletko uudelleen, asiaan on tehty juuri äsken toimenpiteitä eli pitäisi toimia nyt ok. 


Moikka, varmenne ongelma näyttäisi nyt poistuneen, jäljellä enää se ettää vaatii tämän tästä uudelleen kirjautumista.  Sovellukset on suljettuna ja avaa outlook:in hetken saattaa pystyä käymään email:ja kunnes tulee pyyntö kirjautua uudelleen, tämä siis Android laiteilla. 


Hienoa kuulla, että varmenne ongelma on poistunut eikä häiritse enään käyttöä. Uloskirjautuminen vaikuttaisi sovellusongelmalta, suosittelen vielä tyhjentämään sovelluksen välimuistin ja asentamaan sen uudelleen nyt, kun varmenneongelma on onnistuttu korjaamaan.


Tilanne minulla tällä hetkellä:

 

 

 

 

 

Tuosta varmenteesta minulla ei ole missään vaiheessa tullut mitään herjoja. Ainoastaan uudelleenkirjautumisvaatimus pyörii sekä iPadissa, että kännykässä (Samsungissa, eli Androidissa).

 

Kännykän Outlookia poistin ja asensin useita kertoja ja sain postit näkyviin. iPadissa pyytää kirjautumaan, mutta toimii kirjautumatta kun sulkee apin ja avaa taas. Lähettämäni posti menee ensin lähtevien kansioon ja kun suljen ja avaan, posti lähtee ja jos on tullut uutta postia, ne tulevat saapuneet-kansioon. Ja näytön alareunassa on koko ajan harmaa palkki, jossa vasemmassa reunassa "Kirjaudu tiliin IMAP" ja oikeassa reunassa "Kirjaudu sisään". Tuolla sulje-avaa sovellus toimella tuosta kirjautumispyynnötä ei tavitse välittää.

 

Kun ryhtyy suorittamaan kirjautumista, avaa "IMAP"-ikkunan, jossa sähköpostiosoitteni, nimi, jonka olen postilaatikolleni antanut sekä salasana-kenttä. Lisäksi siinä on valinta (on/off liukusäädin) Käytä lisäasetuksia. Kun laitan salasana-kenttään salasanani, avautuu täysin blankko ikkuna, ja kirjautumispyyntö palkki poistuu. Ei herjoja epäonnistuneesta kirjautumisesta tms. Mikään muu ei muutu, eli turha toimenpide. Esim. välittömästi tomenpiteen jälkeen kirjoitettu ja lähetetty posti käyttäytyy edellä kuvaamallani tavalla.

 

Kun paina lisäasetusvivun päälle, avautuu luukku, jossa joukko kenttiä. Saman nimisiin kenttiin pyydetään tietoja kun poimin Play-kaupasta kännykkääni Outlookin ja yritän lisätä Telian IMAP-tiliä. Niillä tiedoilla, joilla vielä viikko sitten sain postin kännykässäni toimimaan edellä kuvaamallani tavalla ontuen (identtisesti tuon iPad-kuvauksen kanssa), nyt tilin lisääminen ilmoittaa: "Ei voi kirjautua sisään. Käyttäjänimi ja/tai salasana on virheellinen. Korjaa tunnistetiedot ja yritä uudelleen. (403)"

 

Salasanaa en ole vaihtanut. Olen yrittänyt kaikilla mieleen tulevilla käyttäjänimillä, mutta ei onnistu. Vielä silloin kun kännyssä oli ontuen toimiva Outlook, noissa käyttäjänimikentissä (IMAP ja SMTP) oli sähköpostiosoite ja sen perässä :993 ja :465. Salasanat kun syötteli eri kenttiin, lähti ilman herjoja pelittämään (kunnes taas hetkenpäästä...). Olen yrittänyt käyttäjänimenä myös sitä omaani, jota täällä kuvataan "testee-1" sekä ilman että noiden porttinumeroin kanssa. 

 

Pliis voisitteko androidkäyttäjät, jos teillä on Telian postin kanssa toimiva outlookki, kurkkia oman outlookinne kaikki tiliasetukset ja kuvata ne tänne.

 

Kiitos!


Tilanne vaan paheni, eli viimeisen uudelleen asennukseen jälkeen ei voi enää kirjatua, vaan päätyy tuohon samaan mitä HenriLie  kirjoitti..

"Ei voi kirjautua sisään. Käyttäjänimi ja/tai salasana on virheellinen. Korjaa tunnistetiedot ja yritä uudelleen. (403)"

 

Jep sinne menee myös laskut, laskut yhdistyksille ym... levätköön siellä Telialle odottamassa kunnes tekniikka pelaa. Ohjemistoja en ala vaihtaan kun samoja sovelluksia käytetään eri tahoilla.  Jos jollain on toimiva niin kertokaapa asetukset ? Pitänee laajentaa rinkiä ja nostaa näkyvyyttä saatais tämä ratkeamaan, ei vielä haluais alkaa vaihtaa noiden kaikkien osoitteita


Näyttää sille että ei ole ketään jolla toimii yhdistelmä Telia sähköposti, Outlook ja android?  

Vastaa